Umieszczanie linków w witrynie często jest postrzegane jako niepożądane marketingowo, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę walory estetyczne. Właśnie z tego powodu niezwykle ważna jest przemyślana taktyka dotycząca ich umieszczania, zwłaszcza pod kątem wymagających odbiorców. W artykule przedstawiamy kilka “tipów”, za sprawą których budowanie linków ukaże się w bardziej…korzystnym świetle.
Aby zrozumieć, co autor miał na myśli, wyjaśnijmy sobie czym właściwie są zasoby treści. To te fragmenty w witrynie, które mają za zadanie przykuć uwagę odbiorcy i zachęcić do działania. To wszelkie elementy, których firma używa, aby poinformować klienta o posiadanych produktach, oferowanych usługach bądź marce.
To zasób treści, który pomaga w intuicyjny sposób wykorzystać linki. Przyjemną dla oka wizualizację na stronie internetowej można wykorzystać w kontekście publikacji posta gościnnego, stanowiącego część kampanii informacyjnej. To działanie ma na celu zachęcić blogerów do upowszechniania tworzonych infografik bądź zamieszczania linków (do niej) w różnych serwisach społecznościowych.
Treść nie zawsze przemówi do klienta, co więcej, jeżeli dana branża jest monotonna tematycznie bądź nie wyróżnia się innowacyjnością, koncepcja z grafikami może okazać się ciekawszą alternatywą.
E-booki, czyli książki w formie cyfrowej, to kolejna wskazówka dotycząca sposobu implementacji linków. To narzędzie, które jest niezbędne w ekspozycji marki online i rozwijania jej świadomości w umysłach konsumentów. Sprawdza się w pozyskiwaniu wspomnianych “odnośników”.
Elektroniczną wersję publikacji możesz wykorzystać jako sposób na generowanie linków oraz wzmianek zamieszczanych na stronie Twojego klienta. Zyskaj uwagę, dzięki wypromowaniu darmowego wydania książki online w social mediach. W zamian możesz oczekiwać wszelkich informacji, niezbędnych dla Twojego klienta.
Stworzenie darmowych instrumentów dla określonej grupy użytkowników przynosi wiele korzyści. Jedną z nich jest gromadzenie listy subskrybentów. Kolejnym atutem jest pozyskiwanie linków i wzmianek w Internecie.
Stworzenie przydatnego narzędzia, chętnie użytkowanego przez internautów, stwarza szansę na pojawienie się w artykułach blogowych. To z kolei otwiera drogę do zaistnienia w świadomości klienta. Co więcej, opublikowane wpisy zazwyczaj zawierają informacje o twórcy instrumentu SEO, a za pośrednictwem linku odsyłają do niego.
Ustalmy coś. Nikt nie lubi czasochłonnej procedury badawczej i trudności, które się z nią wiążą. Jest jednak pewne “ale”. To niebagatelna okazja dla firmy, zwłaszcza w kontekście pozyskiwania linków, które stanowią podstawę wiarygodności firmy w oczach odbiorcy.
Badanie spostrzeżeń klientów dotyczących pewnych zagadnień z obszaru marketingu oraz udostępnienie wyników przykuje uwagę internautów. Bardzo ważne jest, aby formularze zostały upowszechnione na platformach społecznościowych oraz w formie wpisu na blogu, właśnie w postaci wygenerowanych linków. Za ich pośrednictwem konsument treści przeniesie się do ogólnodostępnego rankingu.
Jaki jest minus? Ograniczenia czasowe. Badanie przeprowadzane jest w określonych ramach czasowych, a linki z wynikami zaczynają się dezaktualizować i po pewnym czasie znikają.
Wskazówka: zastanów się nad systematycznym przeprowadzaniem ankiety dla swoich klientów.
O tym, że nagrania video wypierają tekst i formę obrazkową, nie trzeba nikogo przekonywać. Wykorzystaj możliwości prezentacji audiowizualnej w marketingu Twojej branży, twórz zasoby, które można linkować, zarówno w serwisach społecznościowych, jak i na stronie internetowej.
Przekazy w formie video umożliwiają Ci nawiązanie relacji z publicznością. Publikuj vlogi w serwisach hostingowych typu YouTube i czerp korzyści z ruchu powstałego w wyszukiwaniach.
Dużym atutem tego rozwiązania jest łatwość umieszczania nagrań w postach na blogu. To okazja do tego, aby ktoś podlinkował stworzony przez Ciebie film w swojej twórczości bądź odniósł się do Twojej wypowiedzi.
Ta specjalnie stworzona część witryny internetowej to “naturalne środowisko” dla linków oraz zbiór informacji na określony temat. Czym powinna się wyróżniać? Na pewno prostotą w nawigacji i przejrzystością. Musi też posiadać opis serwisu, do którego odsyłasz użytkownika.
Strony z zasobami są percypowane jako rzetelne źródło informacji, co generuje wiele możliwości w postaci pozyskiwania kolejnych linków w przyszłości.
Zastanów się, które zasoby treści posiada Twoja strona i w jaki sposób możesz wykorzystać ich potencjał. Budowanie linków nie musi być nachalne czy wymuszone. Za ich pomocą możesz zyskać popularność i zwiększyć zainteresowanie potencjalnych klientów.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.