Marketing wideo – dlaczego to się opłaca?

Marketing wideo – dlaczego to się opłaca?

StockSnap/pexels.com

Nie ma lepszego sposobu na nadanie charakteru tworzonym treściom niż korzystanie z multimediów. Oczywiście słowo pisane wciąż stanowi fundament branży SEO, jednak niedopowiedzeniem byłoby nazwać materiał filmowy wyłącznie lepszym rozwiązaniem niż tekst. Trudno nie dopatrywać się przyszłości marketingu w wykorzystaniu treści audiowizualnych – przykładów nie trzeba szukać daleko, wystarczy spojrzeć jakim zainteresowaniem cieszy się serwis YouTube. Marka, której strategia zakłada wykorzystanie rozwiązań innych, niż wyłącznie oparte o treści pisemne, podejmuje obecnie najlepszą możliwą decyzję dla swojego wizerunku i nie tylko.

Poniżej przedstawiamy kilka korzyści, wynikających z wykorzystania marketingu wideo w strategii przygotowywania treści.

Tik-Tok, Instagram, Twitter – treści wizualne zdominowały wszystko

Pozycjonowanie w każdej formie, jeżeli realizowane z troską o SEO, będzie skuteczne i efektywne. Nie da się jednak ukryć, że tuż za dopieszczonym SEO, uplasowało się rozpowszechnianie treści audiowizualnych w niemal wszystkich najpopularniejszych kanałach mediów społecznościowych. Choć to przygnębiające, twórcy, którzy publikują wyłącznie teksty pisane, praktycznie nie mają szans z treściami wizualnymi. Produkowany przez nie ruch bywa niewyobrażalny, co pozwala stwierdzić bez cienia wątpliwości, że materiał filmowy jest wabikiem doskonałym, niedającym się pokonać choćby najbardziej kunsztownym blogom. Szczęśliwie nie możemy jeszcze mówić o monopolizacji branży przez jedną z form i choć słowo zepchnięte zostało przez obraz na drugi plan, obie formy sprzyjają wspólnemu celowi – konwersji. Masz pomysł na ciekawe wideo? Może coś humorystycznego? Jeżeli to Tobie uda się zdobyć serca odbiorców, sukces jest murowany. Warto pamiętać, że zarówno filmy, jak i fotografie generują największy ruch w całym Internecie – wystarczy choćby powiązanie Twojej marki z ponadprzeciętnie popularną treścią, a twoją stronę zaleje tsunami odbiorców.

Treści wizualne z dużą wartością dla Google

Google “widzi” filmy, a co więcej, potrafi ocenić ich wartość dla całokształtu treści witryny. Przyciągać uwagę algorytmu, mogą choćby sam tytuł lub opis materiału wideo. Jednakże Google filmu nie będzie oglądać ani odsłuchiwać zawartego w nim audio, toteż korzystna jest transkrypcja, pozwalająca na zaindeksowanie materiału. Strona, na której zauważone zostaną multimedia, kategoryzowana jest jako bardziej atrakcyjna dla odbiorcy, a to z kolei pozytywnie wpływa na jej pozycjonowanie w rankingach. Jeżeli pragniesz tworzyć treści, które algorytm pokocha, zawsze możesz skorzystać z pomocy profesjonalnych ekip filmowych, które zatroszczą się o wszystkie czynniki świadczące o wysokiej jakości.

Obraz jak inspiracja

Należy kuć żelazo, póki gorące – autor sprawnie posługujący się piórem, jest w stanie czerpać z fenomenu produkcji, wykorzystując go jako podstawę do stworzenia przyciągających uwagę tekstów np. do publikacji na blogu. Chociaż treści publikowane w mediach społecznościowych nieustannie zyskują i tracą popularność i niekiedy niełatwym jest nadążyć za zmianami w trendach, to przy pomocy dobrej organizacji czasu pracy, jesteśmy w stanie skupić się na realizacji treści, która aktualnie cieszy się zauważalnie większym zainteresowaniem spośród pozostałych. Najprościej możemy określić to mianem “płynięcia z nurtem” – staraj się wykorzystać sytuację, gdy tylko nadarzy się okazja, a gdy Ci się to powiedzie, możesz być pewien, że znajdziesz swoje miejsce na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Autostrada dla konwersji

Źródło: StockSnap/pexels.com

Tam, gdzie publikowane są filmy, mamy do czynienia z wysokim współczynnikiem konwersji. Dzieje się tak, ponieważ materiały wideo skutecznie skłaniają odbiorców do odwiedzania wszelakich stron internetowych. Ruch generowany jest przez liczne backlinki, udostępnienia innych użytkowników, nierzadko nawet strony o charakterze informacyjnym, które omawiają kontekst zaprezentowanych w filmie wydarzeń. Każde udostępnienie, czy najmniejsza wzmianka jest motorem napędowym dla konwersji, która jest bezsprzecznie najważniejsza dla witryny. Istnieje szansa, że materiał zostanie udostępniony przez użytkownika, który cieszy się dużą popularnością w postaci licznej grupy obserwatorów, w takiej sytuacji mówimy już o niewyobrażalnym sukcesie. Jest to jeden z kluczowych powodów, dla których marki nawiązują współpracę z osobami rozpoznawalnymi w mediach społecznościowych. Takie działanie jest korzystne dla content marketingu i pozwala na natychmiastowe przeskoczenie wielu kamieni milowych na drodze budowania wizerunku marki.

Podsumowanie

Marketing wideo to przyszłościowe działanie z punktu widzenia budowania strategii SEO. Prowadzi do dynamicznego wzrostu współczynnika konwersji, jednocześnie dając szansę na znacznie skrócone w czasie uzyskanie rozpoznawalności w mediach społecznościowych. Google zdaje sobie sprawę z fenomenu materiałów audiowizualnych i ich wpływu na kształtowanie ruchu w sieci, przez co nieustannie usprawnia swoje algorytmy celem dokładniejszego analizowania wszystkich elementów składających się na treść zawartą w witrynie. Czy warto więc dać szansę marketingowi z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych? Niezaprzeczalnie tak i właśnie dlatego nie powinieneś się nad tym dłużej zastanawiać, tylko dać im szansę na rozwinięcie horyzontów Twojej marki.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Marketing
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Marketing online. Czym jest strona docelowa i jak ją wykorzystać?

    Marketing online. Czym jest strona docelowa i jak ją wykorzystać?

    Landing page jako strategia promocyjna dla witryn e-commerce. Jak zaprezentować swoją ofertę? Jakie praktyki SEO są najbardziej przydatne?
    Czy e-mail marketing jeszcze sprzedaje?

    Czy e-mail marketing jeszcze sprzedaje?

    Szukasz najlepszego kanału komunikacji z klientem? Być może w Twojej branży okaże się nim e-mail marketing. Sprawdź, jak realizować go tak, by nie trafić do folderu ze SPAM-em.
    Co to jest newsletter?

    Co to jest newsletter?

    Masz do dyspozycji bardzo skuteczne narzędzie do zwiększania zysków ze sprzedaży, ale z niego nie korzystasz. Zobacz, jak wygląda skuteczny newsletter.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.