DARMOWY AUDYT SEO

Mała zmiana, znacząca poprawa SEO! Zastosuj znacznik schematu do artykułu

Mała zmiana, znacząca poprawa SEO! Zastosuj znacznik schematu do artykułu

Ken Tomita/pexels.com

Jakby nie patrzeć schemat kodem jest, jednocześnie, nie jest czymś, czego nie byłbyś w stanie zrozumieć, a jego wprowadzenie niesie ze sobą wiele dobrego dla SEO. Tak więc, dziś przeprowadzimy Cię, przez ten pozornie skomplikowany, a w praktyce prosty i opłacalny proces.

Schemat – co określamy jego mianem? Jakie ma znaczenie dla Google?

Proces indeksowania witryny, możemy rozumieć jako zjawisko, w czasie trwania którego, boty wyszukiwarek zaczynają rozumieć treść, która umieszczona została na każdej ze stron, analizowanej witryny. Najważniejsze jest tempo realizacji owego procesu – powinny go zakończyć w najkrótszym, możliwym czasie. Strony, które zostały przez nie zaindeksowane, mogą zostać wyświetlone użytkownikom przez Google, z chwilą gdy, znaleziona zostanie na nich treść poszukiwana przez nich.

W przypadku botów – rozumowanie treści, my powinniśmy rozumieć jako analizę kodu HTML. Sposób, w jaki zbudowana została strona internetowa, może proces ten ułatwić, jak i może znacząco wydłużyć czas, który poświęcony zostanie na jej inwentaryzację.

Swoją drogą – HTML, prawdziwa postać internetowej strony, to, na co patrzymy i równocześnie tego nie widzimy. Ignorowany przez większość osób, które zakładają strony swojej działalności eCommerce, jednak kwestie techniczne, pozostawiają zatrudnionym celem ich optymalizacji osobom. Z tego właśnie powodu, bardzo często jego jakość, odsunięta została na dalszy plan.

No dobrze, ale czym jest nagłówkowy schemat? Schemat to język. To język, który wyszukiwarki rozumieją, równie dobrze, jak my rozumiemy naszą ojczystą mowę. Taki schemat z wyszukiwarką nawiązuje dialog, w którym wyjaśnia, o czym jest witryna, na której się znajdują. Proste i błyskotliwe, prawda?

Sprawdź: Jak korzystać ze znaczników schematu? – Poradnik dla początkujących

Wartość schematu dla publikacji – dlaczego “niemowy” mają trudniej

Mając na uwadze lekkość pióra autora publikacji, dotarcie przez niego do audytorium, nie powinno sprawiać trudności. Doskonale jednak wiemy, że pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek, potrafi przyćmić dobrą treść, jeżeli realizowane nieefektywnie. Schemat to dobry sposób, aby wspomóc SEO, a przy okazji boty wysyłane przez Google, którym powiesz w ten sposób – moje treści są świetne! Jestem tutaj.

Źródło: Andrea Piacquadio/pexels.com

Jak dobrze wiemy, algorytm Google, poddawany jest ciągłej obróbce, która wzmagać ma jego skuteczność. Trwa to już od lat – już w 2016 roku, algorytm czynników rankingowych Google, zyskał zdolność porządkowania danych. Co to jednak oznaczało dla nas? Miało to pomóc w zwiększeniu efektywności marketingu treści, poprzez segregowanie treści z długim ogonem, uszeregowane w ten sposób treści, postrzegane były, są i będą jako cenniejsze.

Jeżeli to wciąż za mało, skupmy się na SERP. Chyba każdy z nas lubi otrzymywać dokumentację, która jest posegregowana numerycznie, spięta spinaczem i zapakowana w piękną teczkę – ładne, poręczne i ułatwiające pracę. Tak samo jest w przypadku kodu i identycznie ułatwia to pracę, którą boty muszą wykonać. Twoja strona staje się “piękną teczką” w wyszukiwarkach i ich rankingach. Dobry schemat może zaowocować jeszcze lepszą pozycją w Search Engine Result Page – powiedzmy sobie szczerze, to jest tego warte!

Wiemy czym jest schemat, więc go zastosujmy – schemat BlogPosting

Osoby, które posiadają stronę internetową oraz CMS, znajdują się w komfortowym położeniu. Aktualnie niejeden CMS, przeprowadzi integrację schematu w sposób automatyczny lub, w najlepszym przypadku, będzie on kompatybilny ze wtyczką. Jak zwykle, udajemy się na poszukiwanie schematu, który najbardziej odpowiadać będzie naszemu środowisku pracy (witrynie i wykorzystywanym dotychczas wtyczkom).

Automatyzacji jest tu jeszcze więcej – zastosowanie to, sprawi, że BlogPosting podchwyci każdy umieszczony na naszym Blogu wpis. Nie musisz się obawiać, że zmuszony będziesz aktualizować całe swoje archiwum i mniej lub bardziej aktualne wpisy.

Jeżeli Twoje działania obsługuje zespół IT, czy będą oni w stanie wykorzystać schemat w przypadku użytkowanego, niestandardowego CMSa. W takiej sytuacji może się okazać, że wymagane będzie jego stałe zastosowanie w przypadku witryny, a optymalnym byłoby, możliwe tworzenie szablonów, które obsługują schematy.

Zbawcą w przypadku niemożności zastosowania szablonu, jak w dwóch powyższych przypadkach, będzie oczywiście Google. Uwaga! Jest to jednak rozwiązanie ostateczne i możliwość jego zastosowania przysługuje tylko w chwili, gdy inne metody spaliły na panewce.

Kod dodajemy do Menedżera tagów Google – tylko Google będzie w stanie spojrzeć na kod, co jest plusem i minusem. Google jest najważniejsze, to prawda, ale istnieją również inne wyszukiwarki, pod które optymalizacja, również ma swoje zalety. Dodatkowo ostrzegamy przed wspomnianym narzędziem, gdyż nie należy ono do czołówki, pod kątem jakości działania.

Sprawdź: Dane strukturalne w SEO – w jaki sposób mikrodane wpływają na pozycjonowanie strony internetowej?

Brzmi to kusząco, jednak nie dla mnie – dalsza droga bez schematu, czy ma sens?

Tak długo, jak Twoja strategia optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, jest zadowalająca i przynosi Ci optymistyczne statystyki, tak możesz ze spokojną głową, podążać swoją drogą.

Schemat jest wsparciem, czasem nawet i ratunkiem dla pozycjonowania strony internetowej, ale nie jest elementem niezbędnika, w zakresie tworzenia strony www. To nasza dzisiejsza propozycja, z której zawsze możesz skorzystać, jednak to Ty podejmujesz najlepsze dla siebie decyzje. Jeżeli uważasz jednak, że niekiedy przydałoby Ci się słowo wsparcia, jesteśmy po to, aby służyć dobrą radą, zwłaszcza jeżeli rozmawiamy o praktykach SEO. W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Wskazówki dotyczące mobile SEO. Co musisz wdrożyć do swojej strategii optymalizacji?
    Wskazówki dotyczące mobile SEO. Co musisz wdrożyć do swojej strategii optymalizacji?
    Nowoczesne strategie optymalizacji różnią się w zależności od urządzenia. Jak wykorzystać mobilne SEO, aby cieszyć się zainteresowaniem odbiorców?
    Pozycjonowanie księgarni
    Pozycjonowanie księgarni
    Skuteczność pozycjonowania zależy od wielu czynników. Warto więc wiedzieć, jakie techniki wykorzystać, aby wypromować księgarnię w Internecie!
    Przewodnik po linkowaniu w procesie optymalizacji i pozycjonowania
    Przewodnik po linkowaniu w procesie optymalizacji i pozycjonowania
    Link building to podstawa pozycjonowania. Czym są linki i jak je pozyskiwać? Co zrobić w przypadku niedziałającego linku?

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę