Nie ma lepszego sposobu na nadanie charakteru tworzonym treściom niż korzystanie z multimediów. Oczywiście słowo pisane wciąż stanowi fundament branży SEO, jednak niedopowiedzeniem byłoby nazwać materiał filmowy wyłącznie lepszym rozwiązaniem niż tekst. Trudno nie dopatrywać się przyszłości marketingu w wykorzystaniu treści audiowizualnych – przykładów nie trzeba szukać daleko, wystarczy spojrzeć jakim zainteresowaniem cieszy się serwis YouTube. Marka, której strategia zakłada wykorzystanie rozwiązań innych, niż wyłącznie oparte o treści pisemne, podejmuje obecnie najlepszą możliwą decyzję dla swojego wizerunku i nie tylko.
Poniżej przedstawiamy kilka korzyści, wynikających z wykorzystania marketingu wideo w strategii przygotowywania treści.
Pozycjonowanie w każdej formie, jeżeli realizowane z troską o SEO, będzie skuteczne i efektywne. Nie da się jednak ukryć, że tuż za dopieszczonym SEO, uplasowało się rozpowszechnianie treści audiowizualnych w niemal wszystkich najpopularniejszych kanałach mediów społecznościowych. Choć to przygnębiające, twórcy, którzy publikują wyłącznie teksty pisane, praktycznie nie mają szans z treściami wizualnymi. Produkowany przez nie ruch bywa niewyobrażalny, co pozwala stwierdzić bez cienia wątpliwości, że materiał filmowy jest wabikiem doskonałym, niedającym się pokonać choćby najbardziej kunsztownym blogom. Szczęśliwie nie możemy jeszcze mówić o monopolizacji branży przez jedną z form i choć słowo zepchnięte zostało przez obraz na drugi plan, obie formy sprzyjają wspólnemu celowi – konwersji. Masz pomysł na ciekawe wideo? Może coś humorystycznego? Jeżeli to Tobie uda się zdobyć serca odbiorców, sukces jest murowany. Warto pamiętać, że zarówno filmy, jak i fotografie generują największy ruch w całym Internecie – wystarczy choćby powiązanie Twojej marki z ponadprzeciętnie popularną treścią, a twoją stronę zaleje tsunami odbiorców.
Google “widzi” filmy, a co więcej, potrafi ocenić ich wartość dla całokształtu treści witryny. Przyciągać uwagę algorytmu, mogą choćby sam tytuł lub opis materiału wideo. Jednakże Google filmu nie będzie oglądać ani odsłuchiwać zawartego w nim audio, toteż korzystna jest transkrypcja, pozwalająca na zaindeksowanie materiału. Strona, na której zauważone zostaną multimedia, kategoryzowana jest jako bardziej atrakcyjna dla odbiorcy, a to z kolei pozytywnie wpływa na jej pozycjonowanie w rankingach. Jeżeli pragniesz tworzyć treści, które algorytm pokocha, zawsze możesz skorzystać z pomocy profesjonalnych ekip filmowych, które zatroszczą się o wszystkie czynniki świadczące o wysokiej jakości.
Należy kuć żelazo, póki gorące – autor sprawnie posługujący się piórem, jest w stanie czerpać z fenomenu produkcji, wykorzystując go jako podstawę do stworzenia przyciągających uwagę tekstów np. do publikacji na blogu. Chociaż treści publikowane w mediach społecznościowych nieustannie zyskują i tracą popularność i niekiedy niełatwym jest nadążyć za zmianami w trendach, to przy pomocy dobrej organizacji czasu pracy, jesteśmy w stanie skupić się na realizacji treści, która aktualnie cieszy się zauważalnie większym zainteresowaniem spośród pozostałych. Najprościej możemy określić to mianem “płynięcia z nurtem” – staraj się wykorzystać sytuację, gdy tylko nadarzy się okazja, a gdy Ci się to powiedzie, możesz być pewien, że znajdziesz swoje miejsce na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Autostrada dla konwersji
Tam, gdzie publikowane są filmy, mamy do czynienia z wysokim współczynnikiem konwersji. Dzieje się tak, ponieważ materiały wideo skutecznie skłaniają odbiorców do odwiedzania wszelakich stron internetowych. Ruch generowany jest przez liczne backlinki, udostępnienia innych użytkowników, nierzadko nawet strony o charakterze informacyjnym, które omawiają kontekst zaprezentowanych w filmie wydarzeń. Każde udostępnienie, czy najmniejsza wzmianka jest motorem napędowym dla konwersji, która jest bezsprzecznie najważniejsza dla witryny. Istnieje szansa, że materiał zostanie udostępniony przez użytkownika, który cieszy się dużą popularnością w postaci licznej grupy obserwatorów, w takiej sytuacji mówimy już o niewyobrażalnym sukcesie. Jest to jeden z kluczowych powodów, dla których marki nawiązują współpracę z osobami rozpoznawalnymi w mediach społecznościowych. Takie działanie jest korzystne dla content marketingu i pozwala na natychmiastowe przeskoczenie wielu kamieni milowych na drodze budowania wizerunku marki.
Marketing wideo to przyszłościowe działanie z punktu widzenia budowania strategii SEO. Prowadzi do dynamicznego wzrostu współczynnika konwersji, jednocześnie dając szansę na znacznie skrócone w czasie uzyskanie rozpoznawalności w mediach społecznościowych. Google zdaje sobie sprawę z fenomenu materiałów audiowizualnych i ich wpływu na kształtowanie ruchu w sieci, przez co nieustannie usprawnia swoje algorytmy celem dokładniejszego analizowania wszystkich elementów składających się na treść zawartą w witrynie. Czy warto więc dać szansę marketingowi z wykorzystaniem materiałów audiowizualnych? Niezaprzeczalnie tak i właśnie dlatego nie powinieneś się nad tym dłużej zastanawiać, tylko dać im szansę na rozwinięcie horyzontów Twojej marki.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.