Istnieje wiele narzędzi, które pozwalają na stworzenie, a następnie uruchomienie witryn internetowych. Jednym z nich jest JavaScript, którego użytkowanie może wzbudzać kontrowersję w kontekście pozycjonowania. O co właściwie chodzi z JavaScript SEO Google? O tym przeczytasz w niniejszym artykule.
W kontekście SEO JavaScript ważne jest odpowiednie zdefiniowanie języka programowania. Pozwala on na wyeksponowanie danych statystycznych, właściwe zarządzanie contentem oraz zaimplementowanie interaktywnych składników strony. W założeniu SEO JS koncentruje się na usprawnieniu procesu indeksowania oraz efektywniejszej optymalizacji witryn skonstruowanych za pośrednictwem wspomnianego kodu. To działanie umożliwia m.in. skrócenie czasu ładowania witryny, większą widoczność stron przez algorytmy wyszukiwarki, zweryfikowanie i rozwikłanie problemów związanych z rangą witryn opartych na serwisach JavaScript oraz zoptymalizowanie tekstu.
Sposobów na weryfikację stron internetowych z użyciem języka JavaScript jest kilka. Warto zaprzyjaźnić się ze sprawdzoną pulą narzędzi, np. BuiltWith. Jednym z dostępnych wariantów jest wykorzystanie możliwości, które oferuje przeglądarka, a właściwie zbadanie źródła celem sprawdzenia zaimplementowania wspomnianego kodu.
Specjaliści w obszarze pozycjonowania debatują nad efektywnością JavaScript. Trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, które dotyczy skuteczności JS w procesie SEO. Nie tak dawno tworzenie witryn w oparciu o ten skomplikowany język programowania było nie lada wyzwaniem dla ekspertów. Mimo wszystko algorytmy ulegają ciągłym modyfikacjom, a wyszukiwarki sprawnie radzą sobie z procesem indeksowania witryn z JavaScript na czele. Przeszkody pojawiają się w renderowaniu stron, ponieważ nie jest to zadanie, z którym poradzi sobie każdy pozycjoner. Wyszliśmy naprzeciw prowadzonym gorącym dyskusjom – stworzyliśmy bazę plusów i minusów, które wiążą się z JavaScript and SEO.
JS koncentruje się na kilku elementach stron WWW, biorąc pod uwagę różne determinanty rankingowe. O jakich aspektach mowa? Do tego znaczącego zbioru należy zaklasyfikować odnośniki, spowolnione ładowanie grafik, czas wyświetlania witryny, metadane oraz zawartość podlegająca renderowaniu.
Jeżeli już wiesz, na co zwraca uwagę SEO JavaScript, to teraz przyszła kolej na zaprezentowanie plusów i minusów wynikających z optymalizacji stron z zaimplementowanym JS.
Pomimo licznych modyfikacji JS nadal budzi wątpliwości w kontekście efektywnego pozycjonowania. Przeszkód jest wiele, a jedną z nich okazuje się trudniejsza weryfikacja tekstów zamieszczonych na stronie. Z czym dokładnie specjaliści muszą zmierzyć się w optymalizacji witryn z JavaScript?
Pierwszą barierę stanowi brak możliwości synchronizacji pliku JS z wersją witryny w pamięci podręcznej. Może generować to problemy w postaci zbyt długiego procesu ładowania się strony. Nie od dziś wiadomo, że to jeden z powodów, dla których internauci rezygnują z dalszej aktywności na platformie sprzedażowej.
Kolejnym “strzałem w kolano” jest brak możliwości wyświetlania przez wyszukiwarki bardziej rozbudowanych, interaktywnych witryn. Nie zajmują się one realizacją szeregu złożonych aktywności. W tym przypadku pojawia się jednak koło ratunkowe, a jest nim zastosowanie tradycyjnego kodowania HTML w formie linku <script> zamieszczonego do pliku.
Poprawie efektywności SEO JS służy kilka podjętych czynności prowadzących do właściwie wdrożonego procesu indeksowania witryny oraz wszelkich zasobów w jej obrębie. Głównym celem jest jednak uplasowanie strony WWW na samym szczycie wyszukiwań Google, a tym samym zwiększenie jej rozpoznawalności wśród internautów. Jakie działania powinieneś zrealizować, aby cieszyć się poprawną optymalizacją?
Przedstawiona “szczęśliwa siódemka” to zestaw cennych rad dla osób, których trapi skuteczne SEO JavaScript. Choć nie jest to zadanie najłatwiejsze z punktu widzenia specjalistów w danym obszarze, to nie można jednak powiedzieć, że jest niewykonalne. Kieruj się przede wszystkim dobrem użytkowników i projektuj strony dostępne dla każdego (nawet dla grona internautów niekorzystających z przeglądarek z JS). Bądź najlepszym kompanem dla odwiedzających witrynę oraz przyjazny botom, a osiągniesz sukces w pozycjonowaniu z JavaScript!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.