Wiele osób na świecie codziennie korzysta z paska wyszukiwarki Google. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja firma znalazła się w wynikach wyszukiwania, jeśli chcesz zdobyć konwersję na stronie. Jednak, aby przejść do czynów, należy najpierw zrozumieć samą ideę wyszukiwania. Musisz wiedzieć, że wyszukiwane hasło jest słowem lub ciągiem słów, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę Google.
Jak więc użytkownicy wyszukują w Google? Jakie są typy zapytań wyszukiwania i jak mogą one pomóc Ci odnieść sukces? W tym artykule dowiesz się wszystkiego na ten temat.
Pamiętaj, że konkretne wyszukiwane hasła użytkowników możesz znaleźć w Google Analytics lub Google Search Console:
Słowo kluczowe to termin powszechnie kojarzony z określoną treścią lub tematem, używany do wyszukiwania konkretnych zapytań wpisywanych w pasek wyszukiwania przez użytkowników, w celu znalezienia witryny internetowej lub określonej informacji.
Słowa kluczowe są najważniejszą częścią Twojej strony internetowej, jeśli chcesz znaleźć się w wynikach wyszukiwania i wyświetlać się na konkretne zapytanie potencjalnego klienta. W celu zoptymalizowania witryny pod kątem SEO zastosuj w swoich treściach odpowiedniej jakości słowa kluczowe. Stosuj je w adresach URL, tagach tytułu, reklamach typu PPC, opisach meta czy obrazach na stronie.
Musisz wiedzieć, że ludzie szukają informacji za pomocą różnych typów zapytań. Można je podzielić na trzy kategorie: nawigacyjną, informacyjną i transakcyjną.
Osoby przeprowadzające ten typ wyszukiwania chcą znaleźć witrynę powiązaną z określonym produktem lub marką.
Najczęściej są to konta na platformach społecznościowych lub strony internetowe powiązane z konkretnym zapytaniem o markę bądź produkt.
Pamiętaj, że nazwa Twojej marki powinna być unikalna, aby zapewnić Ci sukces i pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Kolejny typ wyszukiwania odnosi się do poszukiwania konkretnych informacji przez potencjalnego klienta, jednak nie ma znaczenia, gdzie je znajdzie.
Użytkownicy często poszukują odpowiedzi na swoje pytania lub porad, w jaki sposób coś zrobić. To najczęściej stosowany typ zapytań, ponieważ jest najbardziej ogólny.
Jeśli chcesz wyróżniać się na zapytania informacyjne w wynikach wyszukiwania, to staraj się tworzyć wysokiej jakości treści na swojej stronie internetowej, które odpowiadają na określone pytania użytkowników. Generuj różnego rodzaju poradniki, instruktaże czy dokładne opisy.
Przykładowe zapytania informacyjne:
Ostatni typ zapytań odnosi się do takich wyszukiwań, w których użytkownicy chcą dokonać transakcji, czyli zwyczajnie zrobić zakupy w danym sklepie internetowym.
Zamiar transakcji często zawarty jest w konkretnych słowach kluczowych, takich jak: „kup teraz”, czy „zamów tutaj”. Można spotkać się również z wpisywanymi konkretnymi markami produktów, które chcą kupić, na przykład „balsam do mycia ciała Dove”.
Jeśli chcesz uzyskać najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, wykonaj najpierw optymalizację swojej witryny pod kątem wyszukiwarek i dowiedz się, jak algorytm Google reaguje na Twoje treści na stronie WWW.
Każdą strategię opracowywania powyższych zapytań należy skonsultować z dobrą agencją SEO. Specjaliści są w stanie doradzić najlepszą technikę pozyskiwania słów kluczowych, aby wyświetlać się na konkretne zapytania z powyższych typów.
Jeżeli planujesz sam przeprowadzić takie badanie, może okazać się to dość trudnym zadaniem. Musisz pamiętać, że każde wyszukiwanie jest spersonalizowane i użytkownik może uzyskać inne wyniki wyszukiwania na urządzeniu mobilnym, a inne na komputerze stacjonarnym. Ponadto są one zależne od lokalizacji. Jeśli użytkownik będzie nadal wyszukiwać to samo zapytanie, to Google zapamięta daną czynność i wyświetli mu tylko te wyniki wyszukiwania, które często klika, dając mylne wrażenie błędu walidacji.
Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, na czym polega idea wpisywanych zapytań przez użytkowników w pasek wyszukiwania. Stworzyliśmy ten artykuł po to, abyś mógł dopasować swoją witrynę pod konkretne zapytania użytkowników. Jeśli więc znasz już teorię, możesz przejść do praktyki.
Pamiętaj, że znalezienie się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania wcale nie jest takim prostym zadaniem, jak się wydaje. Potrzeba dużo pracy i czasu, aby osiągnąć swój cel. Z naszą pomocą będziesz mógł jednak działać szybciej i sprawniej!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.