DARMOWY AUDYT SEO

Jaki rozmiar i format grafik wybrać przed wdrożeniem na stronę?

5 min czytania
Jaki rozmiar i format grafik wybrać przed wdrożeniem na stronę?
Kategoria Pozycjonowanie

Wszyscy jesteśmy wzrokowcami. Właśnie dlatego przy tworzeniu stron internetowych warto szczególną uwagę zwracać nie tylko na jej treść i merytorykę, ale również warstwę wizualną, na którą składają się między innymi grafiki. Dla pozycjonowania danej domeny niezwykle istotne jest, aby obrazy na stronie posiadały odpowiedni rozmiar zdjęcia na stronę internetową i jego format, który sprawi, że nie tylko będą one wyraźne i odpowiednio wykadrowane, ale również nie będą wpływać negatywnie na czas ładowania strony. Dowiedz się, jakie są rozmiary zdjęć i wymiary grafik będą najlepszym rozwiązaniem na stronę internetową.

Spis treści:

Dlaczego rozmiar i format grafik jest tak istotny?

Tworzenie strony internetowej to szereg czynności, których celem ma być stworzenie atrakcyjnej wizualnie i merytorycznej witryny, która będzie nie tylko interesująca, ale również łatwa w przyswajaniu. W tym celu warto zadbać nie tylko o ciekawe treści, ale również o odpowiednie mapowanie po witrynie, jej responsywność czy odpowiednią odpowiednich odnośników. To tylko jedne z nielicznych czynników, które wpływają na atrakcyjność danej strony nie tylko dla jej odbiorców, ale również algorytmów wyszukiwarki.

Ważnych kwestii przy tworzeniu stron internetowych jest tak wiele, że często zapomina się o odpowiednim przygotowaniu grafik, które będą się na niej znajdować. Z tego powodu czynność ta przeprowadzana jest często dopiero podczas wdrażania strony. To z kolei może powodować, że nie będzie to zrobione w sposób odpowiedni i dokładny. Jakie mogą być tego skutki? Nieodpowiednio sformatowana grafika na stronę to taka, która waży za dużo, nie posiada odpowiedniego formatu oraz rozdzielczości. To z kolei może skutkować tym, że nie będzie ona wyświetlała się tak, jak sobie tego życzymy. Może być nieostra, niewyraźna, źle docięta, co zaburzy odpowiedni wygląd zdjęcia, przez co strona straci na wartości wizualnej. Dodatkowo brak kompresji może powodować problemy z ładowaniem strony, przez co użytkownik będzie musiał czekać zdecydowanie dłużej na to, aż wyświetli się ona na ekranie komputera, smartfona czy tableta.

Sformatowane w nieodpowiedni sposób zdjęcia na stronę internetową wpływają nie tylko na negatywny stosunek do niej internautów, a co za tym idzie psucie wizerunku marki, ale również problemy z uzyskaniem wysokiej pozycji w organicznych wynikach ładowania. Niskie zużycie transferu, prędkość ładowania czy responsywność to jedne z podstawowych czynników, które są brane pod uwagę przez algorytmy wyszukiwarek. Z tego powodu niezwykle ważne jest, aby w odpowiedni sposób zadbać o nie tak, aby wszystkie czynności związane z pozycjonowaniem nie poszły na marne.

Sprawdź: Na czym polega optymalizacja treści? Dowiedz się, dlaczego jest to długi proces!

Zdjęcie – rozmiar i rozdzielczość mają duże znaczenie

Wśród jednych z najważniejszych parametrów grafik w sieci wymienić można ich rozdzielczość. Jest to jeden z podstawowych parametrów trybu wyświetlania, który informuje nas o liczbie pikseli obrazu na ekranie. Rozdzielczość wyrażana jest w liczbie pikseli w poziomie i pionie. To ona odpowiada za jakość zdjęcia i jego czytelność dla odbiorców.

