Jakie zapytania wpisuje w pasek wyszukiwania Twój potencjalny klient?

Jakie zapytania wpisuje w pasek wyszukiwania Twój potencjalny klient?

Yan Krukov/pexels.com

Wiele osób na świecie codziennie korzysta z paska wyszukiwarki Google. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja firma znalazła się w wynikach wyszukiwania, jeśli chcesz zdobyć konwersję na stronie. Jednak, aby przejść do czynów, należy najpierw zrozumieć samą ideę wyszukiwania. Musisz wiedzieć, że wyszukiwane hasło jest słowem lub ciągiem słów, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę Google.

Jak więc użytkownicy wyszukują w Google? Jakie są typy zapytań wyszukiwania i jak mogą one pomóc Ci odnieść sukces? W tym artykule dowiesz się wszystkiego na ten temat.

Gdzie można znaleźć zapytania wpisywane w Google?

Pamiętaj, że konkretne wyszukiwane hasła użytkowników możesz znaleźć w Google Analytics lub Google Search Console:

  • W pierwszym narzędziu możesz znaleźć zapytania, korzystając z wyszukiwania wewnętrznego lub w sekcji: Pozyskiwanie > Search Console > Zapytania.
  • W drugim narzędziu możesz znaleźć Zapytania w wynikach wyszukiwania.
Sprawdź: Jak sprawdzić pozycję strony internetowej w Google?

Jaka jest różnica pomiędzy słowem kluczowym a wyszukiwanymi hasłami?

Słowo kluczowe to termin powszechnie kojarzony z określoną treścią lub tematem, używany do wyszukiwania konkretnych zapytań wpisywanych w pasek wyszukiwania przez użytkowników, w celu znalezienia witryny internetowej lub określonej informacji.

Źródło: Gustavo Fring/pexels.com

Słowa kluczowe są najważniejszą częścią Twojej strony internetowej, jeśli chcesz znaleźć się w wynikach wyszukiwania i wyświetlać się na konkretne zapytanie potencjalnego klienta. W celu zoptymalizowania witryny pod kątem SEO zastosuj w swoich treściach odpowiedniej jakości słowa kluczowe. Stosuj je w adresach URL, tagach tytułu, reklamach typu PPC, opisach meta czy obrazach na stronie.

Rodzaje zapytań użytkowników

Musisz wiedzieć, że ludzie szukają informacji za pomocą różnych typów zapytań. Można je podzielić na trzy kategorie: nawigacyjną, informacyjną i transakcyjną.

Zapytania nawigacyjne

Osoby przeprowadzające ten typ wyszukiwania chcą znaleźć witrynę powiązaną z określonym produktem lub marką.

Najczęściej są to konta na platformach społecznościowych lub strony internetowe powiązane z konkretnym zapytaniem o markę bądź produkt.

Pamiętaj, że nazwa Twojej marki powinna być unikalna, aby zapewnić Ci sukces i pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Zapytania informacyjne

Kolejny typ wyszukiwania odnosi się do poszukiwania konkretnych informacji przez potencjalnego klienta, jednak nie ma znaczenia, gdzie je znajdzie.

Użytkownicy często poszukują odpowiedzi na swoje pytania lub porad, w jaki sposób coś zrobić. To najczęściej stosowany typ zapytań, ponieważ jest najbardziej ogólny.

Jeśli chcesz wyróżniać się na zapytania informacyjne w wynikach wyszukiwania, to staraj się tworzyć wysokiej jakości treści na swojej stronie internetowej, które odpowiadają na określone pytania użytkowników. Generuj różnego rodzaju poradniki, instruktaże czy dokładne opisy.

Przykładowe zapytania informacyjne:

  • W jaki sposób przesadzać kwiaty?
  • Jak zrobić naleśniki?
  • Jaki kupić prezent na Dzień Mamy?
  • Jak zorganizować swoją przestrzeń w mieszkaniu?

Zapytania transakcyjne

Ostatni typ zapytań odnosi się do takich wyszukiwań, w których użytkownicy chcą dokonać transakcji, czyli zwyczajnie zrobić zakupy w danym sklepie internetowym.

Zamiar transakcji często zawarty jest w konkretnych słowach kluczowych, takich jak: „kup teraz”, czy „zamów tutaj”. Można spotkać się również z wpisywanymi konkretnymi markami produktów, które chcą kupić, na przykład „balsam do mycia ciała Dove”.

Jeśli chcesz uzyskać najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, wykonaj najpierw optymalizację swojej witryny pod kątem wyszukiwarek i dowiedz się, jak algorytm Google reaguje na Twoje treści na stronie WWW.

Sprawdź: Dlaczego pozycja witryny w wyszukiwarce spada?

W jaki sposób analizować wyniki wyszukiwania?

Każdą strategię opracowywania powyższych zapytań należy skonsultować z dobrą agencją SEO. Specjaliści są w stanie doradzić najlepszą technikę pozyskiwania słów kluczowych, aby wyświetlać się na konkretne zapytania z powyższych typów.

Jeżeli planujesz sam przeprowadzić takie badanie, może okazać się to dość trudnym zadaniem. Musisz pamiętać, że każde wyszukiwanie jest spersonalizowane i użytkownik może uzyskać inne wyniki wyszukiwania na urządzeniu mobilnym, a inne na komputerze stacjonarnym. Ponadto są one zależne od lokalizacji. Jeśli użytkownik będzie nadal wyszukiwać to samo zapytanie, to Google zapamięta daną czynność i wyświetli mu tylko te wyniki wyszukiwania, które często klika, dając mylne wrażenie błędu walidacji.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, na czym polega idea wpisywanych zapytań przez użytkowników w pasek wyszukiwania. Stworzyliśmy ten artykuł po to, abyś mógł dopasować swoją witrynę pod konkretne zapytania użytkowników. Jeśli więc znasz już teorię, możesz przejść do praktyki.

Pamiętaj, że znalezienie się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania wcale nie jest takim prostym zadaniem, jak się wydaje. Potrzeba dużo pracy i czasu, aby osiągnąć swój cel. Z naszą pomocą będziesz mógł jednak działać szybciej i sprawniej!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak poradzić sobie ze zduplikowanymi treściami na stronie internetowej?

    Jak poradzić sobie ze zduplikowanymi treściami na stronie internetowej?

    Twoja strona internetowa ma problem z dużą ilością zduplikowanych treści? Przeczytaj artykuł i poznaj skuteczne sposoby, aby temu zaradzić.
    Co powinna zawierać umowa o pozycjonowanie?

    Co powinna zawierać umowa o pozycjonowanie?

    Czeka Cię podpisanie umowy na pozycjonowanie? Zanim to zrobisz, przeczytaj, jakie elementy powinien zawierać taki dokument!
    Pozycjonowanie trenerów personalnych

    Pozycjonowanie trenerów personalnych

    Branża fitness nieustannie się rozwija. Warto więc wiedzieć, jak wypromować swoje usługi dzięki pozycjonowaniu trenerów personalnych w Google!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę