DARMOWY AUDYT SEO

Kompendium wiedzy o meta tagach. Dlaczego są tak ważne w pozycjonowaniu?

Kompendium wiedzy o meta tagach. Dlaczego są tak ważne w pozycjonowaniu?

Kari Shea/unsplash.com

Wielu z nas zaczyna strategię pozycjonowania strony od działań marketingowo-promocyjnych, zapominając, że wyszukiwarki internetowe są bardziej kapryśne niż kiedyś. Zatem zanim będziemy walczyć o miejsce w sieci, musimy zadbać o jej wnętrze.

SEO, czyli Search Engine Optimization, to proces polegający na poprawieniu widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Zdobycie wysokiej pozycji rankingowej wymaga wielu działań interdyscyplinarnych. Techniczne aspekty strony są jednym z nich. Dziś dowiesz się, czym są meta tagi i jakie mają znaczenie w kontekście pozycjonowania.

Czym są meta tagi?

Są to fragmenty tekstu opisujące zawartość strony internetowej wewnątrz kodu źródłowego w formacie HTML w sekcji <head>. Wszystkie informacje, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, pochodzą właśnie z tych danych. Spełniają one rolę komunikatora dla robotów wyszukiwarek odwiedzających naszą stronę i – na pierwszy rzut oka – nie są dostępne dla użytkowników.

Rodzaje meta tagów

  • tag title,
  • meta description,
  • meta robots,
  • index,
  • noindex,
  • follow,
  • nofollow,
  • verify,
  • ALT,
  • tag Google Search Console,
  • tag Unavailable_after,
  • meta refresh,
  • tag Original-source,
  • tag Open Graph.

Tagi w ujęciu SEO

Meta tagi oddają nam kontrolę nad stroną w procesie jej indeksowania przez roboty wyszukiwarek. Wpływamy tym samym na ich pracę i nasz wizerunek w sieci. Tagi stanowią pomoc dla robotów wyszukiwarek podczas indeksowania, czyli zbierania danych z witryny, przetwarzania ich i gromadzenia w sieci. Pomagają one użytkownikom trafić w odpowiednie miejsce, dlatego też ważne jest, aby współpracowały z algorytmami. Największym plusem meta tagów jest łatwość ich wdrożenia oraz możliwość nieustannej edycji względem potrzeb.

Sprawdź: Jakie meta tagi biorą udział w pozycjonowaniu witryny?

Optymalizacja meta tagów na stronie

Jak dodawać znaczniki tagów?

Dodawanie i edycja meta tagów nie jest trudnym zadaniem. Wystarczy edytować kod HTML i umieścić w jego strukturze wybrane rodzaje, w zależności od potrzeb. Jeśli jednak posiadasz stronę na WordPressie, jest to jeszcze łatwiejsze – wystarczy wtyczka All in One SEO.

Check lista

Krok 1: Tag tytułowy

Jest on poniekąd nagłówkiem strony internetowej, ponieważ w wynikach wyszukiwania występuje w postaci niebieskiego hiperłącza zachęcającego do kliknięcia. Aby móc za jego pośrednictwem pozycjonować, warto sięgnąć po słowa kluczowe. Pozwolą one na nakierowywanie treści.

Pamiętaj jednak, że odpowiednia długość tagu tytułowego mieści się w granicy 60–70 znaków. Nie przywiązuj się do tego jednak bardzo rygorystycznie, bardziej chodzi o szerokość liter i to, ile miejsca zajmują – tag powinien być przede wszystkim w całości widoczny.

Krok 2: Opis meta

Służy on opisaniu zawartości strony w pigułce. Jest widoczny dla użytkownika i wyświetla się w SERP zaraz pod tytułem strony. Podobnie jak w przypadku tagu tytułowego, warto wykorzystać słowa kluczowe oraz zawołanie call to action – postaraj się jednak, aby było to nienachalne. Optymalna długość opisu to 150–170 znaków, w przeciwnym razie zostanie on „ucięty”.

Krok 3: Meta robots

Tutaj zaczynają się niewielkie schody, ponieważ nie jest to jeden tag, a ich zestaw do wyboru. Wysyłają one różne sygnały robotom, np. tag index pozwala na zaindeksowanie strony i jest ustawiony jako domyślny, tag noindex ma z kolei za zadanie zablokować indeksowanie, tag follow pozwala na podążanie za linkami, a tag nofollow wręcz przeciwnie, natomiast tag verify to znacznik weryfikacyjny własność domeny, ALT zaś służy do opisania grafiki na stronie.

Źródło: Norbert Levajsics/unsplash.com

Krok 4: Pozostałe tagi

Teraz możesz zająć się pozostałymi tagami, jednak nie wszystko mogą okazać Ci się potrzebne. Tag Google Search Console jest znaczniki weryfikującym narzędzia Google. Tag Unavailable_after wyklucza nieaktualne już strony, np. z ofertami sezonowymi bądź konkursami. Meta refresh umożliwia automatyczne odświeżanie strony. Tag Original-source pozwala na podanie źródła wykorzystanego materiału, głównie w kontekście artykułów. Z kolei tag Open Graph daje możliwość synergii z mediami społecznościowymi. Widzimy dzięki niemu, kto i kiedy udostępnia nasze treści.

Wskazówki

Tagi a domena

Jeśli prowadzisz witrynę e-commerce, warto zawrzeć nazwę domeny w meta tagach. Nie jest to obowiązkowe, jednak pozwala na wyszukiwanie strony za pomocą własnej nazwy. Wpływa to na nasz wizerunek w internecie, a także pozwala zaznaczyć nasze miejsce na liście rankingowej.

Tagi a Google

Może się zdarzyć, że wyszukiwarka Google zmieni Twoje meta tagi na inne. Od razu uprzedzamy – nie ma powodów do obaw. Algorytmy skanują treść strony, wyciągając z niej najważniejsze informacje pod kątem intencji wyszukiwania użytkowników. Jeśli zostaną one zmienione, oznacza to, że przeglądarka stara się jak najlepiej dopasować wyniki do zapytań.

Sprawdź: Jaką rolę w SEO odgrywa Meta Title Tag?

Słowo na koniec

Jak widzisz, meta tagi nie są zbyt skomplikowane, wystarczy wiedzieć, których z nich użyć i w jaki sposób. Warto zadbać o techniczne elementy strony internetowej, aby mieć wpływ na jej postrzeganie przez wyszukiwarki. SEO to długotrwały proces, który wymaga od nas podążania za aktualizacjami. Pamiętaj, że każdy tag możesz edytować w dowolnym momencie, w zależności od potrzeb – swoich, odbiorców oraz robotów.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Co to jest Mobile First Index i jak wpływa na SEO?
    Co to jest Mobile First Index i jak wpływa na SEO?
    Mobile First Index to dowód na to, że Google kładzie nacisk na optymalizację mobilną witryny. Na czym polega ta zmiana w indeksowaniu? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w tym wpisie.
    Jak zoptymalizować mapę witryny XML?
    Jak zoptymalizować mapę witryny XML?
    Czym jest mapa XML? Dlaczego każdy powinien ją mieć? Jak ją zoptymalizować? Odpowiedzi znajdziesz w naszym najnowszym artykule!
    Jak sprawdzić pozycję strony internetowej w Google?
    Jak sprawdzić pozycję strony internetowej w Google?
    Czym jest pozycjonowanie strony i jak sprawdzić widoczność witryny w Google? Przeczytaj nasz poradnik i poznaj przydatne narzędzia oraz wskazówki.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę