Jakie są najpopularniejsze mity o SXO?

Jakie są najpopularniejsze mity o SXO?

Gabriel Beaudry/pexels.com

SXO to stosunkowo nowa dziedzina. Nic więc dziwnego, że na jej temat krąży wiele mitów, które, wciąż powielane, mogą bardzo niekorzystnie wpłynąć na efektywność działań pod kątem Search Experience Optimization. Warto być świadomym istnienia sprzecznych informacji, na jakie możemy natrafić zarówno w sieci, jak i najbliższym otoczeniu. Przyjrzyjmy się najpopularniejszym mitom SXO.

Czym jest SXO?

SXO (Search Experience Optimization) to zestaw działań ściśle związanych z dwoma obszarami: SEO i UX. Zarówno optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, jak i zabiegi mające na celu poprawę doświadczeń odbiorców bezpośrednio wpływają na pozycjonowanie strony internetowej oraz jej skuteczność. W ramach tego założenia powstało więc SXO – kompleksowy zbiór praktyk, dzięki którym pozyskiwanie nowych odbiorców i zwiększanie konwersji jest o wiele łatwiejsze.

SEO opiera się na działaniach optymalizacyjnych ukierunkowanych na algorytmy wyszukiwarek. W ramach tej koncepcji stosowane są techniki, takie jak link building, optymalizacja techniczna czy pozycjonowanie na określone słowa kluczowe. Dzięki umiejętnie opracowanej strategii SEO witryna ma szansę na uzyskanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, co korzystnie wpływa na jej długofalowy rozwój.

UX koncentruje się z kolei na dbałości o doświadczenia użytkowników. Celem praktyk optymalizacyjnych jest wówczas sprostanie oczekiwaniom docelowych odbiorców i dostosowanie zawartości strony do ich preferencji.

SXO jest zatem najlepszym sposobem na zbudowanie skutecznej, wydajnej i przyjaznej internautom strony internetowej, dzięki której każda marka może osiągnąć sukces.

Aby jednak w pełni wykorzystać potencjał tej koncepcji, warto znać podstawowe mity na jej temat. Jakie nieprawdziwe informacje są najczęściej powielane w sieci?

Sprawdź: Czym jest Customer Experience?

Najpopularniejsze mity SXO

Mity SXO są z reguły wynikiem niewystarczającej wiedzy i umiejętności. Często zdarza się jednak, że projektanci stron internetowych ignorują zalecenia optymalizacyjne, starając się uzyskać szybsze efekty. Niestety, wybieranie drogi na skróty nie jest najlepszym pomysłem. Wyszukiwarka łatwo identyfikuje wszelkie próby oszustwa, a strona, która się ich dopuszcza, traci autorytet w Internecie i notuje spadki w rankingu Google. Jakie są najpopularniejsze mity SXO?

Źródło: EKATERINA BOLOVTSOVA/pexels.com

Optymalizacja UX to jednorazowe działanie

Wielu współczesnych właścicieli stron internetowych wciąż sądzi, że optymalizacja pod kątem UX to jednorazowe działanie. Nic bardziej mylnego. Jako że algorytmy wyszukiwarek nieustannie się zmieniają, a oczekiwania konsumentów rosną, konieczne są stała kontrola uzyskiwanych efektów oraz wdrażanie niezbędnych modyfikacji.

UX i UI oznacza to samo

UX i UI to terminy, które wciąż są ze sobą mylone. Mimo że z punktu widzenia użytkowników nie robi to większej różnicy, odgrywa istotną rolę podczas optymalizacji strony internetowej.

UI (User Interface) obejmuje działania związane z projektowaniem interfejsu użytkownika. Mowa tu przede wszystkim o aspektach technicznych i wizualnych, takich jak kolorystyka, układ treści czy jakość zdjęć.

UX (User Experience) dotyczy z kolei działań mających na celu poprawę doświadczeń odbiorców. Projektanci skupiają się wówczas na rozwiązaniach analitycznych i funkcjonalnych oraz budują długofalowe strategie optymalizacji strony.

Im więcej do wyboru, tym lepiej

W kontekście SXO istnieje błędne przekonanie, że im więcej opcji do wyboru ma użytkownik, tym większa jego satysfakcja. Rzeczywistość jest jednak inna. Zbyt wiele możliwości często dekoncentruje bowiem odbiorców, wprawiając ich w zakłopotanie i zbędne frustracje. Warto więc udostępnić użytkownikom kilka opcji wyboru dotyczących najważniejszych kwestii, co znacznie usprawni proces realizacji konkretnych działań.

Liczy się ilość

Mimo że treść jest najważniejszym aspektem działalności internetowej, w tej kwestii również trzeba zachować zdrowy rozsądek. Przepełnianie strony rozbudowanymi artykułami z pewnością nie spotka się z zainteresowaniem współczesnych użytkowników, którzy coraz częściej stawiają na krótkie, rzeczowe publikacje. Warto więc skupić się na mniej obszernych formach, interesujących nagłówkach i wysokiej jakości zdjęciach, które poprawią czytelność treści, zwiększając tym samym zaangażowanie odbiorców.

SXO to droga i wymagająca inwestycja

Wiele osób uważa, że optymalizacja pod kątem SXO to drogi i trudny proces. Założenie to wynika prawdopodobnie z dość złożonej struktury działań podejmowanych w ramach tej koncepcji, których wdrożenie wymaga wiedzy i umiejętności zarówno z dziedziny SEO, jak i UX.

Umiejętnie opracowana strategia może jednak przynieść wiele istotnych dla rozwoju marki korzyści. Wydatki związane z SXO powinno się więc traktować jako rentowną inwestycję, która przy odrobinie zaangażowania i cierpliwości może zapewnić sukces niejednej współczesnej stronie internetowej.

Dlaczego warto postawić na kompleksową optymalizację SXO?

Tradycyjne środki reklamy, takie jak telewizja czy prasa, nie przynoszą już satysfakcjonujących efektów. Coraz więcej przedsiębiorców stawia na marketing internetowy. Trzeba jednak pamiętać, że osiągnięcie sukcesu w tym zakresie nie jest łatwe. Na skuteczność działań SXO wpływa bowiem wiele czynników. Najważniejsze to:

  • słowa kluczowe,
  • jakość treści,
  • szybkość ładowania strony,
  • linki zwrotne,
  • wizerunek marki w social mediach,
  • metadane,
  • zdjęcia i inne pliki multimedialne,
  • dostępność dla urządzeń mobilnych,
  • struktura strony internetowej,
  • adresy URL,
  • linki wewnętrzne.

Zbudowanie strony internetowej, która zachowa poprawność wszystkich wymienionych aspektów, jest dość trudne i czasochłonne. Niemniej jednak warto zaangażować się w ten proces, gdyż może okazać się najlepszym sposobem na zwiększenie grona odbiorców i lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Inne zalety SXO to:

  • większa świadomość marki w Internecie,
  • stale rosnące zainteresowanie firmą i jej ofertą,
  • większy ruch na stronie internetowej,
  • wyższy współczynnik konwersji,
  • możliwość skutecznej rywalizacji z nawet największymi markami w branży.

Warto więc postawić na SXO, unikając przy tym wszelkich mitów i wykorzystując rozwiązania, które zachwycą wszystkich docelowych odbiorców.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SXO
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 5
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co zawiera audyt użyteczności?

    Co zawiera audyt użyteczności?

    Sprawnie działająca witryna internetowa to taka, która spełnia wymogi każdego, nawet najbardziej wymagającego klienta. Jak zyskać sympatię użytkowników?
    Na czym polega projektowanie interakcji pod kątem UX?

    Na czym polega projektowanie interakcji pod kątem UX?

    Aby powiedzieć, że projekt strony internetowej spełnił swoją funkcję, należy zweryfikować to, jak użytkownik radzi sobie z jej obsługą. W jaki sposób?
    UX Writing – co to jest?

    UX Writing – co to jest?

    UX Writing to kierunek podążający w stronę projektowania pozytywnych doświadczeń użytkowników stron i aplikacji. Wiesz, jak zrealizować ten cel?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę