W poprzedniej części artykułu dowiedziałeś się, czym jest oprogramowanie SaaS, jakie są jego zalety i wady, a także jakie czynniki rankingowe odkrywają w tym kontekście największe znaczenie. Teraz poznasz działanie słów kluczowych – fundamentów optymalizacji SEO. Dlaczego? Bo komunikacja to podstawa, a żeby mogła się powieść, niezależnie, czy dotyczy języka mówionego, czy pisanego, musimy wybrać odpowiednie słowa z szerokiego wachlarzu możliwości.
Słowa kluczowe, inaczej keywords lub keyphrases, to wszystkie wpisywane do wyszukiwarek słowa, które pozwalają odnaleźć potrzebne w sieci informacje. Są pomostem pomiędzy działaniem wyszukiwarek a intencjami użytkowników sieci. To przede wszystkim za ich pośrednictwem odbywa się optymalizacja i pozycjonowanie, ponieważ możemy je odnaleźć w:
Są to frazy składające się głównie z jednego, bądź dwóch wyrazów. Ich wykorzystanie sugeruje, że użytkownicy nie mają jeszcze sprecyzowanych intencji. Niestety cechuje je wysoki poziom konkurencji, z tego względu są one wyjątkowo trudne w pozycjonowaniu – zwłaszcza w branży e-commerce.
Ten rodzaj słów kluczowych zawiera znacznie większą liczbę wyrazów niż frazy ogólne. Użytkownicy wpisujący tego typu frazy w wyszukiwarkę mają już sprecyzowane preferencje i wiedzą, czego szukają. Pozycjonowanie słów typu long-tail jest łatwiejsze z uwagi na ograniczoną konkurencję. Dodatkowo przyczyniają się one do zwiększenia konwersji. Mogą przyjąć one również formę pytań.
Mowa tutaj o słowach, które związane są z konkretną stroną, jednak odbiorcy nie pamiętają jej adresu URL. Jak nazwa wskazuje, są one powiązane z nazwą firmy oraz jej domeną.
Analiza słów kluczowych wymaga zagłębienia się nieco w psychologię oraz marketing. Jest to proces polegający na poszukiwaniu, ocenie oraz doborze słów kluczowych. Aby zacząć myśleć jak odbiorcy, postaraj się określić wiek, wykształcenie, miejsce pracy i zamieszkania, zainteresowania oraz potrzeby wybranej grupy docelowej. Pamiętaj jednak, że za słowami kryją się intencje.
Czego poszukuje użytkownik? Trudne pytanie, zwłaszcza że z sieci internetowej korzysta ponad 5 miliardów użytkowników. Jednak specjaliści SEO w ciągu lat pracy określili cztery najczęstsze zapytania na podstawie tzw. mikromomentów, czyli fraz wpisywanych pod wpływem impulsu. Są to:
Pomocne w tych działaniach będą dostępne narzędzia. Dzięki nim zaoszczędzisz czas i finanse oraz ustalisz długoterminowy plan działania.
Jeśli wiesz już, kim są Twoi odbiorcy, sprawdź, jak funkcjonuje konkurencja. Poświęć czas na przeanalizowanie tematycznie zbliżonych witryn. Będziesz wówczas w stanie określić bazę najpopularniejszych słów, a także układ treści na konkurencyjnych stronach. Oceń poziom UX oraz UI, one również mają znaczenie.
Oczywiście warto wspomagać się dodatkowymi narzędziami, jednak tym, co cię wyróżni, jest innowacyjność i oryginalność. Żadna maszyna nie jest w stanie zastąpić człowieka, obudź więc swoją wyobraźnię. Stwórz listę słów priorytetowych, którą będziesz uzupełniać wraz z rozwojem swoich usług. Pomoże Ci to usystematyzować pracę oraz zaoszczędzić czas w razie aktualizacji algorytmów Google.
Oprogramowanie SaaS pozwala na samodzielną ingerencję w kody źródłowe oraz inne aspekty techniczne strony. Warto więc wiedzieć, że słowa kluczowe, które opracujemy, znaleźć się w każdym miejscu. Wiesz już, na co zwracać szczególną uwagę, teraz odpowiedz sobie na pytanie – dla kogo pracuję? Przecież nie dla siebie, a przynajmniej nie tylko.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.