Linki wewnętrzne – ich optymalizacja i skuteczność dla SEO

Linki wewnętrzne – ich optymalizacja i skuteczność dla SEO

Alexander Suhorucov/pexels.com

Linki wewnętrzne – dlaczego i w jakim celu?

Chociaż poradnik ten służy optymalizacji linków wewnętrznych, nie możemy przejść do wykładu, nim nie wyjaśnimy, dlaczego to działanie jest warte Twojego czasu. Możesz nam zaufać, tak samo, jak powinieneś zaufać linkom wewnętrznym, które, mamy nadzieję, wkrótce zaistnieją na Twojej witrynie.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to sprawa najwyższej wagi, a na jej poczet, linki wewnętrzne rzutują nader korzystnie. Na dodatek, skomponowany właściwe tekst w kotwicy, stanowić będzie w tym wisienkę na torcie. Te linki podnoszą rangę Twoich treści, jednocześnie ukazując Cię większej liczbie użytkowników i sprawiając, że Google zaczyna patrzeć na Ciebie przychylniej.

Wspominaliśmy we wstępie, o sympatii Google do linków wewnętrznych – jest to prawda i rozdzielanie ich, zasadniczo jest zabiegiem dla SEO nieopłacalnym. Roboty Google witryny odwiedzają i tworzą na nich swoiste ścieżki, sprawdzają ich strukturę w niemal każdym znaku kodu, a z chwilą, gdy nie natrafiają na linki wewnętrzne, proces indeksowania strony znacząco się wydłuża.

Pamiętamy oczywiście o użytkownika, dla którego omawiany zabieg jest równie komfortowy, co dla pozycjonowania strony internetowej opłacalny. Linkowanie wewnętrzne możemy porównać do prawidłowo zorganizowanego ruchu drogowego, ze sprawną sygnalizacją i świeżo pomalowanymi oznaczeniami na asfaltowej drodze.

Na koniec wspomnimy o ocenie linków zwrotnych. Linki wewnętrzne stawiają bardzo wyraźne znaki, informujące o treści na twojej stronie. Taki “znak” może stanąć przy wartościowej i pozytywnej dla konwersji treści – linkowanie wewnętrzne upraszcza więc proces oceny linków, do witryn o wysokim autorytecie.

Sprawdź: Linkowanie wewnętrzne – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

Samo ich wykorzystanie nic jednak nie da, póki nie połączysz ich z dobrą treścią

Linkować sztuką nie jest, robić to korzystnie, to nie lada wyczyn. W tym przypadku najlepiej przejść do samego sedna – linki wewnętrzne skupiamy w pierwszej kolejności na treściach, które mogą wymagać rozwinięcia, przez co skłonią użytkownika do dalszego podążania za tematem, który przykuł jego uwagę. Jest to typowe i często stosowane rozwiązanie, niemniej zastanów się, czy Tobie nie zdarzyło się paść ofiarą owej techniki.

Innym rozwiązaniem jest dodatkowa witryna, która odsyłać będzie np. do strony o charakterze bloga, na której będziesz szczegółowo opisywał swoje produkty, tudzież dodawał związane z nimi elementy multimedialne (fotografie, filmy, gify itp.).

Jak widzisz, samo wstawienie linku nie jest specjalnie chwytliwe, liczy się korzyść, jaka się za nim kryje. To jak prowadzić klienta za rękę z treści wartościowej (jej namiastki), do takiej o jeszcze większej wartości – z zainteresowaniem wzrasta współczynnik konwersji, dlatego tak istotne jest publikowanie materiałów, które chce się czytać.

Linki są, ale czy nie za dużo? Ale czy nie za mało?

Tak to zwykle bywa, że na pytanie “ile”, konkretnej odpowiedzi, w postaci ilości, po prostu nie ma. Praktyki są różnorodne, jedne sugerują, że opłacalnym jest linkowanie wewnętrzne do blisko czterech ostatnich artykułów, kolejne z kolei podają ilość inną. Chociaż najważniejsza jest treść aktualna, zabieg ten “odmładza” stare treści w SEO, wówczas wydają się one aktualniejsze i mogą przynieść witrynie nadprogramową korzyść.

Kotwica, która nas nie spowalnia

Okazało się, że pewien trik dotyczący kotwicy właśnie, swego czasu cieszył się niemałą popularnością i za pewnie wcale do tej pory jej nie zatracił. Zwyczajnie o kotwicę zadbaj – nie mniej, nie więcej, wystarczy, że jakość tekstu twojej kotwicy będzie cieszyć oko.

Mówiąc “cieszyć oko”, mamy oczywiście na myśli kotwicę, w której użytkownik znajdzie wszystkie niezbędne i przydatne informacje. Zawartość kotwicy oparta jest na konkretach i powinna służyć identyfikacji – niech więc służy, ale ładnie!

Pamiętaj o oszczędności w słowach, kotwica nie jest miejscem na esej lub nawet mniejsze przemówienie. Zamknij się w przedziale od trzech do pięciu słów, gwarantujemy, że efekt będzie zauważalny!

Dlaczego jednak ta estetyka jest istotna? Tutaj odpowiadamy pytaniem na pytanie – A czy Ty z chęcią odwiedzasz linki, bez świadomości co się za nimi kryje? Jesteśmy przekonani, że jako świadomy użytkownik Internetu, docenisz przedstawione rozwiązanie i zdecydujesz się na jego zastosowanie.

Linkuj z sensem – logika linkowania

Zasadniczo to krótka powtórka, jednak to najważniejszy aspekt omawianego zagadnienia, dlatego warto o tym rozmawiać. Logika w tworzeniu linków wewnętrznych jest konieczna, w innym wypadku może to zadziałać na niekorzyść Twojej witryny.

Zawsze możemy kierować się wymogami SEO – decydując się na optymalizację strony pod wyszukiwarki, często zapominamy o pierwiastku ludzkim, który następnie na naszej witrynie zagości. Miejmy na uwadze, że naszych stron nie będą czytać roboty i z tego względu wypada pomyśleć o stworzeniu korzystnych warunków dla odbiorcy, aby zachęcić go do ponownych odwiedzin.

Przyjazne linkowanie z pewnością pozwoli Ci przekonać do siebie odbiorcę i zostawisz swoją witrynę w jego pamięci, jako miejsce treści wysokiej jakości oraz zmyślnie ustrukturyzowane.

Które strony powinny być dla mnie najważniejsze?

W tej kwestii nie trzeba mówić zbyt wiele – większość uwagi poświęcamy tym stronom, na których powodzenie liczymy w procesie pozycjonowania witryny. Przede wszystkim musimy zatroszczyć się o dobór słowa kluczowego dla strony i gdy stwierdzimy, że ta właśnie strona jest dla nas istotna, zabieramy się za optymalizację linków wewnętrznych.

Link? Gdzie to się wiesza?

Link zasadniczo powinien występować w miejscu, w którym rodzi się wątpliwość u odbiorcy. Są jednak proste zasady, które pokierują Twój kursor w odpowiednie miejsca. Zwracaj uwagę na słowa kluczowe, dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie zarówno treści kotwicy, jak i słów kluczowych właśnie, we wstępie tekstu, jego podsumowaniu oraz choćby jednokrotnie w akapitach. Tutaj ponownie przypomnimy o trosce, którą wypada otoczyć tekst naszej kotwicy, a także, aby mieć na uwadze same rzeczywiste linki.

Sprawdź: Jak linkowanie wewnętrzne wpływa na SEO strony?

Podsumowanie

Linkowanie zewnętrzne, czy też wewnętrzne, szerzej opisane w powyższym tekście to tzw. basic dla optymalizacji SEO. Jeżeli nie czujesz się na siłach, skorzystaj z pomocnej dłoni profesjonalistów. Dobre linki generują niewyobrażalny ruch, a chyba na tym zależy Ci najbardziej. Skontaktuj się z liderami SEO i uzyskaj najlepsze możliwe połączenie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy design strony ma znaczenie?

    Czy design strony ma znaczenie?

    Web design to niezwykle ważna kwestia związana z marketingiem internetowym. Atrakcyjna strona działa jak wizytówka firmy, dlatego warto poświęcić jej dużo uwagi i zainteresować się jej designem.
    SEO dla małych firm – jak pozyskać wartościowe linki zwrotne?

    SEO dla małych firm – jak pozyskać wartościowe linki zwrotne?

    Link building to jeden z najważniejszych elementów każdej strategii SEO. Czy wiesz jednak, gdzie szukać linków zwrotnych, będąc początkującą marką?
    Jak zweryfikować przyczyny spadków strony w wynikach wyszukiwania?

    Jak zweryfikować przyczyny spadków strony w wynikach wyszukiwania?

    Budowanie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwarki Google wymaga cierpliwości. Efekt osiąga się z czasem, ale może również okazać się, że […]
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę