Jakie moduły dla PrestaShop pomogą w pozycjonowaniu?

Jakie moduły dla PrestaShop pomogą w pozycjonowaniu?

PrestaShop to jeden z najpopularniejszych darmowych systemów e-commerce – z jego pomocą już w kilka minut można postawić sprawny sklep internetowy. Aby jednak zapewnić sobie odpowiednią liczbę klientów i stałe zyski, konieczne jest zwiększenie widoczności strony w sieci. W przypadku PrestaShop moduły do pozycjonowania mogą być pobrane prosto z oficjalnego portalu. Które z nich warto wykorzystać?

PrestaShop – dlaczego warto postawić na to rozwiązanie?

Utworzony w 2007 roku PrestaShop cieszy się sporą popularnością – aktualnie na bazie tego systemu funkcjonuje kilkaset tysięcy sklepów na całym świecie. Oprogramowanie było od początku tworzone z myślą międzynarodowego zastosowania, jednak zdecydowanie najlepiej przyjęło się w krajach europejskich, w tym także w Polsce, gdzie działa około 20 tysięcy sklepów PrestaShop. Moduły do pozycjonowania i wielu innych funkcji, darmowa instalacja oraz łatwość obsługi to jedne z największych zalet tego systemu. Dodatkowo jest to oprogramowanie z otwartym kodem źródłowym, dzięki czemu wprowadzanie praktycznie dowolnych modyfikacji jest bardzo proste dla osób z odpowiednimi umiejętnościami.

Zalety PrestaShop: SEO, moduły, łatwość obsługi

Ze względu na przejrzysty interfejs i prosty proces instalacji nawet osoby, które nie mają doświadczenia z tworzeniem stron internetowych, mogą bez problemów uruchomić swój pierwszy sklep internetowy. W przypadku niektórych dostawców hostingu możemy liczyć na dedykowane skrypty instalacyjne, które znacznie upraszczają ten proces. Nawet manualna instalacja nie powinna jednak stanowić problemu – wystarczy wgrać pliki PrestaShop na serwer i podążać za instrukcjami dotyczącymi przygotowania sklepu.

Dodatkowo strony oparte na PrestaShop mogą być modyfikowane na różne sposoby. W tym celu możemy na przykład edytować bezpośrednio kod witryny, skorzystać z wbudowanych narzędzi do zarządzania treścią czy postawić na jedne z licznych modułów. To właśnie dodatkowe rozszerzenia odpowiadają za dość istotną część zarządzania sklepem PrestaShop: SEO. Moduł do pozycjonowania może być świetnym wyborem do usprawnienia obsługi tego aspektu – warto jednak najpierw dowiedzieć się, które rozwiązania tego typu są warte uwagi.

Czy PrestaShop jest w pełni darmowy?

Niezwykle istotnym wyróżnikiem PrestaShop jest fakt, że silnik jest dostępny całkowicie za darmo – nie ma mowy o osobnych, płatnych planach, które ukrywają część funkcjonalności. Aby skorzystać z możliwości sklepu PrestaShop, wystarczy pobrać oprogramowanie i wgrać je na swój serwer. Oczywiście musimy przy tym liczyć się z utrzymaniem serwera i domeny – jest to jednak koszt, który musielibyśmy ponieść również przy każdym innym rozwiązaniu.

Moduły – mogą być płatne, ale są praktycznie niezbędne

Nieco inaczej jest w przypadku modułów do PrestaShop. Choć bazowa instalacja pozwala na zbudowanie kompletnego, funkcjonalnego sklepu, w zdecydowanej większości przypadków będziemy potrzebować z usprawnień oferowanych przez rozszerzenia. Te są z kolei zazwyczaj płatne – przynajmniej jeśli chodzi o oficjalne moduły tworzone przez ten sam zespół, który rozwija silnik – choć możemy znaleźć również wiele darmowych propozycji. Ostateczna cena obsługi sklepu PrestaShop zależy zatem przede wszystkim od zapotrzebowania na moduły i kosztów wykorzystywanych rozszerzeń.

Oficjalne repozytorium modułów nie jest jednak jedynym miejscem, w którym możemy znaleźć rozszerzenia. Warto podkreślić, że system dorobił się przez kilkanaście lat funkcjonowania dość sporej społeczności, która chętnie zajmuje się tematami takimi jak dostosowane pod PrestaShop SEO; moduł z forum i innych źródeł znacznie częściej może być dostępny za darmo.

Ponadto, aby osiągnąć maksymalne zyski, warto rozważyć nawiązanie współpracy z agencją oferującą wsparcie dla sklepów PrestaShop. Moduły do pozycjonowania wybrane przez ekspertów od SEO to sprawdzone rozwiązania, które będą w stanie przynieść bardzo zadowalające efekty. Ruch na stronie to w końcu pierwszy krok do zwiększenia sprzedaży – warto zatem odpowiednio zadbać o widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania.

PrestaShop i SEO: moduły mają kluczowe znaczenie

Podstawowa instalacja PrestaShop oferuje pewien zasób funkcji wspierających SEO. Mowa między innymi o kwestiach takich jak tagi meta i inne atrybuty czytane przez roboty wyszukiwarek; dodatkowo PrestaShop znacznie ułatwia tworzenie odpowiednich pod kątem SEO adresów URL. W celu wykorzystania maksymalnego potencjału technik pozycjonowania dodatkowe moduły okażą się jednak nieocenioną pomocą. Oficjalny sklep z modułami PrestaShop zawiera kilkaset rozszerzeń tego typu, które różnią się funkcjonalnością i zastosowaniem. Niezależnie od rodzaju sklepu z pewnością warto będzie wykorzystać przynajmniej jeden z modułów PrestaShop SEO. Moduł tego typu może na przykład wspierać sprawność działania strony, ułatwiać edycję tagów SEO czy zarządzać słowami kluczowymi.

Zanim przejdziesz do instalacji modułów

W pierwszej kolejności dobrym pomysłem będzie dokładne zapoznanie się z opcjami panelu administracyjnego – już tam znajdziemy dość dużo funkcji, które przygotują sklep pod SEO. W tym miejscu możemy na przykład ustawić preferencje dotyczące generowanych adresów URL oraz domyślną konfigurację tagów meta, od których zależy wygląd wpisu dotyczącego strony w wynikach wyszukiwania.

Niezbędnym krokiem jest włączenie obsługi certyfikatu SSL, który powinien być uprzednio zainstalowany i skonfigurowany po stronie serwera. W efekcie ruch na stronie będzie szyfrowany przez protokół HTTPS, co znacząco wpływa na bezpieczeństwo użytkowników. Co więcej, bez wsparcia HTTPS możemy w zasadzie zapomnieć o wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Na starcie warto także poświęcić nieco czasu na uporządkowanie kategorii i przygotowanie podstawowych elementów opisu produktów, jednak w przypadku PrestaShop moduły do pozycjonowania będą mieć znacznie większy efekt na tym polu niż wbudowane funkcje.

PrestaShop – moduły do pozycjonowania

Po ustawieniu kluczowych aspektów działania strony sklepu i przygotowaniu przynajmniej podstawowej wersji oferty możemy przejść do instalacji potrzebnych modułów. Społeczeństwo PrestaShop jest bardzo aktywne, wskutek czego nieustannie pojawiają się także nowe rozszerzenia, a starsze są stale wspierane. Które moduły SEO PrestaShop powinny znaleźć się na stronie, która chce zawalczyć o wysoką widoczność w wyszukiwarce?

SEO Expert

To jeden z najczęściej używanych modułów do pozycjonowania w bazie PrestaShop – SEO Expert ma już około 30 tysięcy pobrań. Choć jego cena jest dość wysoka, bo wynosi 209,99 euro rocznie, efekty mogą szybko okazać się tego warte. Rozszerzenie to skupia się zaledwie na kilku aspektach SEO, jednak są to czynniki o kluczowym wpływie na pozycję strony:

  • automatyczna generacja zawartości tagów meta (opisu i tytułu produktu), dostosowanej do treści na stronie;
  • przygotowanie kluczowych słów wyszukiwania,
  • tworzenie tagów meta wykorzystywanych w portalach społecznościowych,
  • przypisywanie poszczególnym produktom adresów URL z frazą kluczową.

Pretty URL i URL Cleaner

Jednym z czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie PrestaShop, jest format adresów URL. Przede wszystkim nie powinny zawierać losowych ciągów znaków lub cyfr – zamiast tego ich treść powinna odpowiadać tematowi danej podstrony. Przyjmuje się także, że dobrą praktyką jest umieszczenie w adresie słowa kluczowego, na przykład przed nazwą konkretnego produktu.

Jak to wygląda w przypadku PrestaShop i SEO? Moduł Pretty URL pozwala przede wszystkim wyeliminować numery identyfikacyjne towaru z adresu. To dość istotne ograniczenie wbudowanej konfiguracji adresu, która zawsze zawiera ID produktu, zazwyczaj generowane właśnie jako ciąg losowych cyfr. Nie jest to jednak jedyna funkcja rozszerzenia Pretty URL. Kolejnym atutem są automatyczne przekierowania ze starych adresów – dzięki temu możemy uniknąć błędów 404, które bardzo negatywnie wpływają na status naszej strony z perspektywy wyszukiwarki. Dodatkowo możemy zapoznać się z informacjami o podwojonych adresach i innych problemach. Za moduł ten zapłacimy 69,99 euro rocznie; podobną funkcjonalność w tej samej cenie znajdziemy w rozszerzeniu URL Cleaner.

Customer Ratings and Reviews Pro

Publikowanie opinii klientów na temat dostępnych produktów to doskonała metoda, by wzmocnić pozycję sklepu. Takie podejście zapewnia kilka kluczowych korzyści:

  • stałe generowanie unikalnej, choć będącej nieco poza naszą kontrolą zawartości, która często zawiera frazy kluczowe;
  • budowanie zaufania klientów ze względu na fakt, że mogą zapoznać się z rzetelnymi recenzjami bezpośrednio przed zakupem,
  • integracja z funkcjami wyszukiwarki Google, które biorą pod uwagę oceny produktów.

Warto zwrócić uwagę szczególnie na ten ostatni punkt, który może znacząco wpłynąć na widoczność sklepu PrestaShop. Moduły do pozycjonowania takie jak Customer Ratings and Review Pro oferują obsługę opinii i recenzji w taki sposób, by ich schemat był zgodny z formatem oczekiwanym przez Google. Dzięki temu przy wpisie danej strony w wynikach wyszukiwania mogą pojawiać się charakterystyczne gwiazdki z oceną i liczbą opinii – witryny z takimi informacjami są znacznie lepiej oceniane przez algorytmy wyszukiwarki.

Jedną z dostępnych opcji jest funkcja moderacji, która pozwoli lepiej kontrolować treść komentarzy – warto zadbać, by również w ich przypadku zawartość nie wpływała negatywnie na SEO. Odpowiednie zarządzanie dodatkiem tego rodzaju może przełożyć się na znaczne zwiększenie zarówno liczby odwiedzin, jak i konwersji. Cena: 125,99 euro na rok.

Full JSON-LD Microdata

To moduł, który wpływa na nieco bardziej techniczne aspekty SEO. Różnego rodzaju programy i skrypty, w tym roboty wyszukiwarek odpowiedzialne za indeksowanie stron, znacznie lepiej radzą sobie z uporządkowanymi danymi niż tekstem bez określonej struktury. Z tego względu warto zadbać o to, by algorytmy Google mogły skorzystać także z informacji tego rodzaju – są to tak zwane dane strukturalne.

Dane strukturalne mogą występować w wielu formatach, jednak najbardziej zalecanym wariantem jest JSON-LD. W przypadku PrestaShop SEO moduł Full JSON-LD Microdata automatycznie zbiera różne informacje o stronie, które następnie wspierają działanie robotów wyszukiwarki i pozwalają wyświetlić dodatkowe dane w wynikach wyszukiwania. Jego cena to 111,99 euro rocznie, a wpływ stosowania takiego mechanizmu na pozycjonowanie może być bardzo znaczący.

PrestaShop – moduły do pozycjonowania>sklepu z blogiem

Na liście modułów PrestaShop znajdziemy liczne rozszerzenia do usprawnienia tworzenia blogów, z których najpopularniejszy nazywa się po prostu Blog. Dlaczego warto wykorzystać tego typu moduły w e-commerce? Wiele sklepów online prowadzi blogi na swojej stronie, by generować więcej zawartości, która może być indeksowana przez Google. Tego typu treści pozwalają na wprowadzenie większej różnorodności treści, co w sporym stopniu wpływa na to, jak postrzegana jest dana witryna. Dodatkowo blog to idealne miejsce, by zastosować różne frazy kluczowe, które nie pasowałyby do opisu produktu lub kategorii. Instalacja modułu z blogiem może zatem pomóc w osiągnięciu wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Moduły zwiększające szybkość strony

Jednym z czynników, który ma kluczowy wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach Google, jest jej ogólna sprawność, a przede wszystkim szybkość ładowania. To kwestia, o którą z pewnością należy zadbać podczas prowadzenia sklepu PrestaShop. Moduły do pozycjonowania, które pomagają zwiększyć szybkość działania strony, to między innymi:

  • Super Speed (181,99 €/rok),
  • Page Cache Ultimate (167,99 €/rok),
  • Image: WebP & Compress (111,99 €/rok),
  • JPresta Speed Pack (209,99 €/rok).

Pakiety PrestaShop SEO: moduł do pozycjonowania ze wsparciem innych rozszerzeń

Na stronie PrestaShop znajdziemy także propozycje pakietów, które zawierają kilka związanych ze sobą modułów. Ich główną zaletą jest fakt, że mamy szansę zapłacić nieco mniej niż w przypadku osobnego wykupu konkretnych rozszerzeń. Dodatkowo możemy mieć pewność, że wszystkie z nich będą kompatybilne i nie będą wpływać na pracę innych części systemu. Oto krótki opis pakietów PrestaShop dotyczących pozycjonowania.

  • Pozycjonowanie Start PrestaShop SEOmoduł SEO Expert i SEO Image w cenie 263,99 euro rocznie (30 € mniej niż osobny zakup). Dzięki tej parze rozszerzeń możemy zautomatyzować wypełnianie tagów meta oraz tagów z tekstem alternatywnym obrazków.
  • Pozycjonowanie Advanced – zawartość pakietu Start wraz z generatorem mapy witryny; cena to 365,99 €/rok (oszczędność 50 €). Plan strony wygenerowany przez dodatkowe narzędzie umożliwi wyszukiwarkom łatwiejsze indeksowanie witryny.
  • Pozycjonowanie Premium – moduły z pakietu Advanced z dodatkiem Buy Button Premium. Za taki komplet zapłacimy 455,99 euro rocznie; jest to kwota o 90 euro niższa niż przy osobnej instalacji obecnych tutaj rozszerzeń PrestaShop SEO. Moduł Buy Button pozwala na sprzedaż artykułów ze stron zewnętrznych poprzez linki prowadzące bezpośrednio do koszyka – dzięki temu zyskujemy niezwykle cenne linkowanie zewnętrzne i szansę na zwiększenie współczynnika konwersji przez usprawniony proces zakupu.
Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak działa WooCommerce? Kiedy warto go wybrać?

    Jak działa WooCommerce? Kiedy warto go wybrać?

    Spośród licznych wtyczek e-commerce do WordPressa największą popularnością cieszy się WooCommerce. Co to jest, jak działa i w jaki sposób może ułatwić prowadzenie sprzedaży online?
    Optymalizacja SEO dla sklepów internetowych: Shopify

    Optymalizacja SEO dla sklepów internetowych: Shopify

    Strona internetowa na Shopify. Jakie są jej zalety oraz wady? Jakimi metodami pozycjonować witrynę e-commerce, aby mieć większy zysk ze sprzedaży?
    Jak prawidłowo przeprowadzić konfigurację poczty dla PrestaShop?

    Jak prawidłowo przeprowadzić konfigurację poczty dla PrestaShop?

    W sklepie PrestaShop nie musisz dodawać ustawień SMTP poczty, ale warto to zrobić. Sprawdź, o czym powinieneś pamiętać i jak przebiega konfiguracja. Dowiesz się również, co ma znaczenie podczas wyboru hostingu.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.