DARMOWY AUDYT SEO

Marketing na TikToku

6 min czytania
Marketing na TikToku
Kategoria Marketing

Platforma TikTok nieustannie się rozwija. Jako że liczba jej użytkowników stale wzrasta, warto wykorzystać ją w swojej strategii marketingowej. Trzeba jednak pamiętać, że coraz więcej marek decyduje się na wdrożenie kampanii reklamowej na TikToku, dlatego wypromowanie tam swojej oferty nie jest łatwe. W tym artykule omówimy zatem, jak powinien wyglądać marketing na tej platformie i podpowiemy, na co zwrócić uwagę, aby uzyskać najlepsze efekty!

Spis treści:

Czym jest marketing na TikToku?

Wraz z rozwojem TikToka potencjał marketingowy tego narzędzia znacznie wzrasta. Platforma jest bowiem przyjazna nie tylko dla użytkowników, ale też marek chcących wypromować swoją ofertę w Internecie. Pozwala budować zasięgi, nawiązywać relacje z konsumentami oraz zwiększać świadomość marki wśród potencjalnych klientów.

Marketing na TikToku pozwala ponadto szybko zdobyć przewagę nad konkurencyjnymi markami, z racji, że nie jest to jeszcze najpopularniejszy serwis społecznościowy.

Jeszcze jakiś czas temu z TikToka korzystały głównie dzieci i młodzież. Aktualnie platforma ta budzi zainteresowanie coraz większej liczby dorosłych, osób w średnim wieku, a nawet seniorów. TikTok staje się bowiem bardzo uniwersalny, a prezentowane w serwisie treści dostosowywane są do potrzeb różnych grup docelowych.

Jako że potencjał tego narzędzia może być wykorzystywany przez niemal każdą branżę, coraz więcej firm decyduje się na marketing na TikToku. Jak powinna wyglądać kampania, aby przyniosła oczekiwane rezultaty?

Sprawdź: Jak zwiększyć konwersję z reklam produktowych? 3 porady o wyborze produktów i cenach.

Marketing na TikToku – jakie narzędzia wykorzystać?

TikTok oferuje przedsiębiorcom wiele przydatnych narzędzi, za pośrednictwem których mogą oni skutecznie promować swoje marki online. Warto też dodać, że platforma nieustannie się rozwija, a zakres dostępnych technik rośnie z dnia na dzień. Poniżej przedstawiamy jednak listę najpopularniejszych form, jakie warto wykorzystać podczas promocji marki na TikToku.

  • Transmisje na żywo,
  • TopView – reklamy wyświetlane użytkownikowi od razu po uruchomieniu serwisu,
  • In Feed Videos – 60-sekundowe filmiki z dźwiękiem,
  • Branded Effects – forma reklamy zawierająca produkt lub wizerunek danej marki,
  • Brand Takeovers – proste reklamy wideo lub graficzne o długości 3-5 sekund,
  • Hashtag Challenge – reklamy skłaniające użytkowników do wzięcia udziału w wyzwaniu marki,
  • One Day Max – reklama o pełnej widoczności wyświetlająca się przez 24 godziny,
  • Brand Premium – reklama z przyciskiem call to action,
  • Duety – oferty w formie dwóch filmików wideo umieszczonych obok siebie, tworzonych z innymi markami lub influencerami,
  • Stitch – technika polegająca na wycięciu fragmentu wybranego wideo i wstawieniu go do własnego filmiku.

Przydatnym narzędziem TikToka jest także TikTok Analytics, czyli panel ze statystykami i analizami dostępny w wersji Pro. Pozwala on na bieżąco śledzić efektywność podejmowanych działań, weryfikować skuteczność poszczególnych rozwiązań, identyfikować wszelkie błędy oraz wprowadzać niezbędne poprawki. Jest to szczególnie ważne z punktu widzenia marek realizujących kampanię reklamową w tej aplikacji, gdyż pozwala zoptymalizować budżet marketingowy i w pełni wykorzystać jego potencjał.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak powinna wyglądać skuteczna kampania na TikToku?

Promowanie marki na TikToku, wbrew pozorom, nie jest łatwe. Kluczowym aspektem każdej kampanii na tej platformie jest dostosowanie przekazu do preferencji grupy docelowej. Jak już wspomnieliśmy, na TikToku możemy spotkać się zarówno z dziećmi, jak i osobami w średnim wieku. Jak zatem opracować skuteczną strategię marketingową w tym serwisie?

Wybór grupy docelowej

Jednym z najważniejszych aspektów każdej kampanii reklamowej na TikToku jest wybór właściwej grupy docelowej. Warto w tym zakresie przeprowadzić szczegółowe badania mające na celu identyfikację potrzeb, oczekiwań, problemów i cech demograficznych potencjalnych klientów użytkujących tę platformę. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie nawiązać z odbiorcami pozytywną relację i skłonić ich do skorzystania z oferty danej marki.

Tworzenie treści

Nie od dziś wiadomo, że najważniejszym elementem każdej strategii marketingowej online jest treść. Content na TikToku może przybrać różny charakter, od rozrywkowego, przez edukacyjny, po psychologiczny. Ważne jest jednak, aby dostosować go do potrzeb potencjalnych klientów, a także zadbać o autentyczność i oryginalność publikacji.

Influencer marketing

Od jakiegoś czasu mediami społecznościowymi rządzą influencerzy. Jako że ich opinie mają bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe klientów, warto nawiązać współpracę z popularnymi osobami na TikToku. Dzięki nim znacznie łatwiej będzie można zwiększyć świadomość marki, wzmocnić jej wizerunek, pozyskać nowych odbiorców oraz podkreślić profesjonalizm oferowanych usług.

Hashtagi

Hashtagi są nieodłącznym elementem każdej kampanii marketingowej na TikToku. Jak jednak wybrać najlepsze? Doskonale sprawdzi się w tym przypadku analiza konkurencji. Badając hashtagi wykorzystywane przez inne marki w branży, znacznie łatwiej będzie znaleźć takie, które cieszą się szczególnym zainteresowaniem potencjalnych klientów.

Warto też pomyśleć o stworzeniu własnego firmowego hashtagu, który umożliwi użytkownikom łatwe wyszukiwanie treści marki na TikToku.

Analiza efektów

Regularność publikacji na TikToku to klucz do sukcesu każdej kampanii promocyjnej. Zachowanie ciągłości w tym aspekcie bardzo korzystnie wpływa na wizerunek marki, a także na algorytmy tej platformy, które promują systematyczne profile.

Trzeba jednak na bieżąco śledzić i trafnie interpretować efektywność poszczególnych działań. Dzięki kompleksowej analizie skuteczności realizowanej kampanii znacznie łatwiej będzie wykryć błędy i zoptymalizować wykorzystywane techniki.

Sprawdź: Czym jest Google Discover?

Marketing na TikToku – dlaczego warto?

Opracowanie skutecznej kampanii reklamowej na TikToku nie jest tak łatwe, jak mogłoby się wydawać. Regularne ulepszanie algorytmu aplikacji oraz wzrost liczby jej użytkowników to tylko kilka problemów, z jakimi przedsiębiorcy działający na tej platformie borykają się każdego dnia. Niemniej jednak warto zainwestować w kampanię marketingową na TikToku, gdyż może okazać się to najlepszym sposobem na wypromowanie marki w Internecie. Jakie są najważniejsze zalety działań reklamowych w tym serwisie?

  • Szybki zwrot z inwestycji,
  • stosunkowo mała konkurencja,
  • dynamiczny rozwój technik reklamowych,
  • możliwość stałej analizy efektywności podejmowanych działań,
  • możliwość dostosowania publikowanych treści do indywidualnych preferencji poszczególnych odbiorców,
  • łatwość użytkowania aplikacji.

TikTok to jedno z najszybciej rozwijających się narzędzi marketingowych. Opracowanie skutecznej kampanii na tej platformie nie jest jednak łatwe. Aby uzyskać najlepsze efekty i maksymalnie wykorzystać potencjał strategii marketingowej, warto skorzystać z pomocy doświadczonej agencji interaktywnej. Specjaliści nie tylko przeprowadzą niezbędne badania i wybiorą skuteczne techniki, ale też wdrożą działania, dzięki którym pokonanie konkurencji oraz pozyskanie nowych klientów będzie o wiele łatwiejsze.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 2

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czy reklamowanie na YouTube się opłaca?
Czy reklamowanie na YouTube się opłaca?
Ile trzeba zainwestować w reklamę na platformie YouTube? Czy taka forma promocji się opłaca? Omawiamy korzyści, a także koszty reklamy na YouTube.
Marketing franczyzowy: Wyzwania skalowania SEO
Marketing franczyzowy: Wyzwania skalowania SEO
Istnieje wiele wyzwań związanych ze skalowaniem biznesu w kontekście marketingu franczyzowego i SEO. W tym artykule poznasz ich rozwiązania!
Wybór agencji reklamowej do social media
Wybór agencji reklamowej do social media
Dostępność wielu agencji reklamowych powoduje, że trudno dokonać trafnego wyboru. Coraz więcej firm oferuje wachlarz możliwości. Jak wspomóc swój biznes?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie