Intencjonalność, kontekst, znaczenia wypowiedzi – wszystko jest ważne! Dlatego językowe podejście do SEO jest absolutnie konieczne. Google już od dawna stawia na treści wysokiej jakości, pod których analizę, nieustannie dostosowuje i usprawnia swój algorytm. Pod grubą warstwą słów kluczowych, kryje się znacznie więcej i tak samo jak Google, powinniśmy dążyć do zrozumienia, czym to “coś” właściwie jest.
Google obrało sobie za cel, zrozumienie tego, czego poszukujemy, poprzez wprowadzanie konkretnych fraz w wyszukiwarkę. W tym miejscu w grę wchodzi semantyka, która w dużym uproszczeniu, wiąże się z poszukiwaniem znaczeń słów i zdań. Intuicyjność prowadzonych na porządku dziennym rozmów odnosi się do znaczeń, łączności z dotychczas nabytą przez nas wiedzą, czy też próbą tworzenia mentalnych reprezentacji, celem kultywowania składnej i logicznej mowy.
Doskonale zdajemy sobie sprawę, że Google nie jest żywym organizmem, nie posiada mózgu, serca, lub bardziej ogólnie ciała. Pomimo tego, z semantyką radzi sobie nad wyraz dobrze. Do istotnego jej rozwoju przyczyniła się aktualizacja Hummingbird z 2013 roku, kiedy to Google w sposób rewolucyjny, wprowadziło rozbudowany model semantycznego wyszukiwania, mający na celu usprawnienie procesu rozumienia znaczeń i treści wyszukiwań.
Hummingbird opiera się na technikach analizy relacji podobieństw między zapytaniami, co umożliwia Google poszerzanie spektrum znaczeń i rodzajów informacji, które następnie dostarczane są użytkownikom wokół sprecyzowanego, wyszukiwanego hasła.
Model semantyczny wyszukiwania Google, podejmuje próby dopasowania najodpowiedniejszych wyników wyszukiwania do intencji użytkownika. W tym procesie jednak zasięga danych będących poza indywidualnym słowem kluczowym, celem zdefiniowania intencji wyszukiwania.
Jeśli chcemy rozważyć kwestię wyszukiwania semantycznego, tworząc własne treści, powinniśmy skupić się na ujednoliceniu podawanych informacji i upewnieniu się, że są one zgodne z intencjami wyszukiwarki.
Jak zaznaczyliśmy we wstępie, opieranie się wyłącznie na pojedynczym słowie kluczowym, na dodatek, przy zachowaniu jednolitej formy, stanowi metodę archaiczną i przekonanie o tego typu działaniu przez Google, jest dalekie od słuszności. Aktualizacje regularnie dostarczane algorytmowi, pozwoliły zrozumieć proces słowotwórczy użytkowników – to, w jaki sposób odmieniamy słowa oraz jak formułujemy słowa kluczowe, to jest właśnie morfologia w kontekście językowym.
Biorąc to pod uwagę, winniśmy unikać wtórności słowa kluczowego, podczas przygotowywania tekstu. Mamy elastyczność, rozumianą jako możliwość implementacji słów kluczowych w odmienionej formie. Co więcej, odmiana prowadzi do wzbogacenia treści – tekst staje się przyjemniejszy w odbiorze i płynniejszy podczas czytania, a Google uwielbia naturalne i przejrzyste treści.
Nierzadko, jeżeli nawet nie przeważnie, poszukujemy informacji w sposób pogłębiony, stroniąc od wyłącznego stosowania pojedynczego słowa kluczowego. Google zaspokaja nasze potrzeby, rozwijając systemy przetwarzania języka naturalnego (NLP), powstałe celem rozumienia wyszukiwanych fraz w pełni. Mówiąc w pełni, mamy na myśli analizę składni wyszukiwań. Wiąże się to z penetrowaniem wprowadzanych treści, pod kątem układu zdań, czy nawet kolejności słów, gdyż składnia odnosi się do struktury języka.
Dostarczona w 2019 roku aktualizacja, pochyliła się nad składniowymi strukturami zapytań, algorytmy Google od tamtego czasu wpatrują się w słowa wprowadzone przed i po słowie kluczowym, za potrzebą sprawniejszego badania jego struktury i znaczenia.
Pewnie nie raz słyszeliśmy, że najlepiej pisać jest prosto i zrozumiale. Zawiłe teksty odstraszają, lub utrudniają poszukiwanie porządanych informacji i zasadniczo tę myśl możemy bezpośrednio przełożyć na SEO. Identyfikacja języka, wykorzystywanego przez odbiorców, pozwala dostosować treści pod ich preferencje.
Treść, z którą zapoznasz się szybko, wyciągniesz z niej to, czego aktualnie potrzebujesz i jednocześnie nie będzie wymagała od Ciebie pogłębionej analizy, rodem z tradycji badań jakościowych, sprawi, że zainteresujesz się jej autorem, a następnie witryną, na której została opublikowana. Podążanie za myślą i potrzebom odbiorcy jest fundamentem dobrego SEO, w końcu zależy nam na ich dotarciu w nasze progi, a co jeszcze ważniejsze, przekonanie do siebie, aby pozostali na dłużej.
Jeżeli Twoimi odbiorcami są osoby z lokalnej społeczności, powinieneś baczyć na kwestię dialektów i słowa powszechnie wykorzystywane w regionie, w którym prowadzisz działalność. Nie bój się kolokwializmów, w miejscu, w którym mogą zostać przyjęte z dużym optymizmem. Socjolingwistyczne aspekty języka wiążą się kształtowaniem mowy, w określonych skupiskach ludzkich, dostosowanie mowy pod odbiorcę, jest zabiegiem w pełni pozytywny i opłacalnym, gdyż świadczy o tym, że nie jesteś obojętny.
Czegokolwiek byśmy nie zasugerowali, najważniejsi i tak będą odbiorcy, dlatego w pierwszej kolejności twórz tak, aby oni czerpali z Twojej pracy i sprawiało im to przyjemność. Google obecnie jest na tyle doświadczone w analizowaniu języka, że tworząc treści wysokiej jakości, zorientowane na grupę docelową, czy też nie, z pewnością będzie ci przychylne, oferując korzystną pozycję w rankingu SERP.
Kultywuj naturalność językową, nie sil się na nieustanne dodawanie słów kluczowych, tylko po to, aby pojawiły się w tekście, tutaj liczy się spójność, logika i sens wypowiedzi. Zamiast zastanawiać się nad wartością słowa kluczowego, wpierw przemyśl kontekst, zastanów się nad intencjami, które zawarte zostaną w Twoim tekście, a odmianę się nie martw, Google doskonale sobie poradzi.
Nauka, nauka i raz jeszcze nauka! Język to piękne narzędzie, niebezpieczne i posiadające moc sprawczą, więc wykorzystuj go w jak najlepszych celach, rozwijając swoją markę, kreując pozytywny wizerunek i nawiązując trwałe relacje z klientami.
Co prawda nie jesteśmy językoznawcami, ale znawcami w świecie SEO jak najbardziej. W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.