Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to stale rozwijający się obszar marketingowy. Wraz ze zmianą algorytmów, stare taktyki SEO, które kiedyś zapewniały wiele korzyści, teraz po prostu przestają działać, a nawet mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek Twojej marki.
Dlatego tak ważna jest aktualizacja strategii i ciągłe dostosowywanie się do zmian, które przeprowadza Google. W tym artykule dowiesz się, czego unikać podczas optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek, aby zarówno użytkownicy, jak i wyszukiwarki uznały Cię za dostawcę wysokiej jakości treści.
Upychanie słów kluczowych może mieć wiele wcieleń, ale zwykle jest to nadużywanie najważniejszych fraz w metadanych lub całej treści. Wiele lat temu algorytmy sprawdzały liczbę słów kluczowych w zawartości witryny i zakładały, że im jest ich więcej, tym bardziej trafna jest dana strona. Uwzględnienie popularnych haseł jest nadal ważne, ale znacznie bardziej istotne okazało się tworzenie wysokiej jakości tekstów, które strategicznie wykorzystują słowa kluczowe. Poniżej przedstawiono przykłady upychania słów kluczowych.
Witryny Web 2.0 to platformy, które umożliwiają samodzielne przesyłanie treści, takich jak Blogspot, Medium, Quora i inne. Od kilku lat Google zaczął karać witryny za spam i niskiej jakości budowanie linków, szczególnie z tego typu stron.
Ponadto wiele z nich wprowadziło atrybut „rel=nofollow”, aby żadne linki nie przekazywały kapitału. Kolejne aktualizacje, takie jak Penguin w 2021, dodatkowo obniżyły wartość linków zwrotnych z tych źródeł.
Witryny Web 2.0 to platformy, które umożliwiają samodzielne przesyłanie treści, takich jak Blogspot, Medium, Quora i inne. Od kilku lat Google zaczął karać witryny za spam i niskiej jakości budowanie linków, szczególnie z tego typu stron.
Ponadto wiele z nich wprowadziło atrybut „rel=nofollow”, aby żadne linki nie przekazywały kapitału. Kolejne aktualizacje, takie jak Penguin w 2021, dodatkowo obniżyły wartość linków zwrotnych z tych źródeł.
Wraz ze wzrostem popularności forów internetowych i komentowania blogów ludzie zaczęli spamować linkami do swojej witryny z wielu różnych popularnych portali, takich jak Reddit lub YouTube.
Jednakże, tego typu portale i komentarze nadal mogą generować ruch, więc błędem byłoby stwierdzenie, że ta taktyka nie ma żadnej wartości. Jest to bezowocne z perspektywy budowania linków, ale metoda ta może wciąż przynosić pewne korzyści w postaci napływu nowych odbiorców
Katalog artykułów to strona internetowa, na której piszesz kilkaset słów treści, a następnie dołączasz swój profil na dole artykułu lub biografię bogatą w słowa kluczowe. Algorytmy takie jak Penguin i Panda sprawiły, że ta taktyka stała się praktycznie bezużyteczna.
Wymiana linków była popularna w 2000 roku wraz z fazami takimi jak #followforfollow. Właściciel witryny umieszczał adres URL “wspólnika” na swojej stronie w zamian za takie samo zagranie z jego udziałem. Kilkukrotna sytuacja tego typu z pewnością nie spowoduje żadnych problemów, jednak nadużywanie tej taktyki jest sprzeczne z wytycznymi Google dotyczącymi jakości linków i może przynieść efekty odwrotne do zamierzonych.
Maskowanie to zaawansowana technika black hat SEO, w której strona oferowana użytkownikowi różni się od tej, która jest pokazywana wyszukiwarkom. Maskowanie może przybierać wiele różnych form. Między innymi jest to:
Ta taktyka jest nie tylko nieaktualna, ale też znacznie zaszkodziłaby Twojej witrynie, więc powinieneś jej szczególnie unikać.
Strony przejściowe to domeny lub witryny zaprojektowane w celu pozycjonowania w wyszukiwarce, które wysyłają użytkowników na zupełnie inną stronę. Google stwierdziło, że tego typu zagrania zaśmiecają wyniki wyszukiwania, negatywnie wpływają na zadowolenie użytkownika i nie są atrakcyjne z punktu widzenia wyszukiwarki. Strony przejściowe obejmują wiele domen lub stron, które są skierowane na określony region lub pytanie, ale następnie przekierowują użytkowników na jedną i tę samą stronę.
Jest to nie tylko przykład duplikatów treści, ale też działania, które negatywnie wpłyną na postrzeganie takiej strony przez Google.
Podobnie jak w przypadku maskowanych adresów URL, jest to kolejna kontrowersyjna praktyka w świecie SEO. Prywatne sieci blogów lub PBN to zbiór treści używanych do budowania linków zwrotnych do konkretnych stron internetowych. Dzieje się to zwykle na różnych platformach i w różnych lokalizacjach serwerów, aby łatwiej ukryć sieć. Bardzo często nieaktywne domeny z mnóstwem linków zwrotnych kupowane są na aukcjach, a następnie wykorzystywane do pisania postów na blogu, które odsyłają użytkowników na inne strony internetowe.
Jest to bardzo kontrowersyjny proces, gdyż dobrze przeprowadzony może przynieść pewne korzyści. Jeśli jednak po drodze wystąpi błąd w postaci spamowania artykułem na wielu różnych stronach internetowych, prawdopodobnie zostaniesz ukarany przez Google i stracisz więcej niż zyskasz.
Jest to podobna taktyka do korzystania z prywatnych sieci blogów. Spamowanie zduplikowanymi treściami to po prostu kopiowanie i wklejanie tekstu i linków zwrotnych z jednej witryny na drugą. Spinning artykułów polega natomiast na pobieraniu określonej treści i nieznacznej jej modyfikacji, aby uniknąć plagiatu. Strategia ta zyskała ostatnio na popularności, mimo tego że Google stale ulepsza swoje algorytmy i jest coraz lepszy w wykrywaniu tego typu nieścisłości.
Algorytmy wyszukiwarek stale się zmieniają, więc Ty również musisz nadążać za wszelkimi modyfikacjami, aby dostosować się do powszechnie panujących standardów. To, co w przeszłości przynosiło efekty, obecnie może okazać się obojętne, a nawet szkodliwe dla Twojej strony. Regularnie badaj więc sytuację w internetowym świecie i wykorzystuj różne metody optymalizacyjne, aby móc konkurować z liderami w swojej branży. Jeśli jednak uważasz, że jest to zbyt czasochłonne i wymagające zadanie, skontaktuj się z nami! Z chęcią pomożemy Ci dobrać najlepszą strategię, dzięki której osiągniesz pożądane efekty. Nie czekaj – zadbaj o swój sukces już dziś!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.