Teona Swift/pexels.com
Głównym sposobem nawigacji po sieci internetowej jest wyszukiwanie. Większość uzyskanych wyników pochodzi z wyszukiwarki Google’a. Yahoo czy Bing mają niewielki udział w tym procesie.
Wyjaśniamy, co kryje się pod tajemniczo, anglojęzycznie brzmiącym terminem “Organic traffic” i jakie korzyści generuje dla Twojej strony internetowej.
To ruch, który jest generowany dzięki użytkownikom odwiedzającym witrynę internetową. Dzieje się tak, jeżeli wpiszesz słowo kluczowe w wyszukiwarce i klikniesz konkretny odnośnik strony internetowej w wynikach SERP.
Bezpłatny, czyli taki, który trafił do Ciebie za pomocą Google (bądź innej wyszukiwarki). Jednak nie przez reklamę, lecz za sprawą kliknięcia pospolitego wyniku wyszukiwania.
Ruch organiczny nie uwzględnia pozyskanych kliknięć z:
Być może już to wiesz, ale… wyższe pozycje Twojej strony w odniesieniu do znanych fraz kluczowych pojawiających się w wyszukiwaniach, zwiększają ruch organiczny. I tu pojawia się SEO, o które musisz szczególnie zadbać. Pamiętaj, aby została zachowana prawidłowa struktura nagłówków w witrynie oraz poprawność w konstrukcji meta danych, zoptymalizowanych pod kątem fraz kluczowych.
Źródło: Kampus Production/pexels.com
Konstruuj odpowiedniej długości teksty, postaw na frazy “long tail” i nie pomijaj poprawności dotyczącej linkowania wewnętrznego. Przyjaznym dla nich miejscem będą podstrony, przekierowujące do innych (odnoszące do kontaktu czy zbliżonych profilem produktów). Możesz zamieścić je w artykułach blogowych. Za ich pośrednictwem użytkownik zostanie przeniesiony do poprzednich postów, ściśle związanych z tematem bądź oferty opisywanej w tekście.
Jeżeli skoncentrujesz się na udoskonalaniu elementów SEO, sprawisz, że ekspozycja Twojej witryny będzie coraz większa w wynikach wyszukiwarki. W konsekwencji wygenerujesz wartościowy ruch organiczny. Pożądaną praktyką jest również tworzenie opisu kategorii oraz produktów.
Już sama nazwa wskazuje, że nie jest możliwy zakup pierwszego miejsca w rankingu wyszukiwania organicznego. Pieniądze to nie wszystko i ta dewiza ma swoje gruntowne przełożenie w pojmowaniu wartości ruchu organicznego. Żadna agencja marketingowa nie zagwarantuje Ci czołowej pozycji w rankingu Google. Jeżeli jest przeciwnie, szybko wycofaj się z tej współpracy.
Natura SEO zakłada brak kontroli nad pewnymi działaniami. W zwięzłej formie przedstawimy powody braku gwarancji określonych wyników pozycjonowania.
Nie jesteś w stanie w pełni monitorować kolejnych kroków Twoich rynkowych rywali. Nawet, jeżeli aktualnie tworzony przez Ciebie content powoduje, że zaczynasz uzyskiwać wysokie pozycje w rankingu…za chwilę może się to zmienić.
Przedstawimy to na konkretnym przykładzie. Twoja firma zajmuje się ogrodnictwem i strona, naturalnie, poświęcona jest tej tematyce. Stajesz się liderem w opisywaniu zasad pielęgnacji roślin. Po czasie pojawia się osoba, która podobnie jak Ty, udziela na blogu porad dotyczących uprawy kwiatów, drzew czy krzewów. Konkurent wyprzedza Cię w wynikach wyszukiwania, a ruch na Twojej witrynie maleje. Oczywiście nie bez znaczenia jest wkład w działania intensyfikujące widoczność tworzonych przez Ciebie treści. Nie ma jednak prostej odpowiedzi na to, czy w danym momencie faktycznie uplasujesz się w wymarzonej czołówce.
Czasami nie mamy wpływu na to, które strony figurują w rankingu wyszukiwarki, a wpływ czynników zewnętrznych jest silniejszy. Przypomnijmy sobie czasy, kiedy nie było możliwości odbycia podróży zagranicznych. Wówczas aktywność wpisywanych przez użytkowników fraz zawierających cel turystycznej destynacji została ograniczona.
Nawet jeżeli zależy nam na możliwie jak największej kontroli, pewnych rzeczy nie przeskoczymy.
Jest to możliwe za sprawą kilku narzędzi, które służą pomiarowi ruchu organicznego na stronie. Najpowszechniejszym jest Google Analytics, ale rekomendujemy wykorzystanie instrumentów, takich jak Google Search Console czy Semstorm.
Złota myśl na koniec: Uzyskanie wysokiego ruchu w witrynie jest tożsame z dużą liczbą konwersji internautów. Ważne jest opracowanie strategii, która umożliwi jego wygenerowanie oraz tworzenie bieżącego i wartościowego contentu.
W efektywnym zarządzaniu witryną wesprze Cię specjalista UX, którego zadaniem jest wykorzystanie bezpłatnego ruchu na stronie.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.