cottonbro studio/pexels.com
Tworzenie stron internetowych to kompleksowy proces, którego realizacja wymaga większych nakładów wysiłku i czasu niż pierwotnie mogłoby się wydawać. Równoległa praca nad poszczególnymi elementami witryny to niekoniecznie najlepsza taktyka.
Zgodzisz się ze stwierdzeniem, że pośpiech to zdecydowanie zły doradca? Zanim opracujesz architekturę informacji, content czy layout e-sklepu, przeprowadź audyt techniczny. Przemyśl strukturę strony, zastanów się nad opisami poszczególnych kategorii produktów i przystąp do pracy. Co dalej?
Poprawnie wykonany audyt umożliwia zlokalizowanie problemów zaistniałych wewnątrz witryny. Wspomaga to proces jej optymalizacji i znacznie poprawia wydajność. Obowiązkowe stają się przegląd bazy danych, kodu witryny oraz weryfikacja poprawności funkcjonowania serwera. Oprócz tego analizuje się:
Nie obędzie się bez testowania szybkości działania platformy i zachowania w określonych przypadkach. W trakcie diagnozowania strony internetowej proponowane są różne czynności zapewniające względne bezpieczeństwo oraz niwelujące ryzyko w postaci ataków hakerskich czy niepożądanej ingerencji osób trzecich.
Celem audytu technicznego strony jest nie tylko odszukanie wadliwych elementów, negatywnie wpływających na całokształt funkcjonowania strony. To również próba odpowiedzi na pytanie, nad jakimi obszarami należy popracować, aby cieszyć się pierwszym miejscem w wynikach wyszukiwania.
Zanim uruchomisz platformę sprzedażową, powinieneś zastanowić się nad opisami kategorii produktów. Wciąż traktuje się to zadanie drugorzędnie, nie zwracając uwagi na szczegóły i potencjalną wartość praktyk SEO.
Źródło: MART PRODUCTION/pexels.com
Treść towarzysząca produktom powinna być na tyle krótka, aby czytelnik nie musiał przewijać myszką w dół strony celem przeczytania całego opisu. Implementacja fraz kluczowych jest ważna, ale nie najważniejsza. W centrum zainteresowania zawsze stawiaj swojego klienta, ponieważ to on ma ostatnie słowo w procesie decyzyjnym.
Kluczem do sukcesu jest umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytanie, dlaczego konsument ma dokonać zakupu w Twoim sklepie, a nie zdecydować się na produkty konkurencji?
Opis architektury informacji można odłożyć na później ze względu na możliwości zapamiętania przez roboty nowo powstałych, często przypadkowych treści. Niektóre opisy oferty są tożsame z nazwami kategorii, co z kolei wywołuje dodatkowe, niemałe zamieszanie.
Przykładowo, wyobraź sobie, że sprzedajesz akumulatory samochodowe. Tytuł kategorii asortymentu również nosi nazwę “akumulatory samochodowe”. Robot nie jest w stanie zrozumieć, czy powinien w pierwszej kolejności eksponować ofertę, czy kategorię. Pojawia się wówczas problem dotyczący tego, co powinno pojawiać się na konkretne zapytanie internauty. Cenną wskazówką jest zadbanie o to, aby raz użyta fraza nie została ponownie wykorzystana w innej sekcji.
To jeden z powodów, dla których warto poruszyć wspomniane kwestie podczas rozmowy z pracownikami agencji SEO. Lepiej wcześniej skonsultować treści publikowane na stronie niż spotkać się z rozczarowaniem.
Proces budowy witryny internetowej powinien iść w parze z pozycjonowaniem. Nie sprawdzi się uruchomienie strony ad hoc. W gestii UX Designerów leży przygotowanie interfejsu strony, na który składają się przemyślany dobór elementów graficznych, kolorystyka, krój czcionki czy rozmieszczenie treści.
Drugi zespół, w tym copywriterzy i specjaliści ds. contentu, zajmują się opracowywaniem wpisów oraz chwytliwych nagłówków.
Następnie obie grupy spotykają się po ustalonym czasie i wspólnie opracowują dalsze kroki pracy nad serwisem. Dużym błędem byłoby cząstkowe traktowanie projektu, bez sfinalizowania podstawowych sektorów strony internetowej. W wyniku tego przywrócenie procesu mogłoby być problematyczne.
Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku Google Ads. Jeżeli kampania reklamowa nie przebiega zgodnie z ustalonym planem, wystarczy ją wyłączyć. Z taką prostotą w kreacji nie spotkasz się podczas przygotowywania strategii budowy e-sklepu. Błędy mogą przyczynić się do trudno odwracalnych zmian, a próba naprawy może zająć nawet kilka miesięcy.
Przed uruchomieniem serwisu i po zrealizowaniu podstawowych czynności warto podjąć pierwsze konsultacje z agencją SEO. Wprowadzenie witryny do internetowego obiegu jest równoznaczne z finalizacją prac. Pamiętaj, tylko rozsądnie opracowany plan pozwoli Ci zebrać pierwsze owoce sprawnie działającej strony.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.