Komu w SEO temu jak najlepsze opinie – dlaczego dobre recenzje prowadzą na szczyt?

Komu w SEO temu jak najlepsze opinie – dlaczego dobre recenzje prowadzą na szczyt?

athree23/pixabay.com

Szkoła życia często daje nam do zrozumienia, że są sytuacje, w których pełna kontrola jest czymś nieosiągalnym – rozplanowany nawet w najmniejszym detalu content marketing, charakteryzuje jeden element, znajdujący się poza naszą kontrolą, a stanowią go opinie klientów.

Kontrahenci mają możliwość pozostawienia po sobie śladu naszej współpracy, który dotkliwie rzutować będzie na naszych pozycja w rankingach. Spełniająca potrzeby klientów oferta usług lub produktów, z pewnością nakłoni ich do umieszczenia ciepłych słów, które złożą się na dobrą ocenę naszej działalności.

Oczywiste jest, że wraz ze wzrostem pozytywnych opinii, choćby na stronie Google Moja firma, pozycjonowanie sklepu internetowego ulega zauważalnej poprawie, co z kolei prowadzi do wzrostu współczynnika konwersji, a w następstwie rentownej sprzedaży.

Pozyskiwanie trwałych i rzetelnych opinii bywa równie korzystne dla SEO, jak i może okazać się gwoździem do trumny, w przypadku gdy negatywne recenzje zdominują nasz wizerunek w kanałach, które obejmuje realizowana strategia.

W niniejszym wpisie pochylimy się nad znaczeniem i wartością opiniowana dla całkowitej jakości SEO

Dlaczego musimy liczyć się ze słowami klientów

Jak zauważyliśmy na wstępie, opinie wystawiane przez klientów znaczenie mają, wpływają one na to, w jaki sposób nasza działalność postrzegana jest przez odbiorcę. Pierwsze wrażenie jest istotne, gdyż to ono dominuje czy potencjalny klient zechce nawiązać z nami współpracę, czy też podda jakość naszych usług pod wątpliwość, a w rezultacie uda się do konkurencji.

Nie trudno domyślić się, że większym zaufaniem obdaruje klient firmę, która w pierwszej kolejności ukaże mu się na szczycie SERP, po wprowadzeniu powiązanych z naszą działalnością słów kluczowych. Czy Twój priorytet stanowi działalność w przestrzeni wirtualnej, czy też traktujesz stronę swojego biznesu jako dodatek/wizytówkę, musisz dbać o to, aby pozycjonowanie twojej strony internetowej, nie doprowadziło do tendencji spadkowej w wynikach wyszukiwania.

Obecność w kanałach mediów społecznościowych aktualnie stanowi standard, który winny jest osiągnąć każdy przedsiębiorca liczący na powodzenie swojej działalności.

Nieprzychylne opinie są sygnałami, nie lekceważ ich, traktuj je jako najlepsze rady

Nie mamy takiej mocy, aby nakazać Google zredukować lub pozbyć się nieprzychylnych nam opinii. Nie zawsze możemy sprostać oczekiwaniom klienta, nierzadko również dochodzi do niesprzyjających okoliczności, na które nie mogliśmy mieć wpływu – ale ta opinia tam jest i już z nami zostanie, chyba że autor sam podejmie decyzję o jej usunięciu.

Nawet jeżeli uważasz, że opinia nie jest w zupełności zgodna z prawdą, nie jest to powód do paniki – pojedyncza negatywna recenzja, nie pogrzebie Twoich planów związanych z rozwojem SEO i uzyskiwaniem czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Posiadając zaplecze w postaci pewnej, niemałej ilości pozytywnych komentarzy, również możesz mieć pewność, że docierający do ciebie odbiorcy potraktują te wyjątkowo negatywne z dozą niepewności – wszyscy jesteśmy ludźmi, każdy ma prawo do gorszego dnia i nie zawsze możemy liczyć, że jeden lepszy dzień będzie zwiastunem nieprzerwanego powodzenia i na odwrót.

Bądź uczciwy – opinie generowane przez boty, najczęściej proceduralne, są wtórne i łatwo zauważalne dla klientów. Co więcej, sztuczne recenzje, oddziałują negatywnie na SEO i w żadnym wypadku nie powinieneś traktować ich jako koniecznego elementu strategii marketingowej.

Zdarza się jednak szczęście w nieszczęściu – wysoki procent negatywnych recenzji, potrafi wzbudzić ciekawość użytkowników, którzy odruchowo kierują się w twoje progi, aby poznać przyczynę i wystawienia. Chociaż jest to niezbyt dobre pocieszenie, mimo wszystko przyczynia się to do zwiększonej klikalności i redukuje współczynnik odrzuceń. Jak doskonale wiemy wzmożona aktywność w twojej witrynie, prowadzi do korzystnego pozycjonowania strony w SERP (Search Engine Result Page).

Odnoś się do słów klientów, pokaż im że słuchasz

Wszyscy lubi otrzymywać pochwały, jednak to nie na nich powinieneś skoncentrować swoją uwagę. Z korzyścią dla widoczności w Google będzie każda interakcja z klientem, jednak pamiętaj, że najlepsze wrażenie tworzysz, wchodząc w polemikę z słowami niezadowolenia. Pamiętaj, nigdy nie wchodź w rozbudowane dyskusje, okaż wdzięczność za każdą otrzymaną opinię, w końcu klient poświęcił swój czas na Twojej witrynie, aby dać Ci do zrozumienia, że coś poszło nie po twojej myśli, zachęcaj do ponownego skorzystania z twoich usług i wyraź zadowolenie, że mogłeś nawiązać z klientem współpracę.

Źródło: Engin Akyurt/pexels.com

Analizuj słowa swoich klientów, w nich ukryta jest nauka, jak nie powielać błędów

Nikt nie doradzi Ci lepiej niż klient, a w szczególności ten, który nie był zadowolony z usług. Być może klient miał rację i jego słowa są jak najbardziej zasadne, natomiast Twoim zadaniem jest dostrzec, w którym miejscu doszło do zaniedbania. Badanie opinii to podstawowe działanie mające na celu usprawnienie oferty i dostosowanie jej do potrzeb najbardziej wymagających klientów.

Istnieje szansa, że twoje SEO może wymagać poprawek, być może słowa kluczowe doprowadziły klienta do usługi, która nie spełniała jego oczekiwań, wszystko jest możliwe, zważywszy na fakt złożoności procesu, jakim jest pozycjonowanie stron internetowych. Problem znaleziony, z pewnością nie wystąpi ponownie, a mając do dyspozycji zaplecze w postaci doświadczonego zespołu do spraw optymalizacji treści, możesz być spokojny, że Twoja strategia będzie ponownie podążać będzie właściwą ścieżką.

Podsumowanie

Każdą opinię traktuj jak tę najważniejszą, szczególnie doceniając te negatywne. W naszych błędach znajdujemy odpowiedzi na poprawę naszych działań, a to jedyna słuszna droga do osiągnięcia sukcesu. Pamiętaj, aby klienta traktować z szacunkiem i bądź gotów udzielić przeprosin, gdyż każde niepowodzenie niesie za sobą utratę czyjegoś zaufania do naszych kompetencji. Negatywne recenzje to motor napędowy optymalizacji SEO, który może okazać się drogowskazem, którego potrzebowałeś, a nie zdawałaś sobie z niego sprawy. Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga precyzji i skrupulatności w działaniu, jednak ciężar z twoich barków może ściągnąćwsparcie w postaci profesjonalistów, którzy wyręczą cię w kwestii optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jakie znaczenie ma certyfikat SSL?

    Jakie znaczenie ma certyfikat SSL?

    Czym jest certyfikat SSL? Czy warto go zainstalować? Jak wpływa na SEO? Omawiamy to dokładnie w naszym najnowszym artykule!
    Jak blogować w sieci? Kilka porad jak pozycjonować swojego bloga

    Jak blogować w sieci? Kilka porad jak pozycjonować swojego bloga

    Jak wpisać się w tkankę blogosfery? Dowiedz się, w jaki sposób poprawić funkcjonowanie swojego bloga oraz wykorzystać moc SEO dla zwiększenia popularności.
    Jak poradzić sobie ze zduplikowanymi treściami na stronie internetowej?

    Jak poradzić sobie ze zduplikowanymi treściami na stronie internetowej?

    Twoja strona internetowa ma problem z dużą ilością zduplikowanych treści? Przeczytaj artykuł i poznaj skuteczne sposoby, aby temu zaradzić.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.