Korzystanie z mediów społecznościowych jest niesamowitym sposobem na dotarcie do docelowej grupy odbiorców i zainteresowania ich tym, co nowego dzieje się w Twojej firmie.
Google przyznał, że w przeszłości media społecznościowe były trudne do optymalizacji, ponieważ tworzyły one “niedoskonały internet”, a ich sukces jest tylko pewną korelacją, a nie przyczynowością.
W ciągu ostatnich siedmiu lat, optymalizacja mediów społecznościowych pod kątem wyników wyszukiwania zaczęła przenikać i powodować sukces firm w rankingach wyszukiwania. Chociaż nie wszystko, co opublikujesz, zostanie zauważone przez Google, to odpowiednio dobrane, jakościowe treści mogą uzyskać wysokie wyniki w rankingach Twojej firmy!
Czytając ten artykuł, dowiesz się, jak wykorzystać taktyki pozycjonerskie do zwiększania ruchu na Twojej stronie internetowej tak, aby była ona jak najbardziej zauważalna!
Media społecznościowe to doskonały sposób na przekierowanie ruchu do Twojej oficjalnej strony internetowej. Mimo że platformy mediów społecznościowych są odrębne od rzeczywistych wyszukiwarek takich jak Google, to należy je postrzegać jako wyszukiwarki same w sobie.
Odbiorcy nieustannie przeszukują media społecznościowe w celu odkrycia nowych marek, produktów lub usług. Dlatego ważne jest, aby podejść do mediów społecznościowych jako skutecznego narzędzia do walki z konkurencją, a nie tylko jako miejsca do dzielenia się zdjęciami z podróży, czy śmiesznymi obrazkami.
Jakość treści ma duże znaczenie w sukcesie SEO. Dlatego postaw na wyróżnianie swoich najlepszych treści w mediach społecznościowych, a staną się one bardziej angażujące!
Pisanie wysokiej jakości treści, które są wartościowe, dobrze zbadane pod kątem słów kluczowych i odpowiednie dla potrzeb odbiorców przyciąga czytelników. Jakościowe treści są wartością dla odbiorcy i pomagają zwiększyć liczbę kliknięć, a także zachęcają do udostępniania ich innym członkom społeczności, co prowadzi do jeszcze większego ruchu i zaangażowania na stronie!
Media społecznościowe mają swoje wewnętrzne wyszukiwarki, które pomagają różnym platformom promować popularne treści. Podobnie jak Google w innych wyszukiwarkach również Twoja marka zyskuje większe zaangażowanie dzięki użyciu słów kluczowych.
Postaraj się poświęcić więcej czasu na zbadanie popularnych słów kluczowych. Umieszczaj je w hashtagach oraz codziennych postach – aby pomóc sobie w dotarciu do właściwej grupy docelowej!
Nie dodawaj jednak słów kluczowych na siłę! Pamiętaj, aby zachować frazy z długim ogonem, które będą brzmiały naturalnie. Staraj się myśleć jak potencjalny klient i używaj fraz, których najprawdopodobniej on by użył.
Na przykład ktoś, kto ma problem z pomysłem na obiad, nie będzie szukał w Internecie “8 najlepszych i najtrudniejszych obiadów do przygotowania w domu”. Najprawdopodobniej będzie to coś w stylu: “Pomysł na szybki obiad” lub jeszcze bardziej konkretna fraza.
Artykuł, który promujesz, może nawet obracać się wokół najbardziej sprawdzonych przepisów, które są pożądane w wielu domach, ale jeśli nie masz odpowiednio dobranych słów kluczowych, to niestety nie przyciągniesz uwagi odbiorców.
Optymalizuj obrazy w mediach społecznościowych
Obrazy mają kluczowe znaczenie w zachęcaniu czytelników do kliknięcia w post umieszczony w mediach społecznościowych. Jednak ile platform, tyle różnych wymagań dotyczących wymiaru obrazu.
Pamiętaj, że użycie tego samego, niezmienionego obrazu na Twitterze i Facebooku może spowodować odcięcie ważnej części obrazu i odbiorca może błędnie zinterpretować wiadomość.
Źle przycięty obraz może mieć negatywny wpływ na cały post. Aby uniknąć chaosu i wprowadzenia w błąd, dowiedz się, w jaki sposób dobierać rozmiary grafik do konkretnych kanałów społecznościowych.
Zawsze staraj się tworzyć posty w mediach społecznościowych zgodne z oczekiwaniami i wartościami, które chcesz, aby firma przekazywała. Miej pewność, że zasady Twojej marki są na pierwszym miejscu. Jeśli treści w mediach społecznościowych podkreślają zasady marki i odzwierciedlają to, co mówi jej witryna, to algorytm Google’a rozpozna wyszukiwane przez odbiorców słowa i powiąże te informacje z Tobą.
Kiedy tak się dzieje, Twoja witryna może wspiąć się w rankingach wyszukiwania i sprawić, że strony w mediach społecznościowych pojawią się w SERP obok konkurencyjnych stron. To dodatkowo dowodzi autentyczności i autorytetowi Twojej marki dla algorytmu Google’a i może prowadzić do zwiększenia ruchu na stronie, zaangażowania i jeszcze wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania!
Niezależnie od tego, czy koncentrujesz się na tradycyjnym podejściu do SEO, czy na połączeniu optymalizacji z użytecznością mediów społecznościowych, nasi eksperci mogą Ci pomóc!
Nasz zespół ma duże doświadczenie w pomaganiu firmom z każdej branży w pozycjonowaniu stron internetowych. Chcielibyśmy się z Tobą spotkać i omówić, w jaki sposób nasze podejście, w połączeniu z Twoją wiedzą, może pomóc uzyskać jeszcze lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Skontaktuj się z nami już dziś, aby dowiedzieć się więcej o naszych usługach i umówić się na bezpłatną konsultację z członkiem naszego zespołu!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.