Linkowanie z zapleczy a wpływ na rozwój strony

Linkowanie z zapleczy a wpływ na rozwój strony

Cherrydeck/unsplash.com

Jeżeli jesteś nieobeznany w temacie pozycjonowania, pojęcie “zaplecza” może być dla Ciebie niejasne. Dlatego, aby nie zostawić Cię samego w próbach interpretacji tajemniczego terminu, śpieszymy z odpowiedzią. O zapleczu mówimy w kontekście witryn, na których pozycjonujący umieszcza odnośniki do zoptymalizowanych przez siebie stron. Najważniejsza okazuje się tematyka kryjąca się za linkowanymi platformami. Zanim przejdziemy do wskazania korzyści, które kryje w sobie linkowanie zaplecza, przedstawimy krok po kroku, jak powinien wyglądać proces jego budowy. Jesteś gotowy na świeżą porcję wiedzy? Czytaj, analizuj i wyciągaj wnioski w prawidłowym zarządzaniu stroną internetową.

Od A do Z o budowaniu zaplecza

Argumentów przemawiających za skorzystaniem z potencjału, jaki niesie za sobą linkowanie zaplecza, jest naprawdę wiele. To jedna z efektywniejszych taktyk z White Hat SEO. Decydując się na budowę wartościowego zaplecza, nie narażasz się na kary ze strony Google.

Jak to wszystko wygląda w praktyce? Otóż na stronach, które wchodzą w skład zaplecza, zamieszczamy odnośnik do pozycjonowanej witryny. Najwięcej korzyści uzyskamy wówczas, gdy z witryn zapleczowych kierujemy odnośnik do optymalizowanej platformy, a następnie do innych stron zapleczowych. Jak zatem przygotować linkowanie strony i stworzyć solidne zaplecze?

Must have stron tworzonych pod zaplecze

Linkowanie może wydawać się banalnie proste, jednak, aby spodziewać się satysfakcjonujących rezultatów, trzeba poświęcić nieco więcej uwagi wskazanemu obszarowi SEO. Opracowaliśmy zbiór wskazówek, którymi powinieneś podążać przy budowaniu stron pod zaplecze.

  • Wskazówka nr 1. Witryny powinny być zamieszczone na innych adresach IP.
  • Wskazówka nr 2. Zadbaj o to, aby strony były tematycznie dopasowane do docelowej, pozycjonowanej platformy.
  • Wskazówka nr 3. Strony, które wykorzystasz w obszarze linkowania, powinny cieszyć się renomą i maksymalną ilością podstron.
  • Wskazówka nr 4. Zatroszcz się o dobór witryn o dużym wskaźniku popularności (link popularity) i o solidnej domenie.
  • Wskazówka nr 5. Korzystaj z subdomen, na których zamieszczona została pozycjonowana strona.

Już wiesz, czym powinny wyróżniać się platformy budowane pod zaplecze. Teraz nadszedł czas, aby przyjrzeć się tworzeniu wartościowych stron bardziej “od środka”.

Content wciąż na topie

Im lepsza strona internetowa, tym większa szansa na upowszechnianie przekierowujących do niej linków. Z tego względu wciąż na topie okazuje się popularne określenie “Content is the King”. Wyszukiwarka docenia oryginalne treści, biorąc je pod uwagę w procesie indeksacji. Często dzięki nowatorskim wpisom strona plasuje się wysoko na liście SERP. To cenne źródło dla pozyskiwania naturalnych linków, dopasowanych tematycznie do innych witryn internetowych.

Google lubi tematyczne odnośniki

Algorytmy Google wciąż zmieniają preferencje, jedno jest jednak pewne – mechanizmy wyszukiwarki preferują dopasowane tematycznie linki, zamieszczane na konkretnych stronach. Nie wzbudzają wrażenia sztucznie zaimplementowanych do witryny i aktywizują do kierowania odnośników między konkretnymi stronami. Jedną z korzyści budowania zaplecza tematycznego są pojawiające się nowe frazy, które warto wykorzystać przy promowaniu pozycjonowanej witryny.

Nie ilość, lecz jakość – perspektywa algorytmów

Wcześniej w celu znalezienia się na czołowych miejscach rankingu wyszukiwarki często stosowaną taktyką było upychanie linków w niemal każdym miejscu, bez względu na ich wartość. Tworzono na masową skalę także strony dedykowane wyłącznie kierowaniu ogromnej ilości linków do optymalizowanych stron. To wywołało niemałe zamieszanie w wirtualnym świecie, czego wynikiem były modyfikacje w preferencjach wyszukiwarki.

Aktualizacja Pandy i Pingwina, przyjemnie brzmiących algorytmów Google, przyczyniła się do wypracowania wymogów, którymi kierują się zawartości stron podczas dokonywania ocen. Do najczęściej wyróżnianych determinantów zaliczane są unikatowe, długie i merytoryczne treści czy precyzyjnie opisana oferta e-sklepu. Dlatego, jeżeli chcesz rozpocząć link building, nie możesz pozwolić sobie na nieprzemyślane decyzje.

Sprawdź: Jak przygotować swoją firmę na kryzys wizerunkowy?

Wskazówki dla pozycjonera – o czym pamiętać i jakich korzyści można się spodziewać?

Oprócz contentu powinieneś zadbać o bezpieczeństwo zaplecza (dla domen pozycjonerskich konieczna może okazać się instalacja certyfikatu SSL). Ponadto nie możesz pominąć wyboru hostingu odznaczającego się odpowiednią solidnością i szybkością działania. Postaw na systematyczną publikację treści, a także formatowanie przekazów wizualnych oraz w postaci słownej.

Źródło: Cherrydeck/unsplash.com

Do jakich rezultatów prowadzą zaimplementowane praktyki? Dzięki stworzeniu solidnego zaplecza linków wpływasz przede wszystkim na rangę pozycjonowanej strony. Sprawiasz, że internauci czują się bardziej “zaopiekowani”, ponieważ wskazujesz, gdzie dodatkowo mogą zasięgnąć porady bądź poszukać istotnych informacji. Korzystnie oddziałujesz na konwersję, przyczyniając się jednocześnie do lepszego odbioru zarządzanej przez Ciebie platformy. Strony zapleczowe spełniają swoją funkcję także w prowadzeniu kompleksowych kampanii SEO. W rezultacie odbiorca otrzymuje wgląd w listę opracowanych rekomendacji o Twojej firmie. To z kolei przyczynia się do wykształcenia pożądanego wizerunku marki w sieci. Klient poszukujący rekomendacji na temat prowadzonej przez Ciebie działalności znajduje stronę zapleczową z przygotowanym wcześniej materiałem przedstawiającym przedsiębiorstwo z korzystnej perspektywy.

Jak widzisz, nie tylko pozycja Twojej strony w wynikach SERP wzrasta dzięki budowanemu zapleczowi SEO. Korzyści można doszukać się także w wymiarze PR. Kieruj użytkownika do zasobów swojej strony i ciesz się niebagatelnymi wynikami sprzedażowymi!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czym są pliki robots.txt i kiedy je stosować?

    Czym są pliki robots.txt i kiedy je stosować?

    Wiesz, jak ukryć stronę przed botami indeksującymi? Czemu służą pliki robots.txt? Kiedy je stosować? Mamy odpowiedzi na te pytania! Czytaj dalej.
    Alfabet tworzenia treści na stronach internetowych – SEO i Content Marketing kluczami do sukcesu

    Alfabet tworzenia treści na stronach internetowych – SEO i Content Marketing kluczami do sukcesu

    Budowanie widocznej strony internetowej to współczesne wyzwanie dla marketingu. Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć swoją widoczność, przeczytaj nasz artykuł!
    Mobile First Indexing – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

    Mobile First Indexing – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć

    Google nieustannie wprowadza nowe modyfikacje. Warto więc znać najnowsze zmiany, aby dostosować do nich swoją witrynę. Dzięki temu zadbasz o rozwój firmy.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę