Lokalsi. Czym jest regionalne SEO oraz jak je wdrożyć na swojej stronie?

Lokalsi. Czym jest regionalne SEO oraz jak je wdrożyć na swojej stronie?

Gustavo Fring/pexels.com

Zastanawiałeś się kiedyś, jaki procent Twoich wyszukiwań dotyczy lokalnych zapytań? Odpowiednia piekarnia na śniadanie, restauracja na wieczór, fryzjer, apteka, kwiaciarnia? Przypomnij sobie, z ilu miejsc, które wygooglowałeś, faktycznie skorzystałeś. Prowadząc lokalny biznes, powinieneś zastanowić się, jak wyróżnić się na tle konkurencji w swoim mieście. Musisz zachęcić potencjalnego użytkownika, aby przemienił się w rzeczywistego klienta i przejechał pół miasta tylko po Twój produkt. Z pomocą wkracza SEO z pełnym zestawem narzędzi.

Czas rozwiać wątpliwości - czym jest lokalne SEO?

Search Engine Optimization to technika pozwalająca na uzyskanie jak najwyższej pozycji rankingowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Widoczność to Twój cel – aby go uzyskać, trzeba więc optymalizacji, czyli zrozumienia funkcjonowania algorytmów wyszukiwarek, potrzeb klientów oraz poprawienia struktury technicznej witryny. W kontekście lokalnym cel i narzędzia są te same, jednak zmienia się grupa Twoich klientów.

Czy wiesz, że:

  • prawie 50% wyszukiwań z całej przestrzeni internetowej dotyczy lokalnych firm i sklepów?
  • około 80% wyników jest konwertowalnych?
  • 1 na 3 osoby googluje miejsce zakupów, zanim się do niego uda?
  • blisko połowa klientów wybiera się do sklepu w ciągu jednego dnia od wyszukiwania?
Sprawdź: SEO dla lokalnych firm – co można dzięki temu osiągnąć?

Dlaczego musisz mieć swoją stronę w Internecie?

Jeśli nadal masz wątpliwości, czy lokalne SEO jest dla Ciebie i potrzebujesz strony internetowej dla wsparcia swojego biznesu, oto kilka argumentów za:

  1. Ułatwiasz dostęp do informacji na swój temat, łatwiej Cię znaleźć.
  2. Wyprzedzasz działania konkurencji.
  3. Zwiększasz grono odbiorców, np.: o przyjezdnych, turystów, studentów.
  4. Masz szansę stać się ekspertem i zyskać mocny autorytet.
  5. Wspierasz swoją promocję, oszczędzasz czas, a także finanse.

Algorytmy, o których nie możesz zapomnieć, optymalizując witrynę

Wyszukiwarka Google, która generuje około 98% zapytań z sieci, postawiła sobie dwa cele. Pierwszym jest upowszechnianie informacji dla każdej osoby na świecie, drugim zaś zapewnienie jak najwyższej satysfakcji użytkownikom Internetu. W tym celu skonstruowano szereg algorytmów usprawniających funkcjonowania w przestrzeni wirtualnej w bezpieczny sposób. W przypadku lokalnych technik pozycjonowania dwa z nich powinny przykuć Twoją szczególną uwagę.

Źródło: Anete Lusina/pexels.com

Algorytm Opos

Algorytm wykorzystujący geolokalizację użytkowników sieci. Dzięki niemu, wpisując hasło “restauracja chińska”, nie trafiamy do Chin, tylko kilka kilometrów od domu. Dzięki niemu te same zapytania wyświetlają się inaczej w różnych miejscach na świecie. Jest on szczególnie ważny w przypadku wyszukiwań pochodzących z urządzeń mobilnych.

Algorytm Gołąb

Nieco starszy, jednak nietracący na ważności algorytm Gołąb skupia się na analizie intencji użytkowników. Jest skonfigurowany z Google Maps, dzięki czemu wpływa na poprawę widoczności firm i sklepów w sieci.

Sprawdź: Czy działania SEO są opłacalne dla lokalnego biznesu?

Optymalizacja strony dla wyszukiwań lokalnych

Odbiorca

Pytania, które przed Tobą stoją, brzmią: “Kim jest mój potencjalny klient? Jakie ma potrzeby?” To właśnie decydujący moment. Musisz więc ustalić płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wykształcenie, problemy oraz zainteresowania użytkowników, aby dobrać do nich treści wraz z ofertą produktową.

Słowa kluczowe

Następnie zadbaj o stworzenie banku słów. Są to wszystkie hasła i frazy wpisywane przez internautów do wyszukiwarek, filtrowane przez roboty dopasowujące strony do zapytań. Im lepsze dopasowanie, tym większa widoczność i wyższa pozycja. Określ więc charakter swojej strony i zacznij myśleć jak klient.

Układ strony

Postaw na user experience. Twoja strona powinna cechować się czytelnością, przejrzystością oraz intuicyjnością. Najważniejsze, aby dane kontaktowe były widoczne od razu po wejściu na witrynę. Nie zapomnij o interesującym designie, który przykuje uwagę. Zadbaj o układ treści, tytuły, czcionkę, multimedia. Każdy element powinien sprzyjać interakcji w sieci, a później offline.

Wirtualna wizytówka od Google

Internet działa 365 dni w roku, bez żadnej przerwy. Warto więc wykorzystać jego potencjał w kontekście własnego biznesu i założyć wizytówkę Google My Business, która może wygenerować nawet o 25% więcej ruchu na stronie niż inne elementy optymalizacji. Wzmacnia ona wiarygodność firmy oraz buduje zaufanie klientów, jeśli tylko wykorzystasz możliwość dodawania ocen i komentarzy. Wystarczy, że skorzystasz z panelu Google Moja Firma i będziesz podążać kolejnymi etapami założenia wizytówki. Dodaj do niej swoje dane, adres, kontakt, stronę internetową. Zapomnij o tradycyjnych papierowych wizytówkach wyrzucanych do kosza, miej wirtualną.

Firmowy blog oraz media społecznościowe

Dodatkowymi elementami wsparcia linkowania zewnętrznego poza wizytówką jest blog oraz konto w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter bądź TikTok. Są one dodatkową platformą komunikacyjną dla użytkowników, materiałem do linkowania, a także miejscem informowania o bieżących akcjach, promocjach, wydarzeniach. Według badań klienci znacznie chętniej dokonują zakupu, jeśli produkt został im polecony przez wiarygodną osobę. Skorzystaj więc z potencjału wpisów blogowych oraz podejmuj współpracę z influencerami.

Wnioski

Metody stosowane przez lokalne SEO świetnie sprawdzą się w przypadku startupów, mikroprzedsiębiorstw, małych oraz średnich firm. Nie potrzebujesz w tym celu wielkiego budżetu, a jedynie czasu oraz pomysłu. Działając lokalnie, możesz wpisać się na stałe w tkankę miejską i zaznaczyć swoje znaczenie na tle innych, konkurencyjnych firm. Zadbaj więc o swoje wnętrze oraz wizerunek w sieci z narzędziami, które na Ciebie czekają.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Audyt SEO – co powinieneś sprawdzić w 2022 roku?

    Audyt SEO – co powinieneś sprawdzić w 2022 roku?

    Czym jest audyt SEO? Jakie obszary witryny warto zbadać? Co można dzięki temu osiągnąć? Przeczytasz o tym w naszym artykule!
    SEO PR: Marketingowe collabo

    SEO PR: Marketingowe collabo

    Dzięki lekturze naszego artykułu zrozumiesz istotę nowego zjawiska z obszaru marketingu – SEO Public Relations.
    SEO dla początkujących – wszystko, co warto wiedzieć o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek

    SEO dla początkujących – wszystko, co warto wiedzieć o optymalizacji pod kątem wyszukiwarek

    Czym jest optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek? Co można osiągnąć dzięki tej strategii? W tym artykule odkrywamy wszelkie tajniki SEO!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.