Austin Distel/unsplash.com
Linki wewnętrzne są kluczowym elementem efektywnej strategii SEO, niestety nadal większość właścicieli stron nie zdaje sobie sprawy z tego, jakie korzyści niesie ich zastosowanie. Okazuje się, że mają one moc zmiany wydajności witryny i wpływają na jej ranking w wynikach wyszukiwania.
W tym artykule dowiesz się, czym właściwie są linki wewnętrzne, dlaczego są one tak ważne dla Twojej witryny i jaki mają wpływ na działania SEO.
Link wewnętrzny to znajdujące się w Twojej witrynie łącze, które kieruje użytkownika na inną stronę lub zasób w obrębie tej samej domeny. Jest to metoda umożliwiająca połączenie znajdujących się w tej samej witrynie stron. Efektywne wykorzystanie tej techniki jest kluczowe dla SEO. Wpływa bowiem na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google.
Linkowanie wewnętrzne wiąże się z celowym wstawianiem hiperłączy do treści strony lub użyciem menu nawigacyjnego, które kieruje do innych lokalizacji w danej witrynie. Głównym celem linków wewnętrznych jest ułatwienie nawigacji w serwisie. Poprzez hiperłącza jesteśmy w stanie skierować odbiorcę do miejsc na stronie, gdzie będzie się mógł dowiedzieć więcej na interesujący go temat. W ten sposób nie tylko zatrzymamy odbiorcę dłużej w naszej witrynie, lecz także wpłyniemy na poziom UX.
Linki wewnętrzne ułatwiają indeksowanie witryn wyszukiwarkom. Dzięki nim roboty Google mogą zrozumieć Twoją stronę. Sprawia to, że Twoja witryna staje się widoczna dla użytkowników i osiąga lepsze wyniki.
Ta strategia może pomóc Ci osiągnąć wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarek, zwiększyć liczbę wyświetleń Twojej witryny i zmniejszyć współczynnik odrzuceń. Linki wewnętrzne poprawiają również wrażenia użytkownika, pomagając mu dotrzeć do podobnych treści na stronie. Dzięki temu może on odkryć całą witrynę i zgłębić interesujące go tematy.
Źródło: Tyler Franta/unsplash.com
Jeżeli strony nie zawierają linków wewnętrznych, roboty wyszukiwarek mogą mieć duży problem z ich poprawnym przeszukiwaniem i indeksowaniem. Może to również sprawić, że użytkownicy nie będą w stanie dotrzeć do tych stron, co negatywnie wpłynie na pozycję w rankingu SERP.
Mamy nadzieję, że teraz już rozumiesz, na czym polega używanie linków wewnętrznych na stronie. Warto przemyśleć i zaplanować idealną strategię link buildingu, aby działania SEO były jeszcze efektywniejsze. Pamiętaj, że jeśli nie masz odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, powinieneś skorzystać ze wsparcia kogoś doświadczonego, a najlepiej agencji SEO, która będzie wiedziała, jak Ci pomóc!
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.