Kampania pay per click – przepis na powodzenie w kilku krokach

Kampania pay per click – przepis na powodzenie w kilku krokach

launchpresso / pixabay.com

Nic nie kryje się za działaniami, które pozbawione są celu, a z całą pewnością nie jest to szansa na sukces. Kampania z sensem bogata jest o wzorce działań – posiłkuje się pewnymi koncepcjami, niekiedy zapożyczonymi, często autorskimi, jednak nigdy plagiatem! Dużym powodzeniem i łatwością w kwestii organizacji, cieszą się kampanie o określonym temacie – gdy masz pewną ścieżkę, po której wiesz, że chcesz lub powinieneś po niej kroczyć, znacznie trudniej będzie Ci zboczyć z kursu. Łapiąc się pewnego tematu, możesz łatwiej poszukiwać koniecznych słów kluczowych, jednocześnie organizacja pracy, pozwoli Ci uniknąć niedogodności w postaci np. owych słów kluczowych kanibalizacji.

Eksperymentuj z reklamą – znajdź tą, która okaże się najskuteczniejszą

“Kto pyta, nie błądzi” – początkowa niewiedza pobudza ciekawość. Reklama ma wiele oblicz, a Twoim celem powinno być znalezienie tego, które zaowocuje wzrostem konwersji. Jeżeli możesz sobie na to pozwolić, skorzystaj z reklamy rozszerzonej. Do Twojej dyspozycji są również grupy reklam, określane mianem dynamicznych, jak i reklama elastyczna – im szersze pole do działania ofiarujesz Google, tym większe zyskujesz prawdopodobieństwo efektywnego pozycjonowania stron.

Reklama o dużej ilości treści, czy też o stosunkowo mniejszej, nie może być pozbawiona adekwatnych Twoim treścią słów kluczowych. Nie silimy się na ilość – zawsze prym wieść powinna jakość.

Reklama rozszerzona to równie szerokie możliwości

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest tym, co nas interesuje i jest czymś, co ubogacamy, stosując reklamę rozszerzoną. Twoja kampania jest gotowa do startu? Bardzo dobrze – gdy połączysz ją z powyższą formą promocji, możesz być pewien, że optymalizujesz swoje działania z korzyścią dla PPC. Ponadto zyskujesz szansę na otrzymanie zadowalającego wyniku w przypadku CTR.

Pamiętaj o platformie Google Moja Firma, którą niezwłocznie powinieneś sparować z Google Ads – oczywiście mówimy tutaj o przypadku, w którym realizujesz promocję lokalnego biznesu. To zwyczajnie ułatwia komunikację, a jednym z Twoich priorytetów powinien być komfort zapewniany potencjalnym klientom. Stały, niczym niezakłócony przepływ treści, zawsze będzie postrzegany jak najbardziej optymistycznie.

Mówiąc o przepływie – kilka słów o konwersji

Niefortunnie, jest to stosunkowo powszechne zjawisko, braku danych ze śledzenia konwersji, spotykane na coraz większej ilości kont. Implementacja kodu otwierająca drogę do jej kontroli (konwersji), to kwestia bardziej niż elementarna. Wyobraź sobie wędkowanie, podczas którego zarzucasz wędkę w stronę wody, jednak pozbawiona jest ona żyłki – bez sensu, prawda? Właśnie dlatego ważne jest, aby kampania została dopięta na przysłowiowy ostatni guzik.

Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy ma zdolności programistyczne, ale zawsze warto skorzystać z pomocy, aby omawiany kod, mimo wszystko się pojawił. Nie śledzenie konwersji, jest jak wyrażanie obojętności w stosunku do swojej własnej pracy – chyba nie chcesz, aby wcześniejszy wysiłek poszedł na marne?

Gdy i taka niedogodność zostanie zażegnana i strona będzie w pełni gotowa, możesz analizować skuteczność swoich działań, połączenia i ogólną jakość przygotowanej kampanii PPC.

Nie możemy niczego oczekiwać, bez wkładu własnego – analiza zebranych danych

Chyba nie istnieje taka dziedzina, w której, nawet obecnie, automatyzacja wyręczałaby nas w każdym aspekcie. Kampanie Pay per click, charakteryzujące się wysokim stopniem zautomatyzowania, proszą się o pierwiastek ludzki – ktoś musi odgrywać rolę analityka jej postępów. Narzędziem skutecznym do obserwacji i zarządzania procesami, określimy Google Ads, gdyż właściwe obsługiwane, bywa zbawiennym podczas poszukiwania problemów, czy też okazji.

Realizując kampanię z elementem PPC, ważna jest sumienność – należy ustalić terminy regularnej kontroli. Machine learning, który stanowi podstawę PPC, opiera się na aktualnych trendach wyszukiwań. One jednak ulegają zmianie i dlatego ważna jest ingerencja w odpowiednim momencie, celem korekty, aby nasze działania było jak najbardziej rentowne. Pocieszającym jednak może wydać się fakt, że z czasem może stać się to naszym hobby, gdyż jednocześnie poprawiając jakość naszych działań, pozostajemy aktualni w kwestii zmieniających się trendów.

Jak widzisz, nie jest to trudne. Kampanie PPC cieszą się dużym powodzeniem, a co najważniejsze wysoką skutecznością, która wynika z silnej automatyzacji procesów. Bardzo zachęcamy do rozważenia implementacji poruszonego w artykule elementu, do swoich działań marketingowych – z pewnością okaże się on być strzałem w dziesiątkę, w kwestii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z nami! Zespół naszych specjalistów zadba o rozwianie wszelkich wątpliwości, a przede wszystkim zadba o Twoje SEO!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: SEM
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Reorientacja atrybucji Google AdWords – co musisz mieć na uwadze?

    Reorientacja atrybucji Google AdWords – co musisz mieć na uwadze?

    Spersonalizowany dobór atrybucji Google AdWords? Owszem, taką możliwość otrzymali reklamodawcy PPC, co z tego wynika?
    Nie korzystasz z reklamy PPC? Te korzyści traci twoja firma!

    Nie korzystasz z reklamy PPC? Te korzyści traci twoja firma!

    Model promocji PPC, swoją nazwę zawdzięcza bezpośrednio formie działania.Dowiedz się jak to wykorzystać!
    Starcie tytanów – PPC vs. SEO – w którym kierunku powinna iść Twoja firma?

    Starcie tytanów – PPC vs. SEO – w którym kierunku powinna iść Twoja firma?

    Podejmowanie decyzji bywa problematyczne, zwłaszcza gdy na szali umieścimy dwa sprawdzone schematy. Czy naprawdę musimy decydować się tylko na jeden wariant?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.