DARMOWY AUDYT SEO

Korekta i edycja treści na stronie – czy naprawdę jest taka trudna?

5 min czytania
Korekta i edycja treści na stronie – czy naprawdę jest taka trudna?
Kategoria Content

Korekta treści na stronie internetowej jest niezbędna, jeśli chcesz znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Z pewnością istnieje wiele aplikacji, które pomogą Ci ocenić poprawność tekstu, jednak najczęściej nie są one w stanie sprawdzić takich rzeczy, jak styl czy przejrzystość, na które zwraca uwagę odbiorca.

Pamiętaj, aby nigdy nie pomijać korekty treści, ponieważ bez tego działania stracisz na wartości zarówno w oczach użytkowników, jak i samej wyszukiwarki. Raczej nie chcesz być postrzegany jako nieprofesjonalny?

Wysoka jakość treści na stronie jest niezbędna do zaistnienia konwersji. Dlatego w tym artykule postanowiliśmy stworzyć mały przewodnik po najczęstszych błędach pisarskich.

Spis treści:

Najczęściej popełniane błędy pisarskie

  1. Niezweryfikowane fakty
  2. Zanim umieścisz swój tekst na stronie, bardzo dokładnie sprawdzić fakty, takie jak daty i godziny oraz poprawną pisownię wszystkich nazw własnych. Może i nie wszyscy użytkownicy zwrócą na to uwagę, ale lepiej unikać takich błędów. Jest to szczególnie ważne dla dziennikarzy i ich treści, które muszą się opierać na faktach.

  3. Zbyt długie zdania
  4. Niestety w zbyt długich zdaniach najczęściej zdarzają się błędy gramatyczne czy stylistyczne. Możesz tego unikać, pisząc w krótszy sposób. Warto zwrócić również uwagę na to, że krótsze zdania czytają się lepiej niż dłuższe. Jest to spowodowane tym, że użytkownicy chcą znaleźć odpowiedź na swoje pytanie jak najszybciej. Postaraj się więc pisać maksymalnie 20 słów w zdaniu.

  5. Literówki i błędy ortograficzne
  6. Literówki i błędy ortograficzne w treści są największą zmorą pisarzy. Niestety właśnie przez nie stronę opuszcza największa część czytelników. Możesz temu zaradzić, jeśli zaczniesz dużo pisać i będziesz zauważać własne błędy. Zawsze możesz też poprosić zaufaną osobę, aby sprawdziła Twój tekst pod kątem literówek i wszelkich błędów językowych.

    Z pewnością niektóre reguły języka polskiego mogą być trudne, jednak nie są one nie do opanowania.

  7. Dodatkowe spacje i zły wygląd treści
  8. Zanim umieścisz swój tekst na stronie, zastanów się, jak prezentuje się on wizualnie. Zwróć uwagę na dodatkowe spacje i dodaj spójne odstępy między akapitami. Dzięki temu treść będzie bardziej czytelna.

    Skontroluj podwójne odstępy między wyrazami, a także na pominięte spacje. Z pewnością nie chcesz, aby odbiorcy Twoich treści byli rozpraszani przez zły układ na stronie.

Sprawdź: Poznaj najskuteczniejsze praktyki dotyczące optymalizacji treści

Jak poradzić sobie z błędami?

  1. Zmień format treści
  2. Czasem, kiedy musisz patrzeć się na treść przez cały dzień, przestajesz zauważać pewne niedociągnięcia i błędy językowe. Rozwiązaniem może okazać się zmiania koloru, rozmiaru lub samego fontu. W ten sposób możesz oszukać swój mózg i sprawić, że będziesz widział więcej!

  3. Czytaj na głos
  4. Okazuje się, że jest to najlepsze rozwiązanie, jeśli chodzi o sprawdzanie stylistyki czy innych błędów składniowych. To poświęcenie pozwoli Ci zauważyć takie błędy, jak dodatkowe lub brakujące słowa, zdania, które nie mają sensu, a także zbyt długie zdania zawierające błędy.

    Staraj się pisać w taki sposób, w jaki mówią i myślą Twoi potencjalni klienci. Dzięki temu zostaniesz lepiej zrozumiany, przez co wzbudzisz zaufanie.

  5. Narzędzie do sprawdzania gramatyki online
  6. Takie narzędzia są w obecnych czasach naprawdę przydatne. Możesz tam sprawdzić takie rzeczy jak błędy gramatyczne, literówki i bardziej subtelne elementy, takie jak przecinki czy powtórzenia.

    Jednak pamiętaj, aby nigdy nie polegać w 100% na tego typu narzędziach, ponieważ nie są one zaprojektowane idealnie i nigdy nie zauważają wszystkiego. Mogą Ci się one przydać tylko w przypadku sprawdzenia krótkich zdań, których nie jesteś do końca pewien.

    Mamy nadzieję, że z czasem zostaną one ulepszone, ponieważ jest to naprawdę duża pomoc podczas tworzenia treści na strony internetowe.

  7. Poproś o pomoc znajomego
  8. Ten sposób może Ci naprawdę pomóc w znalezieniu wszelkich błędów w treści. Osoba, która nie jest związana z tworzeniem danej treści, zawsze obiektywnie podchodzi do jej oceny. Możesz dzięki temu zobaczyć, w jaki sposób odczytają ją użytkownicy internetu, kiedy tekst trafi na Twoją stronę.

    Jest to jeden z lepszych sposobów, który pomoże Ci stać się lepszym pisarzem.

  9. Nie spiesz się i spróbuj rozłożyć pisanie w czasie
  10. Pamiętaj, że dobrze jest przemyśleć swoją treść i podejść do niej z otwartym umysłem. Tylko w taki sposób zaczniesz zauważać błędy, których wcześniej nie widziałeś. Poświęć więc cały dzień na korektę swoich treści, zanim dodasz je na stronę internetową.

    Niestety pośpiech nic nie wnosi do Twojej pracy, może ją tylko pogorszyć.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Podsumowanie

Pamiętaj, że nie samą gramatyką człowiek żyje. Może i poprawność językowa zależy w pewnym stopniu od Twojego sukcesu, jednak nie porzucaj innych codziennych czynności na rzecz gramatyki i korekty treści. Wszyscy jesteśmy ludźmi i możemy się mylić.

Wielu użytkowników nawet nie przeczyta całości opublikowanego tekstu, a tym bardziej nie zauważy literówki czy błędu gramatycznego. Najważniejsze jest to, abyś zadbał o zaangażowanie odbiorcy i o wartość samego przekazu. Pisanie to umiejętność, którą możesz wyćwiczyć. Dlatego pisz, szkol się i weryfikuj!

Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym jest thin content?
Czym jest thin content?
Treść na stronie internetowej to jeden z ważniejszych determinantów rankingowych. W końcu nie bez znaczenia pozostaje powiedzenie “Content is The King”.
5 porad – Jak pisać fachowe teksty SEO?
5 porad – Jak pisać fachowe teksty SEO?
Treść rządzi SEO, dlatego, aby wkraść się w łaski współczesnego użytkownika sieci, należy czerpać z jego dobrodziejstw. Jak więc tworzyć chwytliwe treści?
Content Marketing – jaką rolę odgrywa w e-commerce?
Content Marketing – jaką rolę odgrywa w e-commerce?
Content is king. Dowiedz się jak ważny w e-commerce jest content marketing.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę