Linkowanie wewnętrzne – czym jest i jak wpływa na SEO?

Linkowanie wewnętrzne – czym jest i jak wpływa na SEO?

Austin Distel/unsplash.com

Linki wewnętrzne są kluczowym elementem efektywnej strategii SEO, niestety nadal większość właścicieli stron nie zdaje sobie sprawy z tego, jakie korzyści niesie ich zastosowanie. Okazuje się, że mają one moc zmiany wydajności witryny i wpływają na jej ranking w wynikach wyszukiwania.

W tym artykule dowiesz się, czym właściwie są linki wewnętrzne, dlaczego są one tak ważne dla Twojej witryny i jaki mają wpływ na działania SEO.

Na czym polega budowanie linków wewnętrznych?

Link wewnętrzny to znajdujące się w Twojej witrynie łącze, które kieruje użytkownika na inną stronę lub zasób w obrębie tej samej domeny. Jest to metoda umożliwiająca połączenie znajdujących się w tej samej witrynie stron. Efektywne wykorzystanie tej techniki jest kluczowe dla SEO. Wpływa bowiem na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google.

Linkowanie wewnętrzne wiąże się z celowym wstawianiem hiperłączy do treści strony lub użyciem menu nawigacyjnego, które kieruje do innych lokalizacji w danej witrynie. Głównym celem linków wewnętrznych jest ułatwienie nawigacji w serwisie. Poprzez hiperłącza jesteśmy w stanie skierować odbiorcę do miejsc na stronie, gdzie będzie się mógł dowiedzieć więcej na interesujący go temat. W ten sposób nie tylko zatrzymamy odbiorcę dłużej w naszej witrynie, lecz także wpłyniemy na poziom UX.

Sprawdź: Czym jest linkowanie wewnętrzne? Jak wpływa ono na pozycjonowanie danej strony internetowej?

Czy linkowanie wewnętrzne jest ważne dla SEO?

Linki wewnętrzne ułatwiają indeksowanie witryn wyszukiwarkom. Dzięki nim roboty Google mogą zrozumieć Twoją stronę. Sprawia to, że Twoja witryna staje się widoczna dla użytkowników i osiąga lepsze wyniki.

Ta strategia może pomóc Ci osiągnąć wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarek, zwiększyć liczbę wyświetleń Twojej witryny i zmniejszyć współczynnik odrzuceń. Linki wewnętrzne poprawiają również wrażenia użytkownika, pomagając mu dotrzeć do podobnych treści na stronie. Dzięki temu może on odkryć całą witrynę i zgłębić interesujące go tematy.

Źródło: Tyler Franta/unsplash.com

Jeżeli strony nie zawierają linków wewnętrznych, roboty wyszukiwarek mogą mieć duży problem z ich poprawnym przeszukiwaniem i indeksowaniem. Może to również sprawić, że użytkownicy nie będą w stanie dotrzeć do tych stron, co negatywnie wpłynie na pozycję w rankingu SERP.

Jak prawidłowo stworzyć linki wewnętrzne na stronie?

  1. Zawsze wybieraj odpowiednią lokalizację linków wewnętrznych – umieszczaj łącze tam, gdzie użytkownik może znaleźć pewną wartość. Pamiętaj, że połączona strona musi odnosić się do treści, które użytkownik aktualnie przegląda. Łącz więc za pomocą linków strony o podobnej tematyce.
  2. Dodając linki wewnętrzne na górze witryny, dajesz możliwość natychmiastowego kliknięcia linku i tym samym zachęcasz użytkownika do dłuższego przebywania w witrynie.
  3. Stosuj słowa kluczowe w tekście kotwicy. Pomaga on Google i jego użytkownikom zrozumieć, co zawiera dana witryna. Jednak pamiętaj, że jeśli tekst kotwicy na każdej stronie wygląda identycznie, to może być odbierany przez wyszukiwarki jako spam.
  4. Pamiętaj, aby nie przesadzić z liczbą linków w witrynie. Nie ma konkretnych wskazówek, ile należy ich umieścić na stronie, jednak zaleca się używanie od 75 do 100 linków wewnętrznych w witrynach biznesowych i około 200 linków w witrynach e-commerce.
  5. Postaraj się umieszczać linki do stron o wysokim autorytecie i zaangażowaniu. W ten sposób możesz poprawić rankingi powiązanych ze sobą stron. Wysokim autorytetem może być Twoja strona główna, do której warto dodać bezpośredni odnośnik.
  6. Jeśli w Twojej witrynie znajdują się uszkodzone linki, jak najszybciej je napraw. Regularnie sprawdzaj witrynę pod kątem poprawności linków i naprawiaj je tak szybko, jak tylko to możliwe. Pamiętaj, że uszkodzone linki wewnętrzne szkodzą SEO.
Sprawdź: Linkowanie wewnętrzne – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

Czego lepiej nie robić podczas tworzenia linków wewnętrznych?

  1. Pamiętaj, aby unikać automatyzacji na stronie. Korzystanie z różnych narzędzi czy wtyczek nie pomoże Ci w dobrym linkowaniu wewnętrznym. Musisz zrobić to ręcznie, aby odpowiednio zaplanować cały proces. Dodatkowo automatyzacja może sprawić, że wygenerowanych zostanie wiele podobnych tekstów kotwicy, co może znacznie skomplikować proces budowania linków.
  2. Staraj się nie upychać słów kluczowych na siłę. Jeśli dodanie wybranej frazy w tekście zakotwiczenia nie wygląda dobrze, lepiej nie umieszczać jej na stronie. Zamiast tego można zawrzeć je w tagach na samym dole witryny, co jest również skutecznym sposobem na tworzenie linków wewnętrznych.
  3. Pamiętaj również, aby nie stosować tego samego tekstu kotwicy do linkowania różnych stron. Taki sam tekst użyty do łączenia dwóch stron o różnej treści może zdezorientować roboty indeksujące i negatywnie wpłynąć na pozycję witryny w rankingu SERP.

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, na czym polega używanie linków wewnętrznych na stronie. Warto przemyśleć i zaplanować idealną strategię link buildingu, aby działania SEO były jeszcze efektywniejsze. Pamiętaj, że jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, powinieneś skorzystać ze wsparcia kogoś doświadczonego, a najlepiej agencji SEO, która będzie wiedziała, jak Ci pomóc!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wyszukiwanie obrazem Google

    Wyszukiwanie obrazem Google

    Zrobiłeś zdjęcie interesującej rośliny i chciałbyś dowiedzieć się, jaki to gatunek? Dzięki wyszukiwaniu obrazem sprawdzisz to w kilka sekund. Poznaj, jakie jeszcze możliwości dla użytkowników zapewnia ta opcja.
    Podstawowy przewodnik po SEO, czyli na czym polega optymalizacja treści

    Podstawowy przewodnik po SEO, czyli na czym polega optymalizacja treści

    Czym jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek? Na czym polega tworzenie wysokiej jakości treści? Sprawdź, jak działa SEO!
    Od powstania Internetu do najnowszych algorytmów – poznaj historię SEO!

    Od powstania Internetu do najnowszych algorytmów – poznaj historię SEO!

    Z pewnością wiesz, czym jest SEO. Czy znasz jednak drogę, jaką musiała przejść optymalizacja treści, aby dotrzeć do obecnego miejsca?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.