Jeżeli zajmujesz się sprzedażą online, to z pewnością wiesz, jak trudno zapanować nad procesem zakupowym, począwszy od etapu gromadzenia zamówień, a skończywszy na wprowadzeniu różnych udogodnień dostosowanych do klienta. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych, zwłaszcza jeżeli w grę wchodzą narzędzia Google dla e-commerce.
Usługi Google to niekwestionowane wsparcie w zarządzaniu e-sprzedażą. Czym jeszcze mogą zaskoczyć przedsiębiorców? Dlaczego są tak istotne w prowadzeniu efektywnej działalności biznesowej? Na te pytania znajdziesz odpowiedź podczas lektury naszego artykułu!
Czego możesz spodziewać się, sięgając po narzędzia przydatne w e-commerce, dedykowane usłudze Google? Za ich pośrednictwem jesteś w stanie bezpośrednio wpłynąć na jakość witryny internetowej, w tym także zoptymalizować treści czy przeanalizować realizowane działania pod kątem ich efektywności. To doskonały zestaw instrumentów dla ekspertów od content marketingu, analityki internetowej czy SEO.
Być może większość narzędzi z poniższego zestawu jest Ci dobrze znana, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby utrwalić wiedzę bądź uzupełnić informacje na ich temat. Użytkowanie niektórych z nich wymaga nieco większego obeznania w dziedzinie e-marketingu. Podejdź rozważnie do przeglądu opracowanej przez nas listy i dokładnie przemyśl wybór narzędzia e-commerce odpowiadającego specyfice Twojej firmy.
Trudno wyobrazić sobie przeprowadzanie rzetelnych badań strony bez skorzystania z Google Analytics. To narzędzie, które daje wgląd w takie dane, jak źródło pochodzenia, liczba użytkowników odwiedzających stronę WWW oraz pora dokonywania e-zakupów. Na podstawie dostępnych informacji weryfikuje się, które kampanie promocyjne przekładają się na zyski sprzedażowe, a także ilość porzuconych koszyków i niesfinalizowanych transakcji.
Google daje Ci także możliwość gruntownego przygotowania kampanii reklamowej. Wszystko za sprawą Google Ads (AdWords) pozwalającego na precyzyjne określenie targetu, formatu oraz miejsca ekspozycji reklamy. Zazwyczaj e-sklepom dedykowane są kampanie produktowe ze względu na wizualny potencjał oferowanego asortymentu bądź usługi. Towarzyszy im także skondensowany opis oraz link prowadzący do platformy zakupowej. Decydując się na kampanię w Google Ads, musisz liczyć się z uiszczaniem pewnych opłat i rozliczaniem w modelu CPC, CPM, CPV bądź ROAS.
Jeśli chodzi o kolejne Google narzędzia e-commerce, to dla specjalistów od contentu oraz przygotowujących kampanię w Google Ads, świetnym rozwiązaniem jest Planer słów kluczowych. Za jego pomocą można dobrać takie frazy kluczowe, które poprawią widoczność witryny internetowej w wynikach SERP. Uzyskane dane okażą się niezbędne przy tworzeniu eksperckiego bloga bądź w opracowywaniu treści na stronę firmową.
Pewnie niejednokrotnie czułeś frustrację i przytłoczenie nadmierną ilością informacji. Google Data Studio porządkuje zebrane dane i prezentuje je w skrupulatnie sporządzanych raportach. Przybierają one formę dokumentów zawierających w sobie różnorodne źródła. Dodatkowo narzędzie można zintegrować z innymi, pochodzącymi od zewnętrznych podmiotów.
Sięgając po GSC (Google Search Console), możesz dowiedzieć się, w jaki sposób wyszukiwarka postrzega witrynę Twojej firmy. Ma bezpośredni wkład w poprawę jej działania, przesyła sygnały informujące o powstałych problemach oraz na bieżąco śledzi czynione w jej obrębie kroki.
Każdy przedsiębiorca dba o swój e-wizerunek, zwłaszcza w lokalnym środowisku. Google Moja Firma umożliwia stworzenie wirtualnej wizytówki w wyszukiwarce oraz w Mapach Google. Dzięki niemu masz szansę na nowatorskie przedstawienie oferowanych produktów i upowszechnianie rekomendacji o sklepie. Dla klientów poszukujących odpowiedzi na określone pytania możesz nawet udostępnić czat. Co więcej, potrzebne dane widoczne są z poziomu listy wyszukiwania, bez konieczności odwiedzin konkretnej platformy sprzedażowej.
Testowanie różnych wariantów i opcji zawartości strony WWW jest możliwe za sprawą kolejnego z narzędzi, Google Optimize. Przeprowadzenie gruntownych badań ma za zadanie zwiększyć współczynnik konwersji i uskutecznić praktyczne aspekty strony.
Jeżeli jesteś zaangażowany w prowadzenie płatnych bądź remarketingowych kampanii, koniecznie wyposaż się w Google Merchant Center. Powód? Zdiagnozujesz wadliwe elementy oraz będziesz w stanie wprowadzać efektywne modyfikacje w obrębie zarządzanej platformy.
W branży e-commerce znajdziesz wiele innych płatnych i bezpłatnych narzędzi, które pomogą zadbać o oryginalne opisy produktów, umożliwią weryfikację zachowań internautów poruszających się po stronie WWW czy wprowadzenie ciekawych elementów graficznych (np. pop-up). Jeżeli jednak zaczynasz swoją karierę w prowadzeniu sprzedaży internetowej, zapoznaj się przede wszystkim z propozycjami od Google.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.