Kierowanie geograficzne – czym jest i jak wykorzystać je w swojej kampanii marketingowej?

Kierowanie geograficzne – czym jest i jak wykorzystać je w swojej kampanii marketingowej?

Yan Krukov / pexels.com

Poniżej przedstawiono przewodnik wyjaśniający wszystko, co musisz wiedzieć o kierowaniu geograficznym w digital marketingu i jak możesz go wykorzystać do generowania konwersji za pośrednictwem wyszukiwarek i mediów społecznościowych, takich jak Facebook.

Kierowanie geograficzne - co to takiego?

Czym jest kierowanie geograficzne? Krótko mówiąc, kierowanie geograficzne to strategia reklamowa online, która pomaga znaleźć potencjalnych klientów na podstawie ich lokalizacji. Jedną z istotnych różnic między kierowaniem geograficznym a niektórymi innymi formami marketingu jest to, że reklamy kierowane tą metodą zwykle wykorzystują adres IP potencjalnego klienta, a nie lokalizację GPS.

Teraz adres IP zwykle daje bardzo ogólne informacje na temat tego, gdzie znajduje się potencjalny klient. Można dzięki niemu zlokalizować przeglądarkę wiele kilometrów od rzeczywistej lokalizacji klienta. Jaka jest więc zaleta używania adresu IP w procesie geomarketingu?

Działania te obejmują zwykle dwa strumienie

  1. Skala: Kierowanie geograficzne może obejmować bardzo szeroki obszar, taki jak miasto czy region, i ich docelowe adresy IP. Inne formy geomarketingu wydają się być bardziej przydatne w przypadku skrajnie zlokalizowanych wyników
  2. Limit według kryteriów konsumenckich: Reklamy kierowane geograficznie są skierowane do osób w określonym promieniu. Odbiorcy ci mają zwykle pewne zainteresowania lub należą do określonej grupy demograficznej

Wyżej podana definicja kierowania geograficznego jest dość szeroka, ponieważ wiele strategii obejmuje reklamy modyfikowane właśnie w ten sposób. Przyjrzyjmy się bliżej niektórym z nich.

Kierowanie geograficzne a geofencing

Geofencing to kolejna strategia geomarketingowa, która jest dostosowana do znacznie bardziej ograniczonego obszaru niż reklamy kierowane geograficznie. Główną różnicą między geotargetowaniem a geofencingiem jest to, że druga metoda określa swego rodzaju „barierę” wokół określonego obszaru. Strategia ta jest stosowana w miejscach, takich jak:

Stadiony: Ta strategia opiera się na sprzedaży produktów odbiorcom w obszarze takim jak obiekt sportowy. Geofencing czasami wykorzystuje lokalizację GPS swoich odbiorców zamiast adresu IP w celu uzyskania trafności.

Uczelnie: Wyobraź sobie, że reklamujesz restaurację uwzględniającą zniżki studenckie. Biorąc pod uwagę korzyści płynące z kierowania geograficznego w porównaniu z geofencingiem, to drugie jest zdecydowanie lepszą opcją, gdyż pomaga przyciągnąć do lokalu studentów, a także osoby mieszkające na terenie kampusu.

Korzyści płynące z kierowania geograficznego i geofencingu zależą od firmy, jej specjalizacji i użytej strategii. Najlepszą opcją jest skonsultowanie się z agencją marketingu cyfrowego, która specjalizuje się w płatnych środkach, aby dowiedzieć się, które mogą przynieść Twojej firmie najwięcej korzyści.

Wykorzystanie kierowania geograficznego w wyszukiwarkach

Istnieje wiele technik korzystania z reklam kierowanych geograficznie w celu dotarcia do szerokiej bazy klientów. Kilka z nich zostało przedstawionych poniżej. Ich skuteczność zależy od tego, jaki rodzaj działalności prowadzisz i co chcesz osiągnąć. Zapoznaj się więc z przykładowymi rodzajami firm, które mogą skorzystać z każdego rodzaju reklamy kierowanej geograficznie.

  1. ZIP Kierowanie na kod

Kierowanie na kod pocztowy działa na podstawie danego obszaru, a nie szerokiego promienia. Wykorzystanie tej strategii jest skuteczne w przypadku niektórych kampanii, ponieważ osoby spoza kodu pocztowego mogą nie być zainteresowane tym, co oferujesz.

Kto może skorzystać z tej techniki? Oto kilka przykładów:

Firmy oferujące towary luksusowe: kierowanie na kody pocztowe pozwala wybrać dzielnicę na podstawie czynników takich jak średnie dochody. Strategia ta jest niezwykle skuteczna dla firm sprzedających towary luksusowe, takie jak samochody sportowe czy modna odzież. Dzięki temu marki są w stanie zaoszczędzić pieniądze, które zostałyby przeznaczone na kierowanie kampanii na szerszą skalę.

Kampanie polityczne: Kierowanie reklam na odbiorców, którzy są realnie zainteresowani Twoją kandydaturą jest niezwykle proste, jeśli posiadasz ich kod pocztowy. Możesz wówczas użyć tej strategii w połączeniu z marketingiem w wyszukiwarkach, aby dostosować kampanię do potencjalnych wyborców.

  1. Celowe kierowanie

Ta forma marketingu wykorzystuję historię wyszukiwań potencjalnych klientów. Możesz połączyć tę strategię z metodami opartymi na lokalizacji, dzięki czemu stworzysz bardzo skuteczną kampanię reklamową.

Oto przykłady firm, które mogą skorzystać z tej strategii:

Firmy hotelarskie. Możesz wykorzystać wyszukiwania klientów z pobliskiej lokalizacji, aby zaoferować im swoje usługi. Jeśli na przykład masz hotel w Mikołajkach, a wiele wyszukiwań miejsc noclegowych zaobserwujesz z Mrągowa, możesz rozpocząć udostępnianie swoich reklam właśnie na tym obszarze.

Firmy turystyczne. Kierowanie reklam do osób, które szukają lokalnych wyników w Twojej branży, to świetny sposób na zwiększenie bazy klientów, zwłaszcza, jeśli nie jesteś na tym obszarze zbyt dobrze znany.

  1. Rozszerzenia lokalizacji

Ta strategia umożliwia wyświetlanie informacji o firmie w reklamach kierowanych geograficznie i jest niezwykle skuteczna, gdyż ułatwia odbiorcom zlokalizowanie Twoich usług.

Kto może skorzystać z tej metody? Oto przykład:

Kawiarnie i restauracje. Jeśli w swoich reklamach udostępnisz swoją dokładną lokalizację, pokażesz mieszkańcom, jak blisko nich jesteś. Restauracje w dużych miastach bardzo często są przepełnione, a tak ogromny ich wybór sprawia, że klienci są niezdecydowani. Podanie swojego adresu może być więc elementem, który pozwoli im przyjść właśnie do Ciebie!

Kierowanie geograficzne na Facebooku

Kierowanie geograficzne na Facebooku może być bardzo skuteczną metodą promowania swoich usług w Internecie. Platforma pozwala bowiem publikować reklamy na różne sposoby, a Twoim najważniejszym zadaniem jest posiadanie jasno określonego celu.

Jak wdrożyć tę strategię w swój plan marketingowy? Oto kilka wskazówek:

  1. Określ odbiorców

Wybierz odbiorców na podstawie lokalizacji, w której się znajdują. Możesz skorzystać z niżej wymienionych opcji:

Wszyscy użytkownicy w tej lokalizacji: reklamy będą docierać do wszystkich osób w danej lokalizacji, niezależnie od tego, czy są to mieszkańcy, czy tylko odwiedzający.

Ludzie, którzy tu mieszkają: kampania jest skierowana wyłącznie do osób mieszkających na konkretnym obszarze.

Osoby, które ostatnio tu były: kampania obejmuje osoby mieszkające w danej lokalizacji oraz te, których najnowsze dane o lokalizacji dotyczą tej okolicy. Jest idealna dla firm, które chcą przyciągnąć zarówno mieszkańców, jak i turystów.

Osoby podróżujące po okolicy: opcja ta obejmuje tylko osoby znajdujące się w odległości ponad 200 km od konkretnej lokalizacji. Jest to świetna forma dla firm takich jak hotele, których klienci stanowią zwykle podróżujących.

  1. Wybierz lokalizację

Możesz określić swoją lokalizację za pomocą wielu kryteriów. Są nimi na przykład miasto, adres, wyznaczony obszar, region czy kod pocztowy.

Dzięki temu skierujesz swoje reklamy w konkretne miejsca, które skupiają użytkowników realnie zainteresowanych Twoimi usługami.

  1. Skieruj odbiorców na lokalizację firmy

Dzięki tej opcji będziesz w stanie wyświetlić swoje reklamy odbiorcom znajdującym się w danej odległości od Twojej firmy.

Kierowanie geograficzne na Facebooku to niezwykle skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży. Warto więc poświęcić czas, aby stworzyć odpowiednią strategię, która przyniesie Twojej firmie wiele korzyści.

Źródło: Kampus Production / pexels.com

Zyskaj klientów dzięki kierowaniu geograficznemu!

Kierowanie geograficzne opisać można jako wiedzę na temat tego, gdzie i komu udostępniać swoje reklamy, aby rzeczywiście były skuteczne. Można więc stwierdzić, że jest to strategia, która powinna być wykorzystana przez wszystkie lokalne firmy, które posiadają swoje strony internetowe. Nie czekaj więc i daj się poznać swoim potencjalnym klientom. Rozpocznij wdrażanie swojej strategii kierowania geograficznego już dziś!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    8 elementów e-sklepu, które sprawdzają klienci zanim Ci zaufają

    8 elementów e-sklepu, które sprawdzają klienci zanim Ci zaufają

    Sklepy online w ostatnich latach przeżyły ogromny wzrost. Jak nie zginąć wśród licznej konkurencji i zadbać o każdy detal na stronie? Podpowiada nasz ekspert, Jacek.
    Co to jest marketing internetowy?

    Co to jest marketing internetowy?

    Prowadzisz własną firmę, ale nie promujesz jej w sieci? To duży błąd! Sprawdź, czym jest marketing internetowy i jak może Ci pomóc wspiąć się na sam szczyt.
    Jak zaangażować swoich odbiorców?

    Jak zaangażować swoich odbiorców?

    Zastanawiasz się, w jaki sposób zaangażować swoich odbiorców? Myślisz, że robisz już wszystko, aby do nich dotrzeć, ale nadal nie widzisz przychodów? Przeczytaj!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.