Kompendium wiedzy o ruchu organicznym

Kompendium wiedzy o ruchu organicznym

Teona Swift/pexels.com

Głównym sposobem nawigacji po sieci internetowej jest wyszukiwanie. Większość uzyskanych wyników pochodzi z wyszukiwarki Google’a. Yahoo czy Bing mają niewielki udział w tym procesie.

Wyjaśniamy, co kryje się pod tajemniczo, anglojęzycznie brzmiącym terminem “Organic traffic” i jakie korzyści generuje dla Twojej strony internetowej.

O co chodzi z bezpłatnym ruchem w witrynie?

To ruch, który jest generowany dzięki użytkownikom odwiedzającym witrynę internetową. Dzieje się tak, jeżeli wpiszesz słowo kluczowe w wyszukiwarce i klikniesz konkretny odnośnik strony internetowej w wynikach SERP.

Bezpłatny, czyli taki, który trafił do Ciebie za pomocą Google (bądź innej wyszukiwarki). Jednak nie przez reklamę, lecz za sprawą kliknięcia pospolitego wyniku wyszukiwania.

Ruch organiczny nie uwzględnia pozyskanych kliknięć z:

  • kanałów społecznościowych,
  • odpłatnych reklam,
  • przekierowań 301 (równoznacznych z odesłaniem internautów z jednego adresu URL do innego).
Sprawdź: Ruch płatny czy ruch organiczny?

Dlaczego jest tak ważny w pozycjonowaniu Twojej strony

Być może już to wiesz, ale… wyższe pozycje Twojej strony w odniesieniu do znanych fraz kluczowych pojawiających się w wyszukiwaniach, zwiększają ruch organiczny. I tu pojawia się SEO, o które musisz szczególnie zadbać. Pamiętaj, aby została zachowana prawidłowa struktura nagłówków w witrynie oraz poprawność w konstrukcji meta danych, zoptymalizowanych pod kątem fraz kluczowych.

Źródło: Kampus Production/pexels.com

Konstruuj odpowiedniej długości teksty, postaw na frazy “long tail” i nie pomijaj poprawności dotyczącej linkowania wewnętrznego. Przyjaznym dla nich miejscem będą podstrony, przekierowujące do innych (odnoszące do kontaktu czy zbliżonych profilem produktów). Możesz zamieścić je w artykułach blogowych. Za ich pośrednictwem użytkownik zostanie przeniesiony do poprzednich postów, ściśle związanych z tematem bądź oferty opisywanej w tekście.

Jeżeli skoncentrujesz się na udoskonalaniu elementów SEO, sprawisz, że ekspozycja Twojej witryny będzie coraz większa w wynikach wyszukiwarki. W konsekwencji wygenerujesz wartościowy ruch organiczny. Pożądaną praktyką jest również tworzenie opisu kategorii oraz produktów.

Nie kupisz ruchu organicznego

Już sama nazwa wskazuje, że nie jest możliwy zakup pierwszego miejsca w rankingu wyszukiwania organicznego. Pieniądze to nie wszystko i ta dewiza ma swoje gruntowne przełożenie w pojmowaniu wartości ruchu organicznego. Żadna agencja marketingowa nie zagwarantuje Ci czołowej pozycji w rankingu Google. Jeżeli jest przeciwnie, szybko wycofaj się z tej współpracy.

Natura SEO zakłada brak kontroli nad pewnymi działaniami. W zwięzłej formie przedstawimy powody braku gwarancji określonych wyników pozycjonowania.

Konkurencja poza kontrolą

Nie jesteś w stanie w pełni monitorować kolejnych kroków Twoich rynkowych rywali. Nawet, jeżeli aktualnie tworzony przez Ciebie content powoduje, że zaczynasz uzyskiwać wysokie pozycje w rankingu…za chwilę może się to zmienić.

Przedstawimy to na konkretnym przykładzie. Twoja firma zajmuje się ogrodnictwem i strona, naturalnie, poświęcona jest tej tematyce. Stajesz się liderem w opisywaniu zasad pielęgnacji roślin. Po czasie pojawia się osoba, która podobnie jak Ty, udziela na blogu porad dotyczących uprawy kwiatów, drzew czy krzewów. Konkurent wyprzedza Cię w wynikach wyszukiwania, a ruch na Twojej witrynie maleje. Oczywiście nie bez znaczenia jest wkład w działania intensyfikujące widoczność tworzonych przez Ciebie treści. Nie ma jednak prostej odpowiedzi na to, czy w danym momencie faktycznie uplasujesz się w wymarzonej czołówce.

Nieobliczalny charakter czynników zewnętrznych

Czasami nie mamy wpływu na to, które strony figurują w rankingu wyszukiwarki, a wpływ czynników zewnętrznych jest silniejszy. Przypomnijmy sobie czasy, kiedy nie było możliwości odbycia podróży zagranicznych. Wówczas aktywność wpisywanych przez użytkowników fraz zawierających cel turystycznej destynacji została ograniczona.

Nawet jeżeli zależy nam na możliwie jak największej kontroli, pewnych rzeczy nie przeskoczymy.

Sprawdź: Czym jest ruch organiczny i jak go zwiększyć?

Chciałbym zmierzyć ruch w witrynie www

Jest to możliwe za sprawą kilku narzędzi, które służą pomiarowi ruchu organicznego na stronie. Najpowszechniejszym jest Google Analytics, ale rekomendujemy wykorzystanie instrumentów, takich jak Google Search Console czy Semstorm.

Złota myśl na koniec: Uzyskanie wysokiego ruchu w witrynie jest tożsame z dużą liczbą konwersji internautów. Ważne jest opracowanie strategii, która umożliwi jego wygenerowanie oraz tworzenie bieżącego i wartościowego contentu.

W efektywnym zarządzaniu witryną wesprze Cię specjalista UX, którego zadaniem jest wykorzystanie bezpłatnego ruchu na stronie.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    SEO PR: Marketingowe collabo

    SEO PR: Marketingowe collabo

    Dzięki lekturze naszego artykułu zrozumiesz istotę nowego zjawiska z obszaru marketingu – SEO Public Relations.
    Dlaczego warto optymalizować meta opisy?

    Dlaczego warto optymalizować meta opisy?

    Meta opis to bardzo ważny element, o który warto zadbać, mimo iż nie jest czynnikiem rankingowym. Przyjrzyjmy się zatem zaletom jego optymalizacji.
    Jak prawidłowo stworzyć treść pod kątem SEO?

    Jak prawidłowo stworzyć treść pod kątem SEO?

    Na łamach tego tekstu podpowiadamy, jak prawidłowo napisać artykuł na stronę internetową pod kątem SEO oraz dlaczego powinieneś się tym zająć.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.