ANTONI SHKRABA production/pexels.com
Większość twórców internetowych rozumie, w jaki sposób budowanie silnego profilu linków zwrotnych i tworzenie wartościowych treści wpływają na zwiększenie ruchu organicznego. Wielu początkujących marketerów ma jednak problem z dostrzeżeniem różnicy między łączami dofollow a nofollow.
Co więcej, Google ogłosił w ostatnich latach pewne zmiany, które wydają się zacierać różnice między tymi dwoma rodzajami linków. Aby zatem lepiej zrozumieć proces link buildingu i skutecznie wykorzystać go w swojej strategii SEO, warto przyjrzeć się charakterystyce tychże łączy.
Zanim zagłębimy się w różnice między łączami dofollow i nofollow, przyjrzyjmy się dokładniej linkom zwrotnym i temu, jakie miejsce powinny zajmować w Twojej strategii SEO.
Na wstępie warto zaznaczyć, że prowadzące do Twojej witryny linki, które pochodzą z wartościowych stron zawierających treści powiązane z Twoją marką, mogą bardzo korzystnie wpłynąć na pozycjonowanie zarządzanej przez Ciebie strony. Link zwrotny działa bowiem niczym potwierdzenie jakości treści, dzięki czemu zwiększa wiarygodność firmy i buduje jej popularność w sieci.
Źródło: Kampus Production/pexels.com
W sytuacji, kiedy inna witryna łączy się z Twoją, informuje ona Google, że Twoja strona jest wiarygodnym źródłem informacji. Im umiejętniej zbudowany profil linków zwrotnych posiadasz, tym większe są szanse na osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania i pozyskanie nowych odbiorców.
Element ten jest od zawsze ważnym czynnikiem rankingowym Google, więc nie warto go lekceważyć. Dodanie do witryny właściwych linków zwrotnych to najlepszy sposób na zwiększenie zaufania konsumentów i zbudowanie korzystnego wizerunku marki online.
Istnieje też druga strona medalu. Jeśli zbierasz linki zwrotne z witryn o niskiej reputacji lub małej wartości w branży, możesz bardzo niekorzystnie wpłynąć na swój ranking i stracić wiarygodność w internecie.
Aby szybko i łatwo zidentyfikować linki dofollow i nofollow w swojej witrynie, pobierz rozszerzenie Detect Nofollow od Chrome. Po zainstalowaniu wtyczki uzyskasz dostęp do linków nofollow na każdej przeglądanej stronie.
Jak rozpoznać, że są to właśnie łączą nofollow? Gdy rozszerzenie jest włączone, wszystkie linki nofollow na stronie internetowej są podświetlone na czerwono. Trudno jest je więc przeoczyć.
Wiesz już, jak znaleźć linki nofollow. Przyjrzyjmy się zatem temu, co oznaczają one dla robotów wyszukiwarek.
Na wstępie warto zaznaczyć, że nie ma czegoś takiego jak link „dofollow”, mimo że termin ten jest powszechnie używany w kontekście linku, który nie ma przypisanego atrybutu relacji „nofollow”.
Google zawsze automatycznie będzie śledzić każdy link zwrotny, który nie jest oznaczony atrybutem nofollow. Niektórzy właściciele witryn używają tagu „rel=dofollow”, aby wskazać wyszukiwarce, że powinna podążać za danym łączem, co w gruncie rzeczy nie jest złe, ale brak tego działania skutkować będzie takim samym efektem.
Link dofollow wskazuje Google, że powinien uwzględniać dane łącze w procesie indeksowania witryny. Tego typu linki przekazują bowiem Twojej stronie wartość domeny odsyłającej.
Im bardziej wiarygodne i wartościowe są linki prowadzące do Twoich stron, tym większy autorytet Google przypisuje ich zawartości. Jeśli więc połączysz się z wartościowymi serwisami, które są popularne i powiązane tematycznie z Twoją firmą, z pewnością osiągniesz wyższą pozycję w SERP i zwiększysz liczbę potencjalnych klientów.
Krótko mówiąc, podążaj za linkami, aby poprawić swój ślad organiczny.
Atrybut nofollow przerywa połączenie między stroną, na której się znajduje, a witryną, do której prowadzi. W wyniku tego Google nie przekazuje uprawnień za pośrednictwem tych łączy. Ze względu na to, że w tym przypadku między poszczególnymi stronami nie przechodzi żadna wartość, linki nie mają bezpośredniego wpływu na ranking wyszukiwania.
Skoro linki nofollow nie wpływają bezpośrednio na działania rankingowe, czy oznacza to, że są zupełnie bezwartościowe dla SEO?
Zdecydowanie nie powinieneś myśleć w ten sposób.
Chociaż linki dofollow posiadają nieco większą wartość, gdyż poprawią Twój ranking w organicznych wynikach wyszukiwania, łącza nofollow mają dwie kluczowe zalety, o których nie należy zapominać:
Jak widać, mimo iż linki nofollow istnieją niezależnie od Twoich działań, nadal mają pewną wartość. Należy też zauważyć, że jakiekolwiek łącze prowadzące do witryny jest lepsze niż jego brak.
Najlepszym sposobem na pozyskanie linków zwrotnych o wysokiej jakości jest posiadanie wartościowych i zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek treści, które użytkownicy będą chcieli przeczytać.
Jeśli więc zależy Ci na zbudowanie skutecznego profilu łączy zwrotnych, koniecznie zastosuj się do zasad SEO i stwórz strategię, dzięki której każda witryna z branży zechce połączyć się z Twoją stroną internetową!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.