DARMOWY AUDYT SEO

Możliwości funkcjonowania w sieci. SaaS w kontekście badania słów kluczowych. Część 2

Możliwości funkcjonowania w sieci. SaaS w kontekście badania słów kluczowych. Część 2

freestocks.org/pexels.com

W poprzedniej części artykułu dowiedziałeś się, czym jest oprogramowanie SaaS, jakie są jego zalety i wady, a także jakie czynniki rankingowe odkrywają w tym kontekście największe znaczenie. Teraz poznasz działanie słów kluczowych – fundamentów optymalizacji SEO. Dlaczego? Bo komunikacja to podstawa, a żeby mogła się powieść, niezależnie, czy dotyczy języka mówionego, czy pisanego, musimy wybrać odpowiednie słowa z szerokiego wachlarzu możliwości.

Czym są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe, inaczej keywords lub keyphrases, to wszystkie wpisywane do wyszukiwarek słowa, które pozwalają odnaleźć potrzebne w sieci informacje. Są pomostem pomiędzy działaniem wyszukiwarek a intencjami użytkowników sieci. To przede wszystkim za ich pośrednictwem odbywa się optymalizacja i pozycjonowanie, ponieważ możemy je odnaleźć w:

  • obrębie adresu URL,
  • meta tytule,
  • opisach meta,
  • nagłówkach (od H1 do H6),
  • treści strony,
  • atrybutach ALT,
  • linkach wewnętrznych i zewnętrznych.

Rodzaje słów kluczowych

Frazy ogólne

Są to frazy składające się głównie z jednego, bądź dwóch wyrazów. Ich wykorzystanie sugeruje, że użytkownicy nie mają jeszcze sprecyzowanych intencji. Niestety cechuje je wysoki poziom konkurencji, z tego względu są one wyjątkowo trudne w pozycjonowaniu – zwłaszcza w branży e-commerce.

Frazy typu long-tail

Ten rodzaj słów kluczowych zawiera znacznie większą liczbę wyrazów niż frazy ogólne. Użytkownicy wpisujący tego typu frazy w wyszukiwarkę mają już sprecyzowane preferencje i wiedzą, czego szukają. Pozycjonowanie słów typu long-tail jest łatwiejsze z uwagi na ograniczoną konkurencję. Dodatkowo przyczyniają się one do zwiększenia konwersji. Mogą przyjąć one również formę pytań.

Źródło: CoWomen/pexels.com

Hasła brandowe

Mowa tutaj o słowach, które związane są z konkretną stroną, jednak odbiorcy nie pamiętają jej adresu URL. Jak nazwa wskazuje, są one powiązane z nazwą firmy oraz jej domeną.

Sprawdź: Możliwości funkcjonowania w sieci. Czym jest SaaS i jaki ma związek z optymalizacją SEO? Część 1

Badanie słów kluczowych

Analiza słów kluczowych wymaga zagłębienia się nieco w psychologię oraz marketing. Jest to proces polegający na poszukiwaniu, ocenie oraz doborze słów kluczowych. Aby zacząć myśleć jak odbiorcy, postaraj się określić wiek, wykształcenie, miejsce pracy i zamieszkania, zainteresowania oraz potrzeby wybranej grupy docelowej. Pamiętaj jednak, że za słowami kryją się intencje.

Intencje wyszukiwania

Czego poszukuje użytkownik? Trudne pytanie, zwłaszcza że z sieci internetowej korzysta ponad 5 miliardów użytkowników. Jednak specjaliści SEO w ciągu lat pracy określili cztery najczęstsze zapytania na podstawie tzw. mikromomentów, czyli fraz wpisywanych pod wpływem impulsu. Są to:

  • zapytania informacyjne (frazy problemowe wiążące się z chęcią zdobycia informacji, porady, instrukcji itp.),
  • zapytania nawigacyjne (pozwalające znaleźć konkretną stronę internetową),
  • zapytania komercyjne (związane z poszukiwaniem usług i produktów konsumenckich),
  • zapytania transakcyjne (związane z dokonywaniem zakupów).

Narzędzia do analizowania słów kluczowych

Pomocne w tych działaniach będą dostępne narzędzia. Dzięki nim zaoszczędzisz czas i finanse oraz ustalisz długoterminowy plan działania.

Darmowe

  • Podpowiedzi wyszukiwarki – najbardziej podstawowa możliwość szukania słów kluczowych. Wystarczy, że wpiszesz ogólne słowo do wyszukiwarki, a pod nim rozwinie się pasek najpopularniejszych słów wpisywanych przez użytkowników w ostatnim czasie.
  • Keyword Surfer – ta wtyczka do przeglądarki Chrome pozwoli Ci na analizę wyników pojawiających się w kontekście danego zapytania. Zawiera średnią miesięczną liczbę wyszukiwań dla danej frazy, listę słów synonimicznych oraz wyrażenia powiązane.
  • Planer słów kluczowych Google – jest on zintegrowany z Google AdWords i oferuje szereg funkcji do poszukiwania słów kluczowych oraz ich analizowania pod kątem zapytań. Jest to darmowy generator haseł, który pomoże Ci zacząć od podstaw.

Płatne

  • Senuto – platforma ta opiera się na SaaS i umożliwia łatwe śledzenie słów w zarządzaniu treścią strony. Tworzy bazę słów niezależnie od ich rodzaju, oferuje również możliwość tworzenia własnych haseł. Dzięki intuicyjnej platformie masz dostęp do wszelkich statystyk oraz sortowania wyników.
  • Ahrefs – to generator słów kluczowych z szerokim wachlarzem funkcji, ma dostęp do ponad 8 miliardów zapytań. Dodatkowo platforma ta jest wyposażona w materiały szkoleniowe oraz forum z pomocną społecznością SEO.

O czym pamiętać podczas optymalizacji?

Po pierwsze – analiza konkurencji

Jeśli wiesz już, kim są Twoi odbiorcy, sprawdź, jak funkcjonuje konkurencja. Poświęć czas na przeanalizowanie tematycznie zbliżonych witryn. Będziesz wówczas w stanie określić bazę najpopularniejszych słów, a także układ treści na konkurencyjnych stronach. Oceń poziom UX oraz UI, one również mają znaczenie.

Po drugie – bank słów

Oczywiście warto wspomagać się dodatkowymi narzędziami, jednak tym, co cię wyróżni, jest innowacyjność i oryginalność. Żadna maszyna nie jest w stanie zastąpić człowieka, obudź więc swoją wyobraźnię. Stwórz listę słów priorytetowych, którą będziesz uzupełniać wraz z rozwojem swoich usług. Pomoże Ci to usystematyzować pracę oraz zaoszczędzić czas w razie aktualizacji algorytmów Google.

Sprawdź: Profity, których możesz spodziewać się po wdrożeniu strategii SEO SaaS

Podsumowanie

Oprogramowanie SaaS pozwala na samodzielną ingerencję w kody źródłowe oraz inne aspekty techniczne strony. Warto więc wiedzieć, że słowa kluczowe, które opracujemy, znaleźć się w każdym miejscu. Wiesz już, na co zwracać szczególną uwagę, teraz odpowiedz sobie na pytanie – dla kogo pracuję? Przecież nie dla siebie, a przynajmniej nie tylko.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Off-site SEO – poznaj najlepsze praktyki pozycjonowania poza stroną
    Off-site SEO – poznaj najlepsze praktyki pozycjonowania poza stroną
    Wpływ na pozycję Twojej strony internetowej w rankingach mają również aktywności prowadzone poza witryną. O tym, jakie są to działania, dowiesz się z naszego artykułu.
    Jak korzystać z Google Trends?
    Jak korzystać z Google Trends?
    Google Trends to usługa, dzięki której można w łatwy sposób analizować trendy wyszukiwań wśród internautów. Stanowi wielką pomoc w przypadku obmyślania działań marketingowych. Jak działa i czy warto się nią interesować? Sprawdź już teraz!
    SEO Content: Naturalny sposób na pierwsze miejsce w rankingu
    SEO Content: Naturalny sposób na pierwsze miejsce w rankingu
    Treści SEO nie tworzy się wyłącznie z myślą o pozycjonowaniu. W artykule zamieszczono rodzaje contentu w Twojej witrynie, które są wartościowe dla potencjalnego klienta.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę