Co prawda zdolność jasnowidzenia, to kwestia jednostkowa, jednak istnieją sprawdzone sposoby na zaznaczenie swojej obecności w sezonie i jednoczesne wybieganie w przód z Twoimi odbiorcami.
Podstawową formę takiego działania, stanowi informowanie o krokach, które firma planuje podjąć. Przykładem tego może być udostępnianie informacji o nadchodzących spotkaniach, czy wystąpieniach. Patrząc szerzej, korzystnym działaniem jest analiza branżowa oraz prognozowanie w kwestii trendów.
Zawsze możesz wydać oświadczenie, które da do zrozumienia Twoim odbiorcom, jakie cele firma postanowiła wyznaczyć na nadchodzący rok.
Każde działanie będzie jak najbardziej na miejscu, jeżeli dzięki temu sprawisz, że odbiorcy wciąż okazywać będą zainteresowanie, a być może i podekscytowane. Wiadomości utrzymuj w optymistycznym tonie, dając odbiorcom powód do zadowolenia i podtrzymania okazanego zaufania.
Ludzie uwielbiają oferty specjalne, spójrzmy na przykład na ikoniczny “Czarny piątek” – ruch w sklepach stacjonarnych, jak i konwersja sklepów internetowych są niewyobrażalne. Na co warto zwrócić uwagę, to fakt dłuższych cykli zakupowych w przypadku modelu B2B i nawet nie ma znaczenia czas, który poprzedzać będzie decyzję zakupową konsumenta.
Oferty wakacyjne również stanowią apetyczny kąsek dla potencjalnych klientów, liczy się jednak kreatywność realizowanego marketingu. Reagująć na okresy, które charakteryzuje intensywna sprzedaż, Twoja marka może być postrzegana jako czynna przez cały rok. Nie wykazujesz bierności działania i jednocześnie odpowiadasz na potrzeby Twoich klientów w czasie sezonu.
Dzisiejszy odbiorca żyje w pędzie – brak czasu na informacje postrzegane jako mało ważne lub nieistotne. Mają oni jednak chwilę na to, co w ich oczach wydaje się nietuzinkowe. Nie wystarczy stworzyć frapującej treści – ona zabierze odbiorcy kilka sekund, jednak przyciągniesz go do siebie, z chwilą, gdy treści staną się interaktywne.
Choćby zachęcenie do podania podstawowych informacji kontaktowych, staje się wabikiem, dzięki któremu, pozostaniesz w grze, jednocześnie zachęcając twoich potencjalnych klientów, do wspólnego spędzenia czasu, dłuższego niż krótka chwila. Spróbuj nakłonić odbiorcę do oceny poziomu Twojego zaangażowania, zaoferuj wypełnienie ankiety, dotyczącej postanowień na nowy rok, możliwości jest bardzo dużo.
Za tym wszystkim, kryje się szansa na stworzenie ciepłego wizerunku firmy. Styl, czy to wakacyjny, czy też świąteczny, z pewnością będzie przyjazny w odbiorze i pozwoli na stworzenie wrażenia bliskości.
Model marketingu B2B, kierowany jest do przedstawicieli organizacji i w związku z tym, najcenniejszym co ma on do zaoferowania, jest ułatwienie dla klientów realizacji obowiązków zawodowych. Warto, abyś zaoferował klientom sprawdzone metody tudzież praktyczne rozwiązania związane z pozyskiwaniem klientów.
Komunikat marketingowy zrealizowany z uwzględnieniem, w pierwszej kolejności celów, które przyświecają Twoim klientom, wystosowany u schyłku roku, aby ukazać optymistyczne przesłanie Twoich klientów, do ich klientów. Innym, równie pozytywnym działaniem, może być sporządzenia tzw. białej księgi, skupiającej topowe praktyki branżowe, ew. materiał filmowy – są to działania, które wyróżnią cię wśród konkurentów.
Pełniąc rolę marketera B2B, koniecznym jest, abyś z wielu kanałów dostępu do klientów. Sam doskonale zdajesz sobie sprawę, że każdy jeden sposób dotarcia do klienta, jest na wagę złota.
Zbierając określoną grupę obserwatorów w wielu miejscach, będziesz z czasem w stanie, docierać do kolejnych osób, a za pośrednictwem jakościowej treści, zdobywać ich zaufanie i zaangażowanie. Niedaleka jest droga od odbiorcy do miłośnika marki, wszystko może dokonać się niezwykle szybko, gdyż zależne jest wyłącznie od Twojego postępowania.
Okres wakacyjny lub świąteczny, to momenty wzmożonej aktywności użytkowników w mediach społecznościowych. Stanowi to doskonałą okazję do publikacji treści miękkich, we wszystkich kanałach, w których istnieje Twoja marka. W przypadku Facebooka, możesz rozważyć kampanię marketingową, dzięki której, treści tworzone w Twojej firmie mogą zachęcić odbiorców, do zwrócenia na Ciebie uwagi. Po pierwsze, pokazujesz się w dobrym świetle, gdyż aktywnie uczestniczysz i rozwijasz swoje kanały dostępu do klienta. Po drugie, miękkie treści, są w stanie uczłowieczyć markę. Pokaż, że nie stanowisz kolejnej nudnej firmy, która publikuje wyłącznie branżowe treści – w końcu jesteśmy ludźmi. Po trzecie, bądź autentyczny i nie publikuj treści tworzonych tylko po to, aby je tworzyć. Jeżeli Twoja firma naprawdę jest ludzka, takie materiały pojawiać się będą spontanicznie.
B2B również ma szansę na spokojne wakacje, co udowodniliśmy powyżej. Stosując się do powyższych rad, na pewno nie doświadczysz rozczarowania wraz z nadejściem końca roku, czy też kolejnego sezonu. To okresy w roku, zwyczajnie wymagają zaangażowania i rozważnego planowania, jednak nie przynoszą dominacji jednego modelu nad drugim.
Jeżeli jednak chciałbyś skorzystać z pomocy, nasz zespół ekspertów tylko oczekuje na kontakt z twojej strony. Jesteśmy tu dla Ciebie i również po to, aby Twój biznes wszedł na jeszcze wyższy poziom!
W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.