Mieć dobre podejście do SEO, to mieć jeszcze lepsze do języka – SEO i kwestia lingwistyki

Mieć dobre podejście do SEO, to mieć jeszcze lepsze do języka – SEO i kwestia lingwistyki

Yaroslav Shuraev/pexels.com

Intencjonalność, kontekst, znaczenia wypowiedzi – wszystko jest ważne! Dlatego językowe podejście do SEO jest absolutnie konieczne. Google już od dawna stawia na treści wysokiej jakości, pod których analizę, nieustannie dostosowuje i usprawnia swój algorytm. Pod grubą warstwą słów kluczowych, kryje się znacznie więcej i tak samo jak Google, powinniśmy dążyć do zrozumienia, czym to “coś” właściwie jest.

O znaczeniu, czyli zrozumieć przekaz – Google i semantyka

Google obrało sobie za cel, zrozumienie tego, czego poszukujemy, poprzez wprowadzanie konkretnych fraz w wyszukiwarkę. W tym miejscu w grę wchodzi semantyka, która w dużym uproszczeniu, wiąże się z poszukiwaniem znaczeń słów i zdań. Intuicyjność prowadzonych na porządku dziennym rozmów odnosi się do znaczeń, łączności z dotychczas nabytą przez nas wiedzą, czy też próbą tworzenia mentalnych reprezentacji, celem kultywowania składnej i logicznej mowy.

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że Google nie jest żywym organizmem, nie posiada mózgu, serca, lub bardziej ogólnie ciała. Pomimo tego, z semantyką radzi sobie nad wyraz dobrze. Do istotnego jej rozwoju przyczyniła się aktualizacja Hummingbird z 2013 roku, kiedy to Google w sposób rewolucyjny, wprowadziło rozbudowany model semantycznego wyszukiwania, mający na celu usprawnienie procesu rozumienia znaczeń i treści wyszukiwań.

Hummingbird opiera się na technikach analizy relacji podobieństw między zapytaniami, co umożliwia Google poszerzanie spektrum znaczeń i rodzajów informacji, które następnie dostarczane są użytkownikom wokół sprecyzowanego, wyszukiwanego hasła.

Model semantyczny wyszukiwania Google, podejmuje próby dopasowania najodpowiedniejszych wyników wyszukiwania do intencji użytkownika. W tym procesie jednak zasięga danych będących poza indywidualnym słowem kluczowym, celem zdefiniowania intencji wyszukiwania.

Jeśli chcemy rozważyć kwestię wyszukiwania semantycznego, tworząc własne treści, powinniśmy skupić się na ujednoliceniu podawanych informacji i upewnieniu się, że są one zgodne z intencjami wyszukiwarki.

Morfologia języka – tak, taka naprawdę istnieje, więc kilka słów o rozumieniu słów

Jak zaznaczyliśmy we wstępie, opieranie się wyłącznie na pojedynczym słowie kluczowym, na dodatek, przy zachowaniu jednolitej formy, stanowi metodę archaiczną i przekonanie o tego typu działaniu przez Google, jest dalekie od słuszności. Aktualizacje regularnie dostarczane algorytmowi, pozwoliły zrozumieć proces słowotwórczy użytkowników – to, w jaki sposób odmieniamy słowa oraz jak formułujemy słowa kluczowe, to jest właśnie morfologia w kontekście językowym.

Biorąc to pod uwagę, winniśmy unikać wtórności słowa kluczowego, podczas przygotowywania tekstu. Mamy elastyczność, rozumianą jako możliwość implementacji słów kluczowych w odmienionej formie. Co więcej, odmiana prowadzi do wzbogacenia treści – tekst staje się przyjemniejszy w odbiorze i płynniejszy podczas czytania, a Google uwielbia naturalne i przejrzyste treści.

Właściwa struktura tekstu, na co warto zwrócić uwagę? 

Nierzadko, jeżeli nawet nie przeważnie, poszukujemy informacji w sposób pogłębiony, stroniąc od wyłącznego stosowania pojedynczego słowa kluczowego. Google zaspokaja nasze potrzeby, rozwijając systemy przetwarzania języka naturalnego (NLP), powstałe celem rozumienia wyszukiwanych fraz w pełni. Mówiąc w pełni, mamy na myśli analizę składni wyszukiwań. Wiąże się to z penetrowaniem wprowadzanych treści, pod kątem układu zdań, czy nawet kolejności słów, gdyż składnia odnosi się do struktury języka.


Źródło: Andrea Piacquadio/pexels.com

Dostarczona w 2019 roku aktualizacja, pochyliła się nad składniowymi strukturami zapytań, algorytmy Google od tamtego czasu wpatrują się w słowa wprowadzone przed i po słowie kluczowym, za potrzebą sprawniejszego badania jego struktury i znaczenia.

Zrozumieć słowo? W porządku, ale zrozumieć człowieka? – socjolingwistyka i SEO

Pewnie nie raz słyszeliśmy, że najlepiej pisać jest prosto i zrozumiale. Zawiłe teksty odstraszają, lub utrudniają poszukiwanie porządanych informacji i zasadniczo tę myśl możemy bezpośrednio przełożyć na SEO. Identyfikacja języka, wykorzystywanego przez odbiorców, pozwala dostosować treści pod ich preferencje.

Treść, z którą zapoznasz się szybko, wyciągniesz z niej to, czego aktualnie potrzebujesz i jednocześnie nie będzie wymagała od Ciebie pogłębionej analizy, rodem z tradycji badań jakościowych, sprawi, że zainteresujesz się jej autorem, a następnie witryną, na której została opublikowana. Podążanie za myślą i potrzebom odbiorcy jest fundamentem dobrego SEO, w końcu zależy nam na ich dotarciu w nasze progi, a co jeszcze ważniejsze, przekonanie do siebie, aby pozostali na dłużej.

Jeżeli Twoimi odbiorcami są osoby z lokalnej społeczności, powinieneś baczyć na kwestię dialektów i słowa powszechnie wykorzystywane w regionie, w którym prowadzisz działalność. Nie bój się kolokwializmów, w miejscu, w którym mogą zostać przyjęte z dużym optymizmem. Socjolingwistyczne aspekty języka wiążą się kształtowaniem mowy, w określonych skupiskach ludzkich, dostosowanie mowy pod odbiorcę, jest zabiegiem w pełni pozytywny i opłacalnym, gdyż świadczy o tym, że nie jesteś obojętny.

Jak zastosować podejście lingwistyczne, aby wzbogacić swoje SEO?

Czegokolwiek byśmy nie zasugerowali, najważniejsi i tak będą odbiorcy, dlatego w pierwszej kolejności twórz tak, aby oni czerpali z Twojej pracy i sprawiało im to przyjemność. Google obecnie jest na tyle doświadczone w analizowaniu języka, że tworząc treści wysokiej jakości, zorientowane na grupę docelową, czy też nie, z pewnością będzie ci przychylne, oferując korzystną pozycję w rankingu SERP.

Kultywuj naturalność językową, nie sil się na nieustanne dodawanie słów kluczowych, tylko po to, aby pojawiły się w tekście, tutaj liczy się spójność, logika i sens wypowiedzi. Zamiast zastanawiać się nad wartością słowa kluczowego, wpierw przemyśl kontekst, zastanów się nad intencjami, które zawarte zostaną w Twoim tekście, a odmianę się nie martw, Google doskonale sobie poradzi.

Podsumowanie

Nauka, nauka i raz jeszcze nauka! Język to piękne narzędzie, niebezpieczne i posiadające moc sprawczą, więc wykorzystuj go w jak najlepszych celach, rozwijając swoją markę, kreując pozytywny wizerunek i nawiązując trwałe relacje z klientami.

Co prawda nie jesteśmy językoznawcami, ale znawcami w świecie SEO jak najbardziej. W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Google Moja Firma – optymalizacja w kilku prostych krokach

    Google Moja Firma – optymalizacja w kilku prostych krokach

    Google jest nieugięte, przez co pozycjonowanie strony na topowych pozycjach w SERP, wiąże się z nieustanną elastycznością. Dlatego obecność na platformie Google Moja Firma, jest obowiązkowa!
    Jak semantyczne wyszukiwanie wpływa na SEO?

    Jak semantyczne wyszukiwanie wpływa na SEO?

    Wyszukiwanie semantyczne jest przyszłością SEO, dlatego warto wiedzieć, na czym ono polega i jak prawidłowo generować treści w witrynie.
    Podstawy SEO: rel=canonical – czym jest i jak go stosować?

    Podstawy SEO: rel=canonical – czym jest i jak go stosować?

    Tag kanoniczny jako jedna z technik optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Jak rozwiązać problem zduplikowanej treści i plasować się na wysokiej pozycji w rankingach?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.