Krótki przewodnik po linkach zwrotnych

Krótki przewodnik po linkach zwrotnych

Olya Kobruseva / pexels.com

Linki zwrotne to popularna praktyka w pozycjonowaniu strony internetowej. Jeśli zastanawiasz się, jak poszerzyć zasięg oddziaływania swojej witryny, są one idealnym narzędziem. Czym jest backlink i jak z niego korzystać, aby odnieść sukces?

Najprościej rzecz ujmując, są to linki z innych stron internetowych, które prowadzą do Twojej witryny. Jest to rodzaj hiperłącza, czyli przekierowanie ze strony A do B. Korzystając z narzędzia Google Search Console, możesz sprawdzić raport, w którym otrzymasz listę wszystkich stron internetowych, które odsyłają do Twojej witryny.

Istotne znaczenie linków zwrotnych

Można zadać sobie pytanie po co właściwie należy się na nich skupić, czy ich potrzebujemy. Ich zasadniczą zaletą jest wspomaganie pozycjonowania Twojej strony w wynikach wyszukiwarek internetowych – im wyższa pozycja w rankingu, tym łatwiej do Ciebie dotrzeć. Co za tym idzie: im więcej link zwrotnych posiada witryna, tym większy ma autorytet. W ten sposób znacznie łatwiej indeksować własną witrynę.

Niestety istnieje również grupa niepożądanych linków zwrotnych, które podważają zaufanie Twojej strony. W tym przypadku mowa o linkach z witryn o niskich wynikach zaufania w SERP, spamach, plagiatach czy kierujące do stron zawierających błędy (np. błąd 404).

W jaki sposób świadomie korzystać z hiperłączy?

Zbudowanie sieci wysokiej jakości linków zwrotnych wymaga wiele pracy. Jakie są ich zalety?

1. Lepsze wyszukiwanie

Systemy rankingowe wyszukiwarek internetowych zbierają dane z setek stron internetowych za pomocą serii algorytmów, takich jak treść zapytania, trafność i przydatność witryny, wiarygodność źródła czy lokalizacja.

Google opracował algorytmy odnajdujące niepożądane linki, w których na przykład nadmiernie stosuje się słowa kluczowe. Są one rozpoznawane jako spam i odsyłane na koniec wyszukiwarki.

2. Indeksowanie

Silniki wyszukiwarek internetowych są oparte na algorytmach. Sczytują one content danej strony wraz ze znajdującymi się na niej linkami, tworząc ogromną bazę danych. Indeksowanie pozwala w tym kontekście na skrócenie czasu dostępu do danych za pomocą lokalizacji strony lub łącza. Oznacza to, że jeśli zmieniamy adres strony, to powinien znaleźć się na niej link zwrotny do nowej. Wówczas wyszukiwarka indeksuje Cię na wyższej pozycji w rankingach.

3. Autorytet

Przepływ informacji jest niezwykle szybki. Każda ze stron musi mierzyć się z wybraniem trafnych i rzetelnych informacji. Jest to szczególnie ważne w kontekście wiarygodności prezentowanych wyników, które również są sprawdzane przez algorytmy. Jeśli na popularnych stronach znajdzie się link zwrotny do Twojej, to zwiększają się szanse na widoczność Twojej witryny, a publikowane na niej informacje algorytm odczytuje jako wysokiej jakości.

4. Odesłania

Właściwy wybór stron, na których pojawiają się linki zwrotne może przyczynić się do zwiększenia ruchu na Twojej witrynie. Oczywiście jest to związane z odpowiednim sprofilowaniem pomiędzy witrynami. Strategia budowania ruchu odsyłającego musi być starannie przemyślana, a jego źródła sprawdzone. Dzięki temu użytkownik przekształca się w potencjalnego klienta, a tym samym zwiększa się aktywność społecznościowa.

5. Strategia

Linki zwrotne są jedną ze strategii optymalizacji pod kątem SEO. Przyczyniają się tym samym do zwrotu inwestycji (ROI). Mogę one okazać się znacznie bardziej praktyczne w długofalowych działaniach niż reklamy czy maile marketingowe. Pozostają one znacznie dłużej w domenie. Zadbaj więc o dobór słów kluczowych, ustal współczynnik CTR i konwersję, a przede wszystkim uzbrój się w cierpliwość.

Jak wybrać odpowiedni link zwrotny?

Krok 1: Udostępnij swoją witrynę popularnym w rankingach stronom działających w podobnej branży.

Krok 2: Poszukaj niszowych witryn, które należą do stowarzyszeń, organizacji zawodowych, grup networkingowych.

Krok 3: Poproś renomowane strony o link zwrotny, zbuduj sieć kontaktów.

Krok 4: Zaproponuj współpracę w tworzeniu unikalnych treści.

Krok 5: Nie kupuj linków zwrotnych, aby uniknąć masowego pozycjonowania, które osłabi Twój autorytet

Źródło: fauxels / pexels.com

Zobacz, jakie pytania są zadawane najczęściej:

Jak długo funkcjonuje link zwrotny?

Wyszukiwarki internetowe pokazują linki zwrotne po 30-45 dniach od ich umieszczania. Mogą one jednak zacząć działać znacznie szybciej, bo po zaledwie dwóch tygodniach od indeksowania. Kluczowa w tym kontekście jest problematyka konkurencji i słowa kluczowe.

Ilość czy jakość?

W tym przypadku odpowiedź jest znacznie bardziej skomplikowana. Zależy to od Twoich bieżących potrzeb. W przypadku mniejszej konkurencji lepiej postawić na wyższą jakość, aby podtrzymać zaufanie użytkowników.

Jak działa Domain Authority?

Wskaźnik ten tworzy prognozę szans danej witryny na jej znalezienie się na pierwszej stronie wyszukiwania. W tym przypadku najważniejszym czynnikiem dla jego określenia są właśnie linki zwrotne. Możesz sprawdzić za jego pomocą wiarygodność swojej witryny. Należy jednak pamiętać, że Google nie korzysta z tego pomiaru.

Czy link zwrotny z popularnej witryny wpływa na SEO?

Wiele stron korzysta z rekomendacji premium, co w przypadku wysokiej konkurencji wpływa na jakość linku. Nie należy się jednak zniechęcać, jeśli strona ma mniej imponujące portfolio, ponieważ jej wartością jest publikowana treść. Najlepiej jest więc rozłożyć strategię na oba te pola.

Linki zwrotne a spam?

Spamowe linki zwrotne to linki z witryn o wyjątkowo niskiej jakości. Mogą one obniżyć Twoją pozycję w rankingach SERP. Będzie to skutkować niskim autorytetem domeny, małą ilością cytowań, a domena nie będzie indeksowana przez Google. Unikaj więc linków z katalogów linków, botów na stronach internetowych, witryn o zduplikowanej treści.

Jakie znaczenie w kontekście linków zwrotnych ma tekst zakotwiczony?

Kotwica umożliwia przejście pomiędzy kolejnymi częściami tej samej strony. Najważniejsze tutaj ponownie są słowa klucze – należy być tutaj jednak niezwykle ostrożnym. Jeśli będziemy używać tych samych kotwic co konkurencja, nasza witryna może naruszyć wytyczne wyszukiwarki i spaść w rankingach. Należy więc dopasować je do tekstu i używać naturalnego języka.

Jaki wpływ na moją witrynę może mieć PBN?

Prywatna sieć blogów to grupa sprzedająca linki zwrotne. Należy ich unikać, ponieważ zawierają w sobie losowe treści o niskiej jakości. Jest to rodzaj manipulacji rankingami wyszukiwania, co może narazić nas na karę.

Czy komunikaty prasowe wpływają na jakość linków zwrotnych?

Z jednej strony są one strategią kampanii promocyjnej marki, z drugiej zaś źle zakotwiczone słowa klucze wpłyną na jakość naszego linku. W tych przypadkach pomocne okazują się agencje SEO, które zabezpieczą twoje linki.

Czym są linki nofollow?

Są to linki przypisane bezpośrednio do HTML. Nie są one liczone do rankingu i nie mają na niego wpływu. Ich korzyścią jest jednak ekspozycja i świadomość marki.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Dobry content SEO – co to znaczy?

    Dobry content SEO – co to znaczy?

    Dobry content SEO jest na wagę złota. Jak tworzyć skuteczne, wspierające pozycjonowanie treści na stronę internetową? Poznaj wskazówki!
    Możliwości budowania kapitału za pomocą strategii SEO

    Możliwości budowania kapitału za pomocą strategii SEO

    Jakie możliwości oferuje świat optymalizacji i pozycjonowania? Jak zarabiać z pomocą technik SEO we współczesnym świecie?
    Nazwa domeny a pozycjonowanie

    Nazwa domeny a pozycjonowanie

    W świecie SEO chodzą słuchy, że domena nie ma żadnego wpływu na pozycjonowanie strony. Z tego wpisu dowiesz się, czy to prawda, czy tylko internetowa legenda…
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.