Prowadząc sklep internetowy, musisz zadbać o jego przejrzystość oraz intuicyjną nawigację. To trudne zadanie, ponieważ z jednej strony musisz spełniać wymagania robotów wyszukiwarek, zaś z drugiej wymagania klientów. A konsumenci są dziś znacznie bardziej świadomi i wiedzą czego szukają, zależy im na czasie. W odpowiedniej optymalizacji witryny pomogą Ci kategorie i subkategorie produktów.
Jest to zbiór elementów z danej grupy wyróżniających się wspólną cechą. Sprawiają one, że poszukiwanie konkretnych przedmiotów jest łatwiejsze ze względu na zawężone wyniki. Odpowiednio opisane kategorie mogą skutecznie wspierać działania SEO. Są również dobrym sposobem na rozwijanie publikowanych materiałów. Pamiętaj, że każdy content może podlegać pozycjonowaniu!
Sklep internetowy powinien kierować ruch w określone miejsca na stronie. Stworzenie kategorii pozwoli Ci utrzymać kontrolę nad przepływem użytkowników, a także sprawi, że Twoja witryna stanie się przyjemniejsza w nawigacji. Dzięki temu klienci chętniej będą podejmować decyzje zakupowe.
Dodatkowo stworzenie struktury kategorii pozwoli Ci na zbudowanie odpowiedniej strategii widoczności w wynikach wyszukiwania i usystematyzujesz wykorzystywane słowa i frazy kluczowe niezbędne w pozycjonowaniu. Korzystanie jedynie ze strony głównej zawęża Twoje pole haseł kluczowych, a tym samym obniża szanse na stanie się liderem w rankingu.
Kategorie w sklepach internetowych pozwalają na podział oferty na mniejsze elementy, bardziej zawężone. Wpływa również na szybsze przeanalizowanie zawartości witryny przez roboty sieciowe. Dodatkowo stanowi istotny wkład w strategię budowania linków wewnętrznych pod kątem SEO.
Brzmi to banalnie, ale często się o tym zapomina, projektując układ strony. Zastosowanie rozwijanego menu typu breadcrumbs pozwala na łatwiejsze zaznajomienie się z kolejnymi kategoriami i podkategoriami oferowanych usług bądź produktów. Ich zawartość jest sczytywana przez roboty indeksujące, dzięki czemu linki zyskują większą moc. Ze strony użytkownika poprawia się tym samym jego doznanie, pozwala na łatwe korzystanie ze strony i powrót do strony głównej.
Breadcrumbs to podstawa dobrej, rozbudowanej witryny internetowej. Ułatwia nawigowanie po stronie i jej eksplorację. Za jego pomocą stworzysz drogę, jaką ma przejść klient. Najpopularniejsze i najczęściej zalecane jest menu oparte na lokalizacji, które wygląda w ten sposób:
Strona główna -> Kategoria -> Produkt -> Wariant
Poszczególne kategorie zawierają w sobie zbiory danych produktów. W tym kontekście niezbędna jest odpowiednio dobrana nazwa, która będzie korespondować z treścią kategorii oraz wpływać na pracę robotów wyszukiwarek. Koniecznie należy pilnować, aby treść i hasła się nie duplikowały – inaczej nasze działania spełzną na niczym. Dodatkowo musisz być konsekwentny – zachowaj jeden styl nazewnictwa, aby strona była spójna.
Poza nazwą należy zadbać o opisy produktów – to one spełniają kluczową rolę podczas sprzedaży. Zastępują tym samym postać rzeczywistego sprzedawcy i pomagają usprawnić decyzję konsumenta. W opisach kategorii należy zadbać więc o:
Większość taktyk mówi, że treść powinna znajdować się jak najwyżej, nawet ponad samymi produktami. Niestety jest to podejście dość nienaturalne, utrudniające przeglądanie usług. Z tego względu najlepiej umieścić opis pod nagłówkiem i produktem, tak aby klient najpierw zobaczył to, czego poszukuje.
Jest to strategia działająca dwutorowo. Po pierwsze buduje widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, a po drugie dba o wrażenia użytkownika, wpływając na współczynnik konwersji. Na co zwrócić w tym przypadku uwagę?
Z pewnością doskonale wiesz, jak ważny jest klient. Prowadząc witrynę e-commerce, nigdy nie możesz o tym zapomnieć. Zaczynając budowanie układu strony, postaw się na jego miejscu, przypomnij sobie swoją drogę zakupową i to, co w niej najbardziej cenisz. Kategorie produktów są idealnym filtrem, który pozwoli użytkownikowi skrócić czas na podejmowanie decyzji. Oczywiście przełoży się to zyski finansowe oraz poprawę jakości Twojej strony. Zacznij od podstaw!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.