freestocks.org/pexels.com
W poprzedniej części artykułu dowiedziałeś się, czym jest oprogramowanie SaaS, jakie są jego zalety i wady, a także jakie czynniki rankingowe odkrywają w tym kontekście największe znaczenie. Teraz poznasz działanie słów kluczowych – fundamentów optymalizacji SEO. Dlaczego? Bo komunikacja to podstawa, a żeby mogła się powieść, niezależnie, czy dotyczy języka mówionego, czy pisanego, musimy wybrać odpowiednie słowa z szerokiego wachlarzu możliwości.
Słowa kluczowe, inaczej keywords lub keyphrases, to wszystkie wpisywane do wyszukiwarek słowa, które pozwalają odnaleźć potrzebne w sieci informacje. Są pomostem pomiędzy działaniem wyszukiwarek a intencjami użytkowników sieci. To przede wszystkim za ich pośrednictwem odbywa się optymalizacja i pozycjonowanie, ponieważ możemy je odnaleźć w:
Są to frazy składające się głównie z jednego, bądź dwóch wyrazów. Ich wykorzystanie sugeruje, że użytkownicy nie mają jeszcze sprecyzowanych intencji. Niestety cechuje je wysoki poziom konkurencji, z tego względu są one wyjątkowo trudne w pozycjonowaniu – zwłaszcza w branży e-commerce.
Ten rodzaj słów kluczowych zawiera znacznie większą liczbę wyrazów niż frazy ogólne. Użytkownicy wpisujący tego typu frazy w wyszukiwarkę mają już sprecyzowane preferencje i wiedzą, czego szukają. Pozycjonowanie słów typu long-tail jest łatwiejsze z uwagi na ograniczoną konkurencję. Dodatkowo przyczyniają się one do zwiększenia konwersji. Mogą przyjąć one również formę pytań.
Źródło: CoWomen/pexels.com
Mowa tutaj o słowach, które związane są z konkretną stroną, jednak odbiorcy nie pamiętają jej adresu URL. Jak nazwa wskazuje, są one powiązane z nazwą firmy oraz jej domeną.
Analiza słów kluczowych wymaga zagłębienia się nieco w psychologię oraz marketing. Jest to proces polegający na poszukiwaniu, ocenie oraz doborze słów kluczowych. Aby zacząć myśleć jak odbiorcy, postaraj się określić wiek, wykształcenie, miejsce pracy i zamieszkania, zainteresowania oraz potrzeby wybranej grupy docelowej. Pamiętaj jednak, że za słowami kryją się intencje.
Czego poszukuje użytkownik? Trudne pytanie, zwłaszcza że z sieci internetowej korzysta ponad 5 miliardów użytkowników. Jednak specjaliści SEO w ciągu lat pracy określili cztery najczęstsze zapytania na podstawie tzw. mikromomentów, czyli fraz wpisywanych pod wpływem impulsu. Są to:
Pomocne w tych działaniach będą dostępne narzędzia. Dzięki nim zaoszczędzisz czas i finanse oraz ustalisz długoterminowy plan działania.
Jeśli wiesz już, kim są Twoi odbiorcy, sprawdź, jak funkcjonuje konkurencja. Poświęć czas na przeanalizowanie tematycznie zbliżonych witryn. Będziesz wówczas w stanie określić bazę najpopularniejszych słów, a także układ treści na konkurencyjnych stronach. Oceń poziom UX oraz UI, one również mają znaczenie.
Oczywiście warto wspomagać się dodatkowymi narzędziami, jednak tym, co cię wyróżni, jest innowacyjność i oryginalność. Żadna maszyna nie jest w stanie zastąpić człowieka, obudź więc swoją wyobraźnię. Stwórz listę słów priorytetowych, którą będziesz uzupełniać wraz z rozwojem swoich usług. Pomoże Ci to usystematyzować pracę oraz zaoszczędzić czas w razie aktualizacji algorytmów Google.
Oprogramowanie SaaS pozwala na samodzielną ingerencję w kody źródłowe oraz inne aspekty techniczne strony. Warto więc wiedzieć, że słowa kluczowe, które opracujemy, znaleźć się w każdym miejscu. Wiesz już, na co zwracać szczególną uwagę, teraz odpowiedz sobie na pytanie – dla kogo pracuję? Przecież nie dla siebie, a przynajmniej nie tylko.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.