DARMOWY AUDYT SEO

Kompendium SEO z zakresu długich form – dużo treści, więcej korzyści!

4 min czytania
Kompendium SEO z zakresu długich form – dużo treści, więcej korzyści!
Kategoria Content Marketing

Publikacja rozbudowanych treści wysokiej jakości, w które zręcznie aplikujemy spokrewnione z kontekstem słowa kluczowe, to najłatwiejsza metoda optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Zastanówmy się więc, które posty mogą poszczycić się mianem “Long-form”? Udostępniane na blogach wpisy, zbudowane zwykle z ilości słów w przedziale od 400 do 700, do takich nie należą i często nie są zbytnio wartościowe. Czy w związku z tym powinniśmy wysilać się nad produkcją materiałów, które muszą zawierać więcej niż 1000 słów? Nic bardziej mylnego! Prym wiedzie jakość i jeszcze raz jakość. Tekst ten stanowi swego rodzaju kompendium, które umożliwi ci przygotowywanie treści spełniających kryteria “Long-form”, ale przede wszystkim takich, które stawiają na wysoką jakość, tak istotną dla strategii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Spis treści:

Long - form – jak ją identyfikujemy?

Wykorzystywana jest najczęściej, w celu stworzenia u odbiorcy poczucia interakcji z autorytetem. Firmy zajmujące miejsca na szczytach rankingów, udostępniają długie treści zwyczajowo w postaci: rozbudowanych samouczków, które prowadzą nas za rękę w taki sposób, że każdy etap procesu przedstawiają krok po kroku, nie szczędząc na słowach. Publikowane są również przewodniki zawierające szczegółowe opisy lub spotykamy się z złożonymi tematami skoncentrowanymi wokół konkretnej branży, w których przeprowadzona zostanie pogłębiona analiza zjawiska tudzież innego podmiotu.

Aby tworzyć długie treści, umotywowane chęcią uczestnictwa w drodze na czołową pozycję SERP, musimy wiedzieć w jaki sposób należy ustrukturyzować tekst. To, że Twój akapit zawiera bardzo dużo słów, nawet w przypadku znaczącej wartości merytorycznej, nie oznacza, że tak samo wartościowy będzie dla algorytmu Google, który ocenia całokształt ulokowanych na stronie treści.

Na drodze rozbudowanego piśmiennictwa, Twoim najlepszym towarzyszem jest wiedza z zakresu pozycjonowania strony i optymalizacji SEO.

Sprawdź: 26 statystyk SEO, które przekonają cię do inwestycji SEO

Treść, która uszlachetnia SEO, tylko w jaki sposób?

Tym co reprezentuje Ciebie i treści, które produkujesz w przestrzeni medialnej, jest SEO. Jego rolą jest pokazanie Twojej działalności w jak najlepszym świetle wyszukiwarkom i rzecz jasna użytkownikom. Choć to nie zawsze sprawiedliwe, nie tylko sposób w jaki mówisz/piszesz, świadczy o tobie, ale również to czy jesteś widoczny – w ten sposób optymalizacja pod kątem wyszukiwarek buduje nasz autorytet.

Treść, w której dostrzegamy oryginalność, wychodząca poza utarte schematy w sposób rozsądny, daje rzeczywistą szansę na konkurowanie w rankingach i jest w stanie w pozytywny sposób wpływać na pozostałe elementy strategii SEO m.in. zwiększenie czasu, który użytkownicy spędzają na twojej stronie, proces link buildingu – zyskasz znacznie więcej wartościowych odsyłaczy, a i od Ciebie użytkownicy trafiać będą na inne cenne treści. Staniesz się bardziej widoczny dla odbiorców, innymi słowy poprawie ulegnie pozycjonowanie strony internetowej, a wypadkową tego będzie zyskujący na wartości współczynnik konwersji.

Te wszystkie elementy, są cząstkowymi sukcesu i wyobraź sobie, że mogą one opisywać Twoją działalność, z chwilą, gdy zaczniesz tworzyć rozbudowane treści wysokiej jakości – wystarczyłby nawet jeden taki wpis, opublikowany na przestrzeni miesiąca. Przyjrzyjmy się jednak w bardziej szczegółowy sposób korzyściom, rodzących się na skutek intensywnej pracy nad treścią.

  1. Backlink – czysta konwersja
  2. Zyskujesz na ilości czytelników, a wraz z ich przyrostem, rośnie szansa na pozyskanie zwrotnych odsyłaczy (linków) wysokiej jakości. Gdy użytkownicy skorzystają z opcji udostępnienia, mamy prawdziwy powód do radości – jest to prawdziwa bomba konwersji, w szczególności, gdy zyskujemy backlink z witryny o naprawdę wzmożonym ruchu, oczywiście nie tylko skaczemy z radości, ale również wznosimy się na drabinie rankingu Google, a ostatecznie linki zwrotne prowadzą do szybszego indeksowania.

    Kilka słów o rankingach, czyli dlaczego zyskamy lepszą pozycję?

    Zadaniem samego Google, tworzenie dłuższych treści przez firmy, jest dla nich zwyczajnie opłacalne. Jednocześnie, gdy użytkownicy traktują Google jako podręczną encyklopedię, z której uzyskają szybką odpowiedź, na równie szybkie pytanie, co raz więcej jest osób, które podróżują między stronami, w poszukiwaniu pogłębionych tematów. Formę długą możemy przyrównać do działki, na której chcemy sadzić drzewa. Oczywiste jest, że niewielka działka umożliwia posadzenie kilku roślin, jednak gdy mamy znacznie większą przestrzeń, możemy pozwolić sobie niekiedy na niewielki sad. Bezpośrednio możemy to przełożyć na kwestię słów kluczowych, których w długim tekście wykorzystamy dużo więcej, a nawet możemy eksperymentować z jego gęstością, zamiast poszukiwać okazji na jego aplikację w ogóle. Ostatecznie tego typu forma przyciąga stałych odbiorców, ponieważ rodzi się zaufanie i dostrzegany jest autorytet, z chwilą, gdy oferujesz teksty wciągające, rzeczowe i prawidłowo zoptymalizowane.

  3. Stały odbiorca lub częsty bywalec – czas spędzany na twojej witrynie
  4. Na drodze optymalizacji SEO, istotna jest kwestia czasu spędzanego przez użytkowników na twojej witrynie. Długie formy tekstowe, wymagają więcej czasu na zapoznanie się z nimi – obecnie w niektórych witrynach spotykamy się również z didaskaliami do tekstów, w których poznajemy orientacyjny czas wymagany na zapoznanie się z treścią. Publikuj treści, które pobudzają ciekawość odbiorcy, a gdy Ci się to powiedzie, zastanów się nad wewnętrznym linkowaniem w swoich postach, dzięki temu zwiększasz szanse wydłużenia interakcji odbiorcy z Twoimi publikacjami i jednocześnie wydłużasz potencjalny czas jego wizyty na stronie. Zabieg ten realizowany jest z myślą o konwersji, jednakże redukuje on również współczynnik odrzuceń witryny.

  5. Konwersja – stań się prawdziwym celebrytą
  6. Z konwersją jest trochę jak z gwiazdami kina – jednych aktorów lubimy, za innymi nie przepadamy, a jeszcze innych traktujemy jak ikony i pragniemy ich autografów. Jak oni zachwycają swoimi umiejętnościami przed kamerą, tak ty zachwyć odbiorców jakością twoich treści! Rozważ umieszczenie wezwań do akcji (CTA – Call to action) – zachęć ich do pozostania, dając zapewnienie, że u Ciebie zawsze dostaną to, czego potrzebują. Konwersja silnie determinuje pozycjonowanie strony internetowej, dlatego zawsze musisz traktować ją priorytetowo!

  7. Media społecznościowe – kompaktowa forma, która może stać się łącznikiem do innych treści
  8. Media społecznościowe doskonale sprawdzają się jako informator, który pozwoli twoich stałym czytelnikom trzymać rękę na pulsie. Jak niewiele kosztuje odbiorcę, kliknięcie w opcję “obserwuj”, ale jak wielką korzyść jest w stanie przynieść Twojej działalności. Obecność w kanałach mediów społecznościowych jest okazją do pokazania swojej działalności – daj im intrygującą próbkę i pozostaw odsyłacz. Wszystko leży w ich rękach, jednak to kolejna szansa na wzrost konwersji, poprzez zwiększenie dostępności do twoich publikacji.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Kilka porad, które pozwolą Ci stworzyć obszerną i korzystną treść

Na wstępie warto przypomnieć o możliwości skorzystania z pomocy fachowców w kwestiach SEO. Współpraca z wykwalifikowanym zespołem ds. treści to rozwiązanie wszelkich problemów związanych z konwersją.

Świadomość swoich słów

Proces tworzenia treści, nie może być realizowany w sposób chaotyczny. Pisanie naprędce nie prowadzi do niczego dobrego, a publikacja stworzonych w ten sposób tekstów, może mieć konsekwencje w postaci gorszej jakości SEO. Zdefiniuj swoje cele i zastanów się, do kogo skierowany ma być Twój tekst. Warto rozważyć wartość tekstu z perspektywy kontekstu, odnosząc go do czasu publikacji – czy praca ta, aktualnie może mieć dla kogoś jakieś znaczenie i korzyść i czy przede wszystkim przyniesie jakąś korzyść tobie?

Pamiętaj treść, która zwyczajnie nie ma sensu, nie jest przydatna ani dla twojego SEO, ani dla potencjalnego odbiorcy. Dążąc do standaryzacji swoich celów, będziesz w stanie wytyczyć kierunek, którym mają podążać publikowane przez ciebie treści, mając na uwadze wcześniej sporządzoną strategię marketingową.

Nie podejmuj się każdego tematu, który wpadnie w Twoje ręce

Temat, któremu chcesz poświęcić swój cenny czas, musi kryć za sobą powód, który sprawił, że zaskarbił sobie Twoją uwagę. Jeżeli postanawiasz sam poszukiwać tematów, zadbaj o to, aby były angażujące, motywowały do działania lub polemiki, ale przede wszystkim służyły zaspokajaniu określonych potrzeb. Gdy w twojej głowie zrodzi się zarys treści, szeroka oferta narzędzi automatyzujących pracę z SEO, pomoże Ci znaleźć odpowiedzi związane z doborem słów kluczowych, zabiegów realizowanych przez konkurencje, które zwalniają ich z obawy i troski o prawidłowe pozycjonowanie stron internetowych, czy też, które treści cieszą się największym powodzeniem w kwestii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Content marketing z jednolitym planem

Nigdy nie rób niczego pochopnie, zdawanie się na ślepy los jest złudne i nie prowadzi do niczego dobrego. Postaraj się okazać szacunek swojej pracy i z chwilą stworzenia świetnego, merytorycznego i zoptymalizowanego na potrzeby SEO tekstu, opracuj plan promocji, którego będziesz się nieprzerwanie trzymać.

Masz możliwość zapoczątkowania akcji w kanałach mediach społecznościowych, która sprowadzi do Ciebie odbiorców – w ten sposób wzmagasz konwersję swojej strony. Myśląc o sukcesie na poważnie, nie zastanawiaj się dłużej nad płatną reklamą, najwyższa pora dołączyć ją do strategii content marketingu, gdyż przemyślana reklama to doskonały wabik i łowca kliknięć. Ciekawym rozwiązaniem jest również marketing, z wykorzystaniem poczty elektronicznej – niemal co dzień kontrolujemy nasze skrzynki mailowe, a każda wiadomość przyciąga naszą uwagę. Wielokrotnie sprawdzonym w praktyce i korzystnym okazuje się publikowanie treści, z myślą o wydarzeniach takich jak święta tudzież istotne branżowe wydarzenia.

Jak widzisz, wachlarz możliwości jest wielobarwny, wybierz swój ulubiony “kolor” i namaluj swój sukces!

Sprawdź: Pozycjonowanie branży motoryzacyjnej

Podsumowanie

Dużo wiedzy, która również zmusza nas do znalezienia czasu na jej przyswojenie – co więc w sytuacji, gdy owym nie dysponujemy? W tej sytuacji pojawiamy się my! Specjaliści SEO gotowi otoczyć opieką twoją działalność i ukierunkować Twoje działania na właściwe tory. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą naszych usług, gwarantujemy, że odnajdziesz to, co najbardziej Cię interesuje!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Korekta i edycja treści na stronie – czy naprawdę jest taka trudna?
Korekta i edycja treści na stronie – czy naprawdę jest taka trudna?
Czy błędy gramatyczne i inne problemy w treści naprawdę mają wpływ na odbiór przekazu przez użytkowników. Sprawdźmy to!
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o kluczowych treściach serwisu internetowego
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o kluczowych treściach serwisu internetowego
Cornerstone content jest niezbędny, jeśli chcesz zdobyć popularność w swojej branży. Dlatego powinieneś wiedzieć, jak prawidłowo tworzyć treść w witrynie.
Jak zoptymalizować gęstość słów kluczowych w treści?
Jak zoptymalizować gęstość słów kluczowych w treści?
Ile słów kluczowych powinien zawierać post na blogu? W jakiej sytuacji możemy mówić o upychaniu najważniejszych fraz? Odpowiedzi na te pytania poznasz w naszym artykule.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie