DARMOWY AUDYT SEO

Linki dofollow i nofollow – co warto o nich wiedzieć?

Linki dofollow i nofollow – co warto o nich wiedzieć?

ANTONI SHKRABA production/pexels.com

Większość twórców internetowych rozumie, w jaki sposób budowanie silnego profilu linków zwrotnych i tworzenie wartościowych treści wpływają na zwiększenie ruchu organicznego. Wielu początkujących marketerów ma jednak problem z dostrzeżeniem różnicy między łączami dofollow a nofollow.

Co więcej, Google ogłosił w ostatnich latach pewne zmiany, które wydają się zacierać różnice między tymi dwoma rodzajami linków. Aby zatem lepiej zrozumieć proces link buildingu i skutecznie wykorzystać go w swojej strategii SEO, warto przyjrzeć się charakterystyce tychże łączy.

Czym są linki zwrotne?

Zanim zagłębimy się w różnice między łączami dofollow i nofollow, przyjrzyjmy się dokładniej linkom zwrotnym i temu, jakie miejsce powinny zajmować w Twojej strategii SEO.

Na wstępie warto zaznaczyć, że prowadzące do Twojej witryny linki, które pochodzą z wartościowych stron zawierających treści powiązane z Twoją marką, mogą bardzo korzystnie wpłynąć na pozycjonowanie zarządzanej przez Ciebie strony. Link zwrotny działa bowiem niczym potwierdzenie jakości treści, dzięki czemu zwiększa wiarygodność firmy i buduje jej popularność w sieci.

Źródło: Kampus Production/pexels.com

W sytuacji, kiedy inna witryna łączy się z Twoją, informuje ona Google, że Twoja strona jest wiarygodnym źródłem informacji. Im umiejętniej zbudowany profil linków zwrotnych posiadasz, tym większe są szanse na osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania i pozyskanie nowych odbiorców.

Element ten jest od zawsze ważnym czynnikiem rankingowym Google, więc nie warto go lekceważyć. Dodanie do witryny właściwych linków zwrotnych to najlepszy sposób na zwiększenie zaufania konsumentów i zbudowanie korzystnego wizerunku marki online.

Istnieje też druga strona medalu. Jeśli zbierasz linki zwrotne z witryn o niskiej reputacji lub małej wartości w branży, możesz bardzo niekorzystnie wpłynąć na swój ranking i stracić wiarygodność w internecie.

Sprawdź: Co to są linki dofollow i czym kierować się przy ich wyborze?

Jak znaleźć linki nofollow?

Aby szybko i łatwo zidentyfikować linki dofollow i nofollow w swojej witrynie, pobierz rozszerzenie Detect Nofollow od Chrome. Po zainstalowaniu wtyczki uzyskasz dostęp do linków nofollow na każdej przeglądanej stronie.

Jak rozpoznać, że są to właśnie łączą nofollow? Gdy rozszerzenie jest włączone, wszystkie linki nofollow na stronie internetowej są podświetlone na czerwono. Trudno jest je więc przeoczyć.

Wiesz już, jak znaleźć linki nofollow. Przyjrzyjmy się zatem temu, co oznaczają one dla robotów wyszukiwarek.

Czym jest łącze dofollow?

Na wstępie warto zaznaczyć, że nie ma czegoś takiego jak link „dofollow”, mimo że termin ten jest powszechnie używany w kontekście linku, który nie ma przypisanego atrybutu relacji „nofollow”.

Google zawsze automatycznie będzie śledzić każdy link zwrotny, który nie jest oznaczony atrybutem nofollow. Niektórzy właściciele witryn używają tagu „rel=dofollow”, aby wskazać wyszukiwarce, że powinna podążać za danym łączem, co w gruncie rzeczy nie jest złe, ale brak tego działania skutkować będzie takim samym efektem.

Link dofollow wskazuje Google, że powinien uwzględniać dane łącze w procesie indeksowania witryny. Tego typu linki przekazują bowiem Twojej stronie wartość domeny odsyłającej.

Im bardziej wiarygodne i wartościowe są linki prowadzące do Twoich stron, tym większy autorytet Google przypisuje ich zawartości. Jeśli więc połączysz się z wartościowymi serwisami, które są popularne i powiązane tematycznie z Twoją firmą, z pewnością osiągniesz wyższą pozycję w SERP i zwiększysz liczbę potencjalnych klientów.

Krótko mówiąc, podążaj za linkami, aby poprawić swój ślad organiczny.

Czym jest łącze nofollow?

Atrybut nofollow przerywa połączenie między stroną, na której się znajduje, a witryną, do której prowadzi. W wyniku tego Google nie przekazuje uprawnień za pośrednictwem tych łączy. Ze względu na to, że w tym przypadku między poszczególnymi stronami nie przechodzi żadna wartość, linki nie mają bezpośredniego wpływu na ranking wyszukiwania.

Czy linki nofollow trzeba optymalizować?

Skoro linki nofollow nie wpływają bezpośrednio na działania rankingowe, czy oznacza to, że są zupełnie bezwartościowe dla SEO?

Zdecydowanie nie powinieneś myśleć w ten sposób.

Chociaż linki dofollow posiadają nieco większą wartość, gdyż poprawią Twój ranking w organicznych wynikach wyszukiwania, łącza nofollow mają dwie kluczowe zalety, o których nie należy zapominać:

  1. Linki nofollow budują ruch w witrynie. Jeśli uzyskasz link nofollow z wartościowej witryny, osoby, które zdecydują się kliknąć w to łącze, nadal będą mogły odwiedzić Twoja stronę. Tego typu ruch może generować odpowiednie leady do Twojej witryny, niezależnie od tego, czy powstał za pośrednictwem linków zwrotnych dofollow czy nofollow.
  2. Linki nofollow są ściśle związane z łączami dofollow. Warto zaznaczyć, że kiedy autor treści natrafi na prowadzący do Twojej witryny link nofollow, zawsze ma możliwości przekształcenia go w łącze dofollow.

Jak widać, mimo iż linki nofollow istnieją niezależnie od Twoich działań, nadal mają pewną wartość. Należy też zauważyć, że jakiekolwiek łącze prowadzące do witryny jest lepsze niż jego brak.

Podsumowanie

Najlepszym sposobem na pozyskanie linków zwrotnych o wysokiej jakości jest posiadanie wartościowych i zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek treści, które użytkownicy będą chcieli przeczytać.

Jeśli więc zależy Ci na zbudowanie skutecznego profilu łączy zwrotnych, koniecznie zastosuj się do zasad SEO i stwórz strategię, dzięki której każda witryna z branży zechce połączyć się z Twoją stroną internetową!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Zoptymalizowane strony produktów kluczem do zwiększenia konwersji
    Zoptymalizowane strony produktów kluczem do zwiększenia konwersji
    Prowadzisz sklep internetowy? Chcesz zwiększyć współczynnik konwersji? Zadbaj o optymalizację stron produktów!
    Jak prawidłowo napisać tag tytułowy na stronie internetowej?
    Jak prawidłowo napisać tag tytułowy na stronie internetowej?
    Tytuł musi obejmować całą zawartość witryny, który zachęci użytkownika do jej odwiedzenia. Przedstawiamy najlepsze praktyki tworzenia tagów tytułowych.
    Co warto wiedzieć, tworząc wartościowy content? Dowiedz się, jak zoptymalizować swoje treści!
    Co warto wiedzieć, tworząc wartościowy content? Dowiedz się, jak zoptymalizować swoje treści!
    „Content is King”. O czym pamiętać, tworząc content na stronę? Jak podejść do optymalizacji treści, aby uzyskać większą widoczność w wyszukiwarce?

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę