DARMOWY AUDYT SEO

Możliwości funkcjonowania w sieci. SaaS w kontekście badania słów kluczowych. Część 2

5 min czytania
Możliwości funkcjonowania w sieci. SaaS w kontekście badania słów kluczowych. Część 2
Kategoria Pozycjonowanie

W poprzedniej części artykułu dowiedziałeś się, czym jest oprogramowanie SaaS, jakie są jego zalety i wady, a także jakie czynniki rankingowe odkrywają w tym kontekście największe znaczenie. Teraz poznasz działanie słów kluczowych – fundamentów optymalizacji SEO. Dlaczego? Bo komunikacja to podstawa, a żeby mogła się powieść, niezależnie, czy dotyczy języka mówionego, czy pisanego, musimy wybrać odpowiednie słowa z szerokiego wachlarzu możliwości.

Spis treści:

Czym są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe, inaczej keywords lub keyphrases, to wszystkie wpisywane do wyszukiwarek słowa, które pozwalają odnaleźć potrzebne w sieci informacje. Są pomostem pomiędzy działaniem wyszukiwarek a intencjami użytkowników sieci. To przede wszystkim za ich pośrednictwem odbywa się optymalizacja i pozycjonowanie, ponieważ możemy je odnaleźć w:

  • obrębie adresu URL,
  • meta tytule,
  • opisach meta,
  • nagłówkach (od H1 do H6),
  • treści strony,
  • atrybutach ALT,
  • linkach wewnętrznych i zewnętrznych.

Rodzaje słów kluczowych

Frazy ogólne

Są to frazy składające się głównie z jednego, bądź dwóch wyrazów. Ich wykorzystanie sugeruje, że użytkownicy nie mają jeszcze sprecyzowanych intencji. Niestety cechuje je wysoki poziom konkurencji, z tego względu są one wyjątkowo trudne w pozycjonowaniu – zwłaszcza w branży e-commerce.

Frazy typu long-tail

Ten rodzaj słów kluczowych zawiera znacznie większą liczbę wyrazów niż frazy ogólne. Użytkownicy wpisujący tego typu frazy w wyszukiwarkę mają już sprecyzowane preferencje i wiedzą, czego szukają. Pozycjonowanie słów typu long-tail jest łatwiejsze z uwagi na ograniczoną konkurencję. Dodatkowo przyczyniają się one do zwiększenia konwersji. Mogą przyjąć one również formę pytań.

 

Hasła brandowe

Mowa tutaj o słowach, które związane są z konkretną stroną, jednak odbiorcy nie pamiętają jej adresu URL. Jak nazwa wskazuje, są one powiązane z nazwą firmy oraz jej domeną.

Sprawdź: Możliwości funkcjonowania w sieci. Czym jest SaaS i jaki ma związek z optymalizacją SEO? Część 1

Badanie słów kluczowych

Analiza słów kluczowych wymaga zagłębienia się nieco w psychologię oraz marketing. Jest to proces polegający na poszukiwaniu, ocenie oraz doborze słów kluczowych. Aby zacząć myśleć jak odbiorcy, postaraj się określić wiek, wykształcenie, miejsce pracy i zamieszkania, zainteresowania oraz potrzeby wybranej grupy docelowej. Pamiętaj jednak, że za słowami kryją się intencje.

Intencje wyszukiwania

Czego poszukuje użytkownik? Trudne pytanie, zwłaszcza że z sieci internetowej korzysta ponad 5 miliardów użytkowników. Jednak specjaliści SEO w ciągu lat pracy określili cztery najczęstsze zapytania na podstawie tzw. mikromomentów, czyli fraz wpisywanych pod wpływem impulsu. Są to:

  • zapytania informacyjne (frazy problemowe wiążące się z chęcią zdobycia informacji, porady, instrukcji itp.),
  • zapytania nawigacyjne (pozwalające znaleźć konkretną stronę internetową),
  • zapytania komercyjne (związane z poszukiwaniem usług i produktów konsumenckich),
  • zapytania transakcyjne (związane z dokonywaniem zakupów).

Narzędzia do analizowania słów kluczowych

Pomocne w tych działaniach będą dostępne narzędzia. Dzięki nim zaoszczędzisz czas i finanse oraz ustalisz długoterminowy plan działania.

Darmowe

  • Podpowiedzi wyszukiwarki – najbardziej podstawowa możliwość szukania słów kluczowych. Wystarczy, że wpiszesz ogólne słowo do wyszukiwarki, a pod nim rozwinie się pasek najpopularniejszych słów wpisywanych przez użytkowników w ostatnim czasie.
  • Keyword Surfer – ta wtyczka do przeglądarki Chrome pozwoli Ci na analizę wyników pojawiających się w kontekście danego zapytania. Zawiera średnią miesięczną liczbę wyszukiwań dla danej frazy, listę słów synonimicznych oraz wyrażenia powiązane.
  • Planer słów kluczowych Google – jest on zintegrowany z Google AdWords i oferuje szereg funkcji do poszukiwania słów kluczowych oraz ich analizowania pod kątem zapytań. Jest to darmowy generator haseł, który pomoże Ci zacząć od podstaw.

Płatne

  • Senuto – platforma ta opiera się na SaaS i umożliwia łatwe śledzenie słów w zarządzaniu treścią strony. Tworzy bazę słów niezależnie od ich rodzaju, oferuje również możliwość tworzenia własnych haseł. Dzięki intuicyjnej platformie masz dostęp do wszelkich statystyk oraz sortowania wyników.
  • Ahrefs – to generator słów kluczowych z szerokim wachlarzem funkcji, ma dostęp do ponad 8 miliardów zapytań. Dodatkowo platforma ta jest wyposażona w materiały szkoleniowe oraz forum z pomocną społecznością SEO.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

O czym pamiętać podczas optymalizacji?

Po pierwsze – analiza konkurencji

Jeśli wiesz już, kim są Twoi odbiorcy, sprawdź, jak funkcjonuje konkurencja. Poświęć czas na przeanalizowanie tematycznie zbliżonych witryn. Będziesz wówczas w stanie określić bazę najpopularniejszych słów, a także układ treści na konkurencyjnych stronach. Oceń poziom UX oraz UI, one również mają znaczenie.

Po drugie – bank słów

Oczywiście warto wspomagać się dodatkowymi narzędziami, jednak tym, co cię wyróżni, jest innowacyjność i oryginalność. Żadna maszyna nie jest w stanie zastąpić człowieka, obudź więc swoją wyobraźnię. Stwórz listę słów priorytetowych, którą będziesz uzupełniać wraz z rozwojem swoich usług. Pomoże Ci to usystematyzować pracę oraz zaoszczędzić czas w razie aktualizacji algorytmów Google.

Sprawdź: Profity, których możesz spodziewać się po wdrożeniu strategii SEO SaaS

Podsumowanie

Oprogramowanie SaaS pozwala na samodzielną ingerencję w kody źródłowe oraz inne aspekty techniczne strony. Warto więc wiedzieć, że słowa kluczowe, które opracujemy, znaleźć się w każdym miejscu. Wiesz już, na co zwracać szczególną uwagę, teraz odpowiedz sobie na pytanie – dla kogo pracuję? Przecież nie dla siebie, a przynajmniej nie tylko.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Czym różni się White Hat SEO od Black Hat SEO?
Czym różni się White Hat SEO od Black Hat SEO?
Wyjaśniamy, czym właściwie są techniki Black Hat SEO i White Hat SEO. Przeczytaj artykuł i zobacz, która z nich jest niezbędna dla Twojej firmy.
Jak prawidłowo zaplanować swój budżet na działania SEO?
Jak prawidłowo zaplanować swój budżet na działania SEO?
Wydałeś już swój budżet na nieprzemyślane kampanie? Pora to zmienić i zacząć czerpać zyski z SEO!
Słowa kluczowe – jak je dobrze wybrać? Narzędzia i sposoby na dobór fraz do pozycjonowania
Słowa kluczowe – jak je dobrze wybrać? Narzędzia i sposoby na dobór fraz do pozycjonowania
Słowa kluczowe to podstawa działań SEO. Należy wiedzieć, jak je znaleźć i jak nimi operować, aby przełożyły się na sukces Twojej strony internetowej.

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie