Debaty prowadzone na stronach internetowych często przybierają rozmaite formy. Niezbyt przyzwoite treści są regularnie usuwane przez administratorów platform, którzy dokładają wszelkich starań, aby wewnątrz serwisu obowiązywała kultura wypowiedzi. Zamieszczane komentarze na blogu to ewidentny dowód na to, że internauci są żywo zainteresowani określoną ofertą, wpisem czy materiałem audiowizualnym. Dla właścicieli firm zarządzających e-biznesem to szansa na wgląd w informacje dotyczące postrzegania marki przez użytkowników.
Dlaczego zatem niektóre przedsiębiorstwa decydują się wyłączyć sekcję komentarzy? Czy mamy do czynienia z jakąkolwiek korelacją pomiędzy opiniami internautów a praktykami z zakresu pozycjonowania? Przekonaj się sam, sięgnij po przygotowany przez nas artykuł!
Włączyć czy wyłączyć opcję dodawania komentarzy przez osoby odwiedzające witrynę internetową? Oto jest pytanie, a odpowiedź brzmi: to zależy. Nie ulega wątpliwości, że opinie użytkowników zamieszczane na blogu mają znaczenie w kontekście docelowo zarządzanej strony WWW. Ich sens docenia się szczególnie wtedy, gdy są spójne z tematem poruszanym we wpisie oraz bezpośrednio odwołują się do stworzonego contentu.
Zdarzają się przypadki, kiedy opinie zawierają słowa kluczowe, o których twórcy artykułu zapomnieli podczas jego tworzenia. Wówczas ich implementacja w komentarzach pozostawionych przez internautów ma znaczenie w procesie pozycjonowania strony . Co więcej, wymiana zdań przez zaangażowanych użytkowników ma znaczenie w procesie indeksacji. Obserwując i moderując dodane komentarze, warto skoncentrować się na usuwaniu tych, które nie niosą za sobą żadnej wartości merytorycznej, a nasycone są obelżywymi hasłami. Do zestawu niepożądanych treści publikowanych przez internautów zaliczane są również te, którym towarzyszą linki mające na celu skierowanie uwagi czytelników na stronę bądź bloga innego autora.
Jeżeli wciąż trapi Cię myśl, czy warto włączyć możliwość dodawania komentarzy przez odwiedzających, weź pod uwagę następujące kwestie:
Wyszukiwarka Google wciąż modernizuje algorytmy, które w szczególny sposób troszczą się o dostarczanie treści dopasowanych pod kątem kierowanych zapytań przez internautów. Jednym z nich, stojącym na czele gwarancji zachowania należytej jakości stron WWW i specjalizującym się w procesach analitycznych, jest algorytm Panda. Odpowiada on również za przyznawanie adekwatnych ocen witrynom internetowym, w związku z czym z niższymi notami muszą liczyć się te strony, którym towarzyszy spam i niskiej jakości content.
Panda bierze pod uwagę również komentarze, konsekwentnie podchodząc do spójności tematycznej zamieszczonej opinii z merytoryczną wartością wpisu. Jeżeli zatem uzna, że opublikowana przez użytkownika opinia nijak ma się do artykułu, wówczas może uznać ją za spam. Algorytmy wykazują się coraz większym sprytem w działaniu, dlatego należy zadbać o to, aby w sekcji komentarzy pojawiały się wyłącznie takie, które mają sens względem udostępnionej publikacji.
O czym jeszcze należy pamiętać? Przede wszystkim warto wziąć pod uwagę wskazówkę, jaką jest tworzenie rozbudowanych, obszernych wpisów. Wówczas, niepochlebny komentarz nie będzie miał takiej “mocy”, aby niekorzystnie wpłynąć na wartość zarządzanej strony.
Właściwie, o algorytmie o wdzięcznej nazwie – Pingwin. Nakłada on kary za zamieszczanie linków zewnętrznych na swojej stronie internetowej, określanych jako spamerskie lub przekierowujących do zawirusowanych witryn. Uwaga! Identyczny problem dotyczy zawartości komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Możesz jednak się z nim uporać, decydując się na ustawienie znacznika nofollow, który towarzyszyć będzie linkom implementowanym wewnątrz treści opinii. W praktyce oznacza to tyle, że zamieszczone przez internautę hiperłącze nie będzie szkodliwe, a Panda nie nałoży na zarządzaną przez Ciebie stronę kary.
Zarządzając komentarzami wewnątrz serwisu, powinieneś postępować według następujących wskazówek.
Pamiętaj, że dodawane komentarze na blogu to ewidentny dowód na to, w jaki sposób wdrażane są Twoje biznesowe praktyki oraz jak oceniają je inni. Jeżeli zależy Ci na zacieśnieniu więzi z potencjalnym klientem, stworzeniu swobodnej przestrzeni do wymiany zdań i przy tym utrwaleniu wizerunku marki, koniecznie weź pod uwagę wartość publikowanych komentarzy.
Zgromadzenie dużej liczby komentarzy na blogu nie należy do najprostszych zadań, dlatego warto wziąć pod lupę różne kanały dotarcia do użytkownika, np. za pośrednictwem reklam na Facebooku czy Instagramie. Pamiętaj – nic tak nie działa na odbiór marki, jak interakcja z pozostawiającym opinię internautą.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
komentarze dają obopólną korzyść, jedni dostają ową treść dla robotów indksujących a z drugiej strony drudzy uzyskują linki w większości przypadków także jak najbardziej komentarze to jedna z najważniejszych rzeczy w strefie blogowania