Kiedy warto postawić na pozycjonowanie międzynarodowe?

Kiedy warto postawić na pozycjonowanie międzynarodowe?

Anna Shvets/pexels.com

Bez względu na to, czy masz w planach rozszerzyć swoją biznesową działalność na rynek zagraniczny, powinieneś wiedzieć, z czym wiąże się SEO międzynarodowe. Opracowaliśmy zestaw porad, które pomogą Ci w pozycjonowaniu poza granicami kraju. To prawdziwe wyzwanie wymagające znajomości języka czy zwyczajów obowiązujących w danym państwie. Niezwykle ważny jest też target oraz znajomość potrzeb, bez których ani rusz w każdej strategii SEO.

Poznaj od środka pozycjonowanie międzynarodowe i zdobądź uwagę konsumentów w Twojej branży!

Czy inwestycja w domenę międzynarodową to konieczność?

Przedsiębiorstwo, wkraczając na rynek zagraniczny, może podążać jedną z dwóch ścieżek. Jedną z opcji jest migracja na domenę międzynarodową (w dużym uproszczeniu: przeniesienie wariantu tekstu na inną wersję językową). Z kolei druga z możliwości polega na stworzeniu osobnej domeny dedykowanej dla danego kraju. Wówczas, przykładowo grupa-icea.pl oraz grupa-icea.cz funkcjonowałoby od siebie niezależnie, podobnie sytuacja wyglądałaby z ich rezultatami pozycjonowania.

Musisz liczyć się z wydatkami implementacji, ponieważ posiadanie witryny na różnych domenach jest znacznie bardziej kosztochłonne niż w przypadku jednej wyposażonej w kilka opcji językowych. Jeżeli jednak dysponujesz pokaźnym budżetem, zastanów się nad inwestycją w dwie domeny. Powód jest banalnie prosty, zyskujesz wtedy większą kontrolę nad profilem linkowym. Przeszkoda, która może pojawić się na Twojej drodze, dotyczy trudności z rejestracją domeny w określonym kraju bądź opłatami przewyższającymi pierwotne oczekiwania.

Wszystko ma swoje wady i zalety. Migracja na domenę międzynarodową jest równoznaczna z mniejszą inwestycją oraz większą wygodą. Z kolei wykonanie indywidualnej domeny odpowiadającej danemu krajowi równa się niespotykanym możliwościom analitycznym.

Sprawdź: Najczęstsze błędy w marketingu internetowym i jak ich uniknąć?

Niby zasady te same, ale…

Podjęcie decyzji dotyczącej wdrażanych praktyk związane jest z wyborem odpowiednich wyszukiwarek, ich renomy oraz stopnia konkurencyjności konkretnego słowa kluczowego. Powinieneś być przygotowany na różne rozwiązania i odmienności w przygotowywaniu działań pod kątem SEO. Przykładowo, w państwie X pozycjonowanie strony będzie spisywało się na medal, tymczasem w państwie Y z większą skutecznością spotkasz się, budując profil linkowy bądź opracowując kompleksową strategię wokół kanałów społecznościowych. Z tego względu tak ważne staje się poznanie wszelkich metod właściwych dla określonego kraju oraz podążanie za nimi.

Pod górkę z innym językiem

Pozycjonowanie na rynki zagraniczne tożsame jest z koniecznością dopasowania fraz i słów kluczowych zgodnie ze specyfiką języka obowiązującego w danym kraju. Pewnie zdajesz sobie sprawę również z tego, że nie obędzie się bez tworzenia contentu we właściwym języku. Na plus może okazać się opcja z przełączaniem języków w witrynie, która ułatwi percepcję strony i tekstu przez internautę.

Google nie jest jedyną wyszukiwarką na świecie

Chociaż największą popularnością wśród użytkowników sieci cieszy się wyszukiwarka Google, nie jest to równoznaczne z tym, że wszędzie sytuacja wygląda tak samo. Wybór wyszukiwarki bezpośrednio łączy się z obraniem innego zestawu narzędzi i technik w obszarze SEO. Wówczas to, co sprawdzi się np. w Chinach, może okazać się nieskuteczne w Stanach Zjednoczonych.

Jak budować profil linkowy na rynku zagranicznym?

Pamiętaj, że inny kraj, to inny sposób na pozyskiwanie linków. Odmienne mogą okazać się także koszty budowania profilu linkowego. W niektórych krajach mniejszą popularnością cieszy się marketing szeptany, a odnośniki zewnętrzne pozyskiwane są m.in. z opłaconych artykułów.

Źródło: Pavel Danilyuk/pexels.com

Istotne jest także to, aby implementować linki analogiczne. Jeżeli zajmujesz się przygotowywaniem niemieckiej witryny, zadbaj o zamieszczenie odnośników w tym też języku. Dlaczego o tym wspominamy? Często mają miejsce sytuacje, kiedy to Google nieprawidłowo identyfikuje je z innymi witrynami, wyświetlanymi w zupełnie innym kraju.

O co chodzi ze strukturą hreflangów?

Zdecydowałeś się pozycjonować stronę na inny kraj? Fantastycznie! Oprócz tworzenia obcojęzycznych tekstów oraz wzięcia pod uwagę linkowania pod żadnym pozorem nie pomijaj dbałości o właściwą strukturę hreflangów. To unikatowy kod implementowany w headzie dokumentu. Zawiera w sobie linki odpowiadające danej wersji językowej strony wraz z podaniem kodu ISO.

Koszty międzynarodowego SEO

Choć trudno jednoznacznie wycenić tego typu koszty, ponieważ dużo zależy od założonej strategii agencji pozycjonującej, to śmiało możemy stwierdzić, że będziesz zmuszony do wyższych inwestycji niż w przypadku usług na rynku krajowym. Dlaczego? Z pewnością zatrudnienie copywritera biegłego w danym języku bądź tłumacza pochłonie część Twojego budżetu. Warto jednak pamiętać o tym, że wszystko zależy od spersonalizowanych ustaleń klienta z firmą SEO.

Czy warto pozycjonować na rynki zagraniczne? Z pewnością tak, jeżeli jesteś gotów na skrupulatną analizę zagranicznej branży, dostosowanie się do obecnych trendów oraz wszelkie zmiany technologiczne. Bądź otwarty na inne rozwiązania!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych – dlaczego jest tak ważna?

    Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych – dlaczego jest tak ważna?

    Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych to jeden z najważniejszych aspektów każdej współczesnej strategii marketingowej. Czy wiesz jednak dlaczego?
    SEO PR: Marketingowe collabo

    SEO PR: Marketingowe collabo

    Dzięki lekturze naszego artykułu zrozumiesz istotę nowego zjawiska z obszaru marketingu – SEO Public Relations.
    Podstawy SEO. Strategia budowania linków – o czym pamiętać?

    Podstawy SEO. Strategia budowania linków – o czym pamiętać?

    Strategie optymalizacji SEO w kontekście budowania linków. Jak zadbać o widoczność w sieci? Jakie są rodzaje linków oraz jak dbać o ich wysoki poziom?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę