DARMOWY AUDYT SEO

Marketing e-commerce – jak wykorzystać kategorie w sklepie internetowym?

4 min czytania
Marketing e-commerce – jak wykorzystać kategorie w sklepie internetowym?
Kategoria Pozycjonowanie

Prowadząc sklep internetowy, musisz zadbać o jego przejrzystość oraz intuicyjną nawigację. To trudne zadanie, ponieważ z jednej strony musisz spełniać wymagania robotów wyszukiwarek, zaś z drugiej wymagania klientów. A konsumenci są dziś znacznie bardziej świadomi i wiedzą czego szukają, zależy im na czasie. W odpowiedniej optymalizacji witryny pomogą Ci kategorie i subkategorie produktów.

Spis treści:

Kategoria

Jest to zbiór elementów z danej grupy wyróżniających się wspólną cechą. Sprawiają one, że poszukiwanie konkretnych przedmiotów jest łatwiejsze ze względu na zawężone wyniki. Odpowiednio opisane kategorie mogą skutecznie wspierać działania SEO. Są również dobrym sposobem na rozwijanie publikowanych materiałów. Pamiętaj, że każdy content może podlegać pozycjonowaniu!

Sprawdź: Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy na platformie Sky – Shop?

Zastosowanie kategorii w witrynach e-commerce

Sklep internetowy powinien kierować ruch w określone miejsca na stronie. Stworzenie kategorii pozwoli Ci utrzymać kontrolę nad przepływem użytkowników, a także sprawi, że Twoja witryna stanie się przyjemniejsza w nawigacji. Dzięki temu klienci chętniej będą podejmować decyzje zakupowe.

Dodatkowo stworzenie struktury kategorii pozwoli Ci na zbudowanie odpowiedniej strategii widoczności w wynikach wyszukiwania i usystematyzujesz wykorzystywane słowa i frazy kluczowe niezbędne w pozycjonowaniu. Korzystanie jedynie ze strony głównej zawęża Twoje pole haseł kluczowych, a tym samym obniża szanse na stanie się liderem w rankingu.

Kategorie w sklepach internetowych pozwalają na podział oferty na mniejsze elementy, bardziej zawężone. Wpływa również na szybsze przeanalizowanie zawartości witryny przez roboty sieciowe. Dodatkowo stanowi istotny wkład w strategię budowania linków wewnętrznych pod kątem SEO.

Sięgnij do rozwijanego menu

Brzmi to banalnie, ale często się o tym zapomina, projektując układ strony. Zastosowanie rozwijanego menu typu breadcrumbs pozwala na łatwiejsze zaznajomienie się z kolejnymi kategoriami i podkategoriami oferowanych usług bądź produktów. Ich zawartość jest sczytywana przez roboty indeksujące, dzięki czemu linki zyskują większą moc. Ze strony użytkownika poprawia się tym samym jego doznanie, pozwala na łatwe korzystanie ze strony i powrót do strony głównej.

Czym jest menu okruszkowe?

Breadcrumbs to podstawa dobrej, rozbudowanej witryny internetowej. Ułatwia nawigowanie po stronie i jej eksplorację. Za jego pomocą stworzysz drogę, jaką ma przejść klient. Najpopularniejsze i najczęściej zalecane jest menu oparte na lokalizacji, które wygląda w ten sposób:

Strona główna -> Kategoria -> Produkt -> Wariant

Pamiętaj o optymalizacji nazw produktów

Poszczególne kategorie zawierają w sobie zbiory danych produktów. W tym kontekście niezbędna jest odpowiednio dobrana nazwa, która będzie korespondować z treścią kategorii oraz wpływać na pracę robotów wyszukiwarek. Koniecznie należy pilnować, aby treść i hasła się nie duplikowały – inaczej nasze działania spełzną na niczym. Dodatkowo musisz być konsekwentny – zachowaj jeden styl nazewnictwa, aby strona była spójna.

Opisy kategorii

Poza nazwą należy zadbać o opisy produktów – to one spełniają kluczową rolę podczas sprzedaży. Zastępują tym samym postać rzeczywistego sprzedawcy i pomagają usprawnić decyzję konsumenta. W opisach kategorii należy zadbać więc o:

  • słowa kluczowe,
  • nagłówki H1, H2, H3, H4,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • odpowiednią długość.

W jakim miejscu umieścić opis kategorii?

Większość taktyk mówi, że treść powinna znajdować się jak najwyżej, nawet ponad samymi produktami. Niestety jest to podejście dość nienaturalne, utrudniające przeglądanie usług. Z tego względu najlepiej umieścić opis pod nagłówkiem i produktem, tak aby klient najpierw zobaczył to, czego poszukuje.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

SXO, czyli SEO w połączeniu z UX

Jest to strategia działająca dwutorowo. Po pierwsze buduje widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania, a po drugie dba o wrażenia użytkownika, wpływając na współczynnik konwersji. Na co zwrócić w tym przypadku uwagę?

  • rozmieszczenie tekstu, czcionka, rozmiar, nagłówki – bądź przejrzysty,
  • sposób zaprezentowania produktów, tak aby były czytelne na urządzeniach desktopowych oraz mobilnych,
  • proste, łatwe w zapamiętaniu nazewnictwo,
  • określenie specyfikacji produktów, jak rozmiar, skład, przeznaczenie, warianty,
  • możliwość dodawania do koszyka z poziomu strony kategorii,
  • język korzyści,
  • odpowiedzi na pytania klientów.
Sprawdź: Influence Marketing w e-commerce – jak planować działania?

Postaw na przejrzystość! Podsumowanie

Z pewnością doskonale wiesz, jak ważny jest klient. Prowadząc witrynę e-commerce, nigdy nie możesz o tym zapomnieć. Zaczynając budowanie układu strony, postaw się na jego miejscu, przypomnij sobie swoją drogę zakupową i to, co w niej najbardziej cenisz. Kategorie produktów są idealnym filtrem, który pozwoli użytkownikowi skrócić czas na podejmowanie decyzji. Oczywiście przełoży się to zyski finansowe oraz poprawę jakości Twojej strony. Zacznij od podstaw!

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 5

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jakie cechy ma wysokiej jakości zawartość stron internetowych?
Jakie cechy ma wysokiej jakości zawartość stron internetowych?
Czy wiesz, czym jest wysokiej jakości treść? Potrafisz takie stworzyć? W naszym artykule poznasz odpowiedzi na te z pozoru trudne pytania!
Mieć dobre podejście do SEO, to mieć jeszcze lepsze do języka – SEO i kwestia lingwistyki
Mieć dobre podejście do SEO, to mieć jeszcze lepsze do języka – SEO i kwestia lingwistyki
Google nieprzerwanie rozwija swoje kompetencje językowe, my też powinniśmy.
Jak wybrać najlepszą firmę marketingu internetowego?
Jak wybrać najlepszą firmę marketingu internetowego?
Masz do podjęcia trudną decyzję, jaka agencja SEO będzie najlepsza dla Twojej firmy? Z każdej strony widzisz samym “ekspertów”? Przeczytaj nasz artykuł, pomożemy Ci podjąć decyzję!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie