Facebook to najpopularniejsza platforma mediów społecznościowych, która gromadzi miliardy użytkowników. Warto więc wykorzystać ją w celach marketingowych. W tym artykule dowiesz się, jak sprzedawać więcej dzięki reklamom na Facebooku i jak budować kampanie marketingowe, aby były naprawdę skuteczne.
Facebook Marketplace to niezwykle przydatna funkcja, która umożliwia sprzedaż produktów bezpośrednio z poziomu platformy mediów społecznościowych. Dzięki wykorzystaniu tej opcji zwiększasz świadomość marki i docierasz do odbiorców, którzy okazać się mogą realnie zainteresowani Twoją ofertą.
Korzystanie z Marketplace jest niezwykle łatwe. Wystarczy, że po wejściu na Facebooka klikniesz w zakładkę “Marketplace” na lewym pasku bocznym i wybierzesz opcję “Sprzedaż”. Kolejnym krokiem będzi wprowadzenie nazwy, ceny, kategorii i lokalizacji produktu, dzięki czemu skierujesz swoją ofertę do konkretnych odbiorców. Następnie dodaj szczegółowy opis i kilka wysokiej jakości obrazów, które dokładnie przedstawią konsumentom dany produkt.
Źródło: facebook.com/marketplace - zrzut ekranu
Jednym z najważniejszych elementów tworzenia oferty w Marketplace jest dodanie szczegółowego opisu, który pozwoli Ci zyskać przewagę nad branżowymi rywalami. Treść powinna być dokładna i jasno przedstawiać oferowany produkt. Warto opisać wszystkie parametry, takie jak kolor, rozmiar czy najważniejsze funkcje, co pozwoli odbiorcom lepiej ocenić jakość przedmiotu i zachęci ich do zakupu. Pamiętaj o poprawności ortograficznej i interpunkcyjnej, gdyż nawet najmniejszy błąd może pozbawić Cię zysków ze sprzedaży.
Podobnie jak w przypadku opisu, Twoje zdjęcia mają bezpośredni wpływ na zainteresowanie użytkowników, gdyż jako pierwsze zwracają ich uwagę. Pamiętaj, że dodanie obrazów o wysokiej rozdzielczości nie zagwarantuje Ci sukcesu. Większość użytkowników korzysta bowiem z urządzeń mobilnych, dlatego też Twoje zdjęcia powinny być dostosowane do ekranów telefonów. Facebook zaleca używanie formatów .jpg lub .png o wymiarach w proporcjach 9:16 lub 16:9. Zwróć też uwagę na to, że obrazy nie powinny stanowić więcej niż 20% tekstu.
Wybór kategorii to bardzo ważna decyzja, która bezpośrednio przekłada się na liczbę klientów. Dobór niewłaściwego wariantu nie tylko zaszkodzi Twoim wynikom, ale też skutkować będzie utratą zaufania wśród klientów, a nawet usunięciem oferty.
Facebook korzysta z systemu oceny sprzedających, aby jak najdokładniej określić ich wiarygodność. Jak zapewnić sobie dobrą opinię? Przede wszystkim staraj się jak najszybciej odpowiadać na wszelkie pytania dotyczące prezentowanej oferty, uzupełnij najważniejsze informacje o produkcie i zadbaj o szybką wysyłkę. Dzięki temu korzystnie wpłyniesz na wrażenia klienta i zachęcisz go do ponownych zakupów. Pamiętaj też, że w każdej chwili możesz sprawdzić ocenę, klikając swój profil w Facebook Marketplace.
Jeśli dobrze wykorzystasz funkcję reklam PPC na Facebooku, możesz osiągnąć efekty, o których nawet Ci się nie śniło. Skorzystaj więc z niżej wymienionych wskazówek i ciesz się doskonałymi wynikami.
Wiele osób rezygnuje z płatnych reklam, ponieważ nie uzyskują pożądanych wyników i nie są w stanie określić przyczyny tego zjawiska. Pamiętaj zatem, że sukces kampanii PPC wymaga regularnych testów A/B, pozwalających dobrać najlepszą formę ofert, która najskuteczniej zachęca klientów do zakupu.
Chodzi o to, aby korzystać z wielu technik i wybierać te, które najlepiej działają w danej sytuacji. Nie istnieje bowiem uniwersalna strategia, która przyniesie niesamowite efekty w każdym przypadku. Im więcej testów przeprowadzisz, tym więcej istotnych informacji zgromadzisz i będziesz mógł je wykorzystać w budowaniu kampanii PPC na Facebooku.
Dotarcie do odbiorców konkurencyjnych firm może pomóc Ci pozyskać klientów zainteresowanych Twoją ofertą. Jak to osiągnąć? Podczas tworzenia zestawu reklam wybierz opcję “Szczegółowe kierowanie” i wyszukaj kluczowych rywali ze swojej branży. Dzięki temu Facebook skieruje oferty do użytkowników, którzy zaangażowali się w treści konkurencyjnych witryn. W ten sposób Twoja kampania będzie niezwykle skuteczna, a inwestycja w nią okaże się faktycznie opłacalna.
Jeśli okaże się, że tradycyjne reklamy nie generują oczekiwanej sprzedaży, możesz wypróbować kampanię wideo, które cieszą się znacznie większym zainteresowaniem. Jest to bowiem skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi użytkowników i zachęcenie ich do zakupu. Nawet najprostszy film może okazać się kluczem do sukcesu, więc wypróbuj tę technikę w swojej strategii PPC na Facebooku.
Facebook to doskonały obszar marketingowy, który oferuje wiele możliwości rozwoju firm e-commerce. Musisz się jedynie uzbroić w cierpliwość, być konsekwentnym i stworzyć odpowiednią strategię, a na doskonałe efekty nie będziesz musiał długo czekać. Nie zwlekaj więc dłużej i wykorzystaj wyżej wymienione metody marketingu na Facebooku, a wyniki sprzedażowe zaskoczą nawet Ciebie!
Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.