Link juice i wpływ na SEO

Link juice i wpływ na SEO

EVG Kowalievska/pexels.com

SEO (Search Engine Optimization) to szereg czynności obejmujących prace nie tylko wewnątrz strony internetowej, ale również poza jej granicami. Jednym z kryteriów mających wpływ na pozycjonowanie są właśnie link juice (link equity), czyli te o wysokim wskaźniku jakości odnośników. Z tego artykułu dowiesz się, czym konkretnie one są oraz jak ich pozyskiwanie wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce Google.

Aby określić, czym jest taki właśnie link, warto skupić się najpierw na tym, czym jest pozycjonowanie. Rozumieć je można jako czynności, których celem ma być zwiększenie widoczności danej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Działania te podzielić można na on-site oraz off-site. Podczas gdy te pierwsze skupiają się na atrakcyjności danej witryny, jej treści i warstwy wizualnej dla algorytmów wyszukiwarek, działania off-site skupiają się na czynnościach poza kodem źródłowym witryny. Jednym z najpopularniejszych działań z tej grupy jest pozyskiwanie linków zewnętrznych (external links).

Z tym właśnie związany jest temat artykułu. Link juice rozumieć można jako moc przekazywaną domenie za pomocą konkretnego linka. W praktyce rozumieć to można jako wartość SEO, którą link do zewnętrznej strony przekazuje domenie, na której został umieszczony. Mierząc ten link, bierze się pod uwagę jego atrakcyjność i na tej podstawie podejmuje się decyzje, czy opłaca się umieścić do niego odnośnik. Warto zaznaczyć, że algorytmy wyszukiwarek stale się zmieniają. Właśnie dlatego warto na bieżąco kontrolować sytuację i reagować w odpowiedni sposób. W tym celu niezbędna jest wiedza oraz umiejętności z zakresu pozycjonowania.

Pamiętajmy, że określenie wartości danego linku nie jest zero jedynkowe, dlatego nie ma jednej metody pozwalającej ją oznaczyć. Istnieje jednak szereg metod wykorzystywanych przez specjalistów z branży SEO, które pozwalają mniej lub bardziej wskazać poziom atrakcyjności pozyskiwanego linku. Dzięki nim możliwe jest określenie wartości danego odnośnika względem linkowanej witryny. Do tego niezbędne jest nie tylko specjalne oprogramowanie, ale także wiedza i umiejętności, które pozwalają przeanalizować otrzymane wyniki. Wynika to z faktu braku konkretnej skali pozwalającej podjąć decyzję. To, czy dana domena posiada wartość zależy tylko od opinii pozycjonera.

Źródło: Christina Morillo/pexels.com

Do określenia mocy juice link nie zawsze używane są specjalistyczne programy. Dużym wskazaniem dla specjalisty z branży SEO może być ruch organiczny oraz pozycja danej domeny na określone frazy kluczowe. Najlepszym dla pozycjonowania rozwiązaniem będzie pozyskiwanie linków ze zbliżonych tematycznie stron, które dają się wyszukać na podstawie podobnych słów kluczowych.

Niezwykle ważnym wskaźnikiem link equity jest także analiza ruchu na stronie. Im więcej internautów odwiedza daną witrynę, tym większe prawdopodobieństwo, że jest ona dla nich atrakcyjna, a co za tym idzie wartościowa dla algorytmów wyszukiwarki. Prawie nic nie jest tak cenne dla pozycji w Google jak aktywna społeczność danej strony.

Ahrefs

Z pomocą tego oprogramowania możliwe jest zmierzenie juicy link na podstawie przygotowanego miernika, który jest w stanie określić jakość danej domeny do linkowania zewnętrznego. Im wyższa jest ta wartość, tym bardziej atrakcyjny jest dany link. Warto jednak zaznaczyć, że miernik ten przygotowany został przez autorów oprogramowania, którzy nie mają nic wspólnego z wyszukiwarką Google, dlatego jego wyniki należy traktować wyłącznie orientacyjnie.

MajesticSEO

Program ten jest kolejnym narzędziem do mierzenia juicy link. Wyposażone zostało ono w autorski mierniki atrakcyjności linków, które nazywają się Citation Flow i Trust Flow. Narzędzie to cechuje się trochę bardziej skomplikowanymi wyliczeniami, które mogą być pomocne przy ustalaniu juice link. Weryfikacja domeny powinna dać zbliżone do siebie wyniki mierników CF (Citation Flow) oraz TF (Trust Flow). Jeśli CF jest stosunkowo za wysokie, może oznaczać to dużą ilość spamerskich backlinków w kodzie witryny.

Optymalizacja strony internetowej to nie jedyna czynność mająca wpływa na jej pozycjonowanie. Link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych, w dalszym ciągu odgrywa dużą rolę w budowaniu widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwarek. Nie sposób nie zgodzić się z twierdzeniem, że aktualnie linki mają o wiele mniejszą moc niż jeszcze kilka lat temu. Jednak w dalszym ciągu ich pozyskiwanie ma duży wpływ na działania związane z SEO strony internetowej. To samo tyczy się juice link, czyli najbardziej atrakcyjnych do pozyskania URLów. Na pewno lepszym rozwiązaniem będzie postawienie na jakość, niż ilość link equity. Algorytmy zdecydowanie chętniej promować będą strony o mniejszej ilości atrakcyjnych i połączonych tematycznie odnośnikach, niż tych o dużej liczbie mało wnoszących linków.

Link equity znajdują swoje zastosowanie głównie w branżach o dużej konkurencyjności. Tam, gdzie jej nie ma, pozyskanie dużej liczby wartościowych nie przyniesie aż tak spektakularnych rezultatów, ponieważ nawet bez tego możliwe jest uzyskanie satysfakcjonujących wyników. W takich wypadkach zdecydowanie ważniejsze będzie stworzenie atrakcyjnej dla odbiorców strony wraz z oryginalną, poprawną stylistycznie i językowo, wartościową treścią wraz z frazami kluczowymi.

Nie można oczywiście również zapominać o page authority, optymalizacji strony, czasie ładowania, jej zabezpieczeniach czy responsywności. Droga ta to najlepszy sposób do zwiększenia organicznej liczby odwiedzin na danej stronie internetowej, bez konieczności pozyskiwania dużej liczby linków zewnętrznych, co traktować można jako dodatek.

Artykuł powstał we współpracy ze stronami: motole.pl, travelglow.pl.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak i po co monitorować działania konkurencji?

    Jak i po co monitorować działania konkurencji?

    Jednym z elementów strategii pozycjonowania strony powinno być monitorowanie aktywności konkurencji w sieci. Pozwala ono zarówno uczyć się na błędach firm z branży, jaki i identyfikować działania, które przyczyniają się do osiągnięcia sukcesu.
    Niezbędne strategie marketingowe B2B

    Niezbędne strategie marketingowe B2B

    Stworzenie skutecznej strategii marketingowej powinno być niezbędnym działaniem w każdej firmie. Jednak jak to zrobić? Dowiedz się więcej.
    Jak korzystać z Google Trends?

    Jak korzystać z Google Trends?

    Google Trends to usługa, dzięki której można w łatwy sposób analizować trendy wyszukiwań wśród internautów. Stanowi wielką pomoc w przypadku obmyślania działań marketingowych. Jak działa i czy warto się nią interesować? Sprawdź już teraz!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę