DARMOWY AUDYT SEO

Linki zwrotne w SEO – co warto o nich wiedzieć?

Linki zwrotne w SEO – co warto o nich wiedzieć?

fauxels/pexels.com

Niemal każdy pozycjoner powie Ci, że jednym z najlepszych sposobów na poprawę pozycji witryny w wyszukiwarkach są wartościowe linki zwrotne. Brzmi wspaniale, prawda? Łączysz się z innymi stronami internetowymi i budujesz w ten sposób swoją widoczność w SERP. Jedynym problemem jest jednak to, czy na pewno wiesz, czym są linki zwrotne i jak wdrożyć je do strategii SEO. Dobre pozycjonowanie się w Google to cel każdego współczesnego marketera. Właściciel firmy musi jednak zrozumieć poszczególne etapy swojego planu marketingowego.

Linki zwrotne w kontekście SEO

Skuteczna kampania SEO nierzadko okazuje się kluczem do sukcesu każdej współczesnej firmy. Niejeden właściciel marki dokłada wszelkich starań, aby witryna znalazła się na wysokich pozycjach w Google i zachęciła konsumentów do skorzystania z prezentowanej oferty. SEO to najlepszy sposób, dzięki któremu możesz to osiągnąć. W wyniku przeprowadzenia dokładnej analizy nastawionej na pozyskanie odpowiednich słów kluczowych w zależności od Twojej lokalizacji i działań konkurencji, z pewnością zyskasz przewagę nad branżowymi rywalami i osiągniesz sukces w swojej specjalizacji. Rzecz jednak w tym, że algorytm wyszukiwarki ciągle się zmienia. Może się więc zdarzyć, że frazy skuteczne w jednym tygodniu, w kolejnym okazać się mogą zupełnie nieefektywne. SEO jest zatem niezwykle czasochłonne i wymagające.

Pozostaje jednak pytanie: dlaczego linki zwrotne są tak ważne dla SEO?

Na wstępie warto zaznaczyć, że Google ma ponad 200 czynników rankingowych i chociaż SEO odgrywa w tym ogromną rolę, jednym z najważniejszych są linki zwrotne.

Google uważa linki zwrotne za swego rodzaju głosy. Wynika to z faktu, iż w każdym łączu zwrotnym znajduje się powiązanie z odpowiednią witryną zawierającą te same słowa kluczowe, dla których próbujesz się pozycjonować. Google zdaje sobie ponadto sprawę, jak trudno jest zgromadzić wiele wartościowych linków, dlatego też posiadanie ich bogatego zasobu z pewnością wzniesie Cię na szczyt SERP.

Sprawdź: Co to jest backlink?

Jak ocenić wartość linków zwrotnych?

Posiadanie niskiej jakości lub uszkodzonego linku zwrotnego może skutkować poważną karą od Google, co oznacza, że ​​rankingi w wyszukiwarkach prawdopodobnie drastycznie spadną. Jak więc uniknąć tego problemu i określić, które linki zwrotne są wystarczająco dobre?

Źródło: fauxels/pexels.com

Istnieje kilka przydatnych narzędzi, których możesz użyć, aby określić, które linki do stron internetowych są odpowiednie. Programy te udzielą Ci wielu wskazówek, dotyczących na przykład tego, jak duży ruch generuje domena odsyłająca czy które strony są najczęściej linkowane. Możesz też sortować i filtrować wyniki według typów linków, ocen domen czy ocen adresów URL, co okazuje się niezwykle przydatne podczas opracowywania strategii SEO.

Anchor text a linki zwrotne

Podczas tworzenia linków ważne jest również wykorzystywanie odpowiedniego tekstu zakotwiczenia, dzięki któremu łącza stają się faktycznym elementem treści. Anchor text to klikalny tekst, który przenosi użytkownika do innych witryn. Istnieje kilka różnych sposobów na wdrożenie tekstu kotwicy. Aby znaleźć ten najlepszy, warto przyjrzeć się metodom, jakie wykorzystują konkurencyjne marki, a także przeprowadzić kilka dokładnych testów.

Nie zapominaj też, że jeśli tekst zakotwiczenia nie będzie dobrze zoptymalizowany, z pewnością nie uzyskasz oczekiwanych rezultatów.

Sprawdź: Jak zrzec się linków, które prowadzą do Twojej domeny?

Czym jest autorytet domeny?

Niezależnie od branży, w której działasz, musisz zdobyć zaufanie swoich odbiorców. Budowanie wiarygodności marki i autorytetu domeny wymaga sporo czasu i zaangażowania. Warto jednak podjąć ten wysiłek, ponieważ możesz w ten sposób znacznie poprawiać swoją pozycję w SERP i pozyskać nowych klientów.

Linki zwrotne to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie autorytetu witryny i zdobycie zaufania grupy docelowych odbiorców. Oto techniki, które można w tym celu wykorzystywać:

  • Spójne, wartościowe treści w witrynie i profilach w mediach społecznościowych – najlepszą opcją jest publikacja jednego lub dwóch postów na blogu tygodniowo i raz dziennie na platformach społecznościowych;
  • SEO on-site – warto zadbać o adres URL, nagłówki, treść, obrazy i wyposażyć je w odpowiednie słowa kluczowe;
  • Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych – w czasach, kiedy większość użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych, konieczne jest zadbanie o to, by witryna była funkcjonalna zarówno na komputerze stacjonarnym, jak i telefonie komórkowym;
  • Usługi hostingowe – hosting to świetny sposób na zapewnienie szybkiego działania witryny. Z badań wynika bowiem, że jeśli strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, większość użytkowników decyduje się na jej opuszczenie.

Podsumowanie

Jak widać, budowanie sieci linków zwrotnych to dość skomplikowany i wymagający proces. Uzyskanie odpowiednich połączeń z witrynami o wysokim autorytecie okazać się jednak może gwarancją wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, dlatego warto poświęcić się temu przedsięwzięciu. Jeśli więc zależy Ci na zwiększeniu widoczności swojej strony internetowej w sieci, koniecznie wykorzystaj wyżej wymienione wskazówki i zoptymalizuj ją pod kątem linków zwrotnych, a z pewnością uzyskasz miano lidera w swojej branży! Pamiętaj, że z uwagi na fakt, iż link building wymaga czasu i niemałego zaangażowania, warto skorzystać z pomocy ekspertów, dzięki którym osiągnięcie wysokiej pozycji w SERP okaże się o wiele łatwiejsze.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości!
    Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości!
    Małe i średnie firmy, indywidualne biznesy, startupy. Jakie praktyki SEO mogą wykorzystać przedsiębiorcy, aby poprawić swoją pozycję w sieci? Czytaj dalej.
    SEO pod lupą – co powinieneś wiedzieć o optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek?
    SEO pod lupą – co powinieneś wiedzieć o optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek?
    Czym jest optymalizacja treści? Jakie efekty można osiągnąć dzięki SEO? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w naszym artykule. Czytaj dalej!
    Linki przyjemne w odbiorze
    Linki przyjemne w odbiorze
    O zasobach treści i ich wiodącym znaczeniu w procesie budowy linków, dowiesz się z naszego artykułu. Czytaj dalej.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę