Czym jest budowanie linków? To proces skupiony na pozyskiwaniu linków z zewnętrznych witryn, które przekierowują użytkownika do zarządzanej przez Ciebie strony biznesowej. Tego typu odnośniki mają za zadanie zwiększyć ruch organiczny w witrynie i wyeksponować ją w organicznych wynikach wyszukiwania.
Na gruncie lokalnym sprawa wygląda niemal identycznie. Wszystko sprowadza się do przyciągnięcia uwagi, a tym samym odwiedzin potencjalnego grona miejscowych klientów. Lokalizacja firmy lub podmiotu świadczącego usługi często determinuje konsumentów do podejmowania decyzji zakupowych. W związku z tym warto zastanowić się, jak zaistnieć na rynku regionalnym i zostać zauważonym na tle konkurencji.
Z artykułu dowiesz się więcej na temat skutecznego link buildingu w lokalnym środowisku. Poznasz sprawdzone metody pozyskiwania ruchu dzięki poprawnie zbudowanemu profilowi linkowemu. Rozwiejesz również wątpliwości na temat lokalnych katalogów oraz powodów, dla których warto z nich skorzystać.
Istnieje cały wachlarz powodów, dla których prowadzenie świadomego link buildingu to strzał w dziesiątkę dla lokalnej witryny internetowej. Skupiliśmy się jednak na trzech podstawowych czynnikach decydujących o wyborze takiej taktyki zaistnienia w świadomości lokalnych konsumentów.
Google zwraca uwagę na liczbę linków zewnętrznych przy określaniu pozycji zarządzanej przez Ciebie strony. W praktyce oznacza to, że im więcej wartościowych odnośników przekierowuje do firmowej witryny internetowej, tym większe prawdopodobieństwo zajęcia pozycji w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania.
Budowanie profilu linkowego w lokalnym SEO pozwala na wygenerowanie ukierunkowanego ruchu prowadzącego z wyszukiwarek do Twojej platformy sprzedażowej. Dzięki temu możesz zyskać zaufanie potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani nabyciem produktu czy skorzystaniem z dostępnej usługi. W punkcie centralnym powinien znaleźć się konsument poszukujący oferty, którą jesteś w stanie mu zagwarantować.
W parze z poprawą widoczności marki w wynikach wyszukiwarki idzie utrwalenie jej w świadomości konsumentów. Nikogo nie zaskoczy fakt, że im częściej Twój brand pojawi się w Internecie, tym więcej osób go zapamięta. Finalnie część użytkowników zrealizuje zakupy. Tak bowiem działa ludzki umysł i trudno zaprzeczyć temu mechanizmowi.
Jak zdobywać linki w lokalnym pozycjonowaniu? Sprawdzona taktyka odnosi się do katalogów firm i serwisów branżowych, których możliwości są naprawdę duże. Zamieszczenie odnośnika prowadzącego do docelowej strony, któremu towarzyszą informacje dotyczące danych kontaktowych, opisu czy zdjęcia oferowanych produktów lub usług, to praktyka warta uwagi.
Ponadto skuteczne może okazać się stworzenie profilu firmowego w Google. Czym jest i jak go założyć? O tym już za chwilę!
Prawdopodobnie zdążyłeś zauważyć, że po wpisaniu konkretnej frazy w wynikach wyszukiwania coraz częściej pojawiają się pozycje z wizytówkami Google My Business (tj. Google Moja Firma). To zasługa robotów indeksujących, których nieustanna modyfikacja doprowadza do przewidywania intencji i lokalizacji użytkowników.
Wizytówka Google Moja Firma to darmowe narzędzie pozwalające na przedstawienie własnej działalności w Mapach Google. Internauci mogą bez problemu wyszukać firmy czy sklepy stacjonarne zlokalizowane w swojej okolicy. To doskonały sposób na promocję lokalnej marki, które dodatkowo pozycjonują się na takie frazy, jak chociażby: “restauracja Poznań” czy “fryzjer Warszawa”.
Pozycjonowanie wizytówki opiera się na lokalnym link buildingu. W tym celu należy sięgnąć po lokalne fora internetowe oraz tzw. wizytówki NAP (z anglojęzycznego Name, Address, Phone). To wskazówka dla wyszukiwarki Google, że odnośniki prowadzące do Twojej firmy zaimplementowane zostały na wartościowych dla niej witrynach internetowych.
Pozyskiwaniu linków w lokalnym SEO sprzyjają odnośniki implementowane w mediach społecznościowych, m.in. na Facebooku. Dobrym pomysłem są także profile branżowe, np. booking.com, czy pyszne.pl.
Korzystne okazuje się pozyskiwanie tego typu linków ze względu na fakt, że nie jest to działanie czasochłonne i, co więcej, nie wymaga nakładu finansowego. Kluczowa motywacja do podejmowania tego typu praktyk to przede wszystkim wysokie prawdopodobieństwo osiągnięcia oczekiwanego rezultatu.
Budowa profilu linkowego to kompleksowe działanie, którego nie można pod żadnym pozorem ograniczać do ruchu pozyskiwanego z wizytówek czy kanałów społecznościowych. Dobrym pomysłem jest prowadzenie firmowego bloga poruszającego lokalne tematy i problemy, których rozwiązania dostarczane są przez Twoją działalność.
Poznaj swoją konkurencję działającą na rynku lokalnym, zweryfikuj, z jakich stron inne przedsiębiorstwa pozyskują linki przychodzące. Pozwoli Ci to zaczerpnąć inspiracji do opracowania własnych taktyk w link buildingu.
O tym, że kształtowanie i rozwój profilu linkowego to sprawdzony sposób na poprawę rezultatów SEO, nie trzeba nikogo długo przekonywać. Z pewnością nie dostrzeżesz wyników w trybie natychmiastowym, mimo to warto zaangażować się w przeprowadzenie długookresowej strategii link buildingu.
To doskonałe uzupełnienie pozostałych aktywności marketingowych, takich jak tworzenie wartościowego contentu na stronie internetowej, prowadzących do poprawy wiarygodności marki.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.