Zapytaj o ofertę
Marketing mobilny – czym jest, jak działa i jak go wdrożyć?
  • ICEA
  • /
  • Blog
  • /
  • Marketing mobilny – czym jest, jak działa i jak go wdrożyć?

Marketing mobilny – czym jest, jak działa i jak go wdrożyć?

5 min. czytania

Aby przyciągnąć odbiorców i zwiększyć sprzedaż, konieczne jest stworzenie odpowiedniej kampanii marketingowej. W skład tej strategii wchodzi wiele technik, takich jak reklamy PPC, marketing e-mailowy czy oferty w mediach społecznościowych. Dziś pod lupę weźmiemy jednak marketing mobilny, który w ostatnim czasie rozwija się niezwykle prężnie.

Czym jest marketing mobilny?

Marketing mobilny to proces budowania kampanii reklamowych i sprzedażowych, które mają na celu pozyskanie klientów spośród użytkowników mobilnych. Jeśli zestaw technik zostanie odpowiednio wdrożony, marketing mobilny może okazać się najskuteczniejszą strategią.

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, celem marketingu mobilnego jest przekształcenie użytkowników urządzeń mobilnych w potencjalnych klientów. Służą temu techniki, takie jak personalizacja reklam, wysyłanie odpowiednich informacji, optymalizacja strony internetowej i wiele innych.

Warto podkreślić, że Google wzięło pod uwagę indeksowanie mobilne już w 2019 roku, co zmieniło podejście wielu marketerów i twórców stron internetowych. Istotne jest też to, że większość użytkowników, w celu znalezienia informacji w sieci, korzysta w obecnych czasach ze smartfonów, dlatego każda kampania powinna uwzględniać ten aspekt.

Marketing mobilny pozwala dotrzeć do odbiorców z całego świata, budować wizerunek marki i kontaktować się z klientami niezależnie od czasu czy miejsca. Czy wiesz, że na świecie jest obecnie więcej smartfonów niż ludzi? Niesamowite, prawda? Jest to kolejny argument przemawiający za szybkim wdrożeniem kampanii marketingu mobilnego do każdej strategii sprzedażowej.

Omówimy zatem wszelkie aspekty tej formy marketingu i podpowiemy Ci, jak ją wdrożyć.

Jakie działania wchodzą w skład marketingu mobilnego?

Ten rodzaj marketingu jest niezwykle złożoną formą reklamowania produktów w sieci. W skład zestawu najpopularniejszych działań wchodzą między innymi promowanie marki za pośrednictwem SMS-ów czy wysyłanie powiadomień. Istotne są też kampanie reklamowe w aplikacjach mobilnych i skanowanie kodów QR w celu znalezienia konkretnych ofert lub usług. Ciekawą odmianą jest też marketing zbliżeniowy, który działa na zasadzie powiadamiania użytkowników o bliskości sprzedawcy na podstawie ich lokalizacji.

Źródło: Daria Shevtsova/pexels.com

Przewagą marketingu mobilnego nad tradycyjną formą kampanii w sieci jest przede wszystkim ukierunkowanie strategii na podstawie zachowań klientów. Podczas gdy dane demograficzne są wciąż niezwykle ważne, działania konsumentów mogą znacznie usprawnić wszelkie procesy i doprowadzić markę do doskonałych wyników.

Jak opracować strategię marketingu mobilnego?

Zbadaj o swoich docelowych odbiorców

Reklama mobilna uwzględnia przede wszystkim zachowania konsumentów. Aby więc stworzyć skuteczną kampanię marketingową, musisz zgromadzić wiele informacji na temat grupy docelowych odbiorców. Pod uwagę weź nie tylko ich lokalizację czy wiek, ale też takie czynniki, jak upodobania, co zachęca ich do zakupu, oraz jaka forma treści jest im najbliższa. Dzięki temu wydłuży się ich pobyt na stronie.

Określ swoje cele

Aby opracować skuteczną kampanię marketingu mobilnego, musisz dokładnie określić to, co chcesz dzięki niej osiągnąć. W ten sposób nie tylko będziesz w stanie dobrać odpowiednie techniki reklamowe, ale też zapewnić użytkownikom doskonałe wrażenia, co przełoży się na osiągane wyniki.

Stwórz wskaźniki KPI

Wskaźniki KPI to elementy, które pozwolą Ci ocenić skuteczność kampanii marketingowej. Musisz więc wybrać odpowiednie współczynniki dopasowane do Twoich celów, dzięki którym łatwo zbadasz efektywność swoich działań. Wskaźniki KPI obejmują zazwyczaj zaangażowanie użytkowników, pozyskiwanie nowych klientów, konwersje i itp.

Kontroluj dane mobilne

Dzięki Google Analytics będziesz w stanie na bieżąco monitorować zachowania użytkowników i analizować to, jak skuteczna jest prowadzona kampania. Badanie kluczowych wskaźników, takich jak konwersja czy wrażenia użytkownika, pomoże Ci określić, czy warto zoptymalizować stronę pod kątem urządzeń mobilnych, czy nie.

Jak wdrożyć strategię marketingu mobilnego?

Zoptymalizuj witrynę

Twoim priorytetem powinno być zbudowanie skutecznej strony internetowej, która uwzględni parametry urządzeń mobilnych i zagwarantuje Ci napływ nowych klientów. Najprostszym sposobem jest skorzystanie z takich platform, jak WordPress i GoDaddy, które umożliwiają łatwe i szybkie budowanie witryn.

Jeśli jednak posiadasz już zoptymalizowaną witrynę, ale chcesz rozszerzyć swoją działalność w kierunku marketingu mobilnego, możesz użyć platform plug-and-play. Umożliwiają one stworzenie wersji strony internetowej dostosowanej do wymiaru ekranu urządzenia, z którego korzystają użytkownicy.

Skorzystaj z ukierunkowania opartego na lokalizacji

Aby pozyskać nowych klientów, możesz użyć platform opartych na lokalizacji, które pozwolą Ci w łatwy sposób skonfigurować swoją witrynę. W ich skład wchodzą na przykład Gowalla, FourSquare czy Facebook. Dzięki temu dotrzesz do szerszego grona odbiorców, a współczynnik konwersji znacznie wzrośnie.

Działaj wszechstronnie

Jeśli chcesz pozyskać nowych odbiorców i zaprezentować swoją ofertę na wielu obszarach, musisz być obecny na wszelkich płaszczyznach marketingowego świata. Zacznij więc wdrażać różne techniki, wykorzystywać innowacyjne sposoby i próbować nowych środków reklamowych, a z pewnością zwiększysz popularność swojej marki oraz przyciągniesz nowych klientów.

Wykorzystaj kody QR

Kody QR to doskonały sposób na szybkie przenoszenie użytkowników do cennych treści. Odbiorcy cenią sobie łatwość korzystania z witryny, co z pewnością przełoży się na osiągane wyniki. W ostatnim czasie element ten stał się swego rodzaju “kopalnią złota”, gdyż korzystnie wpływa na rozpowszechnianie ofert w Internecie i buduje ruch w witrynie.

Marketing mobilny już nie taki straszny!

Masz już wszelkie niezbędne informacje, które pozwolą Ci opracować i wdrożyć skuteczną strategię marketingu mobilnego. Nie musimy też pewnie przypominać, dlaczego ta forma kampanii jest jedną z najbardziej opłacalnych – większość użytkowników korzysta przecież ze smartfonów. Wykorzystaj więc ten fakt i zacznij działać w tym kierunku, a z pewnością osiągniesz niesamowite efekty!

W przypadku pytań nasza agencja SEO zaprasza do kontaktu.

Zamów bezpłatny audyt SEO.
Dowiedz się, co w pozycjonowaniu Twojej strony możemy zrobić lepiej. Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym specjalistą.

    Dziękujemy za wiadomość!

    Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

    Do usłyszenia!

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 . Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    *

    Blog

    Dzielimy się tym, co wiemy i co umiemy.

    Agencja digital marketing – czym się zajmuje?
    Agencja digital marketing – czym się zajmuje?
    Promowanie marki w Internecie nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się więc na współpracę […]
    PLA – co to jest?
    PLA – co to jest?
    W Twojej strategii marketingowej nie powinno zabraknąć Product Listing Ads (PLA). Dzięki nim możesz skutecznie zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie online.
    Jak osiągnąć cele marketingowe wykorzystując metodę SMART?
    Jak osiągnąć cele marketingowe wykorzystując metodę SMART?
    Jasno określone cele marketingowe to najważniejszy aspekt każdej strategii. W tym artykule dowiesz się, jak je zdefiniować i czego mogą dotyczyć!
    Przeprowadzimy dla Ciebie darmowy audyt e-commerce.

    W trakcie konsultacji wideo z analitykiem wzrostu:

    • Otrzymasz raport widoczności Twojej strony internetowej.
    • Omówimy efektywność Twoich obecnych kampanii reklamowych.
    • Skoncentrujemy się na analizie doświadczenia użytkownika na Twojej stronie e-commerce.
    Umów się na spotkanie
    Paweł Borowik Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik
    Head of Sales
    Paweł Borowik Head of Sales
    Dowiedz się, jak możemy zwiększyć efektywność rozwoju Twojej platformy e-commerce.
    Zamów bezpłatny audyt e-commerce. Skontaktujemy się z Tobą, aby umówić Cię na niezobowiązującą konsultację z naszym analitykiem.

      Twoja rola w firmie
      Twoja rola w firmie
      Dziękujemy za wiadomość!

      Oddzwonimy na wskazany numer telefonu, aby umówić się na dogodny dla Ciebie termin niezobowiązującej konsultacji z naszym specjalistą.

      Do usłyszenia!

      Dołącz do newslettera
      Solidna dawka wiedzy co dwa tygodnie na Twoim mailu.