Możliwości budowania kapitału za pomocą strategii SEO

Możliwości budowania kapitału za pomocą strategii SEO

Pixabay/pexels.com

Zastanawiasz się, jak wykorzystać potencjał internetu, aby móc zarabiać? Świat optymalizacji SEO stwarza wiele możliwości, jednak wymagają one przygotowania odpowiedniego planu działania. Dziś dowiesz się, z czego składa się SEO oraz jak odnieść to do nowoczesnej ścieżki zawodowej.

Czym jest SEO?

Search Engine Optimization to działania polegające na optymalizacji strony internetowej pod kątem organicznych wyników wyszukiwania, które mają przełożyć się na zdobycie wysokiej pozycji rankingowej witryny. Jest to technika holistyczna wymagająca wiedzy zarówno z zakresu informatyki (web development, front-end, back-end), jak i marketingu oraz promocji (content writing, targetowanie, PR). Optymalizacja opiera się na strategiach on-site, czyli w obrębie struktury samej strony oraz off-site, a więc poza nią.

Techniki on-site:

  • określenie grupy odbiorców,
  • analiza słów kluczowych,
  • optymalizacja treści,
  • zastosowanie meta tagów,
  • wykorzystanie przyjaznego adresu URL oraz certyfikatu bezpieczeństwa SSL,
  • zbudowanie mapy witryny,
  • stworzenie intuicyjnego interfejsu,
  • sięgnięcie do możliwości linkowania wewnętrznego,
  • dostosowanie strony do urządzeń mobilnych,
  • optymalizacja prędkości ładowania się witryny.

Techniki off-site:

  • stworzenie strategii linków zewnętrznych,
  • skorelowanie działań z mediami społecznościowymi, blogami oraz innymi miejscami w sieci.

Różnice pomiędzy SEO a SEM

Zdarza się, że oba te pojęcia są ze sobą mylone, co prowadzi do szeregu błędów optymalizacyjnych. SEM, czyli Search Engine Marketing, jest pojęciem znacznie szerszym niż SEO i opiera się na działaniach promocyjnych wspomagających pozycjonowanie za pomocą płatnych metod. Mowa tutaj przede wszystkim o reklamach PPC i treściach sponsorowanych, które wykraczają poza organiczne wyniki wyszukiwania. Aby uzyskać jak najlepszy efekt działań, zaleca się połączenie obu tych strategii, jednak zanim to zrobisz, odpowiedz sobie na jedno pytanie – „Jaki jest mój cel?”.

Sprawdź: Jakie są różnice pomiędzy pozycjonowaniem on – site a off – site?

Jak zarabiać na SEO?

Mając teraz podstawową wiedzę na temat istoty SEO, możesz zacząć się zastanawiać nad możliwościami swoich działań. W kontekście zarobkowania jest kilka możliwości, z których każda wymaga wiele pracy i zaangażowania. Zanim wybierzesz swoją drogę, musisz uzbroić się w cierpliwość, ponieważ na sukces należy zapracować.

Źródło: Andrea Piacquadio/pexels.com

Zostań specjalistą SEO

Pierwszym rozwiązaniem jest podjęcie pracy w agencji SEO. Oczywiście możliwości jest wiele, od IT, przez copywriting, aż po zostanie specjalistą ds. pozycjonowania. Jeśli interesujesz się marketingiem internetowym, jest to rozwiązanie idealne dla Ciebie. W tym celu znajdź odpowiednie szkolenia bądź kursy, aby zdobyć podstawy wiedzy teoretycznej i praktycznej. Możesz również samodzielnie uczyć się technik optymalizacyjnych, tworząc własną witrynę. Sięgnij również do blogów specjalistycznych, gdzie zdobędziesz wiedzę z pierwszej ręki. Nie możesz zapomnieć, że działania wyszukiwarek podlegają nieustannym aktualizacjom, aby zapewnić internautom wysoką jakość użytkowania. Z tego powodu konieczne jest śledzenie nowości oraz trendów.

Stwórz własny biznes

Możliwości internetu są naprawdę ogromne, nie trzeba wychodzić z domu, aby założyć firmę i na niej zarabiać. Nie od razu Rzym zbudowano, więc jedną z możliwości jest założenie własnej działalności. Mowa tutaj o mikroprzedsiębiorstwie bądź małych firmach. Oczywiście nie jest to proste zadanie, jednak coraz więcej osób decyduje się na samozatrudnienie. W Polsce pod koniec 2021 roku było zarejestrowanych ponad 72 tysiące małych i średnich przedsiębiorstw, a ich sektor rok rocznie się rozwija.

Obecność w sieci jest w tym kontekście absolutnym minimum, zwłaszcza z uwagi na wysoki poziom konkurencji. Strona internetowa ułatwia dostęp do informacji, powiększa grono klientów, pozwala zoptymalizować pracę. Pamiętaj również, że możesz działać lokalnie. Ponad 46% wyszukiwań z całej sieci dotyczy lokalnych firm i sklepów, a ponad połowa internautów przemienia się w klientów w ciągu jednego dnia. Jeśli więc zdecydujesz się na własną firmę, nie zapomnij o stworzeniu wirtualnej wizytówki w panelu Google Moja Firma, aby być widocznym w sieci.

Wykorzystaj potencjał startupu

Masz pomysł na założenie biznesu, jednak nie do końca wiesz, jak zacząć? Techniki SEO są również szczególnie przydatne w przypadku startupów. W ostatnich latach cieszą się one wielką popularnością ze względu na elastyczny model biznesowy. Jest to dobry pomysł na początek, a z czasem będziesz mógł przekształcić się w firmę osiągającą zyski o stałej rentowności. Czy wiesz, że w ten sposób powstały Google i Facebook? Stwórz więc swój autorski biznesplan.

W tym celu określ niszę, która Cię interesuje, a może okazać się strzałem w dziesiątkę. Określ następnie grupę odbiorców, modelowych klientów. Kolejnym etapem jest założenie strony internetowej oraz zintegrowanie jej z możliwościami mediów społecznościowych. Pozwoli to na zbudowanie rozpoznawalności oraz zapewnienie wiarygodności. Najważniejszy jednak jest content – musisz sprzedać swój pomysł. Kolejnym krokiem będzie podjęcie działań promocyjnych. W zależności od budżetu możesz sięgnąć po Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, artykuły sponsorowane, banery czy newslettery. Następnym etapem jest nawiązywanie współpracy z innymi podmiotami oraz poszukiwanie sponsorów lub dotacji. Postaw na aktywność w sieci.

Załóż blog

Nieco prostszą możliwością zarobkowania jest założenie własnego bloga. Już skończyły się czasy, kiedy były one formą prywatnych dzienników. Jednak aby móc odnieść w tym kontekście sukces, potrzebujesz oryginalnego pomysłu, a co za tym idzie wartościowego contentu. Za pośrednictwem bloga możesz tworzyć teksty sponsorowane, sprzedawać produkty, tworzyć własne kursy bądź e-booki, oferować subskrypcje czy też świadczyć innego rodzaju usługi. Możesz również stać się influencerem, a tym samym podejmować współpracę z innymi markami. Aby jednak każdy z tych elementów mógł zaistnieć, musisz zoptymalizować stronę pod kątem SEO, aby wyprzedzić konkurencję.

Czas do pracy – podsumowanie

Jak widzisz, możliwości jest kilka, jednak każda z nich zajmuje różną ilość czasu. Warto jednak zastanowić się nad swoją karierą zawodową i wybrać to, co nas interesuje. Wsparciem będzie przestrzeń wirtualna, jednak trzeba umieć się z nią odpowiednio komunikować. Narzędzia, które to umożliwią, pochodzą z technik SEO. Niezależnie więc od tego, czy planujesz zostać pozycjonerem, czy posiadać własny biznes, musisz znać podstawy optymalizacji.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap I: dobór fraz kluczowych i planowanie treści

    Podstawy pozycjonowania – od czego zacząć, by uzyskać najlepsze efekty? Etap I: dobór fraz kluczowych i planowanie treści

    Podstawy SEO są niezbędne, jeśli chcesz być widoczny w sieci. Dziś podpowiadamy, jak tworzyć dobre treści i w jaki sposób zdefiniować słowa kluczowe, by klienci trafili właśnie do Ciebie.
    Jak usunąć wizytówkę Google?

    Jak usunąć wizytówkę Google?

    Usuwanie wizytówki firmy w Google wymaga spełnienia określonych procedur. Poznaj różne metody. Dlaczego przedsiębiorcy się na to decydują? Sprawdźmy.
    Dlaczego potrzebujesz SEO? Kilka sposobów na optymalizację strony internetowej

    Dlaczego potrzebujesz SEO? Kilka sposobów na optymalizację strony internetowej

    Czas rozwiać wątpliwości o SEO. Dowiedz się, czym ono jest i dlaczego każdy go potrzebuje. Od czego zacząć swoją przygodę z wyszukiwarką internetową?
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę