Podczas pandemii lokalne firmy borykają się z wieloma problemami. Niestety, prawdopodobnie nie zmieni się to w najbliższym czasie. Każdego dnia stawiają czoła ogromnej liczbie wyzwań, o których klienci nie mają nawet bladego pojęcia. Konsumenci nie mogą lub nie chcą obecnie wychodzić na zakupy stacjonarne, więc działalność online jest aktualnie dla firm najważniejszym aspektem.
Dzięki lokalnej strategii PPC firmy mogą uzyskać większą kontrolę nad pozyskiwaniem nowych odbiorców. Reklamy PPC są niezwykle pomocne, jeśli chcesz zdobyć wielu klientów w krótkim czasie.
Znajomość najlepszych metod płatnego marketingu medialnego może dać Twojej lokalnej firmie przewagę w digital marketingu. Wypróbuj więc niżej opisane metody, a znacznie przybliżysz się do nagrody, jaką jest sukces Twojej marki.
PPC daje Ci możliwość kontrolowania odbiorców, którzy mają zobaczyć Twoje reklamy. Wykorzystaj to! Musisz dokładnie określić swoją grupę docelową i skierować swoje kampanie w obszary, które przyniosą najwięcej korzyści.
Analogicznie – jeśli wiesz, że użytkownicy z pewnych miejsc nie będą chcieli korzystać z Twoich usług, nie marnuj swojego czasu i pieniędzy i zrezygnuj z generowania reklam w tym kierunku
Seb Hall, założyciel i dyrektor generalny Cloud Employee, twierdzi, że „Możesz zwiększyć swój lokalny PPC wdrażając kilka procesów, takich jak bycie tak specyficznym geograficznie, jak to możliwe, eksplorowanie różnych platform PPC, tworzenie stron docelowych o wysokiej konwersji, wykorzystanie lokalnego marketingu reklam PPC, wypróbowywanie reklam lokalnych Google, wdrażanie rozszerzeń reklam, i wiele więcej”.
Nie inwestuj całego swojego budżetu przeznaczonego na PPC w jedną platformę. Google może być najbardziej oczywistym miejscem umieszczania reklam PPC, ale nie jest jedynym, na które powinieneś zwrócić uwagę. Nie ulega wątpliwościom, że Google ma najwięcej użytkowników. Warto jednak zwrócić uwagę, że miliony osób korzystają z Bing, więc Twoi odbiorcy mogą być również tam. Zaniedbanie innych wyszukiwarek oznacza utratę użytkowników, którzy mogliby stać się Twoimi klientami.
Pamiętaj również o wyświetlaniu reklam lokalnych na platformach społecznościowych, a nie tylko w wyszukiwarkach. Facebook jest nadal najpopularniejszą siecią mediów społecznościowych, choć warto zwrócić uwagę również na Instagrama, Twittera, YouTube czy LinkedIn.
Pamiętaj jednak, że to, że posiadasz wiele opcji nie oznacza, że musisz korzystać z każdej z nich. Może się bowiem okazać, że niektóre platformy nie są tak dobrze dostosowane do Twojej strategii jak inne. Wypróbuj więc większość z nich, aby wiedzieć, która sprawdzi się najlepiej.
Na pewno nie chcesz, aby Twoje reklamy kierowały użytkowników na dowolne miejsce. Wiele firm łączy swoje reklamy z główną witryną lub inną stroną, która już istnieje w ich witrynie, ale Ty możesz zrobić to o wiele lepiej.
W przypadku wszystkich lokalnych reklam PPC musisz utworzyć stronę docelową, która będzie z nimi zgodna. Posiadanie unikalnych komunikatów reklamowych dla każdej lokalizacji nie wystarczy, aby przekonać użytkownika, że jesteś firmą działającą w jego lokalizacji. Zyskasz tym sposobem kontrolę nad tym, co widzą użytkownicy, którzy klikają w Twoje reklamy, dzięki czemu możesz zapewnić im treści dostosowane do ich potrzeb i preferencji. Strony docelowe powinny być dostosowane do tego, czego najbardziej potrzebują odbiorcy zainteresowani Twoją reklamą.
Oprócz treści pasujących do reklamy musisz też dodać skuteczne wezwanie do działania. Właściwe call to action przyciąga uwagę użytkownika i kieruje go w stronę dalszych działań, takich jak telefon do firmy, przejście do koszyka itd. Dzięki dobrze zoptymalizowanej stronie docelowej stworzonej dla konkretnych użytkowników masz większą szansę na uzyskanie lepszej konwersji.
Tworząc strony docelowe do których reklamy PCC sprowadzają Twoich lokalnych klientów, nie możesz zapomnieć o użytkownikach mobilnych. Duża liczba osób klikających reklamę robi to z poziomu telefonu, zadbaj więc, aby strona docelowa była responsywnie dostosowana do mniejszego ekranu.
Środkami promocyjnymi, na które powinieneś zwrócić szczególną uwagę są reklamy usług lokalnych Google. Firmy z wielu branż mogą korzystać z tego typu kampanii. Zaliczyć można do nich glazurników, malarzy, budowniczych, architektów czy księgowych. Reklamy te różnią się od innych lokalnych tym, że zamiast płacić za kliknięcie, płacisz tylko za każdego potencjalnego klienta, który odwiedzi Twoją stronę za pośrednictwem reklamy. Jest to niezwykle korzystne, gdyż metoda ta oszczędza pieniądze i pozwala inwestować je w konsumentów realnie zainteresowanych Twoją ofertą.
Użytkownicy znacznie bardziej ufają firmom, które reklamują swoje lokalne usługi, dlatego też Google dokładnie sprawdzi Twoją markę, zanim zacznie reklamować ją na swoich kartach. Wyszukiwarka dogłębnie prześledzi Twoje wcześniejsze zachowania i zagwarantuje Ci odpowiedni start, jeśli spełnisz jej wymagania. Jeżeli finalnie Google uzna Cię za wartościową firmę, zyskasz jego uznanie i dasz użytkownikom gwarancję jakości swoich usług, dzięki czemu Ci zaufają i skorzystają z Twoich ofert.
Wszystkie dodatkowe informacje, które możesz zawrzeć w reklamach, będą działać na Twoją korzyść. Skorzystaj zatem z wizytówki w Google Moja Firma, która powinna zawierać wszystkie informacje o Twojej firmie i jej powiązaniu z kontem Google Ads.
Rozszerzenia treści reklamy mogą mieć duży wpływ na jej skuteczność. Niestety, nie każdy wie jak z nich skorzystać, a szkoda, ponieważ mogą one sprawić, że marka osiągnie niesamowite wyniki i pokona branżowych rywali.
Kilka dobrze wprowadzonych rozszerzeń lokalnych może pomóc w promowaniu lokalnej kampanii PPC. Niektóre z nich, takie jak połączenia lub wiadomości, ułatwiają użytkownikom kontakt z Twoją firmą, co w niektórych przypadkach jest dla nich szczególnie ważne. Dodatkowe informacje pozwalają również odbiorcom robić to bezpośrednio przez reklamę, co jest bardzo wygodne i nie wymaga dużego wysiłku. Rozszerzenia mogą też dostarczać wielu ważnych danych o firmie, takich jak informacje o aktualnych promocjach, rabatach i wszystkim tym, co wyróżnia Twoją firmę spośród innych.
Pamiętaj, że rozszerzenia nie zawsze mogą pojawiać się w reklamach. Ich zaletą jest jednak to, że są całkowicie darmowe, więc korzystając z nich nic nie tracisz, a zyskać możesz naprawdę wiele.
Najlepszym sposobem, zostanie liderem w jakiejkolwiek dziedzinie, jest uczenie się na własnych błędach. Musisz wiedzieć, z czym radzisz sobie doskonale, a co musisz poprawić, aby skutecznie zwiększać swoje przychody. W tej chwili wydawać Ci się to może banalne, ale wyniki takich działań mogą Cię naprawdę zaskoczyć. W miarę upływu czasu i zdobywania nowych doświadczeń nauczysz się wykorzystywać wszelkie narzędzia i metody, które pozwolą Ci wspiąć się na wyżyny swoich możliwości i pokonać nawet największych rywali w swojej branży. Zacznij już dziś i obserwuj, jak Twoja firma się rozwija.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.