Kamera, akcja! Optymalizacja wideo w strategiach lokalnego SEO

Kamera, akcja! Optymalizacja wideo w strategiach lokalnego SEO

Christina Morillo/pexels.com

Pozycjonowanie stron internetowych to wieloetapowy proces, który wymaga czasu i zaangażowania. Posiadanie witryny to jedynie pierwszy krok w celu zdobycia wysokiej pozycji rankingowej oraz widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania. Nawet jeśli działasz lokalnie, masz do dyspozycji pełen wachlarz możliwości. W jaki sposób przykuwać uwagę odbiorców? Jedną z możliwości jest wideo. Czy ono też potrzebuje optymalizacji?

O co chodzi w lokalnym SEO?

Search Engine Optimization to obco brzmiąca nazwa, która określa szereg czynności pozwalających na osiągnięcie większej widoczności w SERP oraz plasowanie się na pierwszej stronie wyników. W przypadku działań lokalnych cel jest dokładnie ten sam. Zasadnicza różnica polega jednak na znacznym zawężeniu grupy odbiorców pod kątem ich lokalizacji. Ta na pozór niewielka zmiana wpływa na pozostałe elementy on-page oraz off-page SEO.

Źródło: Christina Morillo/pexels.com

Praktyki lokalnego SEO są skierowane głównie w stronę usługodawców posiadających siedzibę stacjonarną. Prowadzenie promocji online z pewnością będzie mieć odzwierciedlenie w poprawie zysków offline. Mowa więc o lokalach usługowych, gastronomicznych, rozrywkowych, medycznych itp.

Jak techniki optymalizacji wpływają na lokalne SEO?

Odpowiednia strategia przekłada się na rzeczywiste efekty, a świadczy o tym kilka liczb:

  • Po pierwsze: około 50% wyszukiwań z całej sieci dotyczy lokalnych usług i firm.
  • Po drugie: 1 na 3 klientów przed wyjściem z domu sprawdza stronę internetową wybranego miejsca.
  • Po trzecie: 78% zapytań prowadzi do zakupów w sklepie stacjonarnym.
  • Po czwarte: ponad połowa potencjalnych klientów odwiedza sklep w ciągu jednego dnia od wyszukiwania.
  • A po piąte: 86% użytkowników korzysta z Google Maps i wyszukiwań „blisko mnie”.
Sprawdź: Optymalna promocja lokalnego biznesu, przy niewielkiej cenie i absencji online– tak, to możliwe, ale czy warto?

Video marketing

Czy wiesz, że ponad 95% użytkowników sieci korzysta z materiałów wideo? Ten z pozoru zwyczajny fakt miał ogromny wpływ na tworzenie angażujących filmów, które stały się sposobem na dotarcie do nowego grona klientów. Firmy i marki zaczęły uwzględniać tworzenie filmów w swojej strategii.

Ten rodzaj marketingu wykorzystuje mniej angażujące treści aniżeli tworzenie artykułów czy wpisów. Filmy można odtwarzać w dowolnym momencie, przy okazji wykonywania codziennych czynności. W jakim celu firmy korzystają z tej strategii? Przede wszystkim chcą one zaprezentować swoją ofertę w bardziej kreatywny sposób, który pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji. Inne możliwości to m.in.: tworzenie instrukcji typu know-how, poradników, webinarów, filmów viralowe oraz przedstawienie marki „od kuchni”.

Zalety video marketingu

  • Jest skuteczną formą promocji.
  • Materiały wideo wzbudzają więcej emocji i zachęcają do działań.
  • Pomaga w pozyskiwaniu leadów sprzedażowych.
  • Zwiększa zaangażowanie użytkowników.
  • Poprawia ruch na stronie internetowej.
  • Dystrybucja materiałów wideo wiąże się ze stosunkowo niskimi kosztami.

Optymalizacja wideo – co warto wiedzieć?

Wielu administratorów stron pomija ten element, wychodząc z założenia, że wystarczy jedynie dodać wideo. Niestety jest to znacznie bardziej wymagające zadanie. Problem wynika z tego, że wyszukiwarka Google nie ma narzędzi pozwalających na dokonanie analizy filmu. Z tego względu należy przekazać niezbędne informacje innymi sposobami.

Dodatkowo szczególnie ważny jest również wybór platformy. W 2022 roku jednym z pożądanych trendów jest omnichannel, czyli wielokanałowość. Mamy więc do dyspozycji YouTube, Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn.

  1. Kim jest odbiorca?
  2. Niezależnie od rodzaju treści, które będziemy tworzyć, należy ustalić, do kogo będą one kierowane. Kto ma korzystać z Twoich usług lub produktów i dlaczego? Pozwoli Ci to na ustalenie języka, dobór słów kluczowych czy platformy komunikacji. Zbierz więc jak najwięcej informacji na temat płci, wykształcenia, pracy, zainteresowań, problemów wybranej grupy docelowej. Nie stroń od charakterystyki lokalnej, każda dzielnica Twojego miasta jest odrębnym mikroświatem.

  3. Słowa kluczowe
  4. Nieodłączny element optymalizacji to ustalenie intencji użytkowników. Jakie hasła i frazy będą wpisywać oni do przeglądarki? Pamiętaj, że im większe dopasowanie, tym wyższa widoczność. Dokładnie tak samo jest w przypadku wideo. Wykorzystaj dostępne narzędzia od sugestii wyszukiwania, przez Google Search Console, Google Analytics, Screaming Frog, aż po Semstorm, KWFinder, Ahrefs.

  5. Meta dane
  6. Tag tytułowy i opis meta to dwa elementy mające bezpośredni wpływ na pracę algorytmów oraz robotów sieciowych. Za pomocą tag title zachęcasz do skorzystania z wideo, pamiętaj więc, aby był on oryginalny i miał odpowiednią długość (maksymalnie 60 znaków, inaczej wyszukiwarka go „skróci”). Opis meta streszcza niejako zawartość wideo i pozwala nam na nieco więcej inwencji. Tutaj mamy do wykorzystania około 150–160 znaków. W obu przypadkach warto wykorzystać słowa kluczowe oraz – w miarę możliwości – call to action dla przykucia uwagi użytkowników.

  7. Miniaturka
  8. To w zasadzie pierwszy element, z którym ma styczność odbiorca. Obraz zawsze działa szybciej niż słowa, dlatego musisz zadbać o jego wysoką jakość. Musi być zachęcający, a przede wszystkim odpowiadać treści filmu.

  9. Mapa witryny dla wideo
  10. Mapa strony nie jest obowiązkowym plikiem, jednak z jej pomocą możemy wpływać na proces indeksowania. Wielu administratorów zapomina, że można stworzyć oddzielną mapę dla materiałów filmowych. Stwórz więc listę wideo w formacie XML, a następnie umieść plik na swoim serwerze oraz do panelu Google Search Console.

  11. Format i rozdzielczość
  12. Standardowym rozszerzeniem jest MP4, które pozwala na osiągnięcie zadowalającej jakości obrazu i dźwięku. Cechuje je większa możliwość kompresji niż w przypadku innych rozwiązań. Co do rozdzielczości, z reguły oferujemy odbiorcom możliwość wyboru od 240p po 1080p (FullHD). Pamiętaj jednak o minimalizacji rozmiaru, aby nie spowolnić prędkości ładowania strony.

Czynniki rankingowe dla wideo, na które należy zwrócić szczególną uwagę

  1. Utrzymanie uwagi odbiorców.
  2. Komentarze i polubienia.
  3. Udostępnienia.
  4. Współczynnik klikalności CTR.
  5. Liczba wyświetleń.
  6. Liczba subskrybentów.
  7. Jakość materiału.
Sprawdź: Jak zoptymalizować stronę małej firmy pod kątem lokalnych wyszukiwań?

Słowo na koniec

Wiesz już, od czego zacząć swoją przygodę z wideo. Mimo wszystko pamiętaj, że najważniejszy jest pomysł i możliwość jego realizacji. Nie porywaj się z motyką na słońce. Jeśli martwi Cię ryzyko błędu, sięgnij po pomoc profesjonalnej agencji SEO. Materiały wideo wymagają nieco więcej pracy.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wpływ geolokalizacji na pozycję frazy

    Wpływ geolokalizacji na pozycję frazy

    Odpowiednie pozycjonowanie jest bardzo ważne w kontekście biznesu nastawionego na rynek lokalny. Jak geolokalizacja wpływa na funkcjonowanie i widoczność firmy w wyszukiwarce?
    Dlaczego należy unikać upychania słów kluczowych w treściach na stronie?

    Dlaczego należy unikać upychania słów kluczowych w treściach na stronie?

    Upychanie słów kluczowych w treściach na stronie jest negatywnym czynnikiem SEO. Dlaczego należy go unikać i jak oddziałuje na stronę firmy? Czytaj dalej.
    Czym jest robots.txt i jaki ma wpływ na SEO?

    Czym jest robots.txt i jaki ma wpływ na SEO?

    Chciałbyś znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwań, ale nie wiesz, jak to osiągnąć? Pomyśl o zastosowaniu pliku robots.txt na swojej stronie.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.