Kampania Discovery Google Ads

Kampania Discovery Google Ads

Remy_Loz/unsplash.com

Reklamy Discovery Google Ads to stosunkowo nowy format reklamowy, który pozwala skutecznie pracować z zimnymi i ciepłymi leadami. To, czy dana osoba zobaczy reklamę, czy nie, zależy od algorytmu, który dokonuje wyboru treści reklamowych na podstawie zebranych danych – jakie witryny odwiedzał użytkownik, jakie pobierał aplikacje, jakie wyświetlał filmy i czego szukał w wyszukiwarce. Nie są to więc reklamy wyświetlane użytkownikom, którzy szukają danego produktu, ale tym, którzy mogą być nim potencjalnie zainteresowani. Taki format daje firmom możliwość dotarcia do nowych odbiorców i zbudowania większej świadomości marki. Jak więc rozpocząć kampanię Discovery i co warto o niej wiedzieć?

Czym są reklamy Discovery?

Zasadniczo kampania Discovery Google Ads jest podobna do reklamy kontekstowej – to tekstowo-graficzna treść w formie pojedynczego banera lub przełączanej karuzeli. Podstawowa różnica dotyczy miejsc, w których reklama jest wyświetlana:

  • w sekcji: „co jeszcze warto obejrzeć” na YouTube i reklama natywna na stronie głównej;
  • na Gmailu w zakładkach: „Promocje” i „Społeczności”;
  • w rekomendacjach Google Discovery Feed, które widzi użytkownik smartfona, gdy odwiedza stronę główną w aplikacji Chrome na iOS i Androida.

Drugą kluczową różnicą jest zasada, według której system określa, komu wyświetlać reklamy. Algorytm wykorzystuje dane na temat aktywności użytkownika w sieci Google – odwiedzane strony, wyświetlane i pobrane treści – i w ten sposób ustala, jaka tematyka interesuje daną osobę. Jeśli reklama konkretnego produktu lub usługi wpisuje się w krąg tych zainteresowań, to zostanie wyświetlona użytkownikowi. I tutaj pojawia się trzecia różnica – w przeciwieństwie do reklamy kontekstowej, kampanie Discovery docierają do tzw. zimnych leadów, czyli odbiorców, którzy nie myśleli o zakupie produktu, ale potencjalnie mogą być nim zainteresowani.

Dzięki Google Ads Discovery użytkownik może odkryć nowy produkt – nawet jeśli o tym nie pomyślał. Jednocześnie proponowana oferta najprawdopodobniej wpasuje się wyraźnie w jego potrzeby, ponieważ Google dokładnie je przeanalizował.

Jak wyglądają reklamy Discovery?

Istnieją dwa rodzaje reklam Discovery. Pierwsze to statyczne reklamy jednoobrazowe, podobne do reklam kontekstowych. Aby je utworzyć, możesz przesłać maksymalnie pięć tytułów i opisów, nie więcej niż 15 zdjęć oraz logo. Ten format jest odpowiedni dla firm sprzedających pojedynczy produkt lub usługę. Na przykład kursy językowe.

Drugi rodzaj to reklamy karuzelowe. Zawierają od 2 do 10 obrazów, które użytkownik może przewijać. Wymagają jednego tytułu i jednego opisu pasującego do wszystkich produktów oraz jednego tytułu dla każdego produktu. Ten interaktywny format najlepiej nadaje się do sprzedaży kilku różnych produktów lub usług.

Sprawdź: Strategia marketingowa online – na co zwrócić uwagę?

Kampania Discovery Google Ads krok po kroku

Jeśli znasz już interfejs Google Ads, tworzenie kampanii Google Discovery będzie dla Ciebie proste. Zacznij od utworzenia kampanii, klikając niebieską ikonkę „+” na stronie „Kampanie”. Następnie wybierz jeden z możliwych celów – “Sprzedaż”, “Potencjalni klienci” lub “Ruch” w witrynie (możesz też stworzyć kampanię bez celu) – jako typ kampanii zaznacz „Discovery”. Teraz możesz skonfigurować reklamę:

  1. Podaj nazwę nowej kampanii. Wybierz język i lokalizację geograficzną swoich reklam.
  2. Ustaw budżet dzienny i strategię ustalania stawek, których Google użyje do optymalizacji kampanii Discovery.
  3. W razie potrzeby określ dodatkowe ustawienia: datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii, czy ma działać tylko w określonych godzinach lub dniach tygodnia, czy reklamy mają być wyświetlane wtedy, gdy prawdopodobieństwo kliknięć lub konwersji jest wyższe, czy równomiernie przez cały dzień.
  4. Utwórz pierwszą grupę reklam i skonfiguruj targetowanie. Możesz utworzyć więcej niż jedną grupę reklam, jeśli chcesz dotrzeć do większej grupy odbiorców.
  5. Załaduj swoje reklamy Discovery Google Ads.

Następnie zobaczysz podgląd nowej kampanii przed jej rozpoczęciem, dzięki czemu możesz zweryfikować ją pod kątem ewentualnych błędów. Gdy wszystko jest gotowe, kliknij przycisk „Kontynuuj”, a Twoja kampania zostanie uruchomiona.

Targeting w Discovery

Kampanie Discovery wykorzystują targetowanie na odbiorców, które jest tworzone na podstawie sygnałów z zasobów sieci Google. Reklamodawca może nakierować swoją reklamę według następujących kryteriów:

  1. Osoby aktywnie poszukujące i w trakcie podejmowania decyzji zakupowej: Life Events (wydarzenia życiowe), In-market (zainteresowani nabywcy), Custom Intent (specjalni odbiorcy według zamiarów), Remarketing i Customer Match (listy mailowe).
  2. Zainteresowania, hobby, nawyki: affinity (kategoria zainteresowań).
  3. Cechy demograficzne: płeć, wiek itp.

Podstawowe elementy reklam statycznych Google Discovery

Źródło: Luca Bravo
/unsplash.com

Końcowy adres URL. Strona, na którą przechodzi użytkownik po kliknięciu reklamy. Aby poprawić współczynnik konwersji, należy kierować odbiorców dokładnie tam, gdzie dowiedzą się więcej o promowanym produkcie i mogą go kupić.

Obrazy. Możesz przesłać maksymalnie 15 różnych obrazów — kwadratowe 1:1 i poziome 1,91:1. Mogą to być Twoje obrazy, stockowe lub z mediów społecznościowych. System może również pobierać obrazy z Twojej witryny.

Logo. Dozwolone są tylko kwadratowe logo 1:1. Zalecany rozmiar to 1200×1200, minimalny to 128×128. Rozmiar obrazu nie powinien przekraczać 1 MB, możesz używać dowolnych, popularnych formatów oprócz GIF.

Nagłówki. Określ 1-5 różnych tytułów do 40 znaków. Tytuł będzie pogrubiony i zajmie pierwszy wiersz reklamy.

Opisy. Dodaj maksymalnie pięć opisów, każdy o objętości do 90 znaków. Opis pojawi się pod nagłówkami, więc zadbaj o to, by był jak najbardziej zrozumiały i dopasowany do Twojej oferty.

Nazwa firmy. Nazwa Twojej firmy będzie wyświetlana obok reklamy i nie może być dłuższa niż 25 znaków. Podaj nazwę, pod jaką ludzie będą szukać Twojej firmy.

Wezwanie do działania. Możesz wybrać spośród kilku popularnych tekstów CTA (takich jak „Kup teraz” lub „Poznaj ofertę”), które chcesz umieścić w reklamie. Jeśli wybierzesz opcję: „Automatycznie”, system sam przetestuje i przypisze najskuteczniejsze wezwanie dla Twojej reklamy.

Wskazówki dotyczące optymalizacji

Aby maksymalnie wykorzystać potencjał reklam Discovery, spraw, by były interesujące oraz interaktywne. Główną ideą formatu jest zapoznanie użytkownika z daną ofertą i zachęcenie go do dokonania zakupu. Google zapewnia wiele kreatywnych projektów w jasnych kolorach, z przyciągającymi wzrok grafikami – pamiętaj, aby użyć ich podczas tworzenia reklamy i przyciągnąć ruch wysokiej jakości.

Warto też eksperymentować z systemami uczącymi się, aby reklamy były bardziej angażujące. Google wykorzystuje systemy uczące się, aby znaleźć najlepsze kombinacje przesłanych tytułów, opisów i obrazów dla Twoich odbiorców w najskuteczniejszych miejscach docelowych. Szukaj więc tekstów i grafik, które w pełni wykorzystają możliwości algorytmu oraz przyniosą Ci najwięcej jakościowych kliknięć.

Kampania Discovery – czy warto?

Pierwszą i być może główną zaletą jest wyświetlanie reklamy w spersonalizowanym kanale informacyjnym Google Discover Feed, który działa w aplikacji mobilnej Google oraz w mobilnej wersji strony google.com. Obecnie żadne inne narzędzia reklamowe Google Ads nie pozwalają na pojawienie się w tym miejscu. Jeśli dodać do tego YouTube i Gmail, to reklamodawca zyskuje dostęp do prawie 3 miliardów aktywnych użytkowników.

Kampanie Discovery warto wykorzystywać do poszerzania zasięgów i generowania popytu, umieszczenia treści reklamowych w dodatkowych witrynach, a także szukania nowych możliwości wpływu na odbiorców poprzez format tekstowo-graficzny.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    SEO vs SEM – co wybrać?

    SEO vs SEM – co wybrać?

    Czy znasz różnicę pomiędzy SEO i SEM? Na który sposób optymalizacji się zdecydować? Ten artykuł z pewnością rozwieje Twoje wątpliwości!
    Jakie korzyści płyną z kampanii PPC?

    Jakie korzyści płyną z kampanii PPC?

    Zastanawiasz się, jakie korzyści płyną z reklamy typu PPC? Chcesz odnieść sukces ze sprzedaży swoich produktów, ale nie wiesz jak? Musisz przeczytać ten artykuł!
    Największe błędy w Google Ads, na które nie możesz sobie pozwolić!

    Największe błędy w Google Ads, na które nie możesz sobie pozwolić!

    Wiele osób popełnia wciąż te same błędy, przez co nie mogą osiągnąć sukcesu w swojej branży. Sprawdź, czy Ty też popełniasz te błędy w swojej kampanii reklamowej!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.