Po raz pierwszy mogłeś usłyszeć o Google EAT, kiedy wyszukiwarka zaktualizowała swoje wytyczne dotyczące jakości wyszukiwania. Ma na celu pomóc przedsiębiorcom zrozumieć, jakie dane wykorzystuje Google do oceny jakości konkretnej witryny.
Jeśli chcesz poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, zastanów się, jak Google EAT może Ci w tym pomóc.
EAT obejmuje trzy wskaźniki, które oceniają jakość danej witryny, to znaczy: Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness. Tłumacząc na polski, chodzi o posiadanie umiejętności i wiedzy eksperckiej, bycie wiarygodnym oraz wzbudzanie autorytetu.
Google w 2019 r. potwierdziło, że szczególną uwagę zwraca na fachową wiedzę, autorytet i zaufanie użytkowników do danej witryny. Dlatego, jeśli chcesz zdobyć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, to musisz się tym zainteresować. Google chce udostępniać tylko najlepsze wiadomości podczas wyszukiwań użytkowników i to właśnie te trzy czynniki są oceniane, aby osiągnąć sukces w swojej branży.
Jeśli jeszcze nie zoptymalizowałeś witryny pod kątem swoich treści, aby wzbudzić zaufanie i autorytet, to jak najszybciej zabierz się do pracy. W innym przypadku nie będziesz wyświetlany na zapytania potencjalnych klientów.
Najlepszym sposobem, aby zdobyć autorytet w branży, jest aktualizacja strony autora. Pochwal się zdobytymi certyfikatami czy dyplomami. Podziel się także krótką biografią swoich przeszłych doświadczeń, aby pokazać Google oraz czytelnikom, że mogą Ci zaufać oraz być pewni Twojej wiedzy.
Możesz opisać wszystkie zdobyte dyplomy w danej dziedzinie, a następnie podzielić się tym, gdzie wcześniej miałeś okazję pracować. To właśnie wzbudza zaufanie i zaangażowanie klienta. Możesz pomyśleć również o umieszczeniu linków do swoich publikacji czy artykułów internetowych. Pokaż, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie!
Zaawansowaną techniką poprawy rankingów Google jest aktualizacja znaczników schematu na swojej stronie internetowej. To właśnie łączy Twoją firmę z Tobą jako ekspertem w danej dziedzinie. Istnieją trzy poziomy, na których możesz pokazać Google, kim jesteś i dlaczego jesteś ekspertem.
Trzy poziomy:
Chodzi o to, że jako osoba fizyczna możesz użyć znacznika schematu, aby połączyć biografię autora z obrazami i innymi kontami w sieci. Jako organizacja zalogujesz się do swojego profilu Google Moja Firma, a jeśli pracujesz dla większej organizacji, możesz zalogować się i korzystać z jej strony internetowej.
Podstawową zasadą jest to, że algorytm Google musi mieć jasność, kim jesteś i dlaczego może Ci zaufać. Jest to bardziej zaawansowana strategia, dlatego może się okazać, że będziesz potrzebował pomocy specjalistów.
Musisz wiedzieć, że wyszukiwarka Google korzysta z klasyfikacji YMYL, która odnosi się do oceny tematów na stronach WWW. YMYL, z j. ang. „Your Money or Your Life” oznacza „Twoje pieniądze lub Twoje życie” i odnosi się do każdej branży związanej z pieniędzmi oraz zdrowiem.
Możesz zacząć budować autorytet, udostępniając swoje informacje o firmie. Jednak, aby dalej pogłębiać wiedzę specjalistyczną, będziesz musiał udostępniać także linki do wszystkich artykułów, które zdążyłeś napisać. Postaraj się zamieszczać linki do artykułów referencyjnych, gdyż dzięki temu zbudujesz zaufanie wśród odbiorców. Pamiętaj, aby korzystać wyłącznie z wartościowych stron internetowych.
Musisz zwrócić uwagę na swoją wiedzę i autorytet w branży. Priorytetem dla Twojej firmy jest to, aby zoptymalizować treści tak, aby użytkownicy oraz Google zaczęli mieć do Ciebie zaufanie i chcieli czerpać wiedzę z tego, co przekazujesz innym.
Pamiętaj, że Google świadczy usługi za pomocą narzędzia API, czyli języka naturalnego zakodowanego w wyszukiwarce, które pomaga w dalszym budowaniu autorytetu za pośrednictwem Twojej witryny. Możesz go używać poprzez swoje konto Google i ulepszyć wiele różnych obszarów witryny.
Jeśli jesteś bardzo zajętym właścicielem strony WWW, pomyśl o zatrudnieniu doświadczonej osoby, która zajmie się tymi działaniami.
Odpowiadając na pytanie postawione w powyższym nagłówku – tak, potrzebujesz na swojej stronie internetowej czynników Google EAT. Tylko w taki sposób możesz bowiem obecnie osiągnąć sukces!
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, na czym polega idea Google EAT. Staraj się przekierowywać swoje informacje, czerpać wiedzę od innych specjalistów oraz pokazywać użytkownikom i Google, że się rozwijasz! Jakość witryny zawsze będzie najważniejsza, dlatego musisz wzbudzać zaufanie oraz autorytet w swojej branży.
Zaprojektuj stronę internetową w taki sposób, aby nic nie przeszkadzało użytkownikom i nie doprowadzało ich do frustracji. Z pewnością budowanie zaufania, dbanie o jakość treści oraz praca nad wiarygodnością są żmudnymi działaniami, jednak opłacalnymi. Postaraj się więc zawalczyć o sukces swojej firmy już dziś!
Potrzebujesz pomocy? Napisz do naszej agencji SEO z Poznania!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.