Jakie znaczenie dla marki ma event marketing?

Jakie znaczenie dla marki ma event marketing?

The Climate Reality Project/unsplash.com

Event marketing to bardzo skuteczny sposób realizacji celów biznesowych. Za pomocą wydarzeń można zadbać o komunikację firmy z odbiorcami oferty, budując trwałe i korzystne relacje z klientami. Czym dokładnie charakteryzuje się event marketing?

Czym jest event marketing?

Event marketing, określany także polską nazwą „marketing wydarzeniowy”, obejmuje przede wszystkim rozwój komunikacji marki ze środowiskiem. W tym celu organizuje się imprezy dla określonych grup, które mają służyć zarówno do reklamowania danej usługi lub produktu, jak i nawiązywaniu więzi z odbiorcami. To idealny sposób, by ocieplić wizerunek firmy, a także pozyskać wartościowe kontakty i znacząco zwiększyć sprzedaż.

Wydarzenia są organizowane przede wszystkim dla potencjalnych klientów, partnerów biznesowych lub mediów. Mogą one odbywać się zarówno stacjonarnie, jak i online – w ostatnich czasach ten drugi wariant zyskał sporą popularność. Największą zaletą event marketingu, która znacząco odróżnia go od innych rodzajów promowania firmy, jest możliwość bezpośredniego kontaktu z konsumentami czy partnerami. Nie można przy tym zapomnieć, że event marketing nie powinien stanowić całej strategii: tego typu działania funkcjonują jako część strategii komunikacyjnej. Imprezy, wydarzenia i konferencje mają służyć głównie jako dopełnienie dobrych relacji pomiędzy firmą a klientem, a także miejsce na promowanie nowych elementów oferty.

Jakie korzyści przynosi event marketing?

Każda strategia marketingowa pozwala osiągnąć różne cele, które decydują o sensie wdrożenia konkretnych działań – nie inaczej jest w tym przypadku. Na co można liczyć, wprowadzając event marketing do działań reklamowych firmy? Jednym z najważniejszych rezultatów jest zwiększenie rozpoznawalności marki, a także budowanie jej wizerunku jako zaufanego, sprawdzonego partnera. Dodatkowo każde wydarzenie powinno skutkować zwiększoną sprzedażą poprzez dostarczenie wiedzy o ofercie w sposób atrakcyjny dla klienta. Warto przy tym zwrócić uwagę na jeden z głównych plusów takiego podejścia, którym jest spory zasięg imprezy w stosunku do kosztów promocji.

Event marketing – przykłady działań, które mogą zachęcić potencjalnych odbiorców

Jak podejść do tematu event marketingu? Wiele w tej kwestii zależy od grupy docelowej – jeśli chcemy dotrzeć z ofertą do profesjonalistów czy osób zajmujących decyzyjne stanowiska w firmach, warto zainwestować w wystąpienia specjalistów z danej dziedziny. Gdy nasza działalność opiera się z kolei na przykład na sprzedaży ubrań czy obuwia, dobrym pomysłem będzie zaproszenie osób popularnych w mediach społecznościowych, które pomogą wygenerować zainteresowanie wydarzeniem. Event marketing często łączy się z influencer marketingiem – to połączenie, które może w znacznym stopniu przyczynić się do zwiększenia świadomości marki, a także ocieplenia jej wizerunku.

Źródło: Product School/unsplash.com

Coraz więcej firm stawia również na wirtualną rzeczywistość w event marketingu. Dotyczy to przede wszystkim przedsiębiorstw skupiających się na technologii – nowe rozwiązania z pewnością zaciekawią pasjonatów. To również szansa na dostarczenie niezapomnianych wrażeń, które mogą doprowadzić do zdobycia lojalności klientów.

Event marketing: przykłady realizowanych celów

Strategie takie jak event marketing mogą prowadzić do osiągnięcia różnych celów. Organizacja wydarzeń to dość ciężkie zadanie – warto zatem przed każdym z nich wyznaczyć konkretne wartości, które chcemy wyciągnąć z eventu. Mogą to być:

  • cele wizerunkowe – wybicie się na rynku poprzez budowę renomy lub ocieplenie wizerunku firmy;
  • cele sprzedażowe – proponowanie klientom nowych produktów lub usług oraz generowanie zainteresowania ofertą;
  • cele charytatywne – takie działania mogą bardzo korzystnie wpłynąć na postrzeganie marki przez zaproszonych gości oraz odbiorców. Wydarzenia tego typu przeważnie łączą się ze zbiórką pieniędzy na dany cel; można także przekazać cały zysk z wydarzenia na działalność charytatywną.

Event marketing: role na wydarzeniu

Aby wydarzenie mogło przebiegać bez problemów, należy przede wszystkim dobrać odpowiednie osoby w rolach kluczowych dla procesu organizacji. Zależy od nich również skuteczność realizowania celów event marketingu. Każda z ról ma swoją charakterystykę i predyspozycje – wśród najważniejszych znajdują się prelegenci, wystawcy, organizatorzy, uczestnicy i sponsorzy.

Prelegent

Jest to bardzo istotna rola: prelegent to osoba, która występuje na scenie i prowadzi warsztaty lub przedstawia nowe produkty. Wymogiem jest przede wszystkim szczegółowa wiedza na dany temat, jak również umiejętność subtelnego wplecenia elementów marketingowych. Zadaniem prelegenta jest wsparcie w budowaniu sieci kontaktów i szerzeniu świadomości marki.

Wystawca

Wystawca odpowiada głównie za wystawienie na stanowisku próbek oferty danej marki. Musi skupiać się na generowaniu tzw. leadów sprzedażowych, a także proponowaniu potencjalnym klientom preferencyjnych warunków skorzystania z usług czy produktów. Wystawca również może uczestniczyć w nawiązywaniu kontaktu z odbiorcami.

Organizator

To najbardziej wymagająca ze wszystkich ról: organizator odpowiada za zaproszenia gości, event promotion oraz sprawny przebieg wydarzenia. Organizator ma wolną rękę pod względem celów eventu.

Uczestnicy

To bardzo istotna grupa, która ma kluczowy wpływ na efekty i osiągnięcie celów wydarzenia. Uczestnicy kupują bilety i są głównym obiektem zainteresowania zarówno prelegentów, jak i wystawców oraz organizatorów. W większości są to osoby z zewnątrz, które nie mają nic wspólnego z firmą prowadzącą wydarzenie.

Sponsor

Sponsor w znacznym stopniu przyczynia się do organizacji wydarzenia. Wsparcie finansowe lub materialne nie jest jednak oferowane całkowicie bezinteresownie – sponsorzy powinni mieć możliwość wystąpienia na scenie, prowadzenia paneli lub warsztatów czy objęcia konkretnych stanowisk w ramach organizacji eventu. Dla sponsorów wydarzenia oferują ogromny potencjał dla działań reklamowych.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: mamashion.com, car4femme.com

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Na czym polega marketing rekomendacyjny?

    Na czym polega marketing rekomendacyjny?

    Marketing rekomendacyjny jest jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie świadomości marki, a także na zbudowanie bazy lojalnych klientów. Dlaczego warto postawić na marketing polecający?
    5 kroków do stworzenia najlepszej strony firmowej na Facebooku!

    5 kroków do stworzenia najlepszej strony firmowej na Facebooku!

    Masz firmę i chciałbyś założyć jej stronę na Facebooku, która przyciągnie do Ciebie więcej odbiorców? Tutaj znajdziesz najlepsze wskazówki!
    Sposoby na promowanie strony w internecie

    Sposoby na promowanie strony w internecie

    Jeśli chcesz dowiedzieć się, gdzie promować stronę internetową, aby zwiększyć jej popularność i widoczność w sieci, koniecznie przeczytaj ten artykuł.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.