Aktualizacja danych po ich zmianie to bardzo ważna kwestia, jeśli wciąż chcesz być widoczny dla swoich odbiorców. Zależnie od stażu działania Twojej firmy możesz być wspomniany w setkach treści, co dodatkowo sprawia, że proces odświeżania danych jest niezwykle istotny.
Niespójne informacje na temat Twojego biznesu nie tylko utrudniają Ci kontakt z potencjalnymi klientami, ale też sprawiają problemy z odpowiednim pozycjonowaniem Twojej strony internetowej. Zadbaj więc o niżej wymienione aspekty.
Jeśli podczas wyszukiwania Twojej firmy, konsument natrafi na różne wersje ważnych danych, takich jak adres siedziby, numer telefonu czy godziny otwarcia, może to skutkować tym, że stracisz wiarygodność, a klient zrezygnuje z jakiejkolwiek interakcji z marką.
Jeśli w sieci występują niespójne informacje na temat Twojej marki, znacznie obniżasz nie tylko zaufanie potencjalnych klientów, ale też możliwości sprzedaży. Jeśli użytkownik rozpocznie wyszukiwanie przy użyciu słów kluczowych, które uwzględniasz w swoich treściach, ale w wynikach wyszukiwania nie pojawi się nazwa Twojej firmy z powodu błędnych informacji – stracisz szansę na to, że dokona zakupu. Częste występowanie takich sytuacji może być dla Ciebie ogromnym ciosem i doprowadzić do wielu strat.
Jeśli działasz w swojej branży już dłuższy czas, namierzenie i poprawienie błędnych danych może być niezwykle trudne, a czasami nawet niemożliwe. Możesz jednak skorzystać z kilku metod, które korzystnie wpłyną na Twój wizerunek i wyprowadzą z błędu wyszukiwarki i potencjalnych klientów.
Może wydawać Ci się to śmieszne, ale podanie WŁAŚCIWEJ nazwy firmy w lokalnych wizytówkach to element, który jest często pomijany przez wielu właścicieli. Upewnij się więc, że nazwa Twojej marki podawana w sieci zgadza się z tą w logo czy witrynie sklepu. W przeciwnym razie może dojść do wielu komplikacji spowodowanych tym, że klienci nie będą mogli znaleźć Twoich ofert w morzu innych marek.
Nawet jeśli Twoja firma ma wiele lokalizacji, warto podać tylko jedną nazwę dla każdej z nich, aby łatwiej można było ją odszukać. Unikaj również umieszczania słów kluczowych w nazwie. W Google Moja Firma znajdują się specjalne pola, w których można podać tego typu informacje, aby wyszukiwarki mogły przypisać Twojej marce odpowiednie kategorie.
Musisz być pewny, że Twój adres i numer telefonu są poprawne. Jeśli nie masz fizycznej lokalizacji, powinieneś poinformować o tym w swojej wizytówce. Jeżeli zdarzy się, że przyciągniesz klientów, którzy odkryją, iż nie ma Cię pod podanym adresem lub nie będą się mogli z Tobą skontaktować, stracisz szansę na sprzedaż czegokolwiek.
Twoja lokalna wizytówka Google powinna zawierać link do firmowej strony internetowej lub innej witryny powiązanej z Twoją marką. Umożliwisz w ten sposób użytkownikom szybki i łatwy dostęp do swoich ofert, dzięki czemu realnie wpłyniesz na zwiększenie sprzedaży.
Opis firmy ma za zadanie kompleksowo przedstawić oferowane usługi i branżę, w której działasz. To Twoja szansa na to, aby powiedzieć, kim jesteś, czym się zajmujesz, jakie problemy użytkowników jesteś w stanie rozwiązać i w czym możesz im pomóc. Dzięki temu sprawisz wrażenie godnego zaufania i przyciągniesz do siebie potencjalnych klientów. Warto skorzystać z tego samego opisu marki we wszystkich kanałach internetowych, aby uspójnić przekaz marki i korzystnie wpłynąć na jej wizerunek.
Podczas konfigurowania wizytówki firmy należy wybrać odpowiednią kategorię swojej branży. Dzięki temu pomożesz użytkownikom znaleźć Cię na podstawie rodzaju prowadzonej działalność i oferowanych usług. Proces ten bardzo korzystnie wpływa na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce i umożliwia dotarcie do odpowiednich odbiorców.
Obrazy są tym, na co użytkownicy najczęściej zwracają największą uwagę. Pamiętaj o tym podczas tworzenia wizytówki i dołącz zdjęcia swojej lokalizacji, wnętrza lokalu, oferowanych usług czy produktów. Zadbaj też o jakość udostępnianych plików. Dostosuj ich rozdzielczość i prezentację w ten sposób, aby nie przyniosły efektu odwrotnego do zamierzonego. Dobrym pomysłem będzie także dołączenie swojego logo do galerii firmowych zdjęć.
Korzystanie z Google Moja Firma powinno być Twoim priorytetem podczas tworzenia wizytówki lokalnej firmy. Istnieją jednak inne miejsca, w którym warto umieścić swoje dane.
Platforma taka jak Yelp może posłużyć jako obszar umieszczenia większej ilości przydatnych dla użytkowników danych i uwzględnić opinie klientów. Upewnij się również, że uzupełniasz profile firmowe na głównych platformach mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy Instagram. Po prostu ustal, gdzie Twoi potencjalni klienci spędzają najwięcej czasu i udostępnij tam informacje na temat swojej działalności. Pamiętaj, że wszystkie publikowane dane muszą być aktualne. W przeciwnym razie Twoje starania pójdą na marne, gdyż użytkownicy nie będą w stanie Cię odnaleźć.
E-mail, domena witryny lub struktura adresów URL to kolejne elementy, które mogły ulec zmianie na przestrzeni lat. Warto więc zadbać o ich aktualność, aby wciąż mogły być skuteczne.
Spójność informacji w sieci powinna być Twoim priorytetem. Postaw się w sytuacji konsumenta. Z pewnością nie chciałbyś dzwonić do kogoś, kto nie odbiera lub wchodzić na nieistniejące strony internetowe. Tego typu zdarzenia bardzo niekorzystnie wpływają na wizerunek marki i odstraszają potencjalnych klientów. Zsynchronizuj więc swoje dane i ciesz się niesamowitymi efektami!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.