DARMOWY AUDYT SEO

Jakie elementy wpływają na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania lokalnego?

5 min czytania
Jakie elementy wpływają na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania lokalnego?
Kategoria Pozycjonowanie

Prawie połowa ruchu organicznego w Google dotyczy lokalizacji, a 88% tego typu wyszukiwań na urządzeniach mobilnych kończy się wizytą w sklepie lub telefonem do firmy (Nectafy).

Jeśli Twoim targetem są konsumenci w konkretnym mieście, regionie czy innym obszarze geograficznym, local SEO powinno być dla Ciebie priorytetem. Sprawdź, jakie czynniki wpływają na lokalną widoczność w wyszukiwarce.

Spis treści:

Google Business Profile (Profil Firmy w Google) – co to jest i jak go zoptymalizować?

Google Business Profile to narzędzie, które możesz znać jako Google Moja Firma (nazwa została zmieniona w 2022 roku). Jest podstawowym sygnałem rankingowym w przypadku wyszukiwań lokalnych i, co ciekawe, zupełnie darmowym.

Dobrze zoptymalizowany profil to podstawa do tego, aby walczyć o miejsce w Google Local Pack, czyli zestawieniu trzech najlepiej ocenianych przez wyszukiwarkę profili firmowych.

Google SERP – przykład Local PackGoogle SERP – przykład Local Pack

Firmy zajmujące miejsce na podium generują wyższy CTR niż firmy z kolejnych miejsc na liście, dlatego pojawienie się tam powinno być priorytetem każdego lokalnego biznesu. Co trzeba zrobić, aby znaleźć się w Google Local Pack?

Jak to często bywa z Google, nie ma idealnego przepisu na pierwsze miejsce. Wiadomo jednak, że fundament budowania lokalnej widoczności stanowi optymalizacja profilu firmowego.

Co powinieneś zrobić? Oto 6 kroków do zoptymalizowania wizytówki Google:

  1. Podaj nazwę firmy, link do strony, adres, godziny otwarcia i inne informacje, które mogą przydać się Twoim potencjalnym klientom.
  2. Określ kategorię działalności (np. salon fryzjerski, agencja reklamowa). To jeden z czynników wpływających na lokalny ranking w Google.
  3. Dodaj zdjęcia i filmy przedstawiające produkty, firmę z zewnątrz i w środku, a także inne, ciekawe kwestie związane z Twoją działalnością.
  4. Poproś klientów o wystawienie opinii i oceny. Jak podaje Google, mogą one poprawić widoczność strony w lokalnym rankingu.

    Google Business Profile Help – informacja na temat opinii konsumentówGoogle Business Profile Help

  5. Odpowiadaj na pozytywne i negatywne opinie. Dzięki temu pokazujesz klientom, że liczysz się z ich zdaniem. Dla Google to informacja, że profil firmy jest aktywny.
  6. Dodaj więcej informacji i publikuj content. Im bardziej rozbudowana wizytówka, tym lepiej.
Sprawdź: Aktywni konsumenci nowym wyzwaniem dla marketingu

Dane strukturalne, tytuły SEO i meta opisy

Wizytówka w Google to podstawa, ale musisz zadbać także o techniczną optymalizację strony, a szczególnie o: dane strukturalne, tytuły SEO oraz meta opisy.

  • Dane strukturalne

    Istnieje wiele powodów, dla których znaczniki schematu zapewniają przewagę nad konkurencją. Przede wszystkim ułatwiają wyszukiwarce zrozumienie informacji na stronie, a następnie przedstawienie ich w odpowiedniej formie użytkownikowi. Oprócz tego zwiększają CTR, czyli współczynnik klikalności.

    W przypadku biznesu lokalnego liczą się takie informacje, jak: godziny otwarcia, adres, numer telefonu, recenzje, FAQ oraz – w zależności od kategorii działalności – kilka innych elementów (np. menu restauracji).

    • Tytuły SEO

      Tytuł SEO to jeden z najważniejszych elementów optymalizacji technicznej zarówno dla pozycjonowania lokalnego, jak i ogólnego. Jeśli jest to zgodne z zawartością strony, umieść w nim najważniejszą frazę oraz nazwę lokalizacji.

      Pamiętaj, że sztuczne upychanie słów kluczowych nie pomoże Ci rankować wyżej.

      Przykład tytułu strony w Google SERPPrzykład tytułu strony w Google SERP

    • Meta opisy

      Potraktuj meta opisy jak reklamę swojej podstrony lub treści. Powiedz użytkownikom, jakie zagadnienia omawiasz i dlaczego warto się z nimi zapoznać właśnie na Twojej stronie.

      Meta description to także informacja dla robotów indeksujących. Umieść w nim słowa kluczowe, ale nie rób tego w nienaturalny sposób.

    Umów się na darmowy audyt Twojej strony
    DARMOWY AUDYT SEO

    Content zoptymalizowany pod frazy lokalne

    Google wymaga od właścicieli witryn internetowych wartościowego contentu, a strony lokalne nie są wyjątkiem. Jeśli chcesz poprawić swoją widoczność w SERP-ach, musisz zadbać o wysokiej jakości treści, zoptymalizowane pod kątem fraz lokalnych.

    Tutaj znów ważna jest równowaga pomiędzy optymalizacją SEO a zadowoleniem odbiorców. Zwróć uwagę na to, czy frazy związane z lokalizacją wyglądają w tekście naturalnie.

    Sprawdź: Co to jest digital marketing?

    Name, Address, Phone Number (NAP)

    Wizytówki NAP to kolejny, silny sygnał rankingowy w wynikach wyszukiwania lokalnego. Podstawowe dane adresowe i kontaktowe firmy powinny znaleźć się w różnych miejscach w sieci. Dzięki temu lokalna witryna zyska wiarygodność w oczach wyszukiwarki i odbiorców.

    Ważne: każda wizytówka udostępniona w Internecie musi zawierać dokładnie te same dane. W przeciwnym wypadku, zamiast budować wiarygodność, zdezorientujesz swoich potencjalnych klientów.

    Warto zapisać sobie adresy miejsc, w których pojawiają się NAP-y i w razie potrzeby od razu je zaktualizować.

    Linki lokalne

    Linki zwrotne mają znaczenie dla widoczności stron od początku istnienia wyszukiwarki. Jeśli chcesz zyskać przewagę na swoją konkurencją, powinieneś zadbać o odnośniki z domen o wysokim autorytecie.

    Kluczowe znaczenie ma tutaj trafność linków – powinny pochodzić z witryn związanych z lokalizacją, na którą chcesz się pozycjonować. Pamiętaj również o dywersyfikacji, czyli różnicowaniu źródeł i atrybutów odnośników.

    Sprawdź: Sposoby na zachęcenie do zakupu produktu

    Odległość firmy od lokalizacji użytkownika

    Niestety, nie na wszystkie sygnały rankingowe możesz mieć wpływ. Jednym z czynników decydujących o pozycji strony lokalnej w Google jest odległość od użytkownika.

    Google Business Profile Help – informacja na temat odległości jako czynnika rankingowegoGoogle Business Profile Help

    Podsumowanie

    Pozycjonowanie lokalne to szansa dla mniejszych biznesów na wyróżnienie się w wyszukiwarce i wyprzedzenie ogólnopolskich firm na frazy związane z miastem lub regionem.

    Pamiętaj, że oprócz czynników specyficznych dla local SEO, trzeba zadbać o podstawowe działania optymalizacyjne. Bardzo ważna jest responsywna witryna, ponieważ większość zapytań lokalnych pochodzi z urządzeń mobilnych.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Poznaj sprawdzone sposoby na poprawę ruchu na swojej stronie internetowej
Poznaj sprawdzone sposoby na poprawę ruchu na swojej stronie internetowej
Ruch na stronie jest odbiciem jej pozycji rankingowej oraz popularności wśród użytkowników. Jak go sukcesywnie zwiększać, a tym bardziej utrzymywać?
Algorytm Google i ocena wyników wyszukiwania
Algorytm Google i ocena wyników wyszukiwania
Jak znaleźć się na samej górze w wynikach wyszukiwania? Co zrobić, by wyróżnić się wśród konkurencji? Odpowiedź uzyskasz dzięki lekturze naszego artykułu.
26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO
26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO
Jeśli szukasz twardych danych i mocnych argumentów przemawiających za inwestycją SEO, to dobrze trafiłeś. Zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze korzyści wynikające z danych.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie