Yaroslav Shuraev/pexels.com
Intencjonalność, kontekst, znaczenia wypowiedzi – wszystko jest ważne! Dlatego językowe podejście do SEO jest absolutnie konieczne. Google już od dawna stawia na treści wysokiej jakości, pod których analizę, nieustannie dostosowuje i usprawnia swój algorytm. Pod grubą warstwą słów kluczowych, kryje się znacznie więcej i tak samo jak Google, powinniśmy dążyć do zrozumienia, czym to “coś” właściwie jest.
Google obrało sobie za cel, zrozumienie tego, czego poszukujemy, poprzez wprowadzanie konkretnych fraz w wyszukiwarkę. W tym miejscu w grę wchodzi semantyka, która w dużym uproszczeniu, wiąże się z poszukiwaniem znaczeń słów i zdań. Intuicyjność prowadzonych na porządku dziennym rozmów odnosi się do znaczeń, łączności z dotychczas nabytą przez nas wiedzą, czy też próbą tworzenia mentalnych reprezentacji, celem kultywowania składnej i logicznej mowy.
Doskonale zdajemy sobie sprawę, że Google nie jest żywym organizmem, nie posiada mózgu, serca, lub bardziej ogólnie ciała. Pomimo tego, z semantyką radzi sobie nad wyraz dobrze. Do istotnego jej rozwoju przyczyniła się aktualizacja Hummingbird z 2013 roku, kiedy to Google w sposób rewolucyjny, wprowadziło rozbudowany model semantycznego wyszukiwania, mający na celu usprawnienie procesu rozumienia znaczeń i treści wyszukiwań.
Hummingbird opiera się na technikach analizy relacji podobieństw między zapytaniami, co umożliwia Google poszerzanie spektrum znaczeń i rodzajów informacji, które następnie dostarczane są użytkownikom wokół sprecyzowanego, wyszukiwanego hasła.
Model semantyczny wyszukiwania Google, podejmuje próby dopasowania najodpowiedniejszych wyników wyszukiwania do intencji użytkownika. W tym procesie jednak zasięga danych będących poza indywidualnym słowem kluczowym, celem zdefiniowania intencji wyszukiwania.
Jeśli chcemy rozważyć kwestię wyszukiwania semantycznego, tworząc własne treści, powinniśmy skupić się na ujednoliceniu podawanych informacji i upewnieniu się, że są one zgodne z intencjami wyszukiwarki.
Jak zaznaczyliśmy we wstępie, opieranie się wyłącznie na pojedynczym słowie kluczowym, na dodatek, przy zachowaniu jednolitej formy, stanowi metodę archaiczną i przekonanie o tego typu działaniu przez Google, jest dalekie od słuszności. Aktualizacje regularnie dostarczane algorytmowi, pozwoliły zrozumieć proces słowotwórczy użytkowników – to, w jaki sposób odmieniamy słowa oraz jak formułujemy słowa kluczowe, to jest właśnie morfologia w kontekście językowym.
Biorąc to pod uwagę, winniśmy unikać wtórności słowa kluczowego, podczas przygotowywania tekstu. Mamy elastyczność, rozumianą jako możliwość implementacji słów kluczowych w odmienionej formie. Co więcej, odmiana prowadzi do wzbogacenia treści – tekst staje się przyjemniejszy w odbiorze i płynniejszy podczas czytania, a Google uwielbia naturalne i przejrzyste treści.
Nierzadko, jeżeli nawet nie przeważnie, poszukujemy informacji w sposób pogłębiony, stroniąc od wyłącznego stosowania pojedynczego słowa kluczowego. Google zaspokaja nasze potrzeby, rozwijając systemy przetwarzania języka naturalnego (NLP), powstałe celem rozumienia wyszukiwanych fraz w pełni. Mówiąc w pełni, mamy na myśli analizę składni wyszukiwań. Wiąże się to z penetrowaniem wprowadzanych treści, pod kątem układu zdań, czy nawet kolejności słów, gdyż składnia odnosi się do struktury języka.
Dostarczona w 2019 roku aktualizacja, pochyliła się nad składniowymi strukturami zapytań, algorytmy Google od tamtego czasu wpatrują się w słowa wprowadzone przed i po słowie kluczowym, za potrzebą sprawniejszego badania jego struktury i znaczenia.
Pewnie nie raz słyszeliśmy, że najlepiej pisać jest prosto i zrozumiale. Zawiłe teksty odstraszają, lub utrudniają poszukiwanie porządanych informacji i zasadniczo tę myśl możemy bezpośrednio przełożyć na SEO. Identyfikacja języka, wykorzystywanego przez odbiorców, pozwala dostosować treści pod ich preferencje.
Treść, z którą zapoznasz się szybko, wyciągniesz z niej to, czego aktualnie potrzebujesz i jednocześnie nie będzie wymagała od Ciebie pogłębionej analizy, rodem z tradycji badań jakościowych, sprawi, że zainteresujesz się jej autorem, a następnie witryną, na której została opublikowana. Podążanie za myślą i potrzebom odbiorcy jest fundamentem dobrego SEO, w końcu zależy nam na ich dotarciu w nasze progi, a co jeszcze ważniejsze, przekonanie do siebie, aby pozostali na dłużej.
Jeżeli Twoimi odbiorcami są osoby z lokalnej społeczności, powinieneś baczyć na kwestię dialektów i słowa powszechnie wykorzystywane w regionie, w którym prowadzisz działalność. Nie bój się kolokwializmów, w miejscu, w którym mogą zostać przyjęte z dużym optymizmem. Socjolingwistyczne aspekty języka wiążą się kształtowaniem mowy, w określonych skupiskach ludzkich, dostosowanie mowy pod odbiorcę, jest zabiegiem w pełni pozytywny i opłacalnym, gdyż świadczy o tym, że nie jesteś obojętny.
Czegokolwiek byśmy nie zasugerowali, najważniejsi i tak będą odbiorcy, dlatego w pierwszej kolejności twórz tak, aby oni czerpali z Twojej pracy i sprawiało im to przyjemność. Google obecnie jest na tyle doświadczone w analizowaniu języka, że tworząc treści wysokiej jakości, zorientowane na grupę docelową, czy też nie, z pewnością będzie ci przychylne, oferując korzystną pozycję w rankingu SERP.
Kultywuj naturalność językową, nie sil się na nieustanne dodawanie słów kluczowych, tylko po to, aby pojawiły się w tekście, tutaj liczy się spójność, logika i sens wypowiedzi. Zamiast zastanawiać się nad wartością słowa kluczowego, wpierw przemyśl kontekst, zastanów się nad intencjami, które zawarte zostaną w Twoim tekście, a odmianę się nie martw, Google doskonale sobie poradzi.
Nauka, nauka i raz jeszcze nauka! Język to piękne narzędzie, niebezpieczne i posiadające moc sprawczą, więc wykorzystuj go w jak najlepszych celach, rozwijając swoją markę, kreując pozytywny wizerunek i nawiązując trwałe relacje z klientami.
Co prawda nie jesteśmy językoznawcami, ale znawcami w świecie SEO jak najbardziej. W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.