JavaScript a pozycjonowanie stron w Google

JavaScript a pozycjonowanie stron w Google

Jason Goodman/unsplash.com

Istnieje wiele narzędzi, które pozwalają na stworzenie, a następnie uruchomienie witryn internetowych. Jednym z nich jest JavaScript, którego użytkowanie może wzbudzać kontrowersję w kontekście pozycjonowania. O co właściwie chodzi z JavaScript SEO Google? O tym przeczytasz w niniejszym artykule.

Niezwykły język programowania: JavaScript w obliczu SEO

W kontekście SEO JavaScript ważne jest odpowiednie zdefiniowanie języka programowania. Pozwala on na wyeksponowanie danych statystycznych, właściwe zarządzanie contentem oraz zaimplementowanie interaktywnych składników strony. W założeniu SEO JS koncentruje się na usprawnieniu procesu indeksowania oraz efektywniejszej optymalizacji witryn skonstruowanych za pośrednictwem wspomnianego kodu. To działanie umożliwia m.in. skrócenie czasu ładowania witryny, większą widoczność stron przez algorytmy wyszukiwarki, zweryfikowanie i rozwikłanie problemów związanych z rangą witryn opartych na serwisach JavaScript oraz zoptymalizowanie tekstu.

Czy witryna jest oparta na JavaScript?

Sposobów na weryfikację stron internetowych z użyciem języka JavaScript jest kilka. Warto zaprzyjaźnić się ze sprawdzoną pulą narzędzi, np. BuiltWith. Jednym z dostępnych wariantów jest wykorzystanie możliwości, które oferuje przeglądarka, a właściwie zbadanie źródła celem sprawdzenia zaimplementowania wspomnianego kodu.

Sprawdź: Co oznacza pozycjonowanie szerokie?

Gdzie leży problem w SEO JS?

Specjaliści w obszarze pozycjonowania debatują nad efektywnością JavaScript. Trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, które dotyczy skuteczności JS w procesie SEO. Nie tak dawno tworzenie witryn w oparciu o ten skomplikowany język programowania było nie lada wyzwaniem dla ekspertów. Mimo wszystko algorytmy ulegają ciągłym modyfikacjom, a wyszukiwarki sprawnie radzą sobie z procesem indeksowania witryn z JavaScript na czele. Przeszkody pojawiają się w renderowaniu stron, ponieważ nie jest to zadanie, z którym poradzi sobie każdy pozycjoner. Wyszliśmy naprzeciw prowadzonym gorącym dyskusjom – stworzyliśmy bazę plusów i minusów, które wiążą się z JavaScript and SEO.

Co bierze pod uwagę JavaScript?

JS koncentruje się na kilku elementach stron WWW, biorąc pod uwagę różne determinanty rankingowe. O jakich aspektach mowa? Do tego znaczącego zbioru należy zaklasyfikować odnośniki, spowolnione ładowanie grafik, czas wyświetlania witryny, metadane oraz zawartość podlegająca renderowaniu.

Korzyści wynikające z JS SEO

Jeżeli już wiesz, na co zwraca uwagę SEO JavaScript, to teraz przyszła kolej na zaprezentowanie plusów i minusów wynikających z optymalizacji stron z zaimplementowanym JS.

  • Większa integracja witryn powstałych na podstawie JavaScript: niedawno, a dokładniej 3 lata temu, wyszukiwarki wskazały, że strony utworzone w oparciu o język programowania, jakim jest JS, będą odznaczać się lepszą kompatybilnością.
  • Oszczędność czasu i pieniędzy: content powstały na stronie z wykorzystaniem skomplikowanego kodu jest już na “wyciągnięcie ręki” najpopularniejszych wyszukiwarek, w tym Google. Nie jest konieczne testowanie Googlebot JavaScript czy skalowanie tekstów.

Nieco pesymistycznie o JavaScript

Pomimo licznych modyfikacji JS nadal budzi wątpliwości w kontekście efektywnego pozycjonowania. Przeszkód jest wiele, a jedną z nich okazuje się trudniejsza weryfikacja tekstów zamieszczonych na stronie. Z czym dokładnie specjaliści muszą zmierzyć się w optymalizacji witryn z JavaScript?

Źródło: James Harrison/unsplash.com

Pierwszą barierę stanowi brak możliwości synchronizacji pliku JS z wersją witryny w pamięci podręcznej. Może generować to problemy w postaci zbyt długiego procesu ładowania się strony. Nie od dziś wiadomo, że to jeden z powodów, dla których internauci rezygnują z dalszej aktywności na platformie sprzedażowej.

Kolejnym “strzałem w kolano” jest brak możliwości wyświetlania przez wyszukiwarki bardziej rozbudowanych, interaktywnych witryn. Nie zajmują się one realizacją szeregu złożonych aktywności. W tym przypadku pojawia się jednak koło ratunkowe, a jest nim zastosowanie tradycyjnego kodowania HTML w formie linku <script> zamieszczonego do pliku.

7 wskazówek jak pozycjonować z JavaScript?

Poprawie efektywności SEO JS służy kilka podjętych czynności prowadzących do właściwie wdrożonego procesu indeksowania witryny oraz wszelkich zasobów w jej obrębie. Głównym celem jest jednak uplasowanie strony WWW na samym szczycie wyszukiwań Google, a tym samym zwiększenie jej rozpoznawalności wśród internautów. Jakie działania powinieneś zrealizować, aby cieszyć się poprawną optymalizacją?

  1. Konfigurowanie pliku robots.txt, czyli precyzyjne określenie, jakie elementy mogą być upowszechnione robotowi.
  2. Użycie linków kanonicznych.
  3. Wykorzystanie SEF URL, czyli adresów korzystnie postrzeganych przez algorytmy.
  4. Stworzenie Sitemapy.
  5. Zoptymalizowanie tytułów, nagłówków i opisów.
  6. Zastosowanie przekierowań 301 oraz 302.
  7. Brak pomijania znaczników kotwicy wraz z odnośnikami hipertekstowymi.

Przedstawiona “szczęśliwa siódemka” to zestaw cennych rad dla osób, których trapi skuteczne SEO JavaScript. Choć nie jest to zadanie najłatwiejsze z punktu widzenia specjalistów w danym obszarze, to nie można jednak powiedzieć, że jest niewykonalne. Kieruj się przede wszystkim dobrem użytkowników i projektuj strony dostępne dla każdego (nawet dla grona internautów niekorzystających z przeglądarek z JS). Bądź najlepszym kompanem dla odwiedzających witrynę oraz przyjazny botom, a osiągniesz sukces w pozycjonowaniu z JavaScript!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym się różni pozycjonowanie od Google Ads?
    Czym się różni pozycjonowanie od Google Ads?
    Reklama w Internecie to podstawa! Tak przynajmniej mówi każdy marketer. Czy wiesz jednak, czym różnią się od siebie dwa najpotężniejsze narzędzia marketingu sieciowego? Jeśli nie, zapraszamy do lektury.
    Co zrobić, aby treści były chętnie czytane przez odbiorców?
    Co zrobić, aby treści były chętnie czytane przez odbiorców?
    Prowadzisz stronę internetową, albo piszesz bloga? Z pewnością chcesz przyciągnąć nowych odbiorców! Przeczytaj nasz artykuł!
    Czym jest Gray Hat SEO?
    Czym jest Gray Hat SEO?
    Pozycjonowanie wymaga cierpliwości oraz umiejętności. Czy istnieje technika pozwalająca skrócić czas, ale jednocześnie nie sprowadzi na witrynę kary?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę