DARMOWY AUDYT SEO

Kampanie marketingowe na Facebooku jako doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży

5 min czytania
Kampanie marketingowe na Facebooku jako doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży
Kategoria Marketing

Facebook to najpopularniejsza platforma mediów społecznościowych, która gromadzi miliardy użytkowników. Warto więc wykorzystać ją w celach marketingowych. W tym artykule dowiesz się, jak sprzedawać więcej dzięki reklamom na Facebooku i jak budować kampanie marketingowe, aby były naprawdę skuteczne.

Spis treści:

Funkcja Marketplace

Facebook Marketplace to niezwykle przydatna funkcja, która umożliwia sprzedaż produktów bezpośrednio z poziomu platformy mediów społecznościowych. Dzięki wykorzystaniu tej opcji zwiększasz świadomość marki i docierasz do odbiorców, którzy okazać się mogą realnie zainteresowani Twoją ofertą.

Korzystanie z Marketplace

Korzystanie z Marketplace jest niezwykle łatwe. Wystarczy, że po wejściu na Facebooka klikniesz w zakładkę “Marketplace” na lewym pasku bocznym i wybierzesz opcję “Sprzedaż”. Kolejnym krokiem będzi wprowadzenie nazwy, ceny, kategorii i lokalizacji produktu, dzięki czemu skierujesz swoją ofertę do konkretnych odbiorców. Następnie dodaj szczegółowy opis i kilka wysokiej jakości obrazów, które dokładnie przedstawią konsumentom dany produkt.

Facebook marketplace - przykładowy zrzut ekranu Źródło: facebook.com/marketplace - zrzut ekranu


Wydaje się to proste, prawda? Pamiętaj jednak, że uzupełnienie tych niezbędnych informacji nie zapewni Ci doskonałych wyników sprzedażowych. Musisz sprawić, aby oferta rzeczywiście trafiła do konkretnych odbiorców i zachęciła ich do zakupu.

Zadbaj o szczegóły

Jednym z najważniejszych elementów tworzenia oferty w Marketplace jest dodanie szczegółowego opisu, który pozwoli Ci zyskać przewagę nad branżowymi rywalami. Treść powinna być dokładna i jasno przedstawiać oferowany produkt. Warto opisać wszystkie parametry, takie jak kolor, rozmiar czy najważniejsze funkcje, co pozwoli odbiorcom lepiej ocenić jakość przedmiotu i zachęci ich do zakupu. Pamiętaj o poprawności ortograficznej i interpunkcyjnej, gdyż nawet najmniejszy błąd może pozbawić Cię zysków ze sprzedaży.

Zoptymalizuj obrazy

Podobnie jak w przypadku opisu, Twoje zdjęcia mają bezpośredni wpływ na zainteresowanie użytkowników, gdyż jako pierwsze zwracają ich uwagę. Pamiętaj, że dodanie obrazów o wysokiej rozdzielczości nie zagwarantuje Ci sukcesu. Większość użytkowników korzysta bowiem z urządzeń mobilnych, dlatego też Twoje zdjęcia powinny być dostosowane do ekranów telefonów. Facebook zaleca używanie formatów .jpg lub .png o wymiarach w proporcjach 9:16 lub 16:9. Zwróć też uwagę na to, że obrazy nie powinny stanowić więcej niż 20% tekstu.

Dobierz odpowiednią kategorię

Wybór kategorii to bardzo ważna decyzja, która bezpośrednio przekłada się na liczbę klientów. Dobór niewłaściwego wariantu nie tylko zaszkodzi Twoim wynikom, ale też skutkować będzie utratą zaufania wśród klientów, a nawet usunięciem oferty.

Zadbaj o wiarygodność

Facebook korzysta z systemu oceny sprzedających, aby jak najdokładniej określić ich wiarygodność. Jak zapewnić sobie dobrą opinię? Przede wszystkim staraj się jak najszybciej odpowiadać na wszelkie pytania dotyczące prezentowanej oferty, uzupełnij najważniejsze informacje o produkcie i zadbaj o szybką wysyłkę. Dzięki temu korzystnie wpłyniesz na wrażenia klienta i zachęcisz go do ponownych zakupów. Pamiętaj też, że w każdej chwili możesz sprawdzić ocenę, klikając swój profil w Facebook Marketplace.

Sprawdź: Jak optymalizować stronę pod SMO?

Reklamy PPC na Facebooku

Jeśli dobrze wykorzystasz funkcję reklam PPC na Facebooku, możesz osiągnąć efekty, o których nawet Ci się nie śniło. Skorzystaj więc z niżej wymienionych wskazówek i ciesz się doskonałymi wynikami.

Wykorzystaj wiele metod

Wiele osób rezygnuje z płatnych reklam, ponieważ nie uzyskują pożądanych wyników i nie są w stanie określić przyczyny tego zjawiska. Pamiętaj zatem, że sukces kampanii PPC wymaga regularnych testów A/B, pozwalających dobrać najlepszą formę ofert, która najskuteczniej zachęca klientów do zakupu.

Chodzi o to, aby korzystać z wielu technik i wybierać te, które najlepiej działają w danej sytuacji. Nie istnieje bowiem uniwersalna strategia, która przyniesie niesamowite efekty w każdym przypadku. Im więcej testów przeprowadzisz, tym więcej istotnych informacji zgromadzisz i będziesz mógł je wykorzystać w budowaniu kampanii PPC na Facebooku.

Skieruj reklamy do odbiorców konkurencyjnych marek

Dotarcie do odbiorców konkurencyjnych firm może pomóc Ci pozyskać klientów zainteresowanych Twoją ofertą. Jak to osiągnąć? Podczas tworzenia zestawu reklam wybierz opcję “Szczegółowe kierowanie” i wyszukaj kluczowych rywali ze swojej branży. Dzięki temu Facebook skieruje oferty do użytkowników, którzy zaangażowali się w treści konkurencyjnych witryn. W ten sposób Twoja kampania będzie niezwykle skuteczna, a inwestycja w nią okaże się faktycznie opłacalna.

Stwórz reklamy wideo

Jeśli okaże się, że tradycyjne reklamy nie generują oczekiwanej sprzedaży, możesz wypróbować kampanię wideo, które cieszą się znacznie większym zainteresowaniem. Jest to bowiem skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi użytkowników i zachęcenie ich do zakupu. Nawet najprostszy film może okazać się kluczem do sukcesu, więc wypróbuj tę technikę w swojej strategii PPC na Facebooku.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Kampanie na Facebooku kluczem do sukcesu!

Facebook to doskonały obszar marketingowy, który oferuje wiele możliwości rozwoju firm e-commerce. Musisz się jedynie uzbroić w cierpliwość, być konsekwentnym i stworzyć odpowiednią strategię, a na doskonałe efekty nie będziesz musiał długo czekać. Nie zwlekaj więc dłużej i wykorzystaj wyżej wymienione metody marketingu na Facebooku, a wyniki sprzedażowe zaskoczą nawet Ciebie!

Jeśli chciałbyś otrzymać więcej informacji w danym temacie wystarczy skontaktować się z grupa-icea.pl poprzez formularz kontaktowy lub czat.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

8 elementów e-sklepu, które sprawdzają klienci zanim Ci zaufają
8 elementów e-sklepu, które sprawdzają klienci zanim Ci zaufają
Sklepy online w ostatnich latach przeżyły ogromny wzrost. Jak nie zginąć wśród licznej konkurencji i zadbać o każdy detal na stronie? Podpowiada nasz ekspert, Jacek.
InPost skasował sasina, czyli o polityce na firmowych social mediach
InPost skasował sasina, czyli o polityce na firmowych social mediach
Co można, a czego nie można markom w social mediach? I kto w ogóle o tym decyduje? Sprawdź nasze case study największych internetowych afer ostatnich miesięcy.
Marketing biznesowy bez mediów społecznościowych? – Nie dziś! Zobacz dlaczego
Marketing biznesowy bez mediów społecznościowych? – Nie dziś! Zobacz dlaczego
Obecnie, nie sposób realizować skutecznej strategii marketingowej, bez obecności w mediach społecznościowych, czy wiesz jakie są tego powody?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie