Jakie znaczenie ma certyfikat SSL?

Jakie znaczenie ma certyfikat SSL?

Jules Amé/pexels.com

W obecnych czasach obecność w Internecie jest niemal koniecznością. Wynika z tego również fakt stale rosnącej popularności optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek. Dzięki SEO możliwe jest bowiem osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania i zdobycie popularności w sieci.

Okazuje się jednak, że pokonanie branżowych rywali w tej niezwykle konkurencyjnej branży jest bardzo trudne. Aby zdobyć przewagę, musisz użyć wszelkich dostępnych środków i wdrożyć specjalistyczne techniki optymalizacyjne. Jedną z nich, na którą większość firm nie zwraca szczególnej uwagi, jest certyfikat SSL odróżniający strony HTTP od HTTPS.

Czym jest i jak wpływa na SEO? Przyjrzymy się temu bliżej w niniejszym artykule.

Czym jest certyfikat SSL?

SSL to skrót od “Secure Sockets Layer”. Certyfikaty te są małymi i łatwymi w użyciu plikami danych, które można zainstalować na swojej stronie internetowej.

Po wdrożeniu certyfikatu obok adresu URL wyświetlana jest charakterystyczna ikona kłódki, co sugeruje użytkownikom, że witryna jest zabezpieczona. Ponadto sam adres URL ma również literę “S” dodaną na końcu prefiksu.

Są to najbardziej zauważalne różnice po zainstalowania certyfikatu na serwerze internetowym. Aby jednak lepiej zrozumieć jego zastosowanie, przyjrzyjmy się bliżej charakterystyce stron HTTP i HTTPS.

HTTP

Jest to skrót od Hypertext Transfer Protocol, co stanowi najbardziej podstawową formę komunikacji między różnymi systemami w sieci. To właśnie dzięki temu protokołowi możliwe jest przesyłanie danych z serwera do przeglądarki.

HTTP pomaga ponadto użytkownikom bez problemu uzyskać dostęp do danych podczas odwiedzenia Twojej witryny, co jest niezbędne w procesie generowania potencjalnych klientów i budowania konwersji. Bez protokołu HTTP niemożliwe jest udostępnienie użytkownikom jakichkolwiek treści.

Jak działa ten protokół? Żądania wysyłane na HTTP przechodzą przez serwer źródłowy, który je przetwarza i wysyła odpowiedzi. Te zaś docierają do użytkowników i pozwalają im na zbadanie reszty witryny.

HTTPS

HTTPS działa na podobnej zasadzie, jak protokół HTTP, jeśli mowa o ich podstawowych funkcjach. Jedyną różnicą jest dodanie “safe” do prefiksu, co istotnie modyfikuje przetwarzanie żądań i zmienia odpowiedzi na stronach internetowych.

Po zainstalowaniu certyfikatu SSL, gdy użytkownik otwiera stronę internetową, serwer tworzy zabezpieczenia zarówno prywatne, jak i publiczne. Użytkownicy nie widzą niemal żadnej różnicy między witryną HTTP i HTTPS. Wynika to z faktu, że prezentowane są im dane publiczne, dzięki czemu mogą naturalnie kontynuować podjęte działania.

Różnica pojawia się na poziomie serwera. Przesłane informacje są szyfrowane na prywatnym kluczu sesji, co zapewnia bezpieczeństwo, gdyż komunikacja między użytkownikiem a serwerem pozostaje ukryta, chroniąc w ten sposób jego dane.

Czy warto zainstalować certyfikat SSL?

Być może zastanawiasz się, dlaczego miałbyś zainstalować certyfikat SSL, skoro Twoja witryna funkcjonuje prawidłowo.

Źródło: Adam Sondel/pexels.com

Czynnikiem, dla którego warto podjąć się tego działania, jest przede wszystkim bezpieczeństwo strony internetowej, a także bezpieczeństwo klientów. Szyfrowanie w protokole HTTPS chroni bowiem dane użytkownika przed różnymi zagrożeniami, takimi jak programy szpiegujące czy działania hakerów.

Certyfikat SSL sprawia, że w momencie, gdy klient przekazuje informacje do Twoich serwerów internetowych, nie są one wyświetlane dzięki szyfrowaniu klucza prywatnego. Eliminuje to problemy, takie jak kradzież danych czy utrata konta.

Wpływ certyfikatu SSL na SEO

Na przebieg optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek wpływa wiele istotnych czynników. Jednym z nich jest właśnie certyfikat SSL. Istnieją dwa kluczowe powody, dla których powinieneś zainstalować go w swojej witrynie.

Zwiększone bezpieczeństwo

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, zadaniem certyfikatu SSL jest ochrona witryny i danych jej użytkowników. Warto też podkreślić, że oprócz szyfrowania komunikacji między Tobą a odbiorcami protokół obejmuje ochroną resztę Twoich danych na stronie internetowej.

Korzystnie wpływa to na wiarygodność marki, gdyż klienci czują się bezpiecznie podczas pobytu na stronie. Google zachęca więc do wdrożenia certyfikatu SSL, obiecując w zamian wysokie pozycje w SERP.

Wyższy współczynnik konwersji

Poczucie bezpieczeństwa zachęca klientów do podejmowania określonych działań w witrynie. Zainstalowanie certyfikatu SSL może zatem bardzo pozytywnie wpłynąć na osiąganą konwersję, co oznacza, że sprzedaż wzrośnie wraz z pozycją strony w SERP.

Podsumowanie

Wiesz już, czym jest certyfikat SSL i dlaczego protokół HTTPS ma przewagę nad HTTP. Postaraj się więc maksymalnie zwiększyć bezpieczeństwo swojej witryny, dzięki czemu stanie się atrakcyjna zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek.

W razie jakichkolwiek problemów pamiętaj, że możesz zgłosić się do nas! Z chęcią pomożemy we wdrożeniu certyfikatu i wesprzemy Twoje działania związane z optymalizacją treści. Nie czekaj więc i skontaktuj się z nami już dziś!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy pozycjonowanie stron internetowych jest niezbędne?

    Czy pozycjonowanie stron internetowych jest niezbędne?

    Czy funkcjonowanie biznesowe w sieci jest możliwe bez pozycjonowania? Jeśli masz co do tego wątpliwości, ten artykuł został napisany właśnie dla Ciebie.
    Jak stworzyć backlinki zgodnie z SEO?

    Jak stworzyć backlinki zgodnie z SEO?

    Chciałbyś wprowadzić do swoich działań SEO strategię backlinków, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Stworzyliśmy ten artykuł specjalnie dla Ciebie!
    Linki dofollow a nofollow. Czym się różnią?

    Linki dofollow a nofollow. Czym się różnią?

    Linki prowadzące do Twojej witryny mogą mieć różne atrybuty. Czym różnią się linki dofollow i nofollow? Kiedy z nich korzystać? Sprawdź to z nami.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.