Jules Amé/pexels.com
W obecnych czasach obecność w Internecie jest niemal koniecznością. Wynika z tego również fakt stale rosnącej popularności optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek. Dzięki SEO możliwe jest bowiem osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania i zdobycie popularności w sieci.
Okazuje się jednak, że pokonanie branżowych rywali w tej niezwykle konkurencyjnej branży jest bardzo trudne. Aby zdobyć przewagę, musisz użyć wszelkich dostępnych środków i wdrożyć specjalistyczne techniki optymalizacyjne. Jedną z nich, na którą większość firm nie zwraca szczególnej uwagi, jest certyfikat SSL odróżniający strony HTTP od HTTPS.
Czym jest i jak wpływa na SEO? Przyjrzymy się temu bliżej w niniejszym artykule.
SSL to skrót od “Secure Sockets Layer”. Certyfikaty te są małymi i łatwymi w użyciu plikami danych, które można zainstalować na swojej stronie internetowej.
Po wdrożeniu certyfikatu obok adresu URL wyświetlana jest charakterystyczna ikona kłódki, co sugeruje użytkownikom, że witryna jest zabezpieczona. Ponadto sam adres URL ma również literę “S” dodaną na końcu prefiksu.
Są to najbardziej zauważalne różnice po zainstalowania certyfikatu na serwerze internetowym. Aby jednak lepiej zrozumieć jego zastosowanie, przyjrzyjmy się bliżej charakterystyce stron HTTP i HTTPS.
Jest to skrót od Hypertext Transfer Protocol, co stanowi najbardziej podstawową formę komunikacji między różnymi systemami w sieci. To właśnie dzięki temu protokołowi możliwe jest przesyłanie danych z serwera do przeglądarki.
HTTP pomaga ponadto użytkownikom bez problemu uzyskać dostęp do danych podczas odwiedzenia Twojej witryny, co jest niezbędne w procesie generowania potencjalnych klientów i budowania konwersji. Bez protokołu HTTP niemożliwe jest udostępnienie użytkownikom jakichkolwiek treści.
Jak działa ten protokół? Żądania wysyłane na HTTP przechodzą przez serwer źródłowy, który je przetwarza i wysyła odpowiedzi. Te zaś docierają do użytkowników i pozwalają im na zbadanie reszty witryny.
HTTPS działa na podobnej zasadzie, jak protokół HTTP, jeśli mowa o ich podstawowych funkcjach. Jedyną różnicą jest dodanie “safe” do prefiksu, co istotnie modyfikuje przetwarzanie żądań i zmienia odpowiedzi na stronach internetowych.
Po zainstalowaniu certyfikatu SSL, gdy użytkownik otwiera stronę internetową, serwer tworzy zabezpieczenia zarówno prywatne, jak i publiczne. Użytkownicy nie widzą niemal żadnej różnicy między witryną HTTP i HTTPS. Wynika to z faktu, że prezentowane są im dane publiczne, dzięki czemu mogą naturalnie kontynuować podjęte działania.
Różnica pojawia się na poziomie serwera. Przesłane informacje są szyfrowane na prywatnym kluczu sesji, co zapewnia bezpieczeństwo, gdyż komunikacja między użytkownikiem a serwerem pozostaje ukryta, chroniąc w ten sposób jego dane.
Być może zastanawiasz się, dlaczego miałbyś zainstalować certyfikat SSL, skoro Twoja witryna funkcjonuje prawidłowo.
Źródło: Adam Sondel/pexels.com
Czynnikiem, dla którego warto podjąć się tego działania, jest przede wszystkim bezpieczeństwo strony internetowej, a także bezpieczeństwo klientów. Szyfrowanie w protokole HTTPS chroni bowiem dane użytkownika przed różnymi zagrożeniami, takimi jak programy szpiegujące czy działania hakerów.
Certyfikat SSL sprawia, że w momencie, gdy klient przekazuje informacje do Twoich serwerów internetowych, nie są one wyświetlane dzięki szyfrowaniu klucza prywatnego. Eliminuje to problemy, takie jak kradzież danych czy utrata konta.
Na przebieg optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek wpływa wiele istotnych czynników. Jednym z nich jest właśnie certyfikat SSL. Istnieją dwa kluczowe powody, dla których powinieneś zainstalować go w swojej witrynie.
Jak już wspomnieliśmy wcześniej, zadaniem certyfikatu SSL jest ochrona witryny i danych jej użytkowników. Warto też podkreślić, że oprócz szyfrowania komunikacji między Tobą a odbiorcami protokół obejmuje ochroną resztę Twoich danych na stronie internetowej.
Korzystnie wpływa to na wiarygodność marki, gdyż klienci czują się bezpiecznie podczas pobytu na stronie. Google zachęca więc do wdrożenia certyfikatu SSL, obiecując w zamian wysokie pozycje w SERP.
Poczucie bezpieczeństwa zachęca klientów do podejmowania określonych działań w witrynie. Zainstalowanie certyfikatu SSL może zatem bardzo pozytywnie wpłynąć na osiąganą konwersję, co oznacza, że sprzedaż wzrośnie wraz z pozycją strony w SERP.
Wiesz już, czym jest certyfikat SSL i dlaczego protokół HTTPS ma przewagę nad HTTP. Postaraj się więc maksymalnie zwiększyć bezpieczeństwo swojej witryny, dzięki czemu stanie się atrakcyjna zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek.
W razie jakichkolwiek problemów pamiętaj, że możesz zgłosić się do nas! Z chęcią pomożemy we wdrożeniu certyfikatu i wesprzemy Twoje działania związane z optymalizacją treści. Nie czekaj więc i skontaktuj się z nami już dziś!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.