Warto zaznaczyć, że w ogromnej większości przypadków błędem jest wstawianie na swoją stronę obrazu w jego oryginalnej rozdzielczości. Skalowanie w takim przypadku wykonywane jest automatycznie, co może wpłynąć negatywnie na jakość wyświetlanej treści. Z tego powodu niezwykle ważne jest, aby dostosować rozdzielczość do ilości miejsca, którą będzie ona zajmować na stronie internetowej. Kierowani się wymiarami, w których grafika będzie wyświetlana w przeglądarce zdaje się być najlepszym rozwiązaniem. Dzięki temu przeglądarka nie będzie musiała robić tego sama, co często przekłada się negatywnie na jakość grafiki.

O ile w przypadku stron na komputery i laptopy dostosowanie rozdzielczości zdaje się nie sprawiać problemów, o tyle strony responsywne to już zupełnie inny temat. Strona responsywna przystosowana jest zarówno do urządzeń stacjonarnych, jak i mobilnych, dlatego również rozdzielczość grafik powinna być różna w tych dwóch wersjach. W takich sytuacjach najlepszym rozwiązaniem może okazać się ocena maksymalnej rozdzielczości, w której dana ilustracja będzie wyświetlana i skalowanie jej za pomocą programu graficznego do takich właśnie parametrów. Dzięki temu właściciel lub administrator strony zyska pewność, że w przypadku zmiany urządzenia grafika nie przestanie być wyraźna i nie zaczną na nie pojawiać się piksele.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Najlepszy format grafik na strony internetowe

Równie ważny co rozdzielczość jest format grafik umieszczanych w obrębie danej witryny internetowej. Jest to rozszerzenie, w którym zapisywany jest dany obraz. Warto wybrać ten, który pozwoli na wysoką jakość przy zachowaniu optymalnej kompresji danych, co wpłynie pozytywnie na szybkość ładowania i transfer danych.

Jednymi z najczęściej spotykanych formatów są .jpg oraz .png. O ile ten pierwszy jest formatem ze stratną kompresją pozwalającym na kontrolę nad tym, jaki będzie rozmiar zdjęcia na stronę internetową, a o tyle drugi to bezstratna kompresja, a także możliwość obsługi przezroczystości. Wybór powinien zależeć od tego, na czym nam najbardziej zależy. Jeśli na naszej stronie znajduje się dużo grafik, aby uniknąć zbyt długiego ładowania treści, warto postawić na JPG. Z kolei w sytuacji, gdy zależy nam na jak najwyższej jakości i przezroczystości, lepszą alternatywą będzie PNG.

Sprawdź: Najważniejsze elementy optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek

Nie można zapomnieć o kompresji

Czym tak właściwie jest kompresja grafiki? To rodzaj zmniejszania obrazów pod względem wielkości plików, która jednak nie pozostaje bez wpływu na jakość. Warto korzystać z narzędzi, które ograniczają spadek jakości do minimum, tym samym sprawiają, że obraz o niewielkich rozmiarach będzie wciąż czytelny dla odbiorcy. Ma to ogromny wpływ na pozycjonowanie witryny.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: dreamyhouse.pl, oystem.pl

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czy umiejscowienie słów kluczowych na stronie ma znaczenie?
Czy umiejscowienie słów kluczowych na stronie ma znaczenie?
Czym jest keyword positioning i jak wpływa na efekty optymalizacji? Podpowiemy Ci, dlaczego rozmieszczenie słów kluczowych na stronie jest tak ważne!
Branding i SEO, czyli przepis na sukces
Branding i SEO, czyli przepis na sukces
Czym jest branding? Jak poprawić wizerunek marki w sieci? Co można dzięki temu osiągnąć? Wszystkiego dowiesz się w naszym artykule!
Top 10 darmowych narzędzi SEO
Top 10 darmowych narzędzi SEO
Narzędzia SEO to nieodłączny element pozycjonowania stron. Ułatwiają one wykonywanie wielu zadań, optymalizację i nie tylko. Sprawdź, które mogą Ci się przydać.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę