DARMOWY AUDYT SEO

Jakie elementy tworzą strategię SEO? Sprawdź, jak zadbać o widoczność swojej strony

8 min czytania
Jakie elementy tworzą strategię SEO? Sprawdź, jak zadbać o widoczność swojej strony
Kategoria Pozycjonowanie

Prawdopodobnie wielokrotnie słyszałeś już o pozycjonowaniu stron internetowych. Niejednemu przedsiębiorcy to zagadnienie spędza sen z powiek. Przez wielu uznawane jest za skomplikowane zadanie, które może wykonać tylko profesjonalista. Chociaż pozycjonowanie strony to złożony z wielu elementów i etapów proces, na który trzeba poświęcić sporo czasu, to jednak gdy rozłożymy go na czynniki pierwsze, może okazać się mniej skomplikowany, niż Ci się wydaje.

Wielu przedsiębiorców samodzielnie próbuje poprawić widoczność witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Z odpowiednim przygotowaniem takie rozwiązanie może okazać się skuteczne. Trzeba tylko wiedzieć, jak się do tego zabrać.

Spis treści:

Pokonaj konkurencję odpowiednimi działaniami SEO

Backlinki

Linki w witrynie, które prowadzą do innej strony, nazywane są linkami zwrotnymi. Źródło linkujące do Twojej witryny zwiększa Twój autorytet i może mieć ogromny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania. Dodanie zaufanych linków do witryny wpływa pozytywnie na osiągnięcia celów SEO.

Audyt SEO

Ocena witryny jest ważną częścią definiowania strategii SEO, ponieważ pozwala łatwo zidentyfikować obszary, które wymagają poprawy. Audyt SEO pomoże Ci zrozumieć:

  • jakie problemy powodują powolne ładowanie strony WWW,
  • czy linki na stronie działają poprawnie i odsyłają użytkowników do właściwej witryny,
  • wydajność witryny,
  • czy strona generuje konwersję.

Dzięki audytowi możesz wprowadzić zmiany we wszystkich obszarach wymagających poprawy. W ten sposób z łatwością stworzysz działającą strategię SEO, która zagwarantuje sukces Twojej firmy.

Struktura witryny

Struktura określa, czy roboty wyszukiwarek mogą zrozumieć, o czym mówi dana strona. Taka struktura pozwala wyszukiwarce sugerować, gdzie w witrynie można znaleźć odpowiednie treści.

Słowa kluczowe

Stosuj w swoich treściach takie słowa kluczowe, których używają Twoi potencjalni odbiorcy do wyszukiwania usług lub produktów. W ten sposób ułatwiasz użytkownikowi znalezienie Twojej witryny z podanym słowem kluczowym, czyli zwyczajnie dasz mu odpowiedź na jego zapytanie. Warto pomyśleć nad użyciem odpowiednich narzędzi online, które pomogą Ci wybrać najlepsze terminy. Pamiętaj, aby:

  • wybrać takie słowa kluczowe, których szukają użytkownicy w Twojej branży,
  • dopasować odpowiednie słowa kluczowe, biorąc pod uwagę cel, konkurencję i trafność.

Musisz uważać, aby nie zastosować tego samego słowa kluczowego zbyt wiele razy, ponieważ może to wywołać wrażenie upychania fraz na siłę, co wyszukiwarka potraktuje jako spam.
Większość twórców stara się wybierać różne słowa kluczowe, które mogą rozmieszczać w całym tekście. Warto dodawać także frazy z długim ogonem, ponieważ są one najbardziej precyzyjne i zbliżone do wyszukiwań użytkowników. Należy również przeprowadzać regularne badania słów kluczowych i sprawdzać, co jest aktualnie wyszukiwane.

Pomyśl o nagłówkach i metadanych

Tytuły odgrywają bardzo ważną rolę w tworzeniu skutecznych strategii SEO. Jakość pozycjonowania i indeksowania strony w wyszukiwarkach zależy od kilku czynników. Jednym z nich są właśnie nagłówki na stronie. Podczas tworzenia zoptymalizowanych pod kątem SEO nagłówków pamiętaj o:

  • umieszczaniu słów kluczowych w nagłówkach H1/H2,
  • tworzeniu oryginalnych, chwytliwych tytułów,
  • pierwszym wrażeniu użytkownika.

Metadane mają wpływ na to, jak strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki często używają krótkiego opisu, aby określić, czy dana strona odpowiada zapytaniu użytkownika. Czytelnicy na podstawie tego opisu mogą zdecydować, czy warto zajrzeć do wyświetlanej witryny. Im bardziej świadomie użytkownik zdecyduje się odwiedzić Twoją stronę, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo, że szybko ją opuści. Pomaga to zmniejszyć współczynnik odrzuceń i przyczynia się do wyższej pozycji w rankingu SERP.

Użyj znaczników schematu

Znacznik schematu to zainstalowany na stronie internetowej fragment kodu, który umożliwia wyszukiwarkom znajdowanie ważnych informacji dla odbiorców za pomocą wyników wyszukiwania. Dzięki temu wyszukiwarki wiedzą, jakie informacje są najważniejsze i co wyświetla się w wynikach wyszukiwania.

Adres URL strony internetowej

Okazuje się, że adres URL witryny również jest ważny pod kątem SEO, ponieważ jest nośnikiem wielu informacji. Postaraj się więc, aby był on prosty w odczytaniu. Dzięki temu użytkownik szybciej zorientuje się, co powinna zawierać witryna. Pamiętaj, aby unikać niezrozumiałych znaków i długich ciągów cyfr, ponieważ nie są one przydatne dla nikogo. Warto dodać do adresu słowa kluczowe, a także pamiętać, aby był on krótki i mieścił się w zakresie od 50 do 60 znaków.

Dobrej jakości treść na stronie

Każda dobra strategia SEO jest oparta na jakościowych treściach na stronie. Jest to potężne narzędzie pod względem zaangażowania użytkowników. Jeśli treści w Twojej witrynie są interesujące, to zobaczysz wzrost organicznego ruchu. Treść na stronie WWW powinna zawierać poniższe elementy:

  • wartość edukacyjną,
  • odpowiedź na zapytania użytkownika,
  • rozwiązanie problemu odbiorcy,
  • informacje na temat produktów lub usług firmy.

Dzięki odpowiednio dobranym treściom, które będą aktualne oraz związane z zainteresowaniami potencjalnych odbiorców, przyciągniesz na swoją stronę większą liczbę użytkowników. Powinieneś więc na bieżąco aktualizować zawartość swojego bloga i pisać na tematy, których poszukują użytkownicy. Możesz ustalić jeden dzień tygodnia, kiedy będziesz zamieszczał nowe wpisy, aby potencjalni klienci wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się kolejnych, angażujących treści. Treść nie służy tylko do podnoszenia rankingów w wyszukiwarkach. Pozwala również stopniowo budować bazę klientów na przyszłość. Staraj się także aktualizować swoje stare treści, ponieważ mogą powodować spadek konwersji oraz ruchu na stronie.

Aby treść była czytelna, podziel tekst na mniejsze akapity i zastosuj frazy łączące. Kiedy ludzie przewijają stronę, na której treść jest zbyt długa, monotonna, tracą zainteresowanie i nie mogą skoncentrować się na komunikacie. Spróbuj zatem urozmaicić swoje treści, pogrubiając niektóre zdania, używając kursywy lub wyróżniając odpowiednie wyrażenia.

Wrażenia użytkownika

Wyszukiwarki coraz bardziej starają się zapewnić użytkownikom najlepsze wyniki wyszukiwania. Stale analizują, jak długo użytkownicy przebywają na stronie internetowej oraz ile razy wchodzą w interakcję z witryną. Kładą nacisk na wrażenie użytkowników. Jeśli chcesz zdobyć lepszą pozycję w rankingu, powinieneś tworzyć treść pod kątem zainteresowania odbiorców.
Pamiętaj, aby sprawdzić poniższe czynniki pod kątem przyjazności odbiorców strony:

  • Czy hiperłącza w witrynie działają?
  • Czy treść jest zgodna z ich wyszukiwaniami?
  • Czy witryna jest łatwa w nawigacji?
  • Czy strona internetowa szybko się ładuje?

Większe zaangażowanie potencjalnych użytkowników

Warto zwiększać zaangażowanie użytkowników poprzez umieszczanie odpowiednich zwrotów CTA oraz przycisków. To właśnie zwroty typu „kup teraz”, czy „sprawdź więcej” zachęcają potencjalnych konsumentów do skorzystania z oferty.
Powinieneś także zadbać o lepszy kontakt z klientami i stworzyć profil w mediach społecznościowych. To właśnie tam znajduje się najwięcej użytkowników, do których możesz dotrzeć. Jeśli zainteresują ich Twoje treści, będą na bieżąco na nie reagować, umieszczając komentarze pod postami bądź tworząc recenzje produktów na swoim profilu. Aby nawiązać kontakt z odbiorcami oraz zachęcić ich do aktywności, możesz organizować konkursy w swoich social mediach! Warto pomyśleć również nad stworzeniem filmików wideo, które będą miały postać poradników czy innych angażujących treści.

Strona internetowa kompatybilna z urządzeniami mobilnymi

Wyszukiwarki priorytetowo traktują strony, które są przyjazne dla urządzeń mobilnych. Jeśli jeszcze tego nie robisz, powinieneś pomyśleć o następujących czynnikach SEO:

  • szybki czas ładowania strony na urządzeniach mobilnych,
  • treść na stronie dopasowana do wymiarów mniejszych ekranów,
  • responsywność witryny,
  • brak zbyt dużych obrazów, które spowalniają stronę.

Pamiętaj, że odbiorcy szukają informacji głównie za pomocą telefonów, dlatego tak ważne jest, aby witryna miała wersję mobilną. Pomoże to zmaksymalizować zainteresowanie użytkowników Twoimi produktami oraz przyciągnąć uwagę wyszukiwarek.

Sprawdź: Czy reklamowanie na YouTube się opłaca?

Podsumowanie

Pozycjonowanie witryny to w dzisiejszych czasach kwestia obowiązkowa. Każda firma powinna zadbać o swoją obecność w sieci, bo to właśnie tam konsumenci szukają konkretnych usług lub produktów. Mamy nadzieję, że znalazłeś kilka inspiracji, które włączysz do swojej strategii. Omówione przez nas techniki powinny dać Ci krótkie wyobrażenie o tym, co jest najważniejsze, jeśli chodzi o SEO, a także jak możesz zadbać o obecność swojej firmy w Internecie, aby generować większy ruch i konwersję.

Jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie wprowadzić działań SEO na stronie, spróbuj skorzystać z pomocy profesjonalistów, dzięki którym poprawisz swoją widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania i pozyskasz wartościowy ruch na stronie.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu subdomeny?
Na co zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu subdomeny?
Subdomeny dają możliwość założenia dodatkowych stron w obrębie domeny. Czy to lepszy wybór od dodania witryny w podkatalogu? Co wybrać pod kątem SEO?
Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości! Strategia optymalizacyjna dla małego biznesu
Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości! Strategia optymalizacyjna dla małego biznesu
Przedsiębiorcy małych firm powinni postawić na skuteczne działania SEO, aby mieć szansę na dobrą widoczność w wyszukiwarce i tym samym osiągnięcie sukcesu.
Optymalizacja witryny internetowej pod kątem Google. Jak wyszukiwarka ocenia naszą jakość?
Optymalizacja witryny internetowej pod kątem Google. Jak wyszukiwarka ocenia naszą jakość?
Jak zrozumieć potrzeby wyszukiwarki internetowej? O czym warto wiedzieć, planując optymalizację strony? Sprawdź!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie