DARMOWY AUDYT SEO

Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google?

Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google?

Cup of Couple/pexels.com

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania ma znaczący wpływ na sukces każdego biznesu. Im bardziej widoczna witryna, tym większe prawdopodobieństwo, że klient nie tylko ją odwiedzi, lecz także zostanie na dłużej, przejrzy ofertę i coś zakupi. Co zrobić, aby pozycja strony w wyszukiwarce Google była jak najwyższa?

Kto powinien zainteresować się pozycjonowaniem?

O pozycję w Google powinni zadbać w zasadzie wszyscy właściciele stron internetowych: zarówno blogerzy, jak i przedsiębiorcy czy też osoby prowadzące sklepy internetowe. Pozycjonowanie to jednak dość złożony proces, na który wpływa wiele czynników. Trzeba także uzbroić się w nieco cierpliwości – efekty pracy nad SEO przyjdą dopiero po jakimś czasie, zazwyczaj od 6 miesięcy do roku od rozpoczęcia kampanii.

Bardzo często osoby, które prowadzą strony internetowe, nie zajmują się nimi same. To czasochłonne zadanie, wymagające odpowiedniej wiedzy i umiejętności, którymi najczęściej dysponują tylko specjaliści. Nawet osoby bez doświadczenia powinny jednak poznać kluczowe pojęcia, które mogą być bardzo pomocne w zwiększeniu zasięgu strony. Podstawą jest pozycjonowanie – to niezwykle obszerny temat, którego znajomość może realnie pomóc w biznesie i w zarządzaniu witryną internetową. Bez względu na to, czy prowadzisz niewielką firmę, a strona służy tylko do zamieszczania informacji kontaktowych, czy może chcesz rozwinąć własny sklep online, wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to coś, na czym z pewnością powinno Ci zależeć.

Sprawdź: Jak sprawdzić pozycję strony internetowej w Google?

Pozycjonowanie stron: najważniejsze zagadnienia

Czym jest pozycjonowanie? To wszelkie działania mające na celu zwiększenie ruchu na stronie internetowej poprzez poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Warto zaznaczyć, że odpowiednia strategia w tym zakresie bezpośrednio przekłada się na zyski. Im więcej osób odwiedzi witrynę, tym większa szansa, że ktoś zdecyduje się na zamówienie usługi, zakup produktów czy po prostu zapoznanie się z treścią, przy której możemy na przykład zamieścić płatne reklamy.

Źródło: freestocks.org/pexels.com

Czy opłaca się pozycjonować każdą stronę? W praktycznie każdym przypadku takie działania będą korzystne – dokładny wygląd strategii zależy jednak od rodzaju witryny. Specjaliści z agencji SEO są w stanie opracować skuteczne plany dopasowane pod kątem konkretnej strony, firmy czy branży.

Jak osiągnąć najwyższe pozycje w Google? Zobacz, jakie działania warto podjąć

Wysokie pozycje w Google to coś, o czym marzy wielu przedsiębiorców. Nie każdy jednak wie, jak się za to zabrać – pozycjonowanie to w końcu skomplikowane zadanie. Jeśli nie masz wiedzy i doświadczenia na tym polu, raczej nie warto prowadzić strategii SEO samodzielnie: zdecydowanie lepszym pomysłem będzie skorzystanie z pomocy agencji SEO lub usług pozycjonera.

Jakie czynniki wpływają na pozycje w Google? Jakość treści to podstawa

W kontekście pozycjonowania strony często możemy spotkać się ze stwierdzeniem „content is king” – „zawartość jest królem”. To właśnie treści publikowane na witrynie mają największy wpływ na pozycję w Google: muszą one być wiarygodne, rzetelne i odpowiadać na pytania użytkowników. Istnieje kilka wskaźników, które oceniają stronę pod kątem jakości obecnych na niej treści.

Warto zwrócić uwagę m.in. na EAT, czyli zbiór czynników rankingowych skupiających się na trzech niezwykle ważnych aspektach:

  • expertise – ekspertyza;
  • authoritativeness – autorytatywność;
  • trustworthiness – wiarygodność.

Strony internetowe z eksperckimi treściami, interesującą zawartością i przydatnymi informacjami w naturalny sposób przyciągają więcej czytelników, a od pewnego czasu w coraz większym stopniu są doceniane także przez Google. Konieczne będzie także zadbanie o linkowanie – zarówno umieszczanie odnośników do rzetelnych źródeł na własnej stronie, jak i postaranie się, by inne witryny chciały linkować do naszych treści. Na wynik EAT wpływają również m.in. opinie w Mapach Google (w przypadku firm, które dodały adres swojej fizycznej siedziby), wiarygodność autorów treści (jeśli przy artykułach widnieją ich dane osobowe) i regularne publikowanie oraz aktualizowanie zawartości strony.

Sprawdź: 5 czynników rankingowych Google, których nie powinieneś ignorować

Pozycja w wyszukiwarce Google a struktura strony

Aby pozycja w wyszukiwarce Google była jak najwyższa, należy zadbać także o szereg różnych kwestii związanych z kodem witryny. Szczególnie duże znaczenie mają tutaj tytuł i nagłówki – pierwszy z nich jest umieszczony w tagu „title”, a jego treść wyświetla się na pasku zakładki lub okna przeglądarki; nagłówki z kolei są dostępne w kilku poziomach, które pomagają uporządkować treści. Zarówno w tytule, jak i w śródtytułach powinny znaleźć się frazy kluczowe – nie powinniśmy jednak przesadzać z ich zagęszczeniem. Podobna zasada dotyczy właściwej części tekstu.

Warto przy tym zaznaczyć, że choć znaczniki HTML są bezpośrednio interpretowane przez algorytmy wyszukiwarki, mają one również wpływ na wygląd strony. Dzięki nagłówkom, listom, tabelom i innym elementom HTML można znacznie zwiększyć atrakcyjność i przejrzystość witryny. W centrum uwagi działań SEO zawsze powinien stać użytkownik: czytelnicy z pewnością docenią treści, które będą zarówno wartościowe, jak i łatwe do przyswojenia. Tekst generalnie wymaga dobrego, logicznego zaprojektowania – podobnie jak np. książka czy artykuł naukowy.

Przydatna zawartość pomoże nawet na prostej stronie

Innym istotnym aspektem jest użyteczność treści znajdujących się na witrynie. Google i inne wyszukiwarki są stale udoskonalane, aby pogodzić działanie algorytmów z potrzebami użytkowników – od pewnego czasu szczególną uwagę zwraca się na przydatność zawartości na stronach. Stąd też coraz istotniejsza jest merytoryka treści. Warto pomyśleć nad tym, aby nawet prosta witryna firmowa nie skupiała się tylko na naszej działalności i ofercie. Jeśli na przykład prowadzimy warsztat samochodowy, z pewnością warto dodać parę wpisów poradnikowych dotyczących obchodzenia się z autem czy diagnozowania typowych usterek. Na stronie kwiaciarni przydać może się z kolei m.in. ranking roślin bezpiecznych dla kota czy poradniki dla początkujących amatorów kwiatów. Długość treści to kolejny ważny czynnik – Google lepiej ocenia podstrony mieszczące sporo informacji. Dobrą praktyką jest także dołączanie do tekstów zawartości multimedialnej, np. zdjęć czy filmów.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: classicocar.com, raceporium.com

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym jest Direct Answers w Google?
    Czym jest Direct Answers w Google?
    Na osiągnięcie wysokiej pozycji w Google są trzy drogi. Na czym polega kampania oparta na Direct Answers w Google? Zobacz, kiedy warto w nią inwestować i jakie przynosi korzyści.
    Jak szybko publikować większą ilość zdjęć na Instagramie?
    Jak szybko publikować większą ilość zdjęć na Instagramie?
    Zastanawiałeś się kiedyś, jak dodawać zdjęcia na Instagramie? To nie jest żaden wstyd, że jeszcze nie wiesz jak to robić! Naucz się z nami!
    Pozycjonowanie marki – od czego zacząć?
    Pozycjonowanie marki – od czego zacząć?
    Pozycjonowanie ma różne oblicza, zaczynając od promowania stron przez wyszukiwarkę, aż do definiowania wartości marki. Jak wyróżnić się na tle innych?

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę