Lukas / pexels.com
Zważywszy na ogrom publikowanych każdego dnia treści w sieci, nietrudno wywnioskować, że zabiegi umożliwiające akurat Twoim publikacjom, dotarcie do odbiorcy, są niezbędne. Optymalizacja treści, w sposób pozwalający na korzystną ekspozycję na liście SERP, wiąże się, nie tylko z samym ruchem na stronie, ale również stanowi element marketingu cyfrowego.
Na SEO, kluczowy wpływ ma zrozumienie, czego poszukują odbiorcy, wprowadzając konkretną frazę do użytkowanej wyszukiwarki, nie istotne, czy jest to Google, Safari, czy też Bing. Analiza pojedynczych fraz, krótszych, lub dłuższych zapytań, pozwala nam na dokładniejsze zrozumienie, jakie treści są aktualne pożądane. Jest to jednak dynamiczne, gdyż trendy ulegają nieustannej zmianie. Jednak, jakby nie było, umożliwia nam to optymalizację treści do potrzeb użytkowników – zaoferowanie im odpowiedzi, na wprowadzane w wyszukiwarkę żądania.
Czemu jeszcze służy optymalizacja? Jest ona zabiegiem wspierającym działania botów. Po pierwsze, daje im możliwość znalezienia nas pośród mas wszelakiej treści. Po drugie, pozwala nas zrozumieć, co również wiąże się z możliwością bycia odnalezionym przez wyszukiwarki.
W prostych słowach, organic search stanowią wyniki wyszukiwania konsumenckiego w Internecie, jednak nie są one związane z wynikiem wydatków przeznaczonych na promocję. Podróżując po sieci, z czasem natrafiasz na opłacane reklamy, widniejące na topowych pozycjach listy SERP. Co ciekawe, są to reklamy często pomijane przez odbiorców, którzy preferują odwiedzanie bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Być może zwróciłeś na to uwagę, że posługujemy się określeniem SERP – jest to skrót od Search Engine Result Page, a ta z kolei jest pierwszą stroną, którą ujrzysz wpisując dowolną frazę w dowolną wyszukiwarkę np. Google. Strony SERP są niesamowicie dynamiczne i zasadniczo zachodzi na nich nieustanna rotacja treści. Listy też są również często zdominowane przez wysoko opłacane reklamy, co stanowi jeden z podstawowych zabiegów marketingu cyfrowego. Niektóre elementy listy są jednak organiczne, przykładem mogą być Featured Snippets od Google (polecane fragmenty).
SERP jest tym co powinien mieć na uwadze każdy, kto ustanawia sobie za cel, zaistnienie w sieci. Trafiając na czołówkę tej listy, jesteś na wygranej pozycji, wraz ze swoim SEO, jednak nie należy spoczywać na laurach, gdyż jak wspomnieliśmy rotacja jest nieustanna.
Dla początkującego jest to proces szeroko rozciągnięty w czasie, wymagający wiele nauki i to najlepiej tej na błędach. Przede wszystkim, musimy brać pod uwagę nieprzewidywalność silnie zakorzenioną w omawianej materii. Giganci posiadają sztaby ludzi, którzy żyją SEO i prowadzą nieustanne badania i analizy, dlatego najlepszym co możesz zrobić to postawić miarowe kroki w tej przestrzeni, uzbroić się w cierpliwość i studiować działania doświadczonych, korzystając z darmowych audytów.
Zawsze możesz skorzystać z pomocy ekspertów, którzy ustawią Cię na właściwych torach, monitorując Twoje działania i służąc dobrą poradą. Czegokolwiek byś nie robił, ważne żeby Twoje działania przekonały Google oraz ich boty zajmujące się indeksowaniem witryn, że w Twoich progach odbiorcy otrzymają przydatne informacje, lub zetkną się z interesującą ofertą.
Gdyby “coś” nie nadzorowało całościowego ruchu w sieci, zapanowałby całkowity chaos. Jest to swego rodzaju wyścig, w którym każdy chce zająć jak najlepszą pozycję i w tym wszystkim SEO, stanowi najlepszy wspomagacz, który daje szansę na wyróżnienie i jednocześnie dba o porządek.
Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, opiera się przede wszystkim na publikowaniu treści, które zostaną uznane za przydatne, treściwe i wysokiej jakości.
Odpowiadaj na pytania, której użytkownicy zadają – wykonywane przez boty indeksowanie, niemalże dosłownie segregują witryny, zwracając uwagę na ich przydatność w odniesieniu do wprowadzanych zapytań. Ta droga na szczyt jest ważna, ze względu na samego użytkownika, który opierać się będzie na pierwszych stronach listy SERP. Choć możemy usłyszeć różne żarty na temat kolejnych stron Google, jest w nich więcej prawdy, niż tylko ziarnko.
Wszystko jest kwestią zaangażowania, gdyby przygotowywanie tekstu byłoby niebotycznie czasochłonne, moglibyśmy stwierdzić, że faktycznie optymalizacja treści, to zajęcie wymagające poświęcenia, jednakże zdarza się, że proces ten trwa kilka minut. Zastanów się czy treści nie można skrócić, czy dane słowo nie brzmi źle, skorzystaj z serwisów, zajmujących się analizą słów kluczowych. To nie jest trudne, a korzyści są ogromne.
Jak widzisz SEO, to podstawa do jakiegokolwiek budowania, czy to popularności osobistego bloga, czy też wizerunku marki, chcącej osiągnąć sukces światowej skali. Jak ze wszystkim, jest to do nauczenia i z pewnością nie należy do grona zjawisk niemożliwych do zaistnienia. Do Twojej dyspozycji jest wielu ekspertów, a nawet całe zespoły, które sprawią, że faktycznie będziesz mógł myśleć o szczycie rankingu SERP. Bez SEO, nie sposób dziś istnieć w Internecie.
Skoro zainteresował Cię powyższy artykuł, być może myślisz o poważnej działalności w sieci? Jeżeli potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z nami, nasz zespół tylko czeka, aby udzielić Ci wsparcia na drodze budowy wizerunku.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.