Jakie narzędzia przydają się do e-commerce?

Jakie narzędzia przydają się do e-commerce?

Hussam Abd/unsplash.com

Jeżeli zajmujesz się sprzedażą online, to z pewnością wiesz, jak trudno zapanować nad procesem zakupowym, począwszy od etapu gromadzenia zamówień, a skończywszy na wprowadzeniu różnych udogodnień dostosowanych do klienta. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych, zwłaszcza jeżeli w grę wchodzą narzędzia Google dla e-commerce.

Usługi Google to niekwestionowane wsparcie w zarządzaniu e-sprzedażą. Czym jeszcze mogą zaskoczyć przedsiębiorców? Dlaczego są tak istotne w prowadzeniu efektywnej działalności biznesowej? Na te pytania znajdziesz odpowiedź podczas lektury naszego artykułu!

Google na posterunku małych i dużych przedsiębiorstw

Czego możesz spodziewać się, sięgając po narzędzia przydatne w e-commerce, dedykowane usłudze Google? Za ich pośrednictwem jesteś w stanie bezpośrednio wpłynąć na jakość witryny internetowej, w tym także zoptymalizować treści czy przeanalizować realizowane działania pod kątem ich efektywności. To doskonały zestaw instrumentów dla ekspertów od content marketingu, analityki internetowej czy SEO.

Lista instrumentów od Google

Być może większość narzędzi z poniższego zestawu jest Ci dobrze znana, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby utrwalić wiedzę bądź uzupełnić informacje na ich temat. Użytkowanie niektórych z nich wymaga nieco większego obeznania w dziedzinie e-marketingu. Podejdź rozważnie do przeglądu opracowanej przez nas listy i dokładnie przemyśl wybór narzędzia e-commerce odpowiadającego specyfice Twojej firmy.

Analiza statystyk witryny internetowej od Google Analytics

Trudno wyobrazić sobie przeprowadzanie rzetelnych badań strony bez skorzystania z Google Analytics. To narzędzie, które daje wgląd w takie dane, jak źródło pochodzenia, liczba użytkowników odwiedzających stronę WWW oraz pora dokonywania e-zakupów. Na podstawie dostępnych informacji weryfikuje się, które kampanie promocyjne przekładają się na zyski sprzedażowe, a także ilość porzuconych koszyków i niesfinalizowanych transakcji.

Reklama dźwignią handlu z Google AdWords

Google daje Ci także możliwość gruntownego przygotowania kampanii reklamowej. Wszystko za sprawą Google Ads (AdWords) pozwalającego na precyzyjne określenie targetu, formatu oraz miejsca ekspozycji reklamy. Zazwyczaj e-sklepom dedykowane są kampanie produktowe ze względu na wizualny potencjał oferowanego asortymentu bądź usługi. Towarzyszy im także skondensowany opis oraz link prowadzący do platformy zakupowej. Decydując się na kampanię w Google Ads, musisz liczyć się z uiszczaniem pewnych opłat i rozliczaniem w modelu CPC, CPM, CPV bądź ROAS.

Multizadaniowość Planera słów kluczowych

Jeśli chodzi o kolejne Google narzędzia e-commerce, to dla specjalistów od contentu oraz przygotowujących kampanię w Google Ads, świetnym rozwiązaniem jest Planer słów kluczowych. Za jego pomocą można dobrać takie frazy kluczowe, które poprawią widoczność witryny internetowej w wynikach SERP. Uzyskane dane okażą się niezbędne przy tworzeniu eksperckiego bloga bądź w opracowywaniu treści na stronę firmową.

Czarno na białym dzięki Google Data Studio

Pewnie niejednokrotnie czułeś frustrację i przytłoczenie nadmierną ilością informacji. Google Data Studio porządkuje zebrane dane i prezentuje je w skrupulatnie sporządzanych raportach. Przybierają one formę dokumentów zawierających w sobie różnorodne źródła. Dodatkowo narzędzie można zintegrować z innymi, pochodzącymi od zewnętrznych podmiotów.

Google Search Console czuwa nad funkcjonalnością strony WWW

Sięgając po GSC (Google Search Console), możesz dowiedzieć się, w jaki sposób wyszukiwarka postrzega witrynę Twojej firmy. Ma bezpośredni wkład w poprawę jej działania, przesyła sygnały informujące o powstałych problemach oraz na bieżąco śledzi czynione w jej obrębie kroki.

Daj się poznać – Google My Business

Każdy przedsiębiorca dba o swój e-wizerunek, zwłaszcza w lokalnym środowisku. Google Moja Firma umożliwia stworzenie wirtualnej wizytówki w wyszukiwarce oraz w Mapach Google. Dzięki niemu masz szansę na nowatorskie przedstawienie oferowanych produktów i upowszechnianie rekomendacji o sklepie. Dla klientów poszukujących odpowiedzi na określone pytania możesz nawet udostępnić czat. Co więcej, potrzebne dane widoczne są z poziomu listy wyszukiwania, bez konieczności odwiedzin konkretnej platformy sprzedażowej.

Lepsza konwersja i użyteczność witryny dzięki Google Optimize

Testowanie różnych wariantów i opcji zawartości strony WWW jest możliwe za sprawą kolejnego z narzędzi, Google Optimize. Przeprowadzenie gruntownych badań ma za zadanie zwiększyć współczynnik konwersji i uskutecznić praktyczne aspekty strony.

Integracja z innymi usługami reklamowymi w Google Merchant Center

Jeżeli jesteś zaangażowany w prowadzenie płatnych bądź remarketingowych kampanii, koniecznie wyposaż się w Google Merchant Center. Powód? Zdiagnozujesz wadliwe elementy oraz będziesz w stanie wprowadzać efektywne modyfikacje w obrębie zarządzanej platformy.

Sprawdź: Automatyzacja marketingu, czyli łatwy system zwiększania sprzedaży

Nie tylko od Google

W branży e-commerce znajdziesz wiele innych płatnych i bezpłatnych narzędzi, które pomogą zadbać o oryginalne opisy produktów, umożliwią weryfikację zachowań internautów poruszających się po stronie WWW czy wprowadzenie ciekawych elementów graficznych (np. pop-up). Jeżeli jednak zaczynasz swoją karierę w prowadzeniu sprzedaży internetowej, zapoznaj się przede wszystkim z propozycjami od Google.

Źródło: Alvaro Reyes/unsplash.com

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak prawidłowo wybrać zdjęcia produktów w sklepie internetowym?
    Jak prawidłowo wybrać zdjęcia produktów w sklepie internetowym?
    Zastanawiasz się, jak wybrać dobre zdjęcia produktów do swojego sklepu internetowego? Przeczytaj nasz artykuł!
    Optymalizacja sklepu internetowego – jak testować A/B?
    Optymalizacja sklepu internetowego – jak testować A/B?
    Testy A/B to bardzo ważne narzędzie każdej strategii marketingowej. Przyjrzyjmy się więc czynnikom, na których warto się skupić podczas ich wdrażania.
    Ile kosztuje sklep IdoSell?
    Ile kosztuje sklep IdoSell?
    Zastanawiasz się nad wyborem gotowej platformy sprzedażowej? Sprawdź, na co możesz liczyć w przypadku sklepu IdoSell i na jakie koszty powinieneś się przygotować.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę