W Internecie znajdziesz wiele merytorycznych i wartościowych artykułów na temat pozycjonowania. Niestety rozprzestrzeniło się na jego temat również wiele nieprawdziwych i mylących informacji. Poniżej przedstawimy najpopularniejsze z nich. Podpowiadamy również, jak w łatwy sposób mieć pewność, że agencja SEO nie wprowadza Cię w błąd.
Agencja nie może tego zrobić. Jeżeli firma, z którą chcesz współpracować, chce Ci udzielić takiej gwarancji – bądź ostrożny. Niestety nie wróży to niczego dobrego. Dlaczego taka gwarancja jest niemożliwa? Przede wszystkim agencja nie ma bezpośredniego wpływu na algorytm Google, który jest zawsze do pewnego stopnia nieprzewidywalny. Nie wie, co w tym czasie robi Twoja konkurencja (może podejmuje podobne działania i chce się wyświetlać na te same słowa kluczowe). Zawsze istnieje też ryzyko, że wynikną problemy ze stroną, na które agencja nie będzie miała wpływu.
Niestety to byłoby zbyt piękne. Pozycjonowanie jest procesem ciągłym. Jeżeli je przerwiesz, po jakimś czasie Twoja strona zacznie spadać w organicznych wynikach wyszukiwania. Nie stanie się to jednak od razu. Efekty pozycjonowania są długotrwałe. Nawet po wstrzymaniu prac optymalizacyjnych, będziesz mógł się jeszcze długo cieszyć osiągniętymi wynikami. Ten stan nie potrwa jednak wiecznie. Dlatego zawsze doradzamy naszym klientom, żeby traktowali pozycjonowanie jako element swojej stałej strategii promocyjnej.
To nieprawda. Płatne reklamy, jak Google AdWords, nie mają żadnego wpływu na poprawę pozycji witryny w wynikach organicznych. Pod tym względem ani nie pomagają ani nie szkodzą stronie. Reklamy tego typu funkcjonują zupełnie niezależnie i tylko do czasu aż wyczerpie się przewidziany na nie budżet.
Kolejny popularny mit. W rzeczywistości wygląda to trochę inaczej. Prowadzisz mały lokalny biznes? Niestety Twoja witryna nie znajdzie się w organicznych wynikach wyszukiwarki wyżej od firmy, która jest znana na całym świecie i sprzedaje w jeden dzień tyle towaru, ile Ty przez rok. To nie znaczy, że pozycjonowanie w Twoim przypadku nie ma sensu. Dobry pozycjoner zaproponuje Ci strategię, która pozwoli uzyskać alternatywne źródła ruchu. W rezultacie na Twoją witrynę i tak trafi więcej potencjalnych klientów. Pamiętaj, że każda branża różni się od siebie. Każdy przypadek wymaga indywidualnej analizy. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat możliwości swojej strony – skontaktuj się z nami.
Tutaj dochodzimy do pewnego paradoksu. Pozycjonować można każdą stronę, nawet taką o bardzo niskiej jakości. Optymalizacja zakłada jej poprawienie, sprawienie, że witryna stanie się przyjazna dla wyszukiwarki i użytkowników. Im gorszy stan strony, tym trudniejszy i bardziej czasochłonny proces. Pozycjonowanie to więc między innymi poprawienie jakości strony internetowej. Wniosek jest jeden: wypozycjonować można nawet bardzo słabą stronę pod warunkiem, że wcześniej zostanie odpowiednio zoptymalizowana i poprawiona (czyli wzrośnie jej jakość).
Nieprawda, nieprawda i jeszcze raz nieprawda. Kupowanie linków i spam w postaci linków niskiej jakości odsyłających do strony to najkrótsza droga do nałożenia filtra a nawet bana na stronę internetową. Google nie znosi takiego zachowania i bardzo surowo za nie karze. Filtr sprawi, że Twoja strona drastycznie spadnie w wynikach wyszukiwarki. Znajdą ją tylko nieliczni i najbardziej zdeterminowani użytkownicy.
Ban (najsurowsza z możliwych kar) oznacza usunięcie Twojej strony z wyszukiwarki. Przestanie się w ogóle wyświetlać w wynikach organicznych.
Obie kary mogą oznaczać poważne problemy finansowe dla Twojej firmy (przez brak dopływu nowych klientów).
Nic bardziej mylnego i naprawdę nie wiemy, kto to wymyślił. Podejrzewamy jednak, że ten mit wziął się z bardzo modnego jeszcze niedawno „pozycjonowania” stron przez pozyskiwanie jak największej ilości niskiej jakości linków. Oczywiście dobre agencje nigdy nie działały w ten sposób.
Pozycjonowanie to proces, optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek i użytkowników. Linki (i to dobrej jakości!) to tylko jeden z elementów poprawiających pozycję witryny w wynikach organicznych wyszukiwarki. Do tego nie ma nic wspólnego ze spamowaniem.
Filtr i ban Google można zdjąć ze strony. W pierwszej kolejności trzeba znaleźć przyczynę nałożenia kary i usunąć ją z witryny. Kolejny etap to wysłanie prośby do Google o cofnięcie kary.
Proces jest dość trudny i najlepiej poprosić doświadczoną agencję o pomoc – oczywiście polecamy się w tym miejscu Twojej pamięci!
Pisaliśmy już o popularnych mitach w pozycjonowaniu, które można często napotkać w sieci. Teraz pora na fakty. Co jest prawdą? Czego możesz być bezwzględnie pewny?
Najprawdziwsza prawda. Na każdej stronie jest coś, co można poprawić pod kątem wyszukiwarki. Możesz sobie często nie zdawać z tego sprawy. Dobra agencja przeanalizuje dokładnie Twoją stronę internetową i zaproponuje Ci rozwiązania, które pomogą uzyskać dla niej dodatkowe źródła ruchu. Sprawi, że będzie bardziej przyjazna dla wyszukiwarki i użytkowników wchodzących na witrynę.
Każdą stronę internetową, nawet tę o bardzo niskiej jakości, można poprawić. Im więcej zmian do wprowadzenia, tym dłuższy okres optymalizacji. Nie chcemy Cię jednak zniechęcać. Nie jesteś zadowolony ze swojej strony? Uważasz, że trzeba na niej wiele rzeczy zmienić? Nie masz pewności, czy przyniesie to pożądane rezultaty?
Skontaktuj się z nami – doradzimy.
Bez trudu znajdziesz w Internecie opinie, że kar nałożonych na stronę przez Google (filtr, ban) nie da się cofnąć. To nieprawda (choć proces nie należy do najłatwiejszych). Zarówno filtr, jak i ban można usunąć z witryny. W tym celu trzeba znaleźć i wyeliminować przyczynę nałożenia kary. Następnie napisać do Google z prośbą, żeby jeszcze raz sprawdził Twoją stronę.
Google cały czas zmienia swój algorytm. Chce, żeby wyszukiwarka była jak najlepiej zoptymalizowana pod kątem użytkowników i pokazywała im najtrafniejsze wyniki na ich zapytania.
Agencji nikt nie uprzedza o zmianach. Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu są jednak w stanie szybko zareagować na nową sytuację.
Google nie sprzedaje pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarki. Nie można ich kupić. Agencje muszą je wypracować. Do tego jest im potrzebny szczegółowy audyt strony internetowej. Na jego podstawie agencja szuka rozwiązań, które przy najmniejszym koszcie przyniosą Ci najwięcej korzyści. Ustala najbardziej odpowiednie słowa kluczowe i techniki pozycjonowania.
Po wykonaniu audytu agencja powinna z Tobą porozmawiać i przedstawić Ci wszystkie możliwości. Wytłumaczyć, jakie rozwiązania będą według niej najlepsze oraz dlaczego. Ważne, żeby określiła również koszty całego procesu.
Badania jasno pokazują, że Google to niekwestionowany król wśród wszystkich wyszukiwarek internetowych. W Polsce korzysta z niego ponad 96% internautów (!). To właśnie popularność Google sprawia, że pozycjonowanie stron internetowych jest tak ważne. W wyszukiwarce przebywa mnóstwo osób, które mogą się stać Twoimi klientami i przyczynić się do rozwoju prowadzonej przez ciebie firmy.
Klienci nie zawsze w to wierzą. Często naciskają agencje na podanie konkretnej ceny zanim ta zapozna się z witryną. Niestety to tak nie działa. Witryna jest bardzo złożonym tworem i agencja nie może podać ceny przed jej zobaczeniem.
Co więcej, nie wystarczy również sam link do strony. Agencja powinna dostać dostęp do statystyk oraz mieć możliwość wglądu w strukturę witryny. Ważna jest ponadto informacja od programistów, czy nie ma żadnych przeciwwskazań do wdrożenia niezbędnych zmian. Cenę trzeba za każdym razem ustalić indywidualnie. Największy wpływ na koszty mają cztery czynniki:
Każdy z tych elementów jest tak samo ważny i agencja nie określi kosztów pozycjonowania bez znajomości któregokolwiek z nich. Dlatego przy początkowych ustaleniach z firmą SEO tak ważne jest podanie wszystkich niezbędnych informacji oraz udzielanie potrzebnych dostępów.
Kampanie Google AdWords to zupełnie osobny system i nie ma nic wspólnego z poprawą pozycji witryny w wynikach organicznych wyszukiwarki. Klientom często wydaje się, że pieniądze zainwestowane w płatne reklamy w wyszukiwarce powinny automatycznie wpływać na pozycjonowanie. Nic bardziej mylnego.
Long tail to metoda która wykorzystuje w pozycjonowaniu setki wieloczłonowych fraz o różnej odmianie zamiast najpopularniejszych, najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych. Na frazy z Long tail jest zdecydowanie mniejsza konkurencja. Można łatwiej i szybciej wypozycjonować na nie stronę. Pozyskany w ten sposób ruch jest tak samo skuteczny i jakościowy jak przy topowych słowach kluczowych.
Long tail to metoda bardzo często wykorzystywana przez agencje. Przemawiają za nią konkretne wyniki. Sprawdzi się w przypadku zdecydowanej większości stron internetowych.
Wszystko zależy oczywiście od konkretnego przypadku. Dlatego zawsze warto zaczerpnąć porady od sprawdzonej agencji SEO.
Klienci mają tendencję do rezygnowania z działań optymalizacyjnych, gdy tylko strona osiągnie zadowalające rezultaty. To błąd. Efekty pozycjonowania są długotrwałe. Po jakimś czasie strona zacznie jednak spadać w wynikach organicznych wyszukiwarki. Pozycjonowanie powinno być stałym elementem promocyjnym każdej firmy. Masz jakieś wątpliwości? Chciałbyś nam zadać pytanie? Nie zwlekaj – chętnie Ci wszystko wyjaśnimy.
Obiecaliśmy Ci na początku artykułu, że podpowiemy, jak sprawdzić, czy agencja (albo działający na własną rękę pozycjoner) nie wprowadza Cię w błąd. Istnieje na to bardzo prosty sposób. Gdy agencja wyślę Ci listę rekomendowanych poprawek do wprowadzenia na stronę, poproś ją o podparcie każdej z nich oficjalnymi artykułami Google. Muszą być koniecznie oficjalne i napisane przez Google. Ze znalezieniem takich materiałów w sieci na pewno nie będzie problemu.
Dzięki temu będziesz mieć pewność, że agencja działa według oficjalnych zaleceń Google. Ma odpowiednią wiedzę i doświadczenie, żeby zająć się Twoją stroną i co najważniejsze, nie chce jej pozycjonować nielegalnymi sposobami, które mogłyby ściągnąć na nią karę. Napisaliśmy cały osobny artykuł, jak wybrać dobrą agencję. Masz jakieś wątpliwości?
Chciałbyś nam zadać pytanie? Nie zwlekaj – chętnie Ci wszystko wyjaśnimy.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.