Korekta treści na stronie internetowej jest niezbędna, jeśli chcesz znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Z pewnością istnieje wiele aplikacji, które pomogą Ci ocenić poprawność tekstu, jednak najczęściej nie są one w stanie sprawdzić takich rzeczy, jak styl czy przejrzystość, na które zwraca uwagę odbiorca.
Pamiętaj, aby nigdy nie pomijać korekty treści, ponieważ bez tego działania stracisz na wartości zarówno w oczach użytkowników, jak i samej wyszukiwarki. Raczej nie chcesz być postrzegany jako nieprofesjonalny?
Wysoka jakość treści na stronie jest niezbędna do zaistnienia konwersji. Dlatego w tym artykule postanowiliśmy stworzyć mały przewodnik po najczęstszych błędach pisarskich.
Zanim umieścisz swój tekst na stronie, bardzo dokładnie sprawdzić fakty, takie jak daty i godziny oraz poprawną pisownię wszystkich nazw własnych. Może i nie wszyscy użytkownicy zwrócą na to uwagę, ale lepiej unikać takich błędów. Jest to szczególnie ważne dla dziennikarzy i ich treści, które muszą się opierać na faktach.
Niestety w zbyt długich zdaniach najczęściej zdarzają się błędy gramatyczne czy stylistyczne. Możesz tego unikać, pisząc w krótszy sposób. Warto zwrócić również uwagę na to, że krótsze zdania czytają się lepiej niż dłuższe. Jest to spowodowane tym, że użytkownicy chcą znaleźć odpowiedź na swoje pytanie jak najszybciej. Postaraj się więc pisać maksymalnie 20 słów w zdaniu.
Literówki i błędy ortograficzne w treści są największą zmorą pisarzy. Niestety właśnie przez nie stronę opuszcza największa część czytelników. Możesz temu zaradzić, jeśli zaczniesz dużo pisać i będziesz zauważać własne błędy. Zawsze możesz też poprosić zaufaną osobę, aby sprawdziła Twój tekst pod kątem literówek i wszelkich błędów językowych.
Z pewnością niektóre reguły języka polskiego mogą być trudne, jednak nie są one nie do opanowania.
Zanim umieścisz swój tekst na stronie, zastanów się, jak prezentuje się on wizualnie. Zwróć uwagę na dodatkowe spacje i dodaj spójne odstępy między akapitami. Dzięki temu treść będzie bardziej czytelna.
Skontroluj podwójne odstępy między wyrazami, a także na pominięte spacje. Z pewnością nie chcesz, aby odbiorcy Twoich treści byli rozpraszani przez zły układ na stronie.
Czasem, kiedy musisz patrzeć się na treść przez cały dzień, przestajesz zauważać pewne niedociągnięcia i błędy językowe. Rozwiązaniem może okazać się zmiania koloru, rozmiaru lub samego fontu. W ten sposób możesz oszukać swój mózg i sprawić, że będziesz widział więcej!
Okazuje się, że jest to najlepsze rozwiązanie, jeśli chodzi o sprawdzanie stylistyki czy innych błędów składniowych. To poświęcenie pozwoli Ci zauważyć takie błędy, jak dodatkowe lub brakujące słowa, zdania, które nie mają sensu, a także zbyt długie zdania zawierające błędy.
Staraj się pisać w taki sposób, w jaki mówią i myślą Twoi potencjalni klienci. Dzięki temu zostaniesz lepiej zrozumiany, przez co wzbudzisz zaufanie.
Takie narzędzia są w obecnych czasach naprawdę przydatne. Możesz tam sprawdzić takie rzeczy jak błędy gramatyczne, literówki i bardziej subtelne elementy, takie jak przecinki czy powtórzenia.
Jednak pamiętaj, aby nigdy nie polegać w 100% na tego typu narzędziach, ponieważ nie są one zaprojektowane idealnie i nigdy nie zauważają wszystkiego. Mogą Ci się one przydać tylko w przypadku sprawdzenia krótkich zdań, których nie jesteś do końca pewien.
Mamy nadzieję, że z czasem zostaną one ulepszone, ponieważ jest to naprawdę duża pomoc podczas tworzenia treści na strony internetowe.
Ten sposób może Ci naprawdę pomóc w znalezieniu wszelkich błędów w treści. Osoba, która nie jest związana z tworzeniem danej treści, zawsze obiektywnie podchodzi do jej oceny. Możesz dzięki temu zobaczyć, w jaki sposób odczytają ją użytkownicy internetu, kiedy tekst trafi na Twoją stronę.
Jest to jeden z lepszych sposobów, który pomoże Ci stać się lepszym pisarzem.
Pamiętaj, że dobrze jest przemyśleć swoją treść i podejść do niej z otwartym umysłem. Tylko w taki sposób zaczniesz zauważać błędy, których wcześniej nie widziałeś. Poświęć więc cały dzień na korektę swoich treści, zanim dodasz je na stronę internetową.
Niestety pośpiech nic nie wnosi do Twojej pracy, może ją tylko pogorszyć.
Pamiętaj, że nie samą gramatyką człowiek żyje. Może i poprawność językowa zależy w pewnym stopniu od Twojego sukcesu, jednak nie porzucaj innych codziennych czynności na rzecz gramatyki i korekty treści. Wszyscy jesteśmy ludźmi i możemy się mylić.
Wielu użytkowników nawet nie przeczyta całości opublikowanego tekstu, a tym bardziej nie zauważy literówki czy błędu gramatycznego. Najważniejsze jest to, abyś zadbał o zaangażowanie odbiorcy i o wartość samego przekazu. Pisanie to umiejętność, którą możesz wyćwiczyć. Dlatego pisz, szkol się i weryfikuj!
Masz pytania? Agencja SEO Poznań Grupa iCEA chętnie na nie odpowie!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